Apua alottajalle ;)

Aloittelija.....

Eli asia on näin:

Ostin pari päivää sitten suomalaisesta kirjakaupasta erään 1000 palan palapelin.
En tiedä yhtään miten aloittaa.
Olen tehnyt aiemminkin pari palapeliä ne olivat helppoja, koska ne oli värikkäitä.
Tämä jonka ostin on oikea ongelma.
Kauhean ykstoikkonen ja vaikuttaa vaikealta.

Kysymys kuuluu: Miten ihmeessä te 'huippu' palapelin tekijät aloitatte tekemään ykstoikkosiakin palapelejä?

Itse olin aiemmissa palapeleissa ekaksi etsinyt kaikki reunapalat, sitten lajitellut palat väreittän ja siitä ruvennut pala kerrallaan mutta nyt ei luista.

5

4312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä teen näin

      reunat omiin kasoihin,rakennukset tai muut yksityiskohdat.kerro mikä on aihe?

    • ItämaanTietäjä

      Iltaa. Vaikka palapelien rakentelu on suurimmalta osin suunnattu lähinnä päiväkoti-ikäisille, ja nuo kaikkea muuta kuin haastavat 1000 palan 'wannabe'-palapelit korkeintaan ala-asteikäisille, voin hyvää hyvyyttäni sysätä rakennusoperaatiosi aluilleen. Yleensä minulla on Keski-Suomen palapeliyhdistyksen puheenjohtajana tapana lähinnä konsultoida 5000 palan 3D-palapelien ratkaisemista, sillä nämä tuotokset tuottavat minullekin silloin tällöin vähäisiä ongelmia. Mutta kuten 3-vuotias tyttäreni taannoin hoksasi kootessaan 1500-palaista alkeispalapeliä, kannatta unohtaa väreihin keskittyminen, ja observoida meditaation avulla muotojen similariteetteja, ja täten lähteä nöyrästi kokoamaan palapelia. Toinen yleisessä tiedossa oleva nyrkkisääntö on pelin aloittaminen AINA vasemmasta alakulmasta. Tämän jälkeen kokoa raamit tasaisesti, kunnes palapeliaihio muistuttaa onttoa suorakaidetta. Sitten vuorossa onkin kriittisin ja haastavin osuus. Minun kaltaiselleni puoliammattilaiselle ei tämä enää tuota vaikeuksia, mutta useat amatöörit saavat kestokävyn rektaaliinsa, koska eivät kykene kokoamaan sulavasti kulmista keskelle. Eli palapelipiireissä ns. kolmen K:n sääntö: Kokoa Kulmista Keskelle! Mikäli et näilläkään ohjeilla pärjää (mikä olisi täysin käsittämätöntä!), kannattaa joko ripustaa palapelihansikkaat naulakkoon, tai vierailla järjestämässäni palapelien suosiota kasvattamaan pyrkivässä manifestissa, joka järjestetään Peliko OY:n porttien edessä 10.12. kuluvaa vuotta. Lisäinformaation puitteissa, ota yhteyttä numeroon: 358 41 5462 064.

      • ----mari----

        Upeaa että tuollaisia palapelineroja löytyy. Ja lapsinerokin vielä samasta perheestä... Itsetuntoa ei ainakaan puutu.
        Itse pidän 2000-4000 palan palapelejä sopivina. Kootkoon jokainen oman mielenkiintonsa ja kykynsä mukaisia palapelejä! Kaikkien hammotuskyky ei vain ole samanlainen! Minun 3-vuotiaani kokoaa 20palan palapelejä ja koen ne täysin sopiviksi hänelle!


    • ----mari----

      Mulla oli yksi Anne Geddesin palapeli, jossa oli kokonaan puhtaan valkoinen tausta. Lajittelin eri malliset palat eri pinoihin ja sitten vaan yksi kerralaan kokeilin mikä pala sopii mihinkin. Aikaa menee, mutta valmis palapeli palkitsee :OD

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe