Onko korvatulppien käyttö pitemmän päälle haitallista jotenkin? Meinaan sitä,että joudun nukkumaan melkein joka yö tulpat korvissa,olen erittäin herkkäuninen.
onko haitallista
2
480
Vastaukset
- hetken ratkaisu
sillä pitemmän päälle ne estävät ilman välityksellä tapahtuvan vaikutuksen tärykalvoon.
kuuloaisti toimii aina vaikka ihminen nukkuu eikä vastaanota kaikkea äänen välityksellä tapahtuvaa tietoa tietoisesti, mutta alitajunnalle ja elossapysymisvietille on tärkeää että kuuloaistin on aina päällä tekniseltä osaltaan: Elossapysymisvietit voivat vaikuttaa heräämistä syvästäkin unesta kuuloaistirekisteröintien avulla, kun aivojen tietokonejärjestelmä seuloo informaation ja päätyy sellaiseen ratkaisuun, että tilanne vaatii henkilön valvetilan nostoa.
Seisova ilma korvakäytävässä lisää maseroitumista, infektioitten kehittymistä.
Kuuloaistin esteettömällä toimimisella on jonkinlainen elektrinen edullinen vaikutus aivojen koko elektrisyyteen, ääniaallot suorittavat jokinlaista pumpputoimintaa simpukassa kehkeytyviin nesteisiin, jotka ova hyvin elektrolyyttipitoisia (kalium) ja tyhjentyvät aivokalvojen väliin.
Koeta saada selville syitä tuollaiseen kuulosi yliherkkyyteen ja vähennä metelinlähteitä jos mahdollista. Joku nukkuu jopa paremmin pienessä jumputtavassa musiikissa radio päällä.
Jos menetät korvakäytävien ihon terveyden, siitä tulee vuosien hankala vaiva. Vapaan happipitoisen ilman läheisyys ja saatavuus on yksi edellytys mikrobien kurissapitämiselle.
Toisaalta työoloissa tuleva melu on sisäkorvaa vaurioittava, ja silloin pitää olla monella strategialla korvasuojausta että liian korkeat äänen aiheuttamat paineet eivät pirsto kuulosoluja ja sisäkorvan sisäistä ohutkalvoista nesteputkijärjestelmää liian suurilla paineaalloilla.
Tyhmää on vapaa aikana pitää sellaista melua että sisäkorva tuhoutuu ja elektrolyyttipitoiset nesteaitioitten väliseinä repeilevät ja kuuloaistinsolut särkyvät.
Ajattele milloin kuulosi yliherkkyys alkoi. Pohdi monipuolisesti asiaa.- vaan
Kiitos valaisevasta tiedosta! Olen pienestä pitäen ollut herkkäuninen. En tiedä mistä se johtuu, herään jokaiseen risahdukseen ja se häiritsee untani. Korvani ovat tosi herkät, ajattelinkin että ei ole tervettä tulppien ainainen käyttö. Voisikohan flunssa/nenän jatkuva tukkoisuus johtua tästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623077
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332560- 802353
- 802323
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402006- 121666
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201663Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311529