Sikamaiset tavat ärsyttävät

The-Puu

Minua ärsyttää suunnattomasti sikamaiset ruokailutavat. En ymmärrä miksi jonkun on pakko syödä suu auki, ja maiskuttaa inhottavasti.
Sanot miksi et vaihda seuraa?
Niinpä niin.
Aina se ei ole mahdollista ja ei etukäteen tiedä, kuka on se sikamainen mässyttäjä vaikkapa kutsuilla tai juhlissa.

Tuo aiheuttaa sillä hetkellä traumoja. Suoraansanoen haluttaisi räjähtää ja huutaa;
tuki sika turpasi ja syö ihmisiksi!

Eikö noille ole minkäänlaista kotikasvatusta?

8

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alamummo.

      Kotikasvatus kunniaan!!

    • Jos vieressäsi ruokapöydässä istuisi henkilö, joka käyttäytyisi kuten kuvasit, mitä mielestäsi olisi parasta sanoa hänelle?

      • The-Puu

        Vaihdan paikkaa. Jos ei,
        niin tulen ehkä sanomaan ruokailutavoista jotain.


      • The-Puu kirjoitti:

        Vaihdan paikkaa. Jos ei,
        niin tulen ehkä sanomaan ruokailutavoista jotain.

        Neuvoisitko vai moittisitko? Eli miten antaa palautetta?


      • ruokatavoista
        Lette kirjoitti:

        Neuvoisitko vai moittisitko? Eli miten antaa palautetta?

        Maiskuttajalta voisi kysyä hyvin vähäeleisesti, miksi syöt äänekkäästi? Tällöin hän saisi itse korjata tapansa. Neuvominen ja moittiminen tekisi asian hänelle vaikeaksi ja tilanne voisi pahentua.


      • ruokatavoista kirjoitti:

        Maiskuttajalta voisi kysyä hyvin vähäeleisesti, miksi syöt äänekkäästi? Tällöin hän saisi itse korjata tapansa. Neuvominen ja moittiminen tekisi asian hänelle vaikeaksi ja tilanne voisi pahentua.

        Kaikenlaisen palautteen antamisessa on mielestäni oleellista, että ei itse tee samaa virhettä, josta toista kritisoi. Eli, jos toinen käyttäytyy törkeästi, niin ei vastaa yhtä törkeästi. Muutoin lyö vaan löylyä kiukaaseen ja itse asia jää käsittelemättä.


    • -
      The-Puu kirjoitti:

      "Sikamaiset tavat ärsyttävät"

      Olen samaa mieltä, hyvät tavat ovat joko unohtuneet monilta tai sitten he eivät ole koskaan sellaisia oppineetkaan.

      Minkälainen kotikasvatus on henkilöillä jotka kirjoittavat halventavasti esim. naisautoilijoista?

    • Lähellä istuva

      Aika vaikeata varmaankin olla maiskuttavan ja mässyttävän ihmisen pöytäseuralaisena. Lähinnä hävettää hänen puolestaan. Kotona ei ole varmaankaan kiinnitetty tähän kovaääniseen syömistapaan huomiota eikä hän huomaa sen häiritsevän kanssaihmisiä. Ehkä jollain tapaa voisi näyttää esimerkkiä hillitystä ruokailutavasta tai sanoa hänelle asiasta hienovaraisesti. Ehkä hänellä on vain hurjan kova nälkä, eikä hän tiedosta maiskutustaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe