menos marraskuussa kaukoitään ja tarvin käytännön ohjeita reitille bkk-siemreap-pnompenh-saigon-hanoi-beijing-moskova-hki. Viisumit ja bussi/junaliput yms. Matkustan yksin ja halvalla...
auta! Miten bkk-pnom penh?
3
519
Vastaukset
- sinneppäsinne
Bkk suunnista mo chit -bussiasemalle ja etsi luukku jossa lukee Aranyaprathet. Ostat lipun sinne ja perillä otat tuk-tukin rajalle. 4 kaputsalaista (joista yksi on homo) piirittää sut ja kauppaa viisumia. He sen kyllä hommaavat mutta ottavat n. 500bht omaan taskuun. Eli jos kykenet niin kannattaa etsiä se konttori itse.
Rajan tuolla puolen ota ehdottomasti "taksi" siam reapiin. Vaikka bussimatka on halvempi niin ei todellakaan ole sen arvoista. (Huom. tilanne saattaa muuttua/olla jo muuttunut. Tietä kuulemma kunnostetaan jossain vaiheessa).
Siam reapissa angkor watin jälkeen bussilla Phnom pheniin ja sieltä saigoniin mutta tästä matkasta ei ole omakohtaista kokemusta.
Huom. Khao sanilla matkatoimistoista löytyy pakettihintoja bkk-siam reap. En suosittele koska tosiaan rajalta siam reapiin kulkuvälineenä on se romubussi. - Tintin Thaimaassa
Yes Bkk - rajalle bussilla. Viisumin saat rajalta. Ne "auttajat" rajalla ovat ihan sieltä syvältä. Marssi itse rajalle ja täytä kaavake. Apu on turhaa ja se on vale, että viisumi pitää olla valmiina. Se virkailija antaa sen. Ehkä on hyvä olla US$ valmiina ja rajanylitys käy helpommin jos annat pari taalaa virkailijalle. Hän kyllä itse pyytää jos haluaa. Ja se viisumi maksetaan US$:ssa.
Itse menin romubussilla Siam Reapiin. Tietä ei tulla saamaan valmiiksi ainakaan tällä vuosisadalla. Vaatii istuinlihaksia ja kärsivällisyyttä. Bussin loytäminen voi olla vähän hankalaa, koska ne khmerit odottaa, että lahjoisit heitä. Siinä voi tuskastua, kun mitään ei näytä tapahtuvan. En tiedä, onko se taksi kalliskin? Lopulta kaikki sujuu kuitenkin. Ja bussi vie sinut johonkin majapaikkaan, jossa ei pakoteta jäämään yoksi mutta melkein kuitenkin. Ja siellä on tuk-tuk-kuskeja, jotka haluavat kaikki viedä sinut aamulla Ancor Wattiin. Voivat sanoa, jos haluat muualle majoittua, että tuk-tuk on ilmainen, mutta ehdottomasti haluavat sitten viedä sinut Ancor Wattiin.
Pnom Penhiin on hyvä tie. No problem. Samoin Saigoniin. Viisumi on suomalaisille ilmainen 2 viikkoa. Saat viisumin rajalla. Mutta pari US$ täytyy antaa virkailijalle.
Saigonista voit mennä junalla Hanoihin. Se kestää monta tuntia. Ainakin 2 yotä ja junassa saa ruuan. Siitä eteenpäin minulla ei ole kokemusta.
Sekä Kambodjassa että Vietnamissa käytetään US-taaloja.- ainakin Siem Reapiin
Itse olen mennyt Pattajalta Siem Reapiin saakka paikallisen matkatoimiston pikkubussilla, jonka kuski auttoi viisumi-ym muodollisuuksissa rajalla. Luulisi, että Bangkokissakin olisi tällaisia matkatoimistoja. Sieltä menimme laivalla Phnom Penhiin, josta bussilla Saigoniin. Sieltä juna-vaihtoehdon hylättyämme lentäen Hanoihin (tuskin oli isoa hintaeroa, mutta aikaero kylläkin). Jos kiinnostaa, niin vilkaise blogiani www.vaelluksillasielljatll.blogspot.com,
Edessäsi on mielenkiintoinen matka. Lykkyä tykö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271311Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on691293Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3191027Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2261022- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että278933- 72915