Eli asia on näin:
Ostin pari päivää sitten suomalaisesta kirjakaupasta erään 1000 palan palapelin.
En tiedä yhtään miten aloittaa.
Olen tehnyt aiemminkin pari palapeliä ne olivat helppoja, koska ne oli värikkäitä.
Tämä jonka ostin on oikea ongelma.
Kauhean ykstoikkonen ja vaikuttaa vaikealta.
Kysymys kuuluu: Miten ihmeessä te 'huippu' palapelin tekijät aloitatte tekemään ykstoikkosiakin palapelejä?
Itse olin aiemmissa palapeleissa ekaksi etsinyt kaikki reunapalat, sitten lajitellut palat väreittän ja siitä ruvennut pala kerrallaan mutta nyt ei luista.
Apua alottajalle ;)
6
4837
Vastaukset
- minä teen näin
reunat omiin kasoihin,rakennukset tai muut yksityiskohdat.kerro mikä on aihe?
- Aloittelija.......
Pirates of the Caribbean..
On vaan niin ykstoikkonen.
Värit:
Musta,valkonen,ruskee ja harmaa.
Olen saanut ihme kyllä reunat tehtyä ja mustan ja ruskean alueen eli jäljellä on vain harmaa ja valkoinen.
http://www.dan-dare.org/FreeFun/Images/CartoonsMoviesTV/PiratesOfTheCaribbean3Wallpaper800.jpg
tuollainen, ilman noita tekstejä.
- ItämaanTietäjä
Iltaa. Vaikka palapelien rakentelu on suurimmalta osin suunnattu lähinnä päiväkoti-ikäisille, ja nuo kaikkea muuta kuin haastavat 1000 palan 'wannabe'-palapelit korkeintaan ala-asteikäisille, voin hyvää hyvyyttäni sysätä rakennusoperaatiosi aluilleen. Yleensä minulla on Keski-Suomen palapeliyhdistyksen puheenjohtajana tapana lähinnä konsultoida 5000 palan 3D-palapelien ratkaisemista, sillä nämä tuotokset tuottavat minullekin silloin tällöin vähäisiä ongelmia. Mutta kuten 3-vuotias tyttäreni taannoin hoksasi kootessaan 1500-palaista alkeispalapeliä, kannatta unohtaa väreihin keskittyminen, ja observoida meditaation avulla muotojen similariteetteja, ja täten lähteä nöyrästi kokoamaan palapelia. Toinen yleisessä tiedossa oleva nyrkkisääntö on pelin aloittaminen AINA vasemmasta alakulmasta. Tämän jälkeen kokoa raamit tasaisesti, kunnes palapeliaihio muistuttaa onttoa suorakaidetta. Sitten vuorossa onkin kriittisin ja haastavin osuus. Minun kaltaiselleni puoliammattilaiselle ei tämä enää tuota vaikeuksia, mutta useat amatöörit saavat kestokävyn rektaaliinsa, koska eivät kykene kokoamaan sulavasti kulmista keskelle. Eli palapelipiireissä ns. kolmen K:n sääntö: Kokoa Kulmista Keskelle! Mikäli et näilläkään ohjeilla pärjää (mikä olisi täysin käsittämätöntä!), kannattaa joko ripustaa palapelihansikkaat naulakkoon, tai vierailla järjestämässäni palapelien suosiota kasvattamaan pyrkivässä manifestissa, joka järjestetään Peliko OY:n porttien edessä 10.12. kuluvaa vuotta. Lisäinformaation puitteissa, ota yhteyttä numeroon: 358 41 5462 064.
- ----mari----
Upeaa että tuollaisia palapelineroja löytyy. Ja lapsinerokin vielä samasta perheestä... Itsetuntoa ei ainakaan puutu.
Itse pidän 2000-4000 palan palapelejä sopivina. Kootkoon jokainen oman mielenkiintonsa ja kykynsä mukaisia palapelejä! Kaikkien hammotuskyky ei vain ole samanlainen! Minun 3-vuotiaani kokoaa 20palan palapelejä ja koen ne täysin sopiviksi hänelle!
- ----mari----
Mulla oli yksi Anne Geddesin palapeli, jossa oli kokonaan puhtaan valkoinen tausta. Lajittelin eri malliset palat eri pinoihin ja sitten vaan yksi kerralaan kokeilin mikä pala sopii mihinkin. Aikaa menee, mutta valmis palapeli palkitsee :OD
- Anonyymi
Saisivat noihin palapeleihin laittaa numerot. Esim 1000 palan palapelissä vasemmassa yläkulmassa olisi palan takana numero 1 jne. Ei niitä muuten pysty tekemään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .633903Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493030Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312961Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3842055Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111163Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101156- 731152
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde28983- 50951
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110944