Löytyykö vielä vanhoja pankkikirjoja tai henkareita, kirjeitä, kuvia, vanhaa kahvipannua tai myllyä?
Vanha silitysrauta ainakin on painava ja lastenvaunut olivat isoja verraten nykyisiin,
heinäräkyt valitettavasti on jossain, en tiedä missä, pesässä ehkä :)
Onko tallella joitain vanhoja
29
839
Vastaukset
- tankavaara
sellaiset vaunut, joissa vauvana olin ollut. Niin...
50- luvun rattaat, sellaiset puolikuun muotoiset vehkeet. Kun näin ne, minun oli juostava niiden luo ja painettava pääni sinne sisään... ei se vielä mitään, mutta minun oli puristettava kädelläni noiden vaunujen reunaa... ja kyllä... se tuntui pehmeältä ja turvalliselta.- heipparallaa,
oli sellaiset, 1960 syntynyt sisareni käytti niitä, veikeät vehkeet:)
- rakkaus vanhempiin
oli se niin lämpöä täynnä!
- mietippä sitä
koko perhe räkätaudissa ja ne sitten pesussa ;(
Mutta mutta, nättejä olivat.- heipparallaa,
tuota en oikeastaan olisi halunnutkaan muistaa, olivat ne niin hirveitä pestä:((
Puhtaina toki kauniita:) - tuohon vielä...
heipparallaa, kirjoitti:
tuota en oikeastaan olisi halunnutkaan muistaa, olivat ne niin hirveitä pestä:((
Puhtaina toki kauniita:)muistatko ne hirvittävät sylkykupit....
- RosaLiiin
...hyvin.
Eräänä jouluna lahjoin kaikkia tätejäni niillä.
Virkkasin kauniit pitsit reunaan ja ripautin hajuvettä.
Kaunis pieni paketti, olipa kiva antaa lahjaksi...silloin. - isot
siniset liinat reunoissa jotain raitaa.
Siihen oikein kunnon tursaus ja taskuun. :( - solmut
isot kirjoitti:
siniset liinat reunoissa jotain raitaa.
Siihen oikein kunnon tursaus ja taskuun. :(nurkkiin ja päähän paisteelta suojaamaan.
Ilman räkää, tietenkin. - niinhän
solmut kirjoitti:
nurkkiin ja päähän paisteelta suojaamaan.
Ilman räkää, tietenkin.olikin.
- heipparallaa,
tuohon vielä... kirjoitti:
muistatko ne hirvittävät sylkykupit....
en todellakaan muista, tai ainakin
mieleni kieltäytyy muistamasta:=) tuohon vielä... kirjoitti:
muistatko ne hirvittävät sylkykupit....
autotallissa lastenvaunut, jotka ostettiin käytettynä kesällä -44 minun ensimmäiseksi kulkuneuvokseni. Pitäisi entisöidä, mutta taitaa taito loppua kesken... Paperikangasta saattaisi vielä löytyä Kouvolan suunnalta, mutta ne niklatut rautaosat on ruostuneet niin pahoiksi, että mitä niille voisi tehdä?
- sitä oli kaikkialla
Lakanoissa, liinoissa, pyyhkeissä jne..
Sitä oli rullatolkulla valmiinakin virkattuna! - vaaleanpunaiset alushousut
jotka ei tosiaan mitään kapeeta mallia :)
ja paita tietty mukana siinä!- joissa
vyötärö ylettyy kainaloon saakka :)
- ei ole kaapissani, mutta täytysköhän täydentää talvea varten sellaiset. - RosaLiiin
...löytyykö vannehame.
Kauhea kapistus...en ehtinyt kuin hetken sitä käyttää, kun sekin muoti hurahti ohi.
- Pär Pillhard
Löytyy kuparinen pieni kahvipannu, jossa lutikkaluukkukin on olemassa.
- niitä älä heitä pois
etkä varmasti heitäkään, sulla on historiaa tallessa.
Äidin kuvallinen viinakortti on tallessa. Hassu jäänne menneiltä ajoilta.
Isän syntymä kodin vanhoja kauppakirjoja on tallella, samoin lainhuudatus papereita. Kaikki kirjoitettu käsin mustekynällä erittäin kauniilla ja siistillä käsialalla.
Isän sota-aikaisia kirjeitä kotiin ja sodassa nikkaroiruja tavaroita on tallessa. Kaikki suuria aarteita.
Itselläni on pieni lasinen kermanekka. Siihen on maalattu käsin kukka kuvio. En tiedä sen tarkkaa ikää mutta mummoni on saanut sen joltain kun hän oli pieni tyttö. Mummo oli syntynyt 1900.
- Mammero
äidin säilyttämänä kastetodistus ja synnytyslaitoksella täytetty syntymäkorttini!
Olin vauvana paljon sairaalassa ja äitini oli säilyttänyt kaikki Lastenlinnan ja SPR:n klinikan ylihoitajan lähettämät kortit, joissa oli kuvailtu 2 kertaa kuukaudessa vointiani ja aina allekirjoituksena: Lapsen puolesta.
Nousi tippa silmään kun luin niitä etsiessäni 50-vuotisjuhliini muistoja. - ukko väärällä palstalla
Niin, väärällä palstalla, kun olen jo yli 60, mutta aihe on minulle hyvin ajankohtainen. Juuri tänä syksynä olen polttanut takassa pankkikirjoja, kirjeitä ja kortteja, ym. henkilökohtaisia papereita. Enää on jäljellä pankkikirja vuodelta 1927, säästän sen toistaiseksi. Olen polttanut ne siksi, että ko. tavara on edesmenneiden henkilökohtaisuuksia, ei muiden luettavaksi tarkoitettua, eikä siksi ole keräilytavaraa.
Kahvipannut ja -myllyt, silitysraudat, hevosen länget, rattaat ja reet ym. muu vanha romu on eri asia, en tiedä mitä niille tekisin. Rukki, poljettava ompelukone, suutarin lestit (isoisän), kätilön ja kupparin työkalut (isoäidin), keinutuoli 1800 luvulta, pari kirstu 1700 luvun loppupuolelta. Sahalla ja rälläkällä palasiksi, puuosat takkaan, metallit kierrätykseen ja loput roskikseen. Tätä vanhaa romua on niin paljon, ettei museoihin enää mahdu. Myös niin paljon, ettei tällaisella romulla rahallista arvoa ole.
Jos joku mahdollinen lukijani antaa tavaroille arvoa, voisin jotakin myös lahjoitta, edellyttäen ettei minulle siitä syntyy kuluja, kuten laihialainen sanoi.- Pirre*
justiisa hakisin jos oisi tilaa mihin laittaa..voi yhen kerran, eikö niille ole joutavaa navettaa tai aittaa, - laittaisit oman museon sinne..vaikka jälkipolville..
- sitroen.
ukko, kiinni saisin?
Väärällä palstalla minäkin.
Nuo suutarin lestit ja muutkin suutarin välineet kiinnostaisi.
Isä oli sivutoiminen suutari ja kun homman lopetti. tuli äidille hirveä kiire hävittää kaikki työkalut, ihan kaikki. Jäi vain ompelukoneet joista yksi minulla. Ottaisin talteen jotain muutakin, paljon ei minun tiloihini mahdu. Sp-osoitteeni löytyy galleriasta. - ukko ...
sitroen. kirjoitti:
ukko, kiinni saisin?
Väärällä palstalla minäkin.
Nuo suutarin lestit ja muutkin suutarin välineet kiinnostaisi.
Isä oli sivutoiminen suutari ja kun homman lopetti. tuli äidille hirveä kiire hävittää kaikki työkalut, ihan kaikki. Jäi vain ompelukoneet joista yksi minulla. Ottaisin talteen jotain muutakin, paljon ei minun tiloihini mahdu. Sp-osoitteeni löytyy galleriasta.Toki ne vielä jäljellä olevat lestit saat, jos haluat. Jotakin muuta suutarin roinaa saatta myös vielä löytyä, kun huomenna tai alkuviikolla taas käyn paikkoja penkoamassa. Suutarin pöydän kunnostin, ja se on nyt viherhuoneessani kukkapöytänä. Kiinnostaisiko vanha veivattava torvigrammari "His Masters Voice? Muutaman savikiekon voisit saada "kaupan päälle".
Eniten kuitenkin askarrutta ne suuri kokoiset esineet, hyvässä tervassa olevat kärryt, reet ja monessa mukana ollut työnnettävä "tolppakelkka".
Lisäksi Vickström maamoottori, puimakone ym. Mieluusti lahjoittaisin, jos tavarat pääsisivät hyvään kotiin.
Laitan sinulle s-postia alkuviikolla, kun tiedän mitä enää on jäljellä. Myös, kun koen olevani oikealla asialla, voin itseni paljastaa. Tämän ukon saa kiinni numerosta 0400 566 444. - ukko ...
Pirre* kirjoitti:
justiisa hakisin jos oisi tilaa mihin laittaa..voi yhen kerran, eikö niille ole joutavaa navettaa tai aittaa, - laittaisit oman museon sinne..vaikka jälkipolville..
Kiva kun kirjoitit, kiitos kannanotostasi.
Eräs tuttavani kävi ensimmäistä kertaa elämässään yhdessä museossa. Kysyimme, että oliko kiinnnostavaa. "No ei oikein" sanoi kaveri, "vanhaa romua siellä vain oli joka paikassa".
Tosiasia on, että museoita on jo riittävästi ja vanhaa tavaraa jäljellä turhan paljon, minullakin. Ennen ihmiset säästivät kaiken, myös romut.
Huomaa, etten puhu mistään vauraan talonpoikaisromantiikasta, vaan tavallisen köyhän käyttöesineistä.
Edellisessä annoin ymmärtää, etten tiedä antiikista mitään. Näin ei kuitenkaan ole, vaan lähes kaikki huonekaluni on jotakin antiikkikamaa. Osin lapsuudenkodistani, osin eri huutokaupoista. Osa on alkuperäisessä kunnossa. osan olen itse kunnostanut.
Toki jälkipolvillekin pyrin jotakin säästämään, mutta turhaa romua en halua heidän riesakseen jättää. Sinulle voisin lähettää kahvipannun, kuparipannun, mutta vain koristeeksi, sillä pannu on myrkyllinen jos sisäpuolinen tinaus ei ole kunnossa. - Pirre*
ukko ... kirjoitti:
Kiva kun kirjoitit, kiitos kannanotostasi.
Eräs tuttavani kävi ensimmäistä kertaa elämässään yhdessä museossa. Kysyimme, että oliko kiinnnostavaa. "No ei oikein" sanoi kaveri, "vanhaa romua siellä vain oli joka paikassa".
Tosiasia on, että museoita on jo riittävästi ja vanhaa tavaraa jäljellä turhan paljon, minullakin. Ennen ihmiset säästivät kaiken, myös romut.
Huomaa, etten puhu mistään vauraan talonpoikaisromantiikasta, vaan tavallisen köyhän käyttöesineistä.
Edellisessä annoin ymmärtää, etten tiedä antiikista mitään. Näin ei kuitenkaan ole, vaan lähes kaikki huonekaluni on jotakin antiikkikamaa. Osin lapsuudenkodistani, osin eri huutokaupoista. Osa on alkuperäisessä kunnossa. osan olen itse kunnostanut.
Toki jälkipolvillekin pyrin jotakin säästämään, mutta turhaa romua en halua heidän riesakseen jättää. Sinulle voisin lähettää kahvipannun, kuparipannun, mutta vain koristeeksi, sillä pannu on myrkyllinen jos sisäpuolinen tinaus ei ole kunnossa.että jos nämä kys "romut" ei meidän ikäpolvea kiinostakaan, pitäisi niitä silti säilyttää tuleville sukupolville, lastemme lasten lapsille, sitten kun he ovat meidän ikäisiä, menneitten aikojen työkalut ja -tavat alkavat kiinostaa..
En tietenkään yritä velvoittaa Sinua niitä säilyttämään, mutta noin yleisemmällä tasolla..
P.s. kiitos pannusta..:) - tavaroille, isoillekin
ukko ... kirjoitti:
Toki ne vielä jäljellä olevat lestit saat, jos haluat. Jotakin muuta suutarin roinaa saatta myös vielä löytyä, kun huomenna tai alkuviikolla taas käyn paikkoja penkoamassa. Suutarin pöydän kunnostin, ja se on nyt viherhuoneessani kukkapöytänä. Kiinnostaisiko vanha veivattava torvigrammari "His Masters Voice? Muutaman savikiekon voisit saada "kaupan päälle".
Eniten kuitenkin askarrutta ne suuri kokoiset esineet, hyvässä tervassa olevat kärryt, reet ja monessa mukana ollut työnnettävä "tolppakelkka".
Lisäksi Vickström maamoottori, puimakone ym. Mieluusti lahjoittaisin, jos tavarat pääsisivät hyvään kotiin.
Laitan sinulle s-postia alkuviikolla, kun tiedän mitä enää on jäljellä. Myös, kun koen olevani oikealla asialla, voin itseni paljastaa. Tämän ukon saa kiinni numerosta 0400 566 444.on ottajia kun vaan tieto leviäisi hyvin !
Sinullahan varsinainen aarreaitta on .
- kaikessa löytyy.
Asiapapereitakin on, mm. esi-isäni työtodistuksia 1800-luvun lopulta, kyläsepän tekemä rukki, luukkualushousut, kastetodistus ja neuvolakortti ym ym ym.
- nähtävänä meille, aarteita!
olisi ihanaa katsella . Rukki on meilläkin vielä jäljellä ja vanha poljettava ompelukonekin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846