Apua alottajalle ;)

Aloittelija.....

Eli asia on näin:

Ostin pari päivää sitten suomalaisesta kirjakaupasta erään 1000 palan palapelin.
En tiedä yhtään miten aloittaa.
Olen tehnyt aiemminkin pari palapeliä ne olivat helppoja, koska ne oli värikkäitä.
Tämä jonka ostin on oikea ongelma.
Kauhean ykstoikkonen ja vaikuttaa vaikealta.

Kysymys kuuluu: Miten ihmeessä te 'huippu' palapelin tekijät aloitatte tekemään ykstoikkosiakin palapelejä?

Itse olin aiemmissa palapeleissa ekaksi etsinyt kaikki reunapalat, sitten lajitellut palat väreittän ja siitä ruvennut pala kerrallaan mutta nyt ei luista.

6

5350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä teen näin

reunat omiin kasoihin,rakennukset tai muut yksityiskohdat.kerro mikä on aihe?

• ItämaanTietäjä

Iltaa. Vaikka palapelien rakentelu on suurimmalta osin suunnattu lähinnä päiväkoti-ikäisille, ja nuo kaikkea muuta kuin haastavat 1000 palan 'wannabe'-palapelit korkeintaan ala-asteikäisille, voin hyvää hyvyyttäni sysätä rakennusoperaatiosi aluilleen. Yleensä minulla on Keski-Suomen palapeliyhdistyksen puheenjohtajana tapana lähinnä konsultoida 5000 palan 3D-palapelien ratkaisemista, sillä nämä tuotokset tuottavat minullekin silloin tällöin vähäisiä ongelmia. Mutta kuten 3-vuotias tyttäreni taannoin hoksasi kootessaan 1500-palaista alkeispalapeliä, kannatta unohtaa väreihin keskittyminen, ja observoida meditaation avulla muotojen similariteetteja, ja täten lähteä nöyrästi kokoamaan palapelia. Toinen yleisessä tiedossa oleva nyrkkisääntö on pelin aloittaminen AINA vasemmasta alakulmasta. Tämän jälkeen kokoa raamit tasaisesti, kunnes palapeliaihio muistuttaa onttoa suorakaidetta. Sitten vuorossa onkin kriittisin ja haastavin osuus. Minun kaltaiselleni puoliammattilaiselle ei tämä enää tuota vaikeuksia, mutta useat amatöörit saavat kestokävyn rektaaliinsa, koska eivät kykene kokoamaan sulavasti kulmista keskelle. Eli palapelipiireissä ns. kolmen K:n sääntö: Kokoa Kulmista Keskelle! Mikäli et näilläkään ohjeilla pärjää (mikä olisi täysin käsittämätöntä!), kannattaa joko ripustaa palapelihansikkaat naulakkoon, tai vierailla järjestämässäni palapelien suosiota kasvattamaan pyrkivässä manifestissa, joka järjestetään Peliko OY:n porttien edessä 10.12. kuluvaa vuotta. Lisäinformaation puitteissa, ota yhteyttä numeroon: 358 41 5462 064.

• ----mari----

Upeaa että tuollaisia palapelineroja löytyy. Ja lapsinerokin vielä samasta perheestä... Itsetuntoa ei ainakaan puutu.
        Itse pidän 2000-4000 palan palapelejä sopivina. Kootkoon jokainen oman mielenkiintonsa ja kykynsä mukaisia palapelejä! Kaikkien hammotuskyky ei vain ole samanlainen! Minun 3-vuotiaani kokoaa 20palan palapelejä ja koen ne täysin sopiviksi hänelle!

• ----mari----

Mulla oli yksi Anne Geddesin palapeli, jossa oli kokonaan puhtaan valkoinen tausta. Lajittelin eri malliset palat eri pinoihin ja sitten vaan yksi kerralaan kokeilin mikä pala sopii mihinkin. Aikaa menee, mutta valmis palapeli palkitsee :OD

• Anonyymi

Saisivat noihin palapeleihin laittaa numerot. Esim 1000 palan palapelissä vasemmassa yläkulmassa olisi palan takana numero 1 jne. Ei niitä muuten pysty tekemään

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      313
      2818
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      52
      2614
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1420
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1380
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1265
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      144
      1221
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1080
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70