hoidon vaikutuksia

kokkeillut

Olen ottanut nyt sarjoina aromaterapiaa,aivan ihanaa 1,5h rentouttavaa hierontaa. Onko teillä minkälaisia kokemuksia?
Itselläni hoito auttaa univaikeuksiin ja kireisiin lihaksiin. Hoitaja sanoikin et unimaailma aktivoituu ja totta puhui.

14

4126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakas onni

Sain lahjakortin kolmenkerran aromaterapiaan.
      Joka kerta hoidettiin sillähetkellä päälimmäisenä olevaa ongelmaa. Ensimmäisellä keralla käydessäni olin juuri toipumassa keuhkokuumeesta ja silloin hoitaja ehdotti että keskittyisimme vahvistamaan imuunipuolustusta. Toisella keralla olivat kuukautiseni alkamassa ja olo oli kiree ja turvonnut, ja usko tai älä ne olivat ekat kivuttomat kuukautiset koko aikuis iälläni.
      Viimeisellä keralla hoidettiin stressiä. Jokaisen hoitokerran jälkeen koin vointini kohentuneen. Aromaterapia on aivan huippu hieno hoitomuoto. Ihana tuoksu elämys, rentouttava hieronta ja lääkinnälliset öljyt toimivat yhessä selaisena kokonaisuutena joka kanattaa kokea.
      Ammatti taitoiset aromaterapeutit löytyvät lkl:n terapeuttirekisteristä. Siellä on myös aika hyvät kuvaukset eri hoitomuodoista.

• tyhmyydestä sakotetaan

Kävin minäkin kolme kertaa aromaterapiassa. Jo ensimmäisellä kerralla sain ihottumaa ja kovan päänsäryn. Terapeutti vakuutti, että kyseessä on "normaali hoitoreaktio, immuunipuolustus vain aktivoituu".
        Kolmannen kerran jälkeen ymmärsin, että hajuöljyt eivät todellakaan ole tarkoitettu ihmisen iholle.
        Luvattua parannusta mihinkään vaivoihini en saanut.

Yritin tutun juristin kautta hoitaa juttua, mutta hän selvitti, ettei näillä "terapeuteilla" ole mitään todellista vastuuta "hoidoistaan", kuulemma oli kokonaan oma vikani. Itse vapaaehtoisesti menin myrkytettäväksi, ja aikuisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää, että kyseessä on humpuuki.

• Que?!
        tyhmyydestä sakotetaan kirjoitti:

Kävin minäkin kolme kertaa aromaterapiassa. Jo ensimmäisellä kerralla sain ihottumaa ja kovan päänsäryn. Terapeutti vakuutti, että kyseessä on "normaali hoitoreaktio, immuunipuolustus vain aktivoituu".
        Kolmannen kerran jälkeen ymmärsin, että hajuöljyt eivät todellakaan ole tarkoitettu ihmisen iholle.

Yritin tutun juristin kautta hoitaa juttua, mutta hän selvitti, ettei näillä "terapeuteilla" ole mitään todellista vastuuta "hoidoistaan", kuulemma oli kokonaan oma vikani. Itse vapaaehtoisesti menin myrkytettäväksi, ja aikuisen ihmisen olisi pitänyt ymmärtää, että kyseessä on humpuuki.

Jos olet yliherkkä jollekin tietylle aineelle jota aromaterapiassa käytettävissä öljyissä on, on sinun aikuisena ihmisenä oltava itse siitä tietoinen ja kerrottava se hoitajalle. Ethän yritä haastaa ravintolaakaan oikeuteen siitä, että he ruuassa oli jotakin mitä elimistösi ei siedä, vai?

Jos et itsekään tiennyt yliherkkyydestäsi, kuinka hoitaja olisi voinut? Järki käteen nyt, hyvä ihminen. Aromaterapia on oikein hyvä ja rentouttava hieronta mutta ei kaikki sovi kaikille.

• en ole yliherkkä
        Que?! kirjoitti:

Jos olet yliherkkä jollekin tietylle aineelle jota aromaterapiassa käytettävissä öljyissä on, on sinun aikuisena ihmisenä oltava itse siitä tietoinen ja kerrottava se hoitajalle. Ethän yritä haastaa ravintolaakaan oikeuteen siitä, että he ruuassa oli jotakin mitä elimistösi ei siedä, vai?

Jos et itsekään tiennyt yliherkkyydestäsi, kuinka hoitaja olisi voinut? Järki käteen nyt, hyvä ihminen. Aromaterapia on oikein hyvä ja rentouttava hieronta mutta ei kaikki sovi kaikille.

"Ethän yritä haastaa ravintolaakaan oikeuteen siitä, että he ruuassa oli jotakin mitä elimistösi ei siedä, vai?"

Saatanpa yrittääkin haastaa. Kyllä ravintolan on tiedettävä mitä ruuassa on, ja se tieto on oltava myös asiakkaan saatavilla. Ravintolalta vaaditaan myös jonkinlaista hygienian tasoa.
        Uskomusterapeuteilla ei tällaista vastuuta ilmeisesti ole. Ainakaan tällä kyseisellä aromaterapeutilla ei ollut aavistustakaan, mitä hänen liemensä loppujen lopuksi tarkalleen sisältävät. Eikä ilmeisesti tarvitse ollakaan, koska kyseessä ei ole terveydenhoito eikä elintarvikemyynti, väittää juristini. Kehotan kaikkia kiertämään kaukaa aromaterapian. Sitäpaitsi minun kokemukseni mukaan aromaterapiaa ei voi kutsua hieronnaksi, kyllä se oli jotain ihan muuta koskettelua ja hiplaamista.

• tietää aivan tarkkaan
        en ole yliherkkä kirjoitti:

"Ethän yritä haastaa ravintolaakaan oikeuteen siitä, että he ruuassa oli jotakin mitä elimistösi ei siedä, vai?"

Saatanpa yrittääkin haastaa. Kyllä ravintolan on tiedettävä mitä ruuassa on, ja se tieto on oltava myös asiakkaan saatavilla. Ravintolalta vaaditaan myös jonkinlaista hygienian tasoa.
        Uskomusterapeuteilla ei tällaista vastuuta ilmeisesti ole. Ainakaan tällä kyseisellä aromaterapeutilla ei ollut aavistustakaan, mitä hänen liemensä loppujen lopuksi tarkalleen sisältävät. Eikä ilmeisesti tarvitse ollakaan, koska kyseessä ei ole terveydenhoito eikä elintarvikemyynti, väittää juristini. Kehotan kaikkia kiertämään kaukaa aromaterapian. Sitäpaitsi minun kokemukseni mukaan aromaterapiaa ei voi kutsua hieronnaksi, kyllä se oli jotain ihan muuta koskettelua ja hiplaamista.

mitä hän hieronnassa käyttää ja antaa asiakkaan tutustua tuoksuun, jos se ei miellytä eikä tunnu hyvältä sillä ei hierota vaan laitetaan sellaiset öljyt jotka tuntuvat asiakkaasta hyvältä, perusöljy on joku mieto neutraali öljy.
        Urheiluhieronta ei sovi aromaterapiaan koska se on liian voimakasta siksi on kehitelty helläväraisempi hieronta, että ei tule kaksinkertaista vaikutusta. Valitettavasti on kaiken tasoisia terapeuttja, aina kannattaa ottaa selvää koulutuksesta. Aromaterapia on todella miellyttävä hoitomuoto se rauhoittaa, useasti hoidettava nukahtaa hierontapöydälle, tätyy muistaa, että hieronnan jäkeen kuonat lähtee liikkeelle, ne täytyy huuhdella pois eli juoda vetta paljon, vältytään päänsäryltä.

• aromaterapiaa!
        en ole yliherkkä kirjoitti:

Ei aromaterapia ole mitään uskomushoitoa tms. vaihtoehtohoitoa kuin esim. homeopatia, vaan aivan ihanaa rentouttavaa hierontaa eteerisillä öljyillä, joiden pitää olla luomulaatuisia, erittäin puhtaita eli sellaisia, joita voi vaikka syödä! Kuvitelkaa, että muutama milli ruusuöljyä, niin siihen tarvitaan 600 ruusunkukkaa, joten aika kallista lystiä ja eteeriset öljyt ovat ihania kun niistä ei jääö minkäänlaista tahraa kun ovat haihtuvia. Tottakai voi tulla kaikenlaista sivuvaikutusta niinkuin kaikista aineista, mutta kyllä minä mieluimmin käytän luonnon aineita kuin synteettisiä. Itse olen jäänyt koukkuun aromaterapiaan ja olen saanut siitä paljon apua sen psyykkisen vaikutuksen vuoksi.

• vain viihteeksi
        aromaterapiaa! kirjoitti:

Ei aromaterapia ole mitään uskomushoitoa tms. vaihtoehtohoitoa kuin esim. homeopatia, vaan aivan ihanaa rentouttavaa hierontaa eteerisillä öljyillä, joiden pitää olla luomulaatuisia, erittäin puhtaita eli sellaisia, joita voi vaikka syödä! Kuvitelkaa, että muutama milli ruusuöljyä, niin siihen tarvitaan 600 ruusunkukkaa, joten aika kallista lystiä ja eteeriset öljyt ovat ihania kun niistä ei jääö minkäänlaista tahraa kun ovat haihtuvia. Tottakai voi tulla kaikenlaista sivuvaikutusta niinkuin kaikista aineista, mutta kyllä minä mieluimmin käytän luonnon aineita kuin synteettisiä. Itse olen jäänyt koukkuun aromaterapiaan ja olen saanut siitä paljon apua sen psyykkisen vaikutuksen vuoksi.

Aromaterapeuttien väitteet eteeristen öljyjen hoitavista vaikutuksista ovat uskomushuuhaata.

Emotionaalista nautintoa hakevalle "aromaterapia" on varmaankin aivan toimiva palvelu, kuten on eroottinen thaihierontakin. Nämä palvelut on selkeästi karsinoitava viihdepalvelujen joukkoon, terveydenhoitona niiden markkinointi on epäeettistä.

Suomen lakien mukaan terveydenhoitopalvelujen tuottaminen on luvanvaraista toimintaa, ja edellyttää hyväksyttyä koulutusta ja tutkittuun tietoon perustuvien menetelmien käyttöä. Aromaterapeutti ei näitä lain vaatimuksia täytä.

Aromaterapia on ihan hyvää ja suositeltavaa viihdepalvelua, mutta terveyspalveluna se olisi puoskarointia.

Minäkin käyn mielelläni aromaterapiassa nauttimassa kosketuksesta ja rentoutumassa, mutta en toki usko terapeutin höpinöitä eri öljyjen vaikutuksista.

• varmaan
        vain viihteeksi kirjoitti:

Aromaterapeuttien väitteet eteeristen öljyjen hoitavista vaikutuksista ovat uskomushuuhaata.

Emotionaalista nautintoa hakevalle "aromaterapia" on varmaankin aivan toimiva palvelu, kuten on eroottinen thaihierontakin. Nämä palvelut on selkeästi karsinoitava viihdepalvelujen joukkoon, terveydenhoitona niiden markkinointi on epäeettistä.

Suomen lakien mukaan terveydenhoitopalvelujen tuottaminen on luvanvaraista toimintaa, ja edellyttää hyväksyttyä koulutusta ja tutkittuun tietoon perustuvien menetelmien käyttöä. Aromaterapeutti ei näitä lain vaatimuksia täytä.

Aromaterapia on ihan hyvää ja suositeltavaa viihdepalvelua, mutta terveyspalveluna se olisi puoskarointia.

Minäkin käyn mielelläni aromaterapiassa nauttimassa kosketuksesta ja rentoutumassa, mutta en toki usko terapeutin höpinöitä eri öljyjen vaikutuksista.

uskokkaan, koska sulla ei ole mitään käsitystä mitä se on, etkä ole siihen sen enempää tutustunut. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta sen tervehdyttävästä vaikutuksesta. Kasvithan ovat erittäin vahvoja ja niillä on ihan tieteellisestikin todistettuja vaikutuksia. Monissahan lääkkeissä on paljon aineita juuri kasvikunnasta ja niistä pitää tarkoin tietää, ettei satu vahinkoja. Pari ensimmäistä kertaa saadessani aromaterapiaa minulle tuli tosi huono olo kun elimistö lähti puhdistumaan ja sain juosta vessassa useasti kun oli valittu öljyt, jokta olivat diureettisia. Olisi pitänyt juoda vettä tarpeeksi. Myöhemmin olen voinut aina vain paremmin ja saanut todella puhtia ja voimia, sekä syvän rentoutumisen tunteen eikä tämä voi olla mitään kuvittelua tai jos sitten on, niin mitä väliä sillä on, mutta selvästi kuitenkin voin paremmin aina useamman päivän aroman jälkeen. Onhan niitä kaikenlaisia terapeutteja ja öljyjen väärennöksiä, mutta jos menet kunnon aromaterapeutille, joka itse sekoittaa öljyt, ei siis mitään valmiita sekoituksia, vaan aitoja, mahdollisimman puhtaita luomulaatuisia, niin väitän, että saat apua vaivoihisi, mutta ei välttämättä ensimmäisellä kerralla. Ota kuuden kerran sarjahoito ja sitten ylläpitohoitona kerran kuussa. Halvempaa kuin kampaajalla käynti!

• terveydenhuollon ammattilainen
        varmaan kirjoitti:

uskokkaan, koska sulla ei ole mitään käsitystä mitä se on, etkä ole siihen sen enempää tutustunut. Minulla on ihan omakohtaista kokemusta sen tervehdyttävästä vaikutuksesta. Kasvithan ovat erittäin vahvoja ja niillä on ihan tieteellisestikin todistettuja vaikutuksia. Monissahan lääkkeissä on paljon aineita juuri kasvikunnasta ja niistä pitää tarkoin tietää, ettei satu vahinkoja. Pari ensimmäistä kertaa saadessani aromaterapiaa minulle tuli tosi huono olo kun elimistö lähti puhdistumaan ja sain juosta vessassa useasti kun oli valittu öljyt, jokta olivat diureettisia. Olisi pitänyt juoda vettä tarpeeksi. Myöhemmin olen voinut aina vain paremmin ja saanut todella puhtia ja voimia, sekä syvän rentoutumisen tunteen eikä tämä voi olla mitään kuvittelua tai jos sitten on, niin mitä väliä sillä on, mutta selvästi kuitenkin voin paremmin aina useamman päivän aroman jälkeen. Onhan niitä kaikenlaisia terapeutteja ja öljyjen väärennöksiä, mutta jos menet kunnon aromaterapeutille, joka itse sekoittaa öljyt, ei siis mitään valmiita sekoituksia, vaan aitoja, mahdollisimman puhtaita luomulaatuisia, niin väitän, että saat apua vaivoihisi, mutta ei välttämättä ensimmäisellä kerralla. Ota kuuden kerran sarjahoito ja sitten ylläpitohoitona kerran kuussa. Halvempaa kuin kampaajalla käynti!

"Kasvithan ovat erittäin vahvoja ja niillä on ihan tieteellisestikin todistettuja vaikutuksia. Monissahan lääkkeissä on paljon aineita juuri kasvikunnasta ja niistä pitää tarkoin tietää, ettei satu vahinkoja."

Juuri tämän takia onkin syytä välttää aromaterapiaa. Melkoista itsetuhoviettiä tarvitaan, jos antaa ilman mitään farmakologian koulutusta puuhastelevalle tätille mahdollisuuden sekoitella aineita ja levittää niitä iholleen.

Puoskarilakia tarvitaan ja pian!

• ja kokeile kaikkea...;-)
        terveydenhuollon ammattilainen kirjoitti:

"Kasvithan ovat erittäin vahvoja ja niillä on ihan tieteellisestikin todistettuja vaikutuksia. Monissahan lääkkeissä on paljon aineita juuri kasvikunnasta ja niistä pitää tarkoin tietää, ettei satu vahinkoja."

Juuri tämän takia onkin syytä välttää aromaterapiaa. Melkoista itsetuhoviettiä tarvitaan, jos antaa ilman mitään farmakologian koulutusta puuhastelevalle tätille mahdollisuuden sekoitella aineita ja levittää niitä iholleen.

Puoskarilakia tarvitaan ja pian!

Onhan paljon porukkaa, joka kestää mitä tahansa "luonnonmukaisuuden" nimissä. Huvittavia ovat nuo "puhdistautumisreaktiota" läpikäyvät, joiden naama kukkii kuin murrosikäisellä, tosi paha akne, milloin minkäkin terapian tai detox-kuurin jäljiltä. Yhden tosi kauan (ainakin parikymmentä vuotta) kaikkea "luontaista" kritiikittömästi kokeilleen ex-sukulaisen naama on jäänyt pysyvästi tuohon tilaan. Ei käy kateeksi.

• menossa..
        ja kokeile kaikkea...;-) kirjoitti:

Onhan paljon porukkaa, joka kestää mitä tahansa "luonnonmukaisuuden" nimissä. Huvittavia ovat nuo "puhdistautumisreaktiota" läpikäyvät, joiden naama kukkii kuin murrosikäisellä, tosi paha akne, milloin minkäkin terapian tai detox-kuurin jäljiltä. Yhden tosi kauan (ainakin parikymmentä vuotta) kaikkea "luontaista" kritiikittömästi kokeilleen ex-sukulaisen naama on jäänyt pysyvästi tuohon tilaan. Ei käy kateeksi.

ekaa kertaa aromaterapiaan. Olen avoin ja kokeilunhaluinen. Kerron kokemukseni sitten.

• mies79tre
        menossa.. kirjoitti:

ekaa kertaa aromaterapiaan. Olen avoin ja kokeilunhaluinen. Kerron kokemukseni sitten.

Täytyy kyllä ihmetellä,että aina löytyy nokan koputtamista kun ei ole kyse peruslääketieteestä!
        Itse en ole käynyt aromaterapiahoidoissa. Olen kuitenkin varovaisesti itse koittanut muutamia öljyjä mm. jojobaöljy, manteliöljy ym ja sekoittanut niihin tipan tai kaksi tarkkaan mietittyä eteeristä öljyä. Esimerkiksi tea tree on sellainen joka todellakin on saanut kasvojeni tulehdukset vähenemään. Ja voin sanoa,että tähän naamaan on koitettu jopa usean sadan euron rasvoja. Minusta tuntuukin että perusraaka-aineet ilman mitää turhia petrkokemian tuotteita olisivat aika monelle hyvä keino saada ainakin ihonsa kuntoon. Ja tuoksulydyn avulla saa aikaa kyllä erilaisia tunnetiloja. Jotkut eterriset piristävät ja toiset saattelevat kivasti uneen.
        Ja höyryhengitykseen Eukalyptus ja piparminttu aivan mahtavia nenän avaajia.
        Mutta toki pitää tietää mitä tekee. Osa eteerisistä öljyistä on todella voimakkaita ja saattavat varmasti olla huono asia joillekin.

• luulee
        tyhmyydestä sakotetaan kirjoitti:

Voi kun sinulle on annettu/tullut väärä kuva eteerisistä öljyistä.
        Olet varmaan niin vihastunut,ettet pysty ottamaan oikeaa tietoa vastaan

kerron kuitenkin,eteeriset öljyt on käytössä myös koululääketieteessä..ja ne toimii
        Kävitköhän kosmetologilla, niillä eri aineet kuin aromaterapeutilla

• tuoksuja rakastava
        luulee kirjoitti:

Voi kun sinulle on annettu/tullut väärä kuva eteerisistä öljyistä.
        Olet varmaan niin vihastunut,ettet pysty ottamaan oikeaa tietoa vastaan

kerron kuitenkin,eteeriset öljyt on käytössä myös koululääketieteessä..ja ne toimii
        Kävitköhän kosmetologilla, niillä eri aineet kuin aromaterapeutilla

kaikilla aromaterapiaa käsittelevillä keskustelupalstoilla riehuu tämä sama henkilö, joka milloin mollaa homeopatian, milloin aromaterapian, milloin minkäkin täydentävän hoitomuodon. Olemme uuden ajan kynnyksellä, jolloin ihmiset tulevat lääkitsemään itseään yhä enemmän luonnon lääkkeillä, joita eteeriset öljytkin ovat. Näin tapahtuu, tekivätpähän nämä hurmahenkiset vastustajat mitä tahansa.
        Joten kaikki täydentävien hoitomuotojen käyttäjät, iloitkaa siitä, että olette löytäneet elämäänne arvokkaan ulottuvuuden hoitaa iseänne luonnon omilla lääkkeillä, unohtamatta koululääketiedettä silloin kun on sen aika.
        Ja antakaa anteeksi tälle hurmahengelle, joka on ottanut tehtäväkseen pilata ilmaa, lue: tekstitilaa, ympärillään asiattomilla lausunnoillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5730
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3206
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      2936
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      636
      2168
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      158
      2090
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1422
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1405
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1198
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1126
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1097
    Aihe