Eli uusi ajokki tulossa (käytetty, mutta minulle uusi). Johtaja lupasi muun varustelun yhteydessä laittaa 4xlisäpitkät haluamaani paikkaan. Mikä olis se paras paikka? Edellisessä ne oli katolla jossa sateella niitä ei voinu pitää päällä. Ajattelin jotta olisko tuulilasin alareunassa paras paikka? Näyttäs hyvin mut kuitenkaan ei häikäsis sateella. Entäpä onko totta että siniset valot ei häikäse niin paljoa sateella?
Lisäpitkät
16
3545
Vastaukset
- katolla..
Olen kai tyhmä, mutta miksi ne pitkät siellä katolla häikäsee enempi kuin muualla?
- ottavat
silmiin lumisateessa mutta kun näppää ylävalot pois päältä nii johan näkee paremmin...
- jahvetti
katolle mutta riittävän ylös ei aurinkolippaan vaan esin ilmaohjaimeen tai erilliseen kattorautaan. Ei häikäise. itteläni katolla erillisessä kattoraudassa
- entinen rahtari...ehkä tule...
Ootteko jotenkin sokeita vai onko näyttämisen halua, et tarvii olla 4 lisäpitkää?? Tiedätkö mitä laki sanoo ajoneuvon valoista ja tietääkö työnantajasi? Toki saat tai työnantajasi saa laittaa omalla vastuulla vaikka kahdeksan valoa, mutta älä vaan tyhmyyksissäsi laita palamaan niitä yhtäaikaa. Se on meinaten niin et, sinivuokot tulee ja voi voi...Minkä ihmeen takia nykypäivänä rahtarin tarvii päteä, et kellä eniten valoja tms.? Oiskohan syy siinä, et nykynuoriso haluaa rekan kuljettajaksi vaikka ei muuta taitoa ole kuin lisätä valoja tms. ja laittaa viirejä ja muuta hörhötystä (minkä myös laki kieltää). Juu ja sit kehutaan baariloissa, et on rahtari...En ole itsekkään vielä kovin vanha, mutta jos työkseni vielä tulen ajamaan, niin silloin ajetaan, eikä mietitä valoja tai muuta hörhötystä. Pääasiahan on, että osaa ajaa. Keskittäkää ajatuksenne ajamiseen, ni ehkä opitte jotain.
- että entinen
entinen rahtari...ehkä tule... kirjoitti:
Ootteko jotenkin sokeita vai onko näyttämisen halua, et tarvii olla 4 lisäpitkää?? Tiedätkö mitä laki sanoo ajoneuvon valoista ja tietääkö työnantajasi? Toki saat tai työnantajasi saa laittaa omalla vastuulla vaikka kahdeksan valoa, mutta älä vaan tyhmyyksissäsi laita palamaan niitä yhtäaikaa. Se on meinaten niin et, sinivuokot tulee ja voi voi...Minkä ihmeen takia nykypäivänä rahtarin tarvii päteä, et kellä eniten valoja tms.? Oiskohan syy siinä, et nykynuoriso haluaa rekan kuljettajaksi vaikka ei muuta taitoa ole kuin lisätä valoja tms. ja laittaa viirejä ja muuta hörhötystä (minkä myös laki kieltää). Juu ja sit kehutaan baariloissa, et on rahtari...En ole itsekkään vielä kovin vanha, mutta jos työkseni vielä tulen ajamaan, niin silloin ajetaan, eikä mietitä valoja tai muuta hörhötystä. Pääasiahan on, että osaa ajaa. Keskittäkää ajatuksenne ajamiseen, ni ehkä opitte jotain.
Ensinnäkin tiedän mitä laki sanoo. Toiseksi en voi sille mitään että oot joutunu öisin ajeleen ilman kunnon valoja. Älä täällä itke. Kuten aloituksessa mainitsin haen valoille parasta paikkaa valotehon takia, en sen takia että pikkutyttöjen housut kastus tai että kolleegat olis kateellisia. Eikä ole parkkeja tulossa mun valoihin, naurettavan näköstä vaan kun ne ei kuitenkaan pelaa kauaa ja sitte palaa vaan 2 tai kolme parkkia. 4 valoa kun laittaa niitä on helpompi säätää näyttämään vähän joka suuntaan ja ojiin, kahta valoa kun ei kovin moneen suuntaan saa revittyä. Mielelläni näen pimessä sen hirven tai mikä pahempaa ihmisen, ajoissa ennenkuin on myöhäistä. VALOTEHOA EI OLE KOSKAAN LIIKAA!!! Ymmärtäis vaan päättäjätkin sen, ei ole minun vika ettei kaikilla ole varaa ostaa/panostaa valotehoon.
- carrier
niin tehokkaat valot kun vaan mahollista. Parissa vehkeessä nähny paremmin niillä auton omilla alavaloilla ku kattopitkillä, koska niissä ei riittäny tehot valaisemaan kauas.
- volvorules
tuulilasin alapuolella paras paikka,näyttää talvella penkkojen yli ja voi pitää joka kelillä päällä.ja jos laitat xenonit niin yksi pari riittää hyvin.
- ostat
volvorules kirjoitti:
tuulilasin alapuolella paras paikka,näyttää talvella penkkojen yli ja voi pitää joka kelillä päällä.ja jos laitat xenonit niin yksi pari riittää hyvin.
4 x lighforce E240 lisäpitkät, niin jo näkee joka säässä, on kokemusta. Vaasassa laten tuontiauto myy niitä.
