ostin skodun sieltä ja maksoin täyden hinnan...no kuinka ollakaan mopo ei toiminut vaan pyysin jotta se vaihdettaisiin uuteen ...mutta se ei käynyt vaan myyjä sanoi minulle että sitä ei vaihdeta vaan se laitetaan kuntoon korjaamolla...no vein mopon korjaamolle keitaalle jossa vaihdettiin yksi osa ...no mopo ei kunnossa....vein uudestaan ja vaihdettiin taas uusi osa ....no mopo ei kunnossa,tämä jatkui useaan otteeseen eikä sitä osattu korjata eli mopo on vieläkin rikki vaikka takuu aikaakin on vielä...no kyllästyin tähän hommaan koska mulla on todellakin muutakin tekemistä kuin kuskata paskaa mopoa jonka siis ostin hurrikaanista,joten vaadin että mopo on vaihdettava uuteen koska korjaamossa ei osattu vikaa paikallistaa....tavaratalo hurrikaanin vastaus oli tähän että joutuisin maksamaan 180e vaihtaessani mopon uuteen (olivat sopineet jokioisten kuluttaja-asiamiehen kanssa)
koska mopolla oli ajettu, eli mittariin oli tullut kilometrejä....no tottakai mopoon tulee kilometrejä koska se pitää aina huollon jälkeen testata että se toimii ja toisekseen kilometrejä kertyy myös siitä että ajan mopoa edestakas huoltoon useita kertoja....
mitä tästä opimme....minä ostin paskaa työttömyyskorvauksista säästämilläni rahoilla
ja jatkossa osaan välttää romukauppiasta...
ps.ajelen edelleen rikkinäisellä mopolla.....
tavaratalo
28
7012
Vastaukset
- eusraf.se
kurjaa,
mut toisilla hajoo ja toisilla kestää.
se on aivan samalla tavalla kun terveyskin.
toiset ovat terveitä ja toiset aina sairaita,
terveys pettää normaalia nopeammin, vaikka ei heti jos elää virheellisesti ja kovin rasittavaa elämää.
Samoin on mopon, heti ei millään hajoa, mutta kun rajusti käyttää niin vikoja aina tulee.
Eli ala käyttelemään siististi, siten kun sen kuntoon saat.- Älä anna periksi!!
Olipas TODELLA huonoa palvelua. Nyt otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydät heitä selvittämään asiaa sinun kanssasi. Tottahan toki sinun kuuluu saada rahoillesi vastinetta, jos ei korjattua saa niin sitten uusi vastaava tuote. Eikä todellakaan kuulosta yhtään reilulta että joutuisit vielä maksamaan lisää. Mittariin tulleille kilometreille sinulla on täysin pätevä selitys!
En tiedä mikä siinä kapuassa oikein mättää... Paljon liikkuu "huonoja kokemuksia" kaupungilla. - mutta sepä
oliki rikki jo ostaessa eli vika huomattiin jo ekalla kilometrillä...
- olivat sopineet
Älä anna periksi!! kirjoitti:
Olipas TODELLA huonoa palvelua. Nyt otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydät heitä selvittämään asiaa sinun kanssasi. Tottahan toki sinun kuuluu saada rahoillesi vastinetta, jos ei korjattua saa niin sitten uusi vastaava tuote. Eikä todellakaan kuulosta yhtään reilulta että joutuisit vielä maksamaan lisää. Mittariin tulleille kilometreille sinulla on täysin pätevä selitys!
En tiedä mikä siinä kapuassa oikein mättää... Paljon liikkuu "huonoja kokemuksia" kaupungilla.maksusta kuluttaja-asiamiehen kanssa...että näin meitä kuluttajia palvellaan...
- Tutkiskelijanainen
Älä anna periksi!! kirjoitti:
Olipas TODELLA huonoa palvelua. Nyt otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja pyydät heitä selvittämään asiaa sinun kanssasi. Tottahan toki sinun kuuluu saada rahoillesi vastinetta, jos ei korjattua saa niin sitten uusi vastaava tuote. Eikä todellakaan kuulosta yhtään reilulta että joutuisit vielä maksamaan lisää. Mittariin tulleille kilometreille sinulla on täysin pätevä selitys!
En tiedä mikä siinä kapuassa oikein mättää... Paljon liikkuu "huonoja kokemuksia" kaupungilla.Hiukan haisee naapurifirman provolta...
- aiheeseen liittyen
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/virhe/
Tässä kuluttajaviraston sivustolta myös nämä:
"Voiko alennusmyynnistä ostetun rikkinäisen tuolin vaihtaa?
Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita. Jos ostetussa alennusmyyntituotteessa on virhe, josta ei ole etukäteen kerrottu eikä virhettä voinut huomata tuotetta normaalisti tarkastaessa, liike on velvollinen hyvittämään virheen. Ensiksi voit vaatia tuotteen vaihtamista virheettömään tai virheen korjaamista. Jos se ei onnistu kohtuullisessa ajassa, voit vaatia hinnanalennusta. Jos virhe on niin merkittävä, ettei sitä voi hyvittää näillä keinoin, voit vaatia kaupan purkamista.
Minne voin tehdä valituksen, kun yritys ei hyvitä viallista tuotetta millään lailla? Kuluttajaneuvojankaan ohjeet eivät saaneet muutosta aikaan.
Voit tehdä valituksen Kuluttajavalituslautakuntaan, joka on puolueeton ja riippumaton asiantuntijaelin. Se antaa ratkaisusuosituksia kuluttaja- ja asuntokauppariitoihin. Lautakunnan toiminta on maksuton."
Tuossa ihan lakipykälät aiheesta: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L5P16
ja sieltä lainaus:
"Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran. Tällainen oikaisu on suoritettava kohtuullisessa ajassa ja siten, ettei ostajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa"
Nyt ainakin kohtuullinen aika ja kustannukset ja olennainen haitta ovat ylittyneet, joten sinulla on oikeus vaatia liikkeeltä myös kaikki kulut (esim. matkakulut, menetetty aika, puhelinkulut jne) ja heidän pitäisi ne maksaa. Eli eikun laskua laatimaan ja sitten yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja jos sieltä ei apuja, niin kuluttajaviraston sivustolta löytyvät yhteystiedot ylempiin tahoihin.- erittäin hyvä
viesti ...kiitos rupeen toimimaan...
- .tÄ!
mikä se vika oli
- nykii koko
ajan eikä käy kunnolla...
- .Ä!
nykii koko kirjoitti:
ajan eikä käy kunnolla...
hassu neuvo,
mutta sen noudattaminen ei suurta vaivaa tuota,
eikä hunningolle johda
käytä AINA Nesteen bensaa. - ..............................
.Ä! kirjoitti:
hassu neuvo,
mutta sen noudattaminen ei suurta vaivaa tuota,
eikä hunningolle johda
käytä AINA Nesteen bensaa..................
- oikeastaan yhtä viisas
.............................. kirjoitti:
.................
kuin opastaisi aina ajamaan kädet kahvoissa.
- .Ä!
oikeastaan yhtä viisas kirjoitti:
kuin opastaisi aina ajamaan kädet kahvoissa.
.
Varmaan usein kuulet tarinoita ja neuvoja itseäsi viisaammilta,
mutta et osaa niitä käytäntöön soveltaa ja hyötyä niistä.
Tarinoita on useanlaisia:
On tarinoita, joita ei kannata uskoa ja menettävää rahojaan/terveyttään tms..
On tarinoita jotta kannattaisi uskoa, jotta menestyy ja kauan elää.
On tarinoita joissa ei todella ole mitään vaaraa menettää tai kärsiä,
joita sen vuoksi voi joskus kannattaa kokeilla.
Jos, jaksat lukea ja haluat ymmärtää, niin tarinani oli seuraava:
Ostin autooni bensaa hesasta, ketjusta jota ei ollut forssasa, autoon tuli käsittämättömiä ongelmia, heti seuraavasta aamusta. Tarkasteltiin merkkiliikkeessäkin useaan kertaan sytytystä ja puhdisteltiin kaasutinta 2 x viikossa viikkoja, mitään vikaa ei löytynyt, vaikka kaikki sen totesivat ja se poistui ”pikkuhiljaa” parissa kuukaudessa.
Seuraavaksi 2 vuoden kuluttua tuli sama bensaketju forssaan, ostin sieltä, tuli samoin kun ennenkin samoja vaivoja ja aivan heti. Silloin sain neuvon ja uskoin, vaivat loppuivat.
Seuraavaksi taasen 2v kuluttua kaverini osti huoltoaseman, hämeenlinnasta (eri merkkiä kuin tuo edellinen), aina hämeenlinnassa käydessäni ostin sieltä bensat.
Samantyyppisiä vaivoja alkoi tulla, mutta lievempiä, ei vaatinut joka viikko kaasuttimen pienimpien suuttimien puhdistusta.
Siinä vaiheessa selkisi, että aineissa on eroja.
Vieläkin ajan ”elämäni autolla”, vm. 1991 ja 260 000 km ajettu, yli viis vuotta on taasen mennyt ilman mitään ”käsittämättömiä” vakavia nykimisongelmia.
Jos et usko, että aineessa voi olla eroja,
laita täyteen tankkiisi pieni ¼ palanen sokerinpalasta ja lähde ajelleen,
älä liikaa jotta et jää pimeään ja kylmään, kerro teitkö mitään havaintoja.
----------------------------------------- - se sokerilla
.Ä! kirjoitti:
.
Varmaan usein kuulet tarinoita ja neuvoja itseäsi viisaammilta,
mutta et osaa niitä käytäntöön soveltaa ja hyötyä niistä.
Tarinoita on useanlaisia:
On tarinoita, joita ei kannata uskoa ja menettävää rahojaan/terveyttään tms..
On tarinoita jotta kannattaisi uskoa, jotta menestyy ja kauan elää.
On tarinoita joissa ei todella ole mitään vaaraa menettää tai kärsiä,
joita sen vuoksi voi joskus kannattaa kokeilla.
Jos, jaksat lukea ja haluat ymmärtää, niin tarinani oli seuraava:
Ostin autooni bensaa hesasta, ketjusta jota ei ollut forssasa, autoon tuli käsittämättömiä ongelmia, heti seuraavasta aamusta. Tarkasteltiin merkkiliikkeessäkin useaan kertaan sytytystä ja puhdisteltiin kaasutinta 2 x viikossa viikkoja, mitään vikaa ei löytynyt, vaikka kaikki sen totesivat ja se poistui ”pikkuhiljaa” parissa kuukaudessa.
Seuraavaksi 2 vuoden kuluttua tuli sama bensaketju forssaan, ostin sieltä, tuli samoin kun ennenkin samoja vaivoja ja aivan heti. Silloin sain neuvon ja uskoin, vaivat loppuivat.
Seuraavaksi taasen 2v kuluttua kaverini osti huoltoaseman, hämeenlinnasta (eri merkkiä kuin tuo edellinen), aina hämeenlinnassa käydessäni ostin sieltä bensat.
Samantyyppisiä vaivoja alkoi tulla, mutta lievempiä, ei vaatinut joka viikko kaasuttimen pienimpien suuttimien puhdistusta.
Siinä vaiheessa selkisi, että aineissa on eroja.
Vieläkin ajan ”elämäni autolla”, vm. 1991 ja 260 000 km ajettu, yli viis vuotta on taasen mennyt ilman mitään ”käsittämättömiä” vakavia nykimisongelmia.
Jos et usko, että aineessa voi olla eroja,
laita täyteen tankkiisi pieni ¼ palanen sokerinpalasta ja lähde ajelleen,
älä liikaa jotta et jää pimeään ja kylmään, kerro teitkö mitään havaintoja.
-----------------------------------------vaivoja saatkin aikaiseksi...se on tyhmyyttä jos sellasta tankkiis pistät....siihen mopoon on vaihdettu kaikki bensa osat ja tankki putsattu ja käytetty tuolloin eri ketjusta ostettua bensaa...huoltomieskin sanoi ettei voi johtua siitäkään...että paskan möivät...
- jos bensassa
.Ä! kirjoitti:
.
Varmaan usein kuulet tarinoita ja neuvoja itseäsi viisaammilta,
mutta et osaa niitä käytäntöön soveltaa ja hyötyä niistä.
Tarinoita on useanlaisia:
On tarinoita, joita ei kannata uskoa ja menettävää rahojaan/terveyttään tms..
On tarinoita jotta kannattaisi uskoa, jotta menestyy ja kauan elää.
On tarinoita joissa ei todella ole mitään vaaraa menettää tai kärsiä,
joita sen vuoksi voi joskus kannattaa kokeilla.
Jos, jaksat lukea ja haluat ymmärtää, niin tarinani oli seuraava:
Ostin autooni bensaa hesasta, ketjusta jota ei ollut forssasa, autoon tuli käsittämättömiä ongelmia, heti seuraavasta aamusta. Tarkasteltiin merkkiliikkeessäkin useaan kertaan sytytystä ja puhdisteltiin kaasutinta 2 x viikossa viikkoja, mitään vikaa ei löytynyt, vaikka kaikki sen totesivat ja se poistui ”pikkuhiljaa” parissa kuukaudessa.
Seuraavaksi 2 vuoden kuluttua tuli sama bensaketju forssaan, ostin sieltä, tuli samoin kun ennenkin samoja vaivoja ja aivan heti. Silloin sain neuvon ja uskoin, vaivat loppuivat.
Seuraavaksi taasen 2v kuluttua kaverini osti huoltoaseman, hämeenlinnasta (eri merkkiä kuin tuo edellinen), aina hämeenlinnassa käydessäni ostin sieltä bensat.
Samantyyppisiä vaivoja alkoi tulla, mutta lievempiä, ei vaatinut joka viikko kaasuttimen pienimpien suuttimien puhdistusta.
Siinä vaiheessa selkisi, että aineissa on eroja.
Vieläkin ajan ”elämäni autolla”, vm. 1991 ja 260 000 km ajettu, yli viis vuotta on taasen mennyt ilman mitään ”käsittämättömiä” vakavia nykimisongelmia.
Jos et usko, että aineessa voi olla eroja,
laita täyteen tankkiisi pieni ¼ palanen sokerinpalasta ja lähde ajelleen,
älä liikaa jotta et jää pimeään ja kylmään, kerro teitkö mitään havaintoja.
-----------------------------------------olisi ollut vikaa niin nykimistä tapahtuisi koko ajan mutta nyt se nykii vain kylmänä...
- ei ole merkitystä
jos bensassa kirjoitti:
olisi ollut vikaa niin nykimistä tapahtuisi koko ajan mutta nyt se nykii vain kylmänä...
mikä vika on tai mistä se johtuu tai ei johdu. Jos tuote on ollut alusta saakka viallinen ja se on korjaamolla käytetty (useaan kertaan), niin silloin on oikeus saada tilalle uusi vastaava tuote, hinnanalennus tai kaupan purku. Ja myös kuluttajalle aiheutuneet kulut tulee kaupan korvata.
Onhan tuo korjaus sentään mennyt kaupan laskuun, ettet ole itse joutunut siitä maksamaan? - peesailen
ei ole merkitystä kirjoitti:
mikä vika on tai mistä se johtuu tai ei johdu. Jos tuote on ollut alusta saakka viallinen ja se on korjaamolla käytetty (useaan kertaan), niin silloin on oikeus saada tilalle uusi vastaava tuote, hinnanalennus tai kaupan purku. Ja myös kuluttajalle aiheutuneet kulut tulee kaupan korvata.
Onhan tuo korjaus sentään mennyt kaupan laskuun, ettet ole itse joutunut siitä maksamaan?Näin!
- on mennyt
ei ole merkitystä kirjoitti:
mikä vika on tai mistä se johtuu tai ei johdu. Jos tuote on ollut alusta saakka viallinen ja se on korjaamolla käytetty (useaan kertaan), niin silloin on oikeus saada tilalle uusi vastaava tuote, hinnanalennus tai kaupan purku. Ja myös kuluttajalle aiheutuneet kulut tulee kaupan korvata.
Onhan tuo korjaus sentään mennyt kaupan laskuun, ettet ole itse joutunut siitä maksamaan?kaupan laskuun mutta mulle on kertynyt ylimääräisiä kustannuksia kun aina joutuu maksamaan jollekin että hakee mut korjaamolta ja sitten hakiessa vie sinne koska mopo on mun ainut kulkuneuvo ja asun n.13km päässä ko paikasta
- et.
peesailen kirjoitti:
Näin!
onko niin, et olet ankara iskä,
määräät kaikkien sanomiset,
olisi kivaa että
pidät vain oma perheesi kurissa.
- hjkhk
Olen kuullut, että kyseisen tavaratalon skootterit eivät ole kovin laadukkaita. Jos sillä hinnalla tuskin saat hyvän ja toimivan.
Sen hintainen skootteri on vaan juuri tuollainen, ett kun yhden osan saa korjattua, niin jo toinen hajoo. Eli en ihmettele ollenkaan, että joudut ravaamaan korjaamolla yhtenään sen vehkeen kanssa.
Kyseleppä Peogeot ja Piaggio skootterin omistajilta, että kuinka usein levii käsiin?! Eipä varmaan tarvitse tehdä kuin km-huollot..
Mersua ei vaan saa Ladan hinnalla..- osata lukea
peruskoulun ekaluokka kaks vuotiseks ni eiköhän se siitä...mopossa ollut sama vika uudesta asti eikä osata korjata vikaa korjaamolla...
- niin todella
osata lukea kirjoitti:
peruskoulun ekaluokka kaks vuotiseks ni eiköhän se siitä...mopossa ollut sama vika uudesta asti eikä osata korjata vikaa korjaamolla...
Vilkutat siis korjaajalle mopon nykiessä ja ajat päättäväisesti kotiin :) , salaat korjaajalta että et ole tyytyväinen ja kirjoitat tänne?
En oikein usko..., kyllä se mopo pysyisi siellä niin kauan että tulee kuntoon?
Taitaa oikeasti olla keksittyä/jonkun kilpailijan provo..
On huomannut että jossain sentään saa palvelua vaikka ulos asti.
- lassenko
Ihan kiva henkilökunta. Tervehtivätkin ja asiakkaista vältelevät ja hymyissä suin tulevat vastaan ja katoavat saman tien.
- Luppoaikaa
Että tuollaista olet pohtinut yli 10 vuotta? Oliko muuten vaikea löytää vanha ketju? Vai muuten vaan joutilasta aikaa?
- mopeti
Vieläkö mopo pelaa?
- Anonyymi
Kyllä mopo pelaa, minulla on morsian Kukkapään katuvaloissa, käyn lauantaiehtoisin treffeillä.
- Anonyymi
Kiina laatu kun halppistavarataloissa!
- Anonyymi
Täytyy sanoa että heidän takuillaan Ei merkitystä
Vedotaan sun mihin asiaan ettei boids maksaa rahaa takaisin. Kun ei mene heidän takuun mukaa. Älkää ihmiset ostako sieltä mitään. Takuuasioissa mikään ei pidä paikkaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072725Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212280Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021866- 1141610
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1671324Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2801149- 711024
- 801014
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178930