Kun lueskelee keskusteluja, tulee usein "ruikutusta", että kukaan ei vastaa hänen viestiinsä. Mitä sitten? Jospa ei ole yleensä aihetta vastata. Voihan aina yrittää uudestaan.
Toki tunnettujen nimimerkkien aloitteisiin tulee herkemmin vastauksia, mutta ei se useinkaan johdu pelkästään "seurapiireistä".
Seitsenkymppisillä on pitkä taival takana hyvin erilaisissa työ ja ym. yhteisössä, joissa käyttäytymistavat ja puheet ovat hyvin erilaisia. Myös "luutumista", paikoilleen jämähtämistä on ehtinyt pysyvästi kiinnittyä.
Ei "nirppanokka" ole välttämättä sen pahempi kuin ronski raksaduunari. Saattaa vain olla kommunikointi vaikeuksia.
Tulin näitä ajatelleeksi, koska olen usein huomannut itseni törtöksi.
Tunnetko itsesi?
29
1163
Vastaukset
Ennen en tuntenut ihan näin hyvin, mutta palstalasiset ovat auttaneet:
Olen muinaisjäänne (miltähän ajalta?). Meitä on täällä kaksikin. Maalaismies* on saanut tuon saman an:n.
Mitäs te niitä kaikille jakelette? Ovatkos yhtä päteviä täh?
Tunnen myös kuuluvani eläinkuntaan. Ei SE Ruuneperi mitään tiedä tiedä - sanotaan! Ruunakaan en ole sanan varsinaisessa mielessä.
Hevoset, oriit, tammat eivätkä ruunat kirjoittele.
Ihahaa on hevosen nauru ja perimäni hevosenperseääni on taas perinnöllistä. Isäni tuon kertoi - vaatimaton mies.
Olen myös viisastelija! Näin olette ketoneet!
Tulkaa mukaan! haastakaa väittelyyn, omana itsenänne. Juu ei vai!- et oo mua
vaan huomannu! Noita rekattui nikkei vaa jahtaat, nyyhhhh...
- Ruuneperi*
et oo mua kirjoitti:
vaan huomannu! Noita rekattui nikkei vaa jahtaat, nyyhhhh...
Oletko 'et oo mua' vai joku muu. En osaa kutsua, en vastata.
- Villemina
Minä sain kehuja yhteen aikaan, että osaan hyvin ..ttuilla. Vaikkei ne niin kiltisti sitä arvosteluaan tehneet, niin luulen, että samaistun tähän muiden määrittelemään tyyppiin.
Kuulun elämän väliinputoajiin. Alusta loppuun. Ja oiskohan tämä minätietoisuuden piirre juuri syykin ... ;))Niistä väliinputoajista meinasin tässä tiedustella. Olen alkanut näitä keskusteluja seuraamaan ja vastailemaankin vasta vähän aikaa sitten ja olen ihmetellyt,kuinka tämänikäisten ihmisten,joilla jo luulisi olevan vankkaa elämänkatsomusta takataskussaan,on niin kovasti haluja mollata toisten sanallisia ilmaisuja.Kirjoitetaan sitten murteilla,tai ei. Jokainen tavallaan. Mahtaakohan se olla niin yksinkertainen asia, ettei siedetä toisenlaisia ihmisiä. Minusta tämä kirjoittelu on oiva keino kommunikoida ihmisten kanssa ja jos nyt joitakuita virheitäkin mahdollisesti tulisi,niin eikö ole kuitenkin hauskaa,että tämän ikäisiä ihmisiä on uskaltautunut tänä korkean teknologian aikana mukaan näihin harrasteihin.En ole tietoinen, mitä lienet kirjoittanut,mutta älä hyvä ihminen tunne turhaa alemmuutta,ei muuta kun eteenpäin:sanoi mummu lumessa. Anna kuulua,tai oikeammin näkyä.
asiasta, täällä saa tulikasteen jokainen vuorollaan. Eli lytätään mitättömäksi tai miksi muuksi vaan.
Tule mukaan vaan rohkeasti ja anna kuulua mielipiteesi. Raadolliset vanhukset täällä mittelevät viimeisillä voimillaan, kun jokaisen pitäisi vielä olla jotakin, ainakin toista parempi.
Tunnen itseni hyvin, olen oppinut pitämään puoliani, ja antamaan takasin.
Olihan ketjun aloituskin,,,,, tunnetko itsesi.- Villemina
FlikklapsRaumalt kirjoitti:
Niistä väliinputoajista meinasin tässä tiedustella. Olen alkanut näitä keskusteluja seuraamaan ja vastailemaankin vasta vähän aikaa sitten ja olen ihmetellyt,kuinka tämänikäisten ihmisten,joilla jo luulisi olevan vankkaa elämänkatsomusta takataskussaan,on niin kovasti haluja mollata toisten sanallisia ilmaisuja.Kirjoitetaan sitten murteilla,tai ei. Jokainen tavallaan. Mahtaakohan se olla niin yksinkertainen asia, ettei siedetä toisenlaisia ihmisiä. Minusta tämä kirjoittelu on oiva keino kommunikoida ihmisten kanssa ja jos nyt joitakuita virheitäkin mahdollisesti tulisi,niin eikö ole kuitenkin hauskaa,että tämän ikäisiä ihmisiä on uskaltautunut tänä korkean teknologian aikana mukaan näihin harrasteihin.En ole tietoinen, mitä lienet kirjoittanut,mutta älä hyvä ihminen tunne turhaa alemmuutta,ei muuta kun eteenpäin:sanoi mummu lumessa. Anna kuulua,tai oikeammin näkyä.
... eteenpäin, sanoi mummu lumessa. ;))
No, väliinputoajia on vakavampia tapauksia kuin itse. Mutta kyllä nämä lamat ja muut konkurssien aiheuttajat sattuvat monelle just sillon, kun piti olla se aika menestykselle. Eli ovat liian myöhään liikkeellä vissiin.
Mutta en minä pahastu, minusta se on etu, jos ihminen osaa ..ttuilla. ;D - Villemina
monica kirjoitti:
asiasta, täällä saa tulikasteen jokainen vuorollaan. Eli lytätään mitättömäksi tai miksi muuksi vaan.
Tule mukaan vaan rohkeasti ja anna kuulua mielipiteesi. Raadolliset vanhukset täällä mittelevät viimeisillä voimillaan, kun jokaisen pitäisi vielä olla jotakin, ainakin toista parempi.
Tunnen itseni hyvin, olen oppinut pitämään puoliani, ja antamaan takasin.
Olihan ketjun aloituskin,,,,, tunnetko itsesi... karjalaisest koist. Niiko siekii. Kiitos siul lohtutukse sanoist. :)
Mie tuos kirjotinkii eellisel, et emmie mieltäin oo pahottant. Miehä ossaan sit jottai ees, jos se kolahtaa arvosteluks ast.
Mie aatteli muute, et sie tulit sielt maailmalt pois, ku siel ol vallakummous. Vai yrityksekskö hää jäi, emmie muista.
- Maalaismies*
Koko ajan tässä puurretaan. Onhan tämäkin palstakirjoittelu yritystä tunnistaa mitä ja miten mistäkin asiasta ajattelee. Eiköhän itsetuntemus ole juuri tietoisuutta itsestä. Asiaa edistää myös toisten kuunteleminen ja keskustelu.
Rekisteröimätön nikki on siinä mielessä armoton, että ei voi poistaa huolimattomasti lanseerattua ajatusta. Se panee miettimään entistä tarkemmin sanavalintojaan. Joskus on pyydettävä anteeksi...- ynnämuu*
Yritän tutustua myös itseeni ja olen huomannut muutoksen merkkejä. Myös minua ovat kaverit "auttaneet" tässä tutustumisessa, ei vielä täällä.
Olemme kokoontuneet parikymmentä vuotta suunnilleen sama joukko, joitakin on kuollut, joitakin on tullut lisää ja jotkut ovat suuttuneet ja lähteneet ovet paukkuen usein aivan mitättömistä syistä.
Ikä tekee tepposia, kuulo heikkenee, muisti huononee ja kärsivällisyys vähenee. Hälinässä ei ole helppo kuulla ja tulee usein: mitä? mitä?. Joku toinen ärtyy siitäkin. Tai tulee tuttua "tautia", sama juttu toistuu, sama vanha vitsi, jopa useasti parin tunnin aikana. Esittäjä saattaa olla haltioissaan, mutta joitakin se alkaa jurppimaan.
Eilen istuimme tällaisessa palaverissa. Olimme tupakkapuolella, vaikka joukossa on puolet tupakoimattomia. Yksi tupakoimaton alkoi sitkeästi jurputtamaan, opettamaan ja kieltelemään tupakan sytyttäjiä. Viimein yhdeltä paloi päreet, hän ärähti ja kehotti siirtymään lasiseinän taakse, tupakoimattomien puolelle. Siellä ei ollut ketään. Luulempa, että menetimme yhden kaverin. Olisihan tuon voinut hoitaa toisinkin... Tässä yksi esimerkki.
Minäkin olen huomannut itsessäni ärtyisyyden lisääntymistä, jos homma ei hoidu. Jotta se pysyy aisoissa, joudun väliin erikoisesti "paneutumaan" itsehillintään.
Nämä keskustelupalstat nyt eivät erikoisesti hermoja koettele ja onhan aikaa harkita. Toki en ole paljon perillä, lukenut olen muutamia vuosia silloin tällöin. Aloitukseni oli ensimmäinen. - Maalaismies*
ynnämuu* kirjoitti:
Yritän tutustua myös itseeni ja olen huomannut muutoksen merkkejä. Myös minua ovat kaverit "auttaneet" tässä tutustumisessa, ei vielä täällä.
Olemme kokoontuneet parikymmentä vuotta suunnilleen sama joukko, joitakin on kuollut, joitakin on tullut lisää ja jotkut ovat suuttuneet ja lähteneet ovet paukkuen usein aivan mitättömistä syistä.
Ikä tekee tepposia, kuulo heikkenee, muisti huononee ja kärsivällisyys vähenee. Hälinässä ei ole helppo kuulla ja tulee usein: mitä? mitä?. Joku toinen ärtyy siitäkin. Tai tulee tuttua "tautia", sama juttu toistuu, sama vanha vitsi, jopa useasti parin tunnin aikana. Esittäjä saattaa olla haltioissaan, mutta joitakin se alkaa jurppimaan.
Eilen istuimme tällaisessa palaverissa. Olimme tupakkapuolella, vaikka joukossa on puolet tupakoimattomia. Yksi tupakoimaton alkoi sitkeästi jurputtamaan, opettamaan ja kieltelemään tupakan sytyttäjiä. Viimein yhdeltä paloi päreet, hän ärähti ja kehotti siirtymään lasiseinän taakse, tupakoimattomien puolelle. Siellä ei ollut ketään. Luulempa, että menetimme yhden kaverin. Olisihan tuon voinut hoitaa toisinkin... Tässä yksi esimerkki.
Minäkin olen huomannut itsessäni ärtyisyyden lisääntymistä, jos homma ei hoidu. Jotta se pysyy aisoissa, joudun väliin erikoisesti "paneutumaan" itsehillintään.
Nämä keskustelupalstat nyt eivät erikoisesti hermoja koettele ja onhan aikaa harkita. Toki en ole paljon perillä, lukenut olen muutamia vuosia silloin tällöin. Aloitukseni oli ensimmäinen.Mukaan vaan! Hyvää itsetuntoa tämä kysyy, sillä välillä voi tulla lunta tupaan oikein Porvoon mitalla. Palstalla saattaa pistäytyä nuoria irvailemassa jollakin epämääräisellä nimimerkillä tai joku on muuten vain ärtynyt kaikkeen juuri tuolla tavalla kuin kerroit.
Me Ruuneperin kanssa kannatamme saman nimimerkin käyttämistä. Muuten ei tiedä keskusteleeko saman ihmisen kanssa vai jonkun hengen.
Eikä kannata hermostua, jos ei heti saakaan runsaasti vastauksia. Paras tapa tulla tutuksi on osallistua keskusteluihin. ynnämuu* kirjoitti:
Nämä keskustelupalstat nyt eivät erikoisesti hermoja koettele ja onhan aikaa harkita. Toki en ole paljon perillä, lukenut olen muutamia vuosia silloin tällöin. Aloitukseni oli ensimmäinen.Juuri noin käy meidän vanhojen. Minäkin rauhallinen, vanha mies, rupean ärsyytymään ihmeen helposti. Kuulon, näön ja muistinmenetyksen lisäksi on keskistymiskykykin huonontunut.
Taidämme olla kuin jonkinlainen vertaisryhmä, joka ikäänkuin löytää toisensa omien tuntemustensa perusteella.
Voisikohan ajatella, että meillä on vielä mahdollisuuksia kun sentään tiedostamme vaivamme.
Teet oikein kun rohkaiset itsesi ja tulet mukaan.
Itse olen oppinut tuntemaan monia hyviä ihmisiä ja kirjoittajia vuosien varrella, kutsun heitä palstaystäviksi.
Nikkien käytöstä huomautti Maalaismie* tuossa omassa viestissään ja varmaan olet niistä lukenut ja tiedät.
Tervetuloa mukaan!- ynnämuu*
Ruuneperi kirjoitti:
Juuri noin käy meidän vanhojen. Minäkin rauhallinen, vanha mies, rupean ärsyytymään ihmeen helposti. Kuulon, näön ja muistinmenetyksen lisäksi on keskistymiskykykin huonontunut.
Taidämme olla kuin jonkinlainen vertaisryhmä, joka ikäänkuin löytää toisensa omien tuntemustensa perusteella.
Voisikohan ajatella, että meillä on vielä mahdollisuuksia kun sentään tiedostamme vaivamme.
Teet oikein kun rohkaiset itsesi ja tulet mukaan.
Itse olen oppinut tuntemaan monia hyviä ihmisiä ja kirjoittajia vuosien varrella, kutsun heitä palstaystäviksi.
Nikkien käytöstä huomautti Maalaismie* tuossa omassa viestissään ja varmaan olet niistä lukenut ja tiedät.
Tervetuloa mukaan!Toki minulla "kansalaisrohkeutta" riittää sen verran, että voin osallistua keskusteluun jos haluan.
Tavoitteeni keskustelijalle on näin äkkiä ajateltuna seuraavat:
- käytän aina samaa nimimerkkiä täällä, koska vain se tuntuu järkevältä. Kun osallistun keskusteluun kokonaan muualla, nimimerkki on toinen.
- en pidä asiallisena nälvimistä tahattomista virheistä, kirjoitusvirheet mukaan luettuna.
- en lupaa olla samaa mieltä, mutta jos olen, voin senkin ilmoittaa.
- minulla on vain vähän "ehdottoman varmoja" mielipiteitä, joten on varaa tutustua toistenkin näkökantoihin. Jos huomaan olevani väärässä, on vara myöntää se.
- en esiinny kaavan"yksi kaikkien puolesta" mukaan, enkä anna rajoittamatonta valtakirjaa toisillekaan " hoitaa asioitani ja mielipiteitäni."
- tuskinpa aivan helpolla närkästyn, vaikka tulisin lähes tyrmätyksi. Pidän oikeutenani puolustautua.
- huumoria tulisi sallia, vaikka on vaikea laji. Kaikki eivät ole kovin huumorintajuisia.
Eiköhän se tästä, en tietenkään ole varma, pysynkö "asiassa."
Mitä "lumen pyryttämisestä porstuaan" tulee, olen kyllä seurannut sitäkin jonkun verran. Pari aktiivista kirjoittajaa on ollut pahimmin tulilinjalla. En aina ole samaa mieltä ko. kirjoittajien mielipiteistä, mutta aiheetonta, halpamaista törkyä on kyllä työnnetty. Lieneekö se sitä että"joukossa tyhmyys tiivistyy".
Niin...ikäni,74. Ei ihan nappula, ellei toisesta päästä. - Maalaismies*
ynnämuu* kirjoitti:
Toki minulla "kansalaisrohkeutta" riittää sen verran, että voin osallistua keskusteluun jos haluan.
- käytän aina samaa nimimerkkiä täällä, koska vain se tuntuu järkevältä. Kun osallistun keskusteluun kokonaan muualla, nimimerkki on toinen.
- en pidä asiallisena nälvimistä tahattomista virheistä, kirjoitusvirheet mukaan luettuna.
- minulla on vain vähän "ehdottoman varmoja" mielipiteitä, joten on varaa tutustua toistenkin näkökantoihin. Jos huomaan olevani väärässä, on vara myöntää se.
- en esiinny kaavan"yksi kaikkien puolesta" mukaan, enkä anna rajoittamatonta valtakirjaa toisillekaan " hoitaa asioitani ja mielipiteitäni."
- tuskinpa aivan helpolla närkästyn, vaikka tulisin lähes tyrmätyksi. Pidän oikeutenani puolustautua.
- huumoria tulisi sallia, vaikka on vaikea laji. Kaikki eivät ole kovin huumorintajuisia.
Mitä "lumen pyryttämisestä porstuaan" tulee, olen kyllä seurannut sitäkin jonkun verran. Pari aktiivista kirjoittajaa on ollut pahimmin tulilinjalla. En aina ole samaa mieltä ko. kirjoittajien mielipiteistä, mutta aiheetonta, halpamaista törkyä on kyllä työnnetty. Lieneekö se sitä että"joukossa tyhmyys tiivistyy".
Niin...ikäni,74. Ei ihan nappula, ellei toisesta päästä.Sinulla näkyy olevan selkeät käsitykset kuinka olla, eleä ja kirjoittaa. Noilla eväillä kelpaa keskustella.
Maalaismies* kirjoitti:
Sinulla näkyy olevan selkeät käsitykset kuinka olla, eleä ja kirjoittaa. Noilla eväillä kelpaa keskustella.
Karjalast, syntysin.on siit aikoo, vaik millä mital,,Suomee kierrels on tuo kajalanmurre jo unohtuna lähes tykkänää,,,
Tunne itsesi, sanotaan että huonoimmin tuntee itsensä. Luulee tuntevansa, on muotoutunut jokin
omakuva minuudesta. Muut voivat nähdä asian ihan toisin. Puhun nyt itsestäni!
Kyllä täällä ainakin "herätetään" ajattelemaan, olenko sellainen vai millainen.
Mieluummin minäkin juttelen nikillä varustetun kanssa, enkä minkään henkiolennon, tietää kenen kanssa puhuu tai vastaa.
Joskaan en vielä ikänä ole kokeillut tuota poistoa.....
olen omasta mielestä kirjoitellut niin suvaitsevaisesti, ketään loukkaamatta, ettei ole ollut aiheelista poistaa. (Omasta Mielestä)!
Pääsääntöisesti täällä on hyvin kivoja kirjoittajia, mikäpä sen mukavampaa kuin ajatuksiaan vaihtaa.
Eihän tämä ole mitään tiukkapipoisten hommaa, vaan hymyssäsuin pitäisi kaikkia suvaita.
Josks käy ilmi että kaikki eivät pidä erilaisesta näkemyksestä, tulee vettä niskaan silloin. Jokainenhan voi silti pitää oman näkemyksensä , vaikka olisikin erilainen.
Siihenhän kaikilla ihmisillä on oikeus! Myös meillä ,tämänikäisillä!
Joten siitä vaan kirjoittelemaan kaikki "kynnelle kykenevät"!- Villemiina
ynnämuu* kirjoitti:
Toki minulla "kansalaisrohkeutta" riittää sen verran, että voin osallistua keskusteluun jos haluan.
Niin...ikäni,74. Ei ihan nappula, ellei toisesta päästä.Itsestään jos jaksaa veistellä, se on kakkista hauskinta.
Kuitenkin minusta näyttää täällä oltavan kovin totisia. Miten näin onkin? - enää palaa
Villemiina kirjoitti:
Itsestään jos jaksaa veistellä, se on kakkista hauskinta.
Kuitenkin minusta näyttää täällä oltavan kovin totisia. Miten näin onkin?Eräs nimitteli naisia kollektiivisesti mummoiksi
ja kanoiksi ja siitäkös metakka tuli erään kirjoittajan taholta.
Hauska sanoilla leikkiminen unohtui pitkäksi aikaa. - millä^*
enää palaa kirjoitti:
Eräs nimitteli naisia kollektiivisesti mummoiksi
ja kanoiksi ja siitäkös metakka tuli erään kirjoittajan taholta.
Hauska sanoilla leikkiminen unohtui pitkäksi aikaa.oikeudella voi nimitellä toista ihmistä. Miksi yleensäkään pitäisi nimitellä. Ei nimittelijäkään pitäisi nimittelystä. Miksi olisi paljon parempi nimiteltäväänsä. Osoittaa vaan ikävän luonteen omaavansa. Hyvä,ettei entinen palaa. Täydellistä ihmistä ei ole ja siksi nimitteleminen on turhaa.
- Hintriika*
ynnämuu* kirjoitti:
Niin...ikäni,74. Ei ihan nappula, ellei toisesta päästä.Tavoissasi ei ole moittimista. Voin allekirjoittaa luettelosi jokaisen kohdan. Tosin on hetkiä, että juuri kun luulen oppineeni tuntemaan itseni, teenkin jotain ihan typerää.
Siis aika ajoin uskon olevani parempi kuin tosiasiassa olen. Täydellisyyteen emme pääse, vaikka kuinka pyrkisimme. Mutta yritys hyvä kymmenen, sanottiin ennen. Eiköhän se päde vieläkin. - kiitokseni!!!!
ynnämuu* kirjoitti:
Niin...ikäni,74. Ei ihan nappula, ellei toisesta päästä.Olen näistä säännöistä myös pitänyt kiinni.
Mukavaa, että laitoit mustaa valkoiselle. - katicat*
kiitokseni!!!! kirjoitti:
Olen näistä säännöistä myös pitänyt kiinni.
Mukavaa, että laitoit mustaa valkoiselle.Olin juuri tiskaamaan lähdössä, mutta vielä poikkesin tähän. Itsetuntemuksesta toisella kertaa, mutta se piti tulla sanomaan että tuo nimimerkkisi ynnämuu* on todella hyvä oivallus. Sait sen ilm. Ruuneperin aloituksesta. Ja hyvä kun käytät sitä samaa tässä ketjussa. Älä hyvää nikkiä pois heitä.
- ekö sekin
millä^* kirjoitti:
oikeudella voi nimitellä toista ihmistä. Miksi yleensäkään pitäisi nimitellä. Ei nimittelijäkään pitäisi nimittelystä. Miksi olisi paljon parempi nimiteltäväänsä. Osoittaa vaan ikävän luonteen omaavansa. Hyvä,ettei entinen palaa. Täydellistä ihmistä ei ole ja siksi nimitteleminen on turhaa.
ole aika ilkeämielistä osoittaa jotain vain sanojasta?
- ettei....
ekö sekin kirjoitti:
kukkaa lähtent häne kelkkans
saap ollakkii iliman pilluu niihä tuo kirjotti tääl
hämmästyin kyl aika taval härskiyttää ettei.... kirjoitti:
kukkaa lähtent häne kelkkans
saap ollakkii iliman pilluu niihä tuo kirjotti tääl
hämmästyin kyl aika taval härskiyttääOlen tainnut kirjoittaa ilimanpilluu-ilmiöstä.
Tuo on savolainen ilmaisu ja tarkoittaa ilmanpilaamista eli saastuttamista.ekö sekin kirjoitti:
Ei pitäisi kommentoida toisten viestejä, ellei niistä mitään ymmärrä.
Kirjoitin ja ihmettelin miten kaikki tai ainakin
moni asia menee päin "peetä".
Tuoko on niin karmea ilmaisu, että siitä pitää monta viestiä kirjoittaa?
Samassa yhteydessä ihmettelin tuon istumaseuden kokoa. Kookashan sen täytyy olla kun "sitä päin" niin usein asiat menevät.- tarkotit
Ruuneperi kirjoitti:
Olen tainnut kirjoittaa ilimanpilluu-ilmiöstä.
Tuo on savolainen ilmaisu ja tarkoittaa ilmanpilaamista eli saastuttamista.vaa ethä sie myönnä nii ain
- niin tek lyyli
Ruuneperi kirjoitti:
Ei pitäisi kommentoida toisten viestejä, ellei niistä mitään ymmärrä.
Kirjoitin ja ihmettelin miten kaikki tai ainakin
moni asia menee päin "peetä".
Tuoko on niin karmea ilmaisu, että siitä pitää monta viestiä kirjoittaa?
Samassa yhteydessä ihmettelin tuon istumaseuden kokoa. Kookashan sen täytyy olla kun "sitä päin" niin usein asiat menevät.hää tahalla keksi kommelluksii juur itestää eikä ain toisist
mut hää olki erilaine persoona kui sie - ynnämuu*
katicat* kirjoitti:
Olin juuri tiskaamaan lähdössä, mutta vielä poikkesin tähän. Itsetuntemuksesta toisella kertaa, mutta se piti tulla sanomaan että tuo nimimerkkisi ynnämuu* on todella hyvä oivallus. Sait sen ilm. Ruuneperin aloituksesta. Ja hyvä kun käytät sitä samaa tässä ketjussa. Älä hyvää nikkiä pois heitä.
Niin on, Ruuneberi huhuili keskustelijoita, muutamia "nimeltä" ja loppuja ym. ilmaisulla. Kuvittelin kuuluvani heihin. En kai minä muuten voisi keksiä mokomaa.
No, nimimerkit ja tittelit eivät nyt niin kovin tärkeitä liene, kunhan joku on. - Ruuneperi*
ynnämuu* kirjoitti:
Niin on, Ruuneberi huhuili keskustelijoita, muutamia "nimeltä" ja loppuja ym. ilmaisulla. Kuvittelin kuuluvani heihin. En kai minä muuten voisi keksiä mokomaa.
No, nimimerkit ja tittelit eivät nyt niin kovin tärkeitä liene, kunhan joku on.Ihmettelin nimimerkin alkuperää. Hyvää oivallusta ja asiallisuutta sinussa löytyy.
Nimimerkki on kuitenkin hyvä olemassa jos uskaltaa olla tunnettu ja oppia tuntemaan muita.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2621942Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141742- 1351283
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1341187Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että110965- 83817
- 169780
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä173755Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala422684- 52592