Viime talvena huomasin, että asunnon ikkunat vetää melko kovasti(verhot heiluu jne.) ja että ne pitäsi tiivistää. Mutta kumman se kuuluu tehä ja maksaa, minun vai vuokranantajan?
ikkunoiden tiivisteet
4
6459
Vastaukset
- Pienvuokranantaja
Vuokranantajan tehtävänä on pitää asunto kunnossa myös tältä osin, ellei sopimuksella ole muusta sovittu. Yleensä ei ole.
Omistustaloyhtiössä ulkoikkunat kuuluvat yhtiölle ja sisäikkunat osakkaalle. Vuokralaisen ei tarvitse tästä suuremmin välittää, muuten kuin että jos vuokranantaja on tavoittamattomissa ja pitäisi saada korjausta, ulkoikkunoista voi tällöin olla suoraan yhteydessä isännöitsijään/huoltoon.- Heikki
Kyllä minä ainakin pidän ehdottoman tärkeänä että vuokralaiseni välittää huoneistoni ikkunoista ym kysyy mitä tehdään ettei vaan lähde itse vasaroimaan ilman lupia.
- Akkuna
Vuokranantaja ei välttämättä edes tiedä, että ikkunoista vetää, kun ei itse asu asunnossa.
Ikkunatiivistyksissä on monta koulukuntaa.
Toisissa taloyhtiöissä ei ulompia ikkunoita tule edes tiivistää.
Kysy asiaa aluksi huoltomieheltä tai isännöitsijältä, minkälaista kaavaa taloyhtiössä pidetään.
Jos tiivisteet kuuluvat osakkeenomistajalle, ota yhteys vuokranantajaasi. Hän voi tulla itse tiivistämään ikkunat, sillä tuskin siihen kannattaa ammattimiestä tilata.
Toinen vaihtoehto on, että tiivistät ne itse etukäteen sovitulla tavalla ja vuokranantaja maksaa tiivisteet (ja työn, jos ilkeät sitä vaatia.) - kohtalotoveri
Mulla on sama ongelma. Verhot eivät sentään heilu, mutta vedon kuitenkin huomaa kylmänä vetona selässä. Kyseessä on keittiön ikkuna ja ruokapöytä on ikkunan kohdalla, se huomaa joka siis joutuu istumaan vedon puolella. Asun kaupungin vuokra-asunnossa joten kovin laadukasta toimintaa ei voine odottaa, mutta kuitenkin ärsyttää hieman. Veto voi johtua tiivisteestä, mutta toinen asia on se että ikkunan karmi on haljennut, siitä syystä että joku on vääntänyt kiinnitysruuvia aikoinaan liian tiukalle. Eli ikkunaa ei saa tiiviisti kiinni. No, kiinteistöhuolto kieltäytyi korjaamasta karmia nyt, sillä koko taloyhtiöön tulee ikkunaremppa ensi kesänä. Tarkoittaa siis sitä että tulen hytisemään keittiössäni koko talven, sillä itse en uskalla nyt mennä mitään tiivisteitä vaihtamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793