Millä kuukautiset saa pienenemään?

Jelppiä kiitos

Onko kellään mitään hyviä kotikonsteja ja vastaavaaia, joilla saisi kuukautisvuodon pienenemään/lakkaamaan?
(Kyse nyt siis ihan yksittäisistä kuukautisista, en tarkoita, et millä sais jokaisen kuukautisvuodon pienenemään?

Minkä olette havainneet hyväksi? Onko kokemuksia?
Kuinka pian "tepsii"? Auttaako jokin lääke, urheilu...?

28

20567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä se

      Et voi vaikuttaa kuukautisiin enää sen jälkeen kun ne ovat jo alkaneet. Limakalvo tulee just sitä vauhtia pois, ku mitä kroppa itse päättää.

      Jos et halua niitä johonkin tiettyyn aikaan, niin ennen vuodon alkua aloitettavat siirtopillerit ovat hyvä ratkaisu. Niillä voi siirtää yksittäiset menkat max. 2 vkoa.

    • gyne

      vähentävät kuukautisvuodon määrää 20-50 %. Eri kipulääkkeiden tehossa ei ole eroa, mutta esim. Burana 400 mg 8 tunnin välein otettuna aloittaen heti kun vuoto alkaa ja jatkaen lääkitystä runsaimpien vuotopäivien ajan SÄÄNNÖLLISESTI toimii juuri näin. Buranaa tai vastaavaa ibuprofeenia saa ilman reseptiä nykyisin 400 mg tabletteja 30 kappaletta, käy siis kotikonstina. Huomioi lääkeallergia!

      Reseptillä saatava traneksaamihappo (Caprilon tai Syklocapron) vähentää vuotoa 20-60 %. Sitä käytetään yleensä km 2 tabl 3-4 krt vrk:ssa runsaan vuodon ajan. Vaatii lääkärikäynnin reseptin takia.

      • tuota!!!

        Mikä perkeleen gyne sinä muka oot??

        Aika tyhmä olet jos LUULET, että särkylääkkeitä saa napsia tunnin välein, ihan vain siksi, että KUUKAUTISET NIUKENTUISIVAT!

        Särkylääkkeitä EI SAA popsia ihan oman mielen mukaan, ja varsinkaan montaa tunnissa.
        Sen sanoo jo maalaisjärkikin.

        Eli ei noista särkylääkkeistä mitään hyötyä kyllä suuremmin ole.

        JOS SYÖ 400mg:n BURANAA TUNNIN VÄLEIN, voi jokainen omassa pienessä päässään sen jo järkeillä, että ei se ihan terveellistä ole.


      • nalle22
        tuota!!! kirjoitti:

        Mikä perkeleen gyne sinä muka oot??

        Aika tyhmä olet jos LUULET, että särkylääkkeitä saa napsia tunnin välein, ihan vain siksi, että KUUKAUTISET NIUKENTUISIVAT!

        Särkylääkkeitä EI SAA popsia ihan oman mielen mukaan, ja varsinkaan montaa tunnissa.
        Sen sanoo jo maalaisjärkikin.

        Eli ei noista särkylääkkeistä mitään hyötyä kyllä suuremmin ole.

        JOS SYÖ 400mg:n BURANAA TUNNIN VÄLEIN, voi jokainen omassa pienessä päässään sen jo järkeillä, että ei se ihan terveellistä ole.

        tossa gynen viestissä sanottiin, että 8 tunnin välein, ei tunnin välein! ja ihan tiedoksesi vaan, että toi asia on ihan täysin totta, ei mikään keksitty juttu!
        ja mitä tulee runsaisiin kuukautisiin, niin joillain ne on niin runsaat että tota buranaa kannattaa syödä!
        eli, osta silmät ja lue viesti kunnolla, ei kannata ruveta uhoomaan jos ei ole tarkkaa tietoa asiasta, mitä gynellä oikeasti on!


      • sinä oot?
        nalle22 kirjoitti:

        tossa gynen viestissä sanottiin, että 8 tunnin välein, ei tunnin välein! ja ihan tiedoksesi vaan, että toi asia on ihan täysin totta, ei mikään keksitty juttu!
        ja mitä tulee runsaisiin kuukautisiin, niin joillain ne on niin runsaat että tota buranaa kannattaa syödä!
        eli, osta silmät ja lue viesti kunnolla, ei kannata ruveta uhoomaan jos ei ole tarkkaa tietoa asiasta, mitä gynellä oikeasti on!

        Ja sinäkö uskot tosissasi että tuo kirjoittaja on joku gyne? =D Hyvä täällä muita haukkua jos on noin hyväuskoinen itse.

        Ja ihan vain tiedoksi, että tietyt särkylääkkeet ohentaa verta, ja siis ei todellakaan niukenna menkkoja vaan lähinnä päinvastoin.

        Ja jos menkkojen kanssa todella on ongelmia, voi hankkia e-pillerit jolloin kierto niukkenee, ja säännöllistyy. Ja pillereitä EI ole pakko hommata ehkäisyn takia, vaan kuukautisten.

        Annetaan maalaisjärki. Ilmaiseksi.


      • dffsgd
        sinä oot? kirjoitti:

        Ja sinäkö uskot tosissasi että tuo kirjoittaja on joku gyne? =D Hyvä täällä muita haukkua jos on noin hyväuskoinen itse.

        Ja ihan vain tiedoksi, että tietyt särkylääkkeet ohentaa verta, ja siis ei todellakaan niukenna menkkoja vaan lähinnä päinvastoin.

        Ja jos menkkojen kanssa todella on ongelmia, voi hankkia e-pillerit jolloin kierto niukkenee, ja säännöllistyy. Ja pillereitä EI ole pakko hommata ehkäisyn takia, vaan kuukautisten.

        Annetaan maalaisjärki. Ilmaiseksi.

        Vaikka gyne ei olisikaan gynekologi, niin tuo tulehduskipulääkkeiden vuotoa vähentävä vaikutus on aivan totta. Ainoastaan asetyylisalisyylihappo (Aspirin ym.) ohentaa verta sen verran, että sillä voisi jotain merkitystä asiaan olla, mutta koska sekin on tulehduskipulääke, silläkin on periaatteessa kuukautisvuotoa vähentävä vaikutus. Täältä voit lukea lisää tulehduskipulääkkeiden käytöstä runsaiden kuukautisten hoitoon:

        http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00050#s4

        http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi50033#s9

        E-pilleritkään eivät muuten ole ihmelääke runsaisiin kuukautisiin. Kaikilla ne eivät niukenna vuotoa (tuolla Käypähoito-sivustolla puhutaan niiden vaikutuksen olevan samansuuruinen kuin tulehduskipulääkkeillä). Ne myös tuovat mukanaan elämää haittaavia sivuvaikutuksia paljon todennäköisemmin kuin parina päivänä kuukaudesta käytetty tulehduskipulääke.


      • Anonyymi
        tuota!!! kirjoitti:

        Mikä perkeleen gyne sinä muka oot??

        Aika tyhmä olet jos LUULET, että särkylääkkeitä saa napsia tunnin välein, ihan vain siksi, että KUUKAUTISET NIUKENTUISIVAT!

        Särkylääkkeitä EI SAA popsia ihan oman mielen mukaan, ja varsinkaan montaa tunnissa.
        Sen sanoo jo maalaisjärkikin.

        Eli ei noista särkylääkkeistä mitään hyötyä kyllä suuremmin ole.

        JOS SYÖ 400mg:n BURANAA TUNNIN VÄLEIN, voi jokainen omassa pienessä päässään sen jo järkeillä, että ei se ihan terveellistä ole.

        osaatko kenties lukea? Siinä puhuttiin 8 tunnista.


      • Anonyymi
        tuota!!! kirjoitti:

        Mikä perkeleen gyne sinä muka oot??

        Aika tyhmä olet jos LUULET, että särkylääkkeitä saa napsia tunnin välein, ihan vain siksi, että KUUKAUTISET NIUKENTUISIVAT!

        Särkylääkkeitä EI SAA popsia ihan oman mielen mukaan, ja varsinkaan montaa tunnissa.
        Sen sanoo jo maalaisjärkikin.

        Eli ei noista särkylääkkeistä mitään hyötyä kyllä suuremmin ole.

        JOS SYÖ 400mg:n BURANAA TUNNIN VÄLEIN, voi jokainen omassa pienessä päässään sen jo järkeillä, että ei se ihan terveellistä ole.

        Noin mulle lääkärikin neuvoi....


    • Matkaan lähdössä

      Jos otan Buranaa kuukautisten alkupäivinä vuodon vähentämiseksi, piteneekö vuotamisen kokonaiskesto sitten, koska alussa tulee vähemmän?

      • Matkaan lähdössä

        Tai jos lainaan lisäksi Cyklocapronia kaverilta. Onko loppuviikko sitten hankalampi kuin tavallisesti?


    • th.

      Reseptilääkkeiden toiselle myyminen ja/tai luovuttaminen on Suomessa rikos, rikokseen syyllistyy kumpikin osapuoli.

      Ja miten joku uskaltaa riskeerata terveytensä ottamalla ei itselle määrättyjä reseptilääkkeitä!

      Mene lääkäriin

    • Matkaan lähdössä

      En tiennyt, että tuo olisi rikos. Kiitos vaan huomautuksesta. Pitääpä ottaa selvää, oletko oikeassa.

      Sen sijaan traneksaamihapon toimintamekanismit tiedän ja pystyn arvioimaan sen soveltumisen itselleni. Minulla ei ole tukoksille altistavia riskitekijöitä (muita kuin se lentomatka).

      En nyt ehdi lääkäriin ennen matkaa, ja oma lääkäriys on vielä muutaman vuoden päässä ;)

      Mutt eiköhän se Burana-linja riitä nyt tällä kertaa. Kunpa joku kokemusta omaava viitsisi kuitenkin vasta alkuperäiseen kysymykseen, että pidentääkö se vuotoa tai tekeekö loppuviikon vuodosta suuremman!

      • :DDD

        EI nyt ihan mene läpi, että lääkäriksi opiskelisit, kun ei ole termitkään hallussa, laista puhumattakaan (kuukautisvuotoa ei voi mitenkään suurentaa eikä pienentää. Sen sijaan kuukautisvuotoa voi saada lääkkeillä niukemmaksi tai runsaammaksi. Ihan vain vastaisuuden varalle, kun tahdot taas esiintyä lääkäriopiskelijana :))

        Itse saan kuukautisvuodon kestoa lyhennettyä rankalla treenipäivällä 1-2 vuotopäivän aikana. Toisaalta samalla vuoto muuttuu runsaammaksi, mutta se ei haittaa silloin, kun tarve on vain lyhentää vuodon kestoa. Minulle ibuprfoeeni niukentaa vuotoa, mutta se samalla myös lisää pari päivää vuodon kestoon.

        Lääkäriltä saat sitten tehokkaampia lääkkeitä, ehkä opit sen opintojesi aikana jossain vaiheessa, kun samaan ammattiin väität opiskelevasi. Kuinkas muuten sinulla ei lääkäriopiskelijana ollut mahdollisuutta käyttää tiettyjä suljettuja tietokantoja, joista asia olisi selvinnyt?


      • Matkaan lähdössä
        :DDD kirjoitti:

        EI nyt ihan mene läpi, että lääkäriksi opiskelisit, kun ei ole termitkään hallussa, laista puhumattakaan (kuukautisvuotoa ei voi mitenkään suurentaa eikä pienentää. Sen sijaan kuukautisvuotoa voi saada lääkkeillä niukemmaksi tai runsaammaksi. Ihan vain vastaisuuden varalle, kun tahdot taas esiintyä lääkäriopiskelijana :))

        Itse saan kuukautisvuodon kestoa lyhennettyä rankalla treenipäivällä 1-2 vuotopäivän aikana. Toisaalta samalla vuoto muuttuu runsaammaksi, mutta se ei haittaa silloin, kun tarve on vain lyhentää vuodon kestoa. Minulle ibuprfoeeni niukentaa vuotoa, mutta se samalla myös lisää pari päivää vuodon kestoon.

        Lääkäriltä saat sitten tehokkaampia lääkkeitä, ehkä opit sen opintojesi aikana jossain vaiheessa, kun samaan ammattiin väität opiskelevasi. Kuinkas muuten sinulla ei lääkäriopiskelijana ollut mahdollisuutta käyttