http://images.google.com/images?gbv=2&hl=es&q=harlequin baby
Koska kuva on erittäin shokkaava, suosittelen ettei alle 18 vuotiaat kattoisi sitä eikä hermoheikot, mutta mä oon ainaki ja olin shokanut ihan hirveesti. Ja en enää uskalla kattoo!
Tämä vauva oli syntynyt näin siksi koska äitinsä oli käyttäny huumeita, polttanu tupakkaa ja juonu alkoholijuomia silloin raskaana ja silloin raskaana on KIELLETTYÄ! Vauva oli kuollut silloin ku se syntyi, ja sen silmät oli vaa pelkkää verta. Tämä syndrooma on nimeltään Harlequin Ichthyosis, eli suomeksi kalansuomutauti.
P.S. Toi vauva ei ole minä enkä oo synnyttäny sitä :D
P.S. Toi vauva syntyi ehkä 2v sitten tai viimevuonna, ja minä vuonna 1995, et mä en oo toi kauhee vauva.
KAUHEETA!
24
5894
Vastaukset
- Fenoliftaleiini
Repesin tuolle kuvalle.
- IrinaSpalko
Siis onko sun mielestä toi sairaus niin hauska???? Mieti vähän!
Ajattele jos saisit sellaisen lapsen joka on tollainen? Olisit tosi petytnyt sit! - ¤¤¤¤¤¤¤¤
IrinaSpalko kirjoitti:
Siis onko sun mielestä toi sairaus niin hauska???? Mieti vähän!
Ajattele jos saisit sellaisen lapsen joka on tollainen? Olisit tosi petytnyt sit!Oikea termi lienee järkyttynyt. Pieni mutta tärkeä aste-ero.
- OHNOEZ
Harleguinin syndrooma on harvinainen ja tappava "tauti", josta on tietääkseni mahdoton selvitä.
Tapauksia on enemmänkin kuin vain yksi.
Iho kuulemma kasvaa väärinpäin?
Ja tapaus voi syntyä ihan ilman päihteitäkin. Harvinaisempaa, tosin. En toki varma ole, mutta sanotaan nyt, että melko varma.- fgs
Suomen kielinen nimi on Lamellaarinen kalansuomutauti
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lamellaarinen_kalansuomutauti
- gdfgdgdfgd
Vanha juttu oli, painuisit ny läskipaska menee täält.
- IrinaSpalko
en oo läskipaska oon hoikkatypy.
Mul om vaa pyöree naama, mut mulla on Mycosis Fungoides syndrooma! - hölömö .____.
IrinaSpalko kirjoitti:
en oo läskipaska oon hoikkatypy.
Mul om vaa pyöree naama, mut mulla on Mycosis Fungoides syndrooma!Ihan vitun vanha juttu. Jä oot ihan vitun ärsyttävä.
- DDDDDDDDDD.
Sain noist kuvista elinikäset traumat noi on ihan järkyttävii. :O Kauheeta. En varmaa ikinä voi hankkii lapsii. Oksennan kohta. Maailman järkyttävin ja kamalin asia mitä oon koskaa nähny.
- jhgfdsasdfghjklö
HYIHYIHYI voi parkoja :(!!! hyi mun ei ois pitäny nähä tota 8
- ieqkddaislöhjäke
Toisten sairauksilla ja onnettomuuksilla ei tietysti oo kaunista mässäillä. Mutta kyllä niitä kaikenlaisia sairauksia ja vammoja on. Semmosia kun näkee niin tekee mieli vain kuiskata mielessään että kiitos ku olen terve ja kiitos että pystyn kävelemään ja näen lukea ... kaikilla ei ole asiat hyvin eikä se aina ole niiden tai niiden vanhempien pahuuden syytä.
- HengenpidättäjäPRO
Jos muuttuisin tommoseksi kyllä toivosinki kuolevani heti!
- butterfly``
Teet gallerias pilaa omal naamallas semmoseesta. Tajuuks sä yhtään kui vakaval asialla sä pelleilet?
- dssfd
sinä oot kauheempi ku toi vauva
- Totta tosiaan
Niinpä niin harlequin icthyosis=lamellaarinen kalansuomutauti. Heti syntymästä suuri mahdollisuus, että kuolee vauvana mutta on myös semmoisia tapauksia jotka elävät aikuisikään asti.
Ja sit vähän oireista:
Iho suomuinen, nenä alkeellinen ja silmät kireän ihon takia verenpunaiset. Nämä lapset ovat sokeita tai hyvin harva mahdollisesti jollain tavalla saattaa nähdä jotain, iho ei hengitä ja "suomut" ovat rakoja ihossa. Ihon takia taudinaiheuttajia pääsee sisään enemmän kuin yleensä. Olen tutustunut tähän sairauteen, mutta en tiedä mistä se johtuu.- P.S
Joo ja sit viel et suu on venynyt auki sen unohdin mainita.
- Reptile94
Herranjumala, mikä syndrooma! Vaikka toi ei todellakaan oo mikää leikin asia, niin jollain tavalla rupes kiinnostamaan toi sairaus. Kattokaa youtubesta Mortal Kombat Rebirth-lyhytelokuva. Siinä Reptilellä on tollanen sairaus, joka tekee siitä päitä syövän tappajan.
- vittukiitosvaa!
kiitos, siinä meni miu yö unetki sitte.
- wit4up
hyi vittu
- :::::::::::::
lamellaarinen kalansuomutauti on periytyvä tauti ja sitä sairastavalla on mahdollisuus elää aikuiseksi ja nähdäkkin kunnolla. http://www.youtube.com/user/synergy501#p/u/10/KYs8a8I2NiQ
- !!!
Palstahullu tekee pilaa kaikesta.
Mee saatana hoitoon!!!
- joooooooo
jaa
- ---
En ymmärrä minkä takia ihmiset nauravat tuollaiselle asialle. Se, että lapsi kuolee tai saa tuon kamalan taudin ei ole naurun asia. Oli pakko kirjoittaa (vaikka tämä keskustelu on jo aika vanha) koska itselläni on lamellaarinen iktyoosi eli kalansuomutauti. Se todettiin kun olin vielä pieni. En tosin ollut ajatellut, että se voi olla noinkin paha. Itsellä on vaan vähän hilseilevä, kuiva iho ja välillä vähän kutiaakin, mutta ei sen kummempaa. Oli aika järkytys kun päätin googlata taudin ja sain lukea wikipediasta sairauden olevan tappava. Mutta kai sitten kuulun niihin jotka siitä selvisivät.
- Järkeä
Lamellaarinen iktyoosi on pelkästään periytyvä sairaus, Sitä ei voi saada käyttämällä huumeita tai millään muullakaan toiminnalla. Velipuolellani on se ja hänellä se on paikallistettu geeniin ABCA11 joka täytyy olla mutatoitunut sekä lapsen isällä että äidillä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.911350Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1151151Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949