- valoa kansalle
ostat kirjoitti:
4 x lighforce E240 lisäpitkät, niin jo näkee joka säässä, on kokemusta. Vaasassa laten tuontiauto myy niitä.
mitä niitä kynttilöitä asentaa mulla on xenon
valot omissa pitkät ja lyhyet bosh navigator xenonit 4 pitkää xenonia 50 wattisena niin se pitää olla kyllä näkee ja vastaantulia kalpenee
- neljä alas
perkeles ku on hyvä näin. Vaihto kytki, jot saa joko tai pelittään ja sala katkasija, jolla poltat kaikkia yän pimeyresssä. Mulla näin, kaikissa 100w polttimet.
- viksuimmalta
voi vaihtaa ylös tai alas tai kovimmilla jopa molempiin halutessaan jos jaksaa vähä värkkäillä sähköjä ja releitä...
Ksenonit kai olis paras 35w tai jopa 50w niin pitäs nähdä mutta maksaa myös. - Nimetön
viksuimmalta kirjoitti:
voi vaihtaa ylös tai alas tai kovimmilla jopa molempiin halutessaan jos jaksaa vähä värkkäillä sähköjä ja releitä...
Ksenonit kai olis paras 35w tai jopa 50w niin pitäs nähdä mutta maksaa myös.oli niin sanotut laittomat paloo katolla ja puskuris yhtä aikaa. Kattovalot v:mäiset ainaki lumisateella.Lisä pitkät puskurin yläpuolella VOLVO FH huonolla kelillä kattovalot pois.
- sakot saanu ja toisia en ota
Mä oon saanu 2007 tammikuussa sakot justiin ku OLI LIIKA TEHOKKAAT LISÄVALOT. 280€ tuli sakkoa ja perusteet seuraavat:
- referenssiluvun ylitys -> sallittu ref. 75
mulla ref. 340 (lisävalot 8 x 37,5 auton omat 2 x 20)
- parkkivaloja ei saa kahdentaa, mulla parkit kaikissa lisävaloissa
- maskin 4 lisävalossa kaikissa 100w polttimot ->EI SALLITTU TIELIIKENTEESSÄ (poliisit aukaisi yhden lisäpitkän, hokasi et siellä on 100w poltin ja pakkohan se oli sitte myöntää et kaikissa maskin valoissa on sellainen.)
Eli kannattaa harkita laittaako kovin monta lisäpitkää. Ja toiseksi niitä ei voi kovin pitkään pitää päällä jos tulee vastaantulijoita koska ne alkaa häikäisemään aikaisemmin. Pakkohan se on myöntää kyllähän se oli niinkuin päivällä olis ajanu ku kaikki oli päällä mut ku sakot tuli niin sitte tullu käytettyä ku joko maskin TAI katon lisä pitkiä.
Mutta jos haluat ne kuiteski laittaa niin ehkä se tuulilasin alapuoli on paras paikka niille. Katolla olevien hyväpuoli on siinä et kunnon valot näyttää todella pitkälle ja valaisee laajalti, mut jos sataa vettä tai etenkin lunta niin niitä ei voi pitää päällä koska ne alkaa häikäisemään. Maskissa olevien hyvä puoli on siinä et just sateella näkee hyvin ajaa koska olet valokeilan "yläpuolella" joten ne ei häikäise. Huono puoli on se et jos talvella on korkeat penkat niin et näe metän puolelle vaikka miten käännät valoja. - pohojolan äijä
mulla oli muinaisessa viirusilimässä 4xlightforcet katolla tuuliohjaimen etupuolella erillisessä raudassa eikä ne paljoa huonolla kelillä haitannu ajoa...lisävalot oli normi halogeenejä ja omisa tuikuissa muutossarja xenonit...hyvin näki tien ja tien reunat ja hivenen mettän puolellekki...sijotuspaikka katolla hyvä myös ratsiassa eivät pääse tarkistaa niitä nimimerkillä kerran kokeilivat tikapuita laittaa aurinkolippaa vasten että kattovat valoja tarkemmin..tuumasin et mahto tulla pojille kallis lamppujen tarkistus jos siihe meinaat ne tikkaat laittaa..sanovat vaa et antaapa olla laittomat ne o kumminki mut eipä he sitä tässä todistaa..pitkin hampain toivottivat hyvää matkaa..
- SKAL
4 valoa katolle ja 4 vaikkapa karjarautaan niin on ihan kohtuu tehot paikotellen.Muistaa vaan riisua muutaman pois katsastukseen tai ottaa polttimot pois ja laittaa suojat päälle.Poliiseista ei kannata murehtia jotkut napisee,mutta harvat nykyään.Minun auton kattovaloja joskus Poliisi kanssa kiipesi tikkailla katsomaan,mutta lopetti kun nappasin pitkät päälle juuri kun tiirasi lamppuja.Oli siinä Poliisi sen verran pökissä että meinasi keikahtaa alas rappusilta.500markkaa muistaakseni silloin kirjoitti ja väitti että laitoin pitkät tahallani vaikka väitin vastaan että katkaisija on temppuillut koko päivän.
- puolikas34
Sen kertoisin lisäpitkien parkeista että kyllä ne vain kannattaa laittaa toimimaan jos ne on umpioissa olemassa.. lumisateella pysyvät umpioden lasit sulana kun parkkipoltin lämmittää umpiota. Ottaa meinaan lisävalojen lasit äkkiä lumikuorutteen jos ajat lumisateisessa nollakelissä. itsellä on autossa hella 3003 lisäpitkät joihin asentelin viikonloppu hommina xenon muutossarjan 35w ja valotehoa on hintaan nähden todella hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846