Alkaa taas olla tuulipukukausi
parhaimmillaan ja siitähän juttua riittää,
kun meitä tuulipukukansaksikin kutsutaan.
Pidätkö sinä tuulipukua, mikä materiaali on mielestäsi paras,
täytyykö olla goretexia?
Hupulla vai ilman?
Entäs väri, iloista vai
tasaisen harmaata/mustaa?
Tuulipuku
52
1298
Vastaukset
- verditti
Tuulipuku on hyvin käytännöllinen syksyn ja varhaiskevään asuste. Sen alkuperäinen tarkoitushan oli olla kevyt lenkkeilyvaate, joka puettiin lenkille lähdettäessä ja riisuttiin palatessa. Suomalainen nainen tuli puvun ystäväksi ja tunnetusti heikommalla tyylitajulla varustettuna, kuin eurooppalaiset kanssasisarensa, alkoi käyttää sitä kaikissa mahdollisissa tilanteissa.
Hän tanssi tuulipuvussa, shoppaili, teki ulkomaanmatkoja.
Nosti meidät otsikoihin ympäri maailmaa.
Törmäsin jopa sellaiseenkin, joka käytti sitä yöasunaan. Noh oma moka.
Käytä tuulipukua, oli se sitten minkävärinen tai mitä materiaalia tahansa, vain sille alunperin tarkoitettuun toimintaan!- heipparallaa,
että pidän tuulipukua vain lenkkeillessä ja piha-askareissa se on mainio asuste.
En oikein räikeän värisiä tykkää pitää, enkä ainakaan kirjavia:)
Joskus näkee hauskoja yhdistelmiä, siistit housut, avokkaat ja ..tuulipuvun takki:)
Eipä ne silti minua häiritse, jokainen pukeutuu siten kuin haluaa ja missä viihtyy. heipparallaa, kirjoitti:
että pidän tuulipukua vain lenkkeillessä ja piha-askareissa se on mainio asuste.
En oikein räikeän värisiä tykkää pitää, enkä ainakaan kirjavia:)
Joskus näkee hauskoja yhdistelmiä, siistit housut, avokkaat ja ..tuulipuvun takki:)
Eipä ne silti minua häiritse, jokainen pukeutuu siten kuin haluaa ja missä viihtyy.Fakta-homman Pirre --> alias Eija Vilpas ;)
- heipparallaa,
A..N..N..A kirjoitti:
Fakta-homman Pirre --> alias Eija Vilpas ;)
sinä sen sanoit, aivan sama tyyli:=))
- yxitypy evk
heipparallaa, kirjoitti:
sinä sen sanoit, aivan sama tyyli:=))
on nähty, että naisella on tuulipuku päällä, ja piikkarit jalassa :=))
yxitypy evk kirjoitti:
siitä, että hieno nainen on joka tilanteessa hieno ;D
- heipparallaa,
yxitypy evk kirjoitti:
koska minulla ei edes ole piikkareita, sellaisilla kukaan pysy pystyssä:=)))))
Veikeän näköistä tuulipuvun kanssa, varmasti:=) - yxitypy evk
A..N..N..A kirjoitti:
siitä, että hieno nainen on joka tilanteessa hieno ;D
Mä tulin vasta pöyrällä töistä, ja mulla oli tuulipuku päällä.
Pitäis lähtee nyt kauppaan. Mitä jos laittas uudelleen tuulipuvun päälle. Sitten paksusti räikeän punaista huulipunaa, ja piikkarit jalkaan :=)) - yxitypy evk
heipparallaa, kirjoitti:
Veikeän näköistä tuulipuvun kanssa, varmasti:=)osaa piikkareilla kävellä. Nilkkahan niissä murtuis :=))
Kerran.. kauan sitten ostin sellaiset ja läksin tansseihin.
Joka toisella askeleella "muljahti" nilkka. Moni varmaan luuli, että olen niin humalassa. Eka pelin jälkeen oli lähdettävä kotiin.
Mitenhän jotkut osaavat korkeilla piikkareilla kävellä.
Siihen pitää varmaan nuoresta asti opetella :=)) - heipparallaa,
yxitypy evk kirjoitti:
osaa piikkareilla kävellä. Nilkkahan niissä murtuis :=))
Joka toisella askeleella "muljahti" nilkka. Moni varmaan luuli, että olen niin humalassa. Eka pelin jälkeen oli lähdettävä kotiin.
Siihen pitää varmaan nuoresta asti opetella :=))tietysti yhtään:)
En ole koskaan tykännyt piikkareista, siksi minulla ei olekaan vaivaisenluun kanssa mitään ongelmia, kuten eräillä tutuilla.
Minkä nuorena oppii, sitä vanhana katuu, kun on jalat vaivaiset:=) yxitypy evk kirjoitti:
Mä tulin vasta pöyrällä töistä, ja mulla oli tuulipuku päällä.
Pitäis lähtee nyt kauppaan. Mitä jos laittas uudelleen tuulipuvun päälle. Sitten paksusti räikeän punaista huulipunaa, ja piikkarit jalkaan :=))erityisen hyvin perjantain tungoksessa ja saisit monen pään kääntymään ;D
heipparallaa, kirjoitti:
tietysti yhtään:)
En ole koskaan tykännyt piikkareista, siksi minulla ei olekaan vaivaisenluun kanssa mitään ongelmia, kuten eräillä tutuilla.
Minkä nuorena oppii, sitä vanhana katuu, kun on jalat vaivaiset:=)viihdyn korkeakantaisissa kengissä, tuovat lisää pituutta tähän pätkään.
Ei kuitenkaan mitään huikeita piikkareita..- yxitypy evk
heipparallaa, kirjoitti:
Minkä nuorena oppii, sitä vanhana katuu, kun on jalat vaivaiset:=)ollut yhtään alkomahoolia nauttinut. Millaiseksi oikein mua luulet? :=))))
Ei ole niitä luita mullakaan, ja tuskin enää tälle ikää ehtii tulemaankaan :=))
Laitoin nyt huulipunan, ja lähden tästä kauppaan :=)) - yxitypy evk
A..N..N..A kirjoitti:
viihdyn korkeakantaisissa kengissä, tuovat lisää pituutta tähän pätkään.
Ei kuitenkaan mitään huikeita piikkareita..äiti myös melko lyhyt, niin on oppinut aina pitämään korkeita kenkiä.
Ei osaa kävellä kengillä, missä ei ole korkea kanta. Kuulema selkä väsyy matalissa kengissä :=)) - heipparallaa,
A..N..N..A kirjoitti:
Ei kuitenkaan mitään huikeita piikkareita..tarvitsisi myös "piikkarilisää", mutta
jos ei niillä kestä pystyssä,
eipä paljon auta
piikkareitten laittaminenkaan. - heipparallaa,
yxitypy evk kirjoitti:
ollut yhtään alkomahoolia nauttinut. Millaiseksi oikein mua luulet? :=))))
Ei ole niitä luita mullakaan, ja tuskin enää tälle ikää ehtii tulemaankaan :=))
Laitoin nyt huulipunan, ja lähden tästä kauppaan :=))enkä edes tiedä, kunhan
härnäsin;=))
Huulipunaa kauppareissulle, hah,hah,
kaikenlaisia kotkotuksia;) yxitypy evk kirjoitti:
äiti myös melko lyhyt, niin on oppinut aina pitämään korkeita kenkiä.
Ei osaa kävellä kengillä, missä ei ole korkea kanta. Kuulema selkä väsyy matalissa kengissä :=))sama vaiva täälläkin, siis selkään sattuu jos on ihan kannattomat tai olemattomat kannat tai vähän kantaa tai miten vaan.
Tää tais tulla selvääkin selvemmäks ;)- Anonyymi
Itse en ole koskaan edes omistanut tuulipukua. Kun yhteen aikaan näki että pariskunnat kulkivatåat samanlaisissa tuulipuvuissam kävelyllä . Niin ajattelin etten itse haluaisi olla kaksinen miehen kanssa . Mutta kaikilla makunsa , kai se sitten käytännöllinen on . Olen nähnyt Vaasassa naisen jolla tuulipuku ja korkkarit jaloissa . Ei minun mielestäni ollut mitenkään ne kengät sopivat siihen asuun . Mutta jos hän itse piti siitä yhdistelmästä, niin se on pääasia .
Ei meillä päin ole tuulipukuja kenelläkään. - Anonyymi
heipparallaa, kirjoitti:
Veikeän näköistä tuulipuvun kanssa, varmasti:=)Kyllä niillä pystyssä pysyy ihan hyvin ja voi vaikka juostakkin jos kiire on . Sehän on ihan miten kukin kokee siis ei voi sanoa ettei kukaan , koska niin moni kävelee niillä joka päivä,
Ja osaavat sen tehdä tyylikkäästi - Anonyymi
yxitypy evk kirjoitti:
osaa piikkareilla kävellä. Nilkkahan niissä murtuis :=))
Siihen pitää varmaan nuoresta asti opetella :=))Minä käytän vieläkin joissakin tilaisuuksissa ja yhtä hyvin käyttää kun nuorena
- Anonyymi
heipparallaa, kirjoitti:
Minkä nuorena oppii, sitä vanhana katuu, kun on jalat vaivaiset:=)No ei ne piikkarit aina ole syynä vaivaisen luihin. Itse olen käyttänyt koko aikuisena olemiseni aikana ja mitään vaurioita ei ole koskaan olllut jaloissa. On ne ihanat vaan silloin kun on iltapuku päällä jossain juhlissa. Ja sitä,tuntee itsenä,hieman pidemmäksikin
- Anonyymi
A..N..N..A kirjoitti:
Ei kuitenkaan mitään huikeita piikkareita..Katsoi erästä,TV reportteria ,oli varmaan 12 sentin korot
- Anonyymi
heipparallaa, kirjoitti:
enkä edes tiedä, kunhan
härnäsin;=))
Huulipunaa kauppareissulle, hah,hah,
kaikenlaisia kotkotuksia;)Kyllä monet käyttävät huulipunaa joka päivä, sanovat että,ivat niin tottuneet että,huulet on rasvaiset . Itse en omista edes huulipunaa
- ihan mukava
asu ulkoiluun ja arkipäivän käyttöön.
En pidä kauppakäynneillä enkä vieraisille mennessä, tilanteen mukaan täytyy pukeutua.
Goretex on hyvä joissakin tilanteissa, mutta hiostava lämpimällä säällä.
Väri mieluummin hillitty, kuin räikeän värikäs. - Pirre*
sen suosio on vähentynyt, harvemmin niitä nykyään enää näkee tuolla missään immeisten ilimoilla.
Nykyään on kyllä tyylikkäitäkin vapaa-ajan asuja, ei ne paljoa häviä hienoillekaan..- perunankaivuussa
tuulipuku on mainio vaatetus, ei käy kylmäkään,
eikä tuule läpi:) - Pirre*
perunankaivuussa kirjoitti:
tuulipuku on mainio vaatetus, ei käy kylmäkään,
eikä tuule läpi:), tottakai.. :)
Toisaalta, ei minua kyllä haittaa kenenkään tuulipuvut muutenkaan, jokainen pitäköön päällään mitä haluaa ja mihin on varaa..
urheiluliikkeistä ostetut puvut ovat huisin kalliita, jos haluaa viimeisen muodin mukaan kulkea. Ja ovathan ne -70 luvun pukuihin nähden hyvännäköisiä.
- Eevatäti
Lapin reissua varten Haltin Drymax-puvun,
maksoi 170 euroa. Sen jälkeen harvoin päällä
ollut, hiostava ja tukala pitää.
Raha meni hukkaan, halvoilla puvuilla
nyt kuljen.
- -tiina
meinaan housut jonkinsortin lökärit ja millon minkäkin värinen huppari ei tuulipukuja ei missään tapauksessa mitään ahdistavaa nailon kangasta eiks ne tuulipuvut oo sellaisia goretexi on liian lämmin näin kuumaveriselle.
- Eevatäti
on hyvin erilaisista materiaaleista,
kaikki eivät suinkaan hiosta.
Goretex sopii parhaiten sadesäällä pidettäväksi. - -tiina
Eevatäti kirjoitti:
on hyvin erilaisista materiaaleista,
kaikki eivät suinkaan hiosta.
Goretex sopii parhaiten sadesäällä pidettäväksi.mieleen sellaset vaaleensiniset jossa on valkoset raidat hihoissa ja lahkeissa ja rinnassa jormakan merkki.
- Eevatäti
-tiina kirjoitti:
mieleen sellaset vaaleensiniset jossa on valkoset raidat hihoissa ja lahkeissa ja rinnassa jormakan merkki.
nykyisin on tosi kivan näköisiä tuulipukuja, kipin kapin vaan etsimään sopivaa, kaikille löytyy mieleisensä.
- -tiina
Eevatäti kirjoitti:
nykyisin on tosi kivan näköisiä tuulipukuja, kipin kapin vaan etsimään sopivaa, kaikille löytyy mieleisensä.
vähän leveämmin mutta mää en halua tuulipukua niin en halua ei oo pakko.
- Eevatäti
-tiina kirjoitti:
vähän leveämmin mutta mää en halua tuulipukua niin en halua ei oo pakko.
eihän toki pakko ole mitään tuulipukua pitää,
ehdotin vain, kun niitä on nykyisin parempia
saatavana.
Minä pidän usein tuulipukua, lenkillä, puolukoita peratessa, perunaa nostaessa ja
onhan niitä muitakin käyttötarkoituksia.
Etenkin näin maalla;=)))))))
Huomasitko, että iskin sulle silmää;) - -tiina
Eevatäti kirjoitti:
eihän toki pakko ole mitään tuulipukua pitää,
ehdotin vain, kun niitä on nykyisin parempia
saatavana.
Minä pidän usein tuulipukua, lenkillä, puolukoita peratessa, perunaa nostaessa ja
onhan niitä muitakin käyttötarkoituksia.
Etenkin näin maalla;=)))))))
Huomasitko, että iskin sulle silmää;)mää tykkään perunaa nostettaessa pitää sellaisia trikoita ne on joustavammat kun tuulipuvun housut voi sua raukkaa meillä tulee puolukat perattuna metsäsätä ei tarvi ite.
- Eevatäti
-tiina kirjoitti:
mää tykkään perunaa nostettaessa pitää sellaisia trikoita ne on joustavammat kun tuulipuvun housut voi sua raukkaa meillä tulee puolukat perattuna metsäsätä ei tarvi ite.
perattu, nyt asetun talviteloilleni ja
räplään nettiä kaiket päivät:) - t.l.
Goretexit eivät ole kuumia. Nykyään on kaupan tosi upeita ulkoiluvaatteita ja pitävät tuulet ja sateet iholta loitolla, lisäksi ovat hengittäviä eivätkä hiosta. Pitääkin hankkia uudet kuteet, kun vanhat jo ovat menettäneet ominaiuutensa - väärällä hoidolla ja yksi kerta riitti :( No, kestiväthän kolmisen vuotta.
t.l. kirjoitti:
Goretexit eivät ole kuumia. Nykyään on kaupan tosi upeita ulkoiluvaatteita ja pitävät tuulet ja sateet iholta loitolla, lisäksi ovat hengittäviä eivätkä hiosta. Pitääkin hankkia uudet kuteet, kun vanhat jo ovat menettäneet ominaiuutensa - väärällä hoidolla ja yksi kerta riitti :( No, kestiväthän kolmisen vuotta.
kipin kapin kaikki naiset ostamaan uusi tuulipuku. Pitäähän meidän ylläpitää kotimaista perinnettä, eikä meitä muutoin tunnistaisi suomalaisiksi ;O
- t.l.
A..N..N..A kirjoitti:
kipin kapin kaikki naiset ostamaan uusi tuulipuku. Pitäähän meidän ylläpitää kotimaista perinnettä, eikä meitä muutoin tunnistaisi suomalaisiksi ;O
Niin se pitää olla ja eikun ulos :))
- Ars-ka
...kallista "kuin fan",mutta kuitenkin sellainen kerran elämässä ostos. Ja onhan hintansa väärtti,kuivana säilyy vaikka kuinka sataisi.
- olosuhteissa
Goretex on hyvä,
mutta ei käy joka säähän,
hiostaa liikaa hyvällä ilmalla.
Sateessa tosi mainio. - helisevä
mulla on toi ns. tuulipuku melkosen tärkee juttu ja omistankin useamman.
Kalliimpi makso lähes 400 euroa joskaan en esim.
kaupunkireissulle päälle laitakkaan, mutta meillä voi mennä hyvinkin kauppaan.
Paremmannäköinen toi mun puku on jos vertaa joidenkin farkku ja mikälie takkiin. helisevä kirjoitti:
mulla on toi ns. tuulipuku melkosen tärkee juttu ja omistankin useamman.
Kalliimpi makso lähes 400 euroa joskaan en esim.
kaupunkireissulle päälle laitakkaan, mutta meillä voi mennä hyvinkin kauppaan.
Paremmannäköinen toi mun puku on jos vertaa joidenkin farkku ja mikälie takkiin.venähtäneisiin collegehousuihin nahkakenkien ja nahkatakin kera.
pinnallista ja teennäistä meininkiä, jos pitää tuulipuvun käytöstä arvostella ihmisiä
halventavasti. Itseään varten ihmisen pitää arjessa pukeutua, siihen missä viihtyy ja mikä on käytännöllinen. Eiköhän ne tuulipukuihmisetkin kuitenkin osaa tyylikkäämminkin pukeutua kun tilanne sitä vaatii, arki ei vaadi.
Tuulipukua ei juuri tule käytettyä, tahtoo nykyisin nuo farkut olla jalassa kesin talvin. Paitsi kylmimmillä talvikeleillä saattaa olla toppapuku päällä kun lähdetään koiran kanssa lenkille ja silloin huppu on aivan pakollinen. Ei kuitenkaan mitää kirkuvia värejä.- Eevatäti
tämän palstan fiksuimpia miehiä:)
Eevatäti kirjoitti:
tämän palstan fiksuimpia miehiä:)
tuohon sanoisi, muuta kuin punastuu;) ja kiittää kohteliaisuudesta. Taidanpa olla sitten ainoita miehiä täällä tällä erää.
- Eevatäti
mies-vm56 kirjoitti:
tuohon sanoisi, muuta kuin punastuu;) ja kiittää kohteliaisuudesta. Taidanpa olla sitten ainoita miehiä täällä tällä erää.
vaan jatkuvasti olen huomannut,
että sinulta tulee asiallisia,
mutta myös mukavia viestejä,
jatka samaan malliin:=) Eevatäti kirjoitti:
vaan jatkuvasti olen huomannut,
että sinulta tulee asiallisia,
mutta myös mukavia viestejä,
jatka samaan malliin:=)jatkaa vaikka toisia ärsyttääkin. Mihinkäs koira karvoistaan pääsee;)
- Sinimarjanen
tähän vuodenaikaan laitan jo tuulipuvun lenkille
lähtiessä, kotimaisen puvun. Tummansiniset housut
ja vaalealilan sininen takki, jossa huppu.
Ohut asuste, jonka alle voi laittaa lisää
asutetta sään mukaan.- Eevatäti
aina kannattaa pukeutua sään vaatimiin
varusteisiin ja tuulipuku on hyvä valinta.
- Anonyymi
Älä pyri Kärsämäki laidi toisten laskutus avoin Mty Pyhäjärvi tuulipukysi kanssa eilen Kärsämäki ja vaadi ruokien , paostien ym kaiken kaupallisen terve sana jättäneet väärin tielle maastoon järven jne soutamaan niitä omalla laskutus avoimella s Suntio nurkka
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449301
- 785832
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14810Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414326- 583844
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313419- 472648
- 342182
- 401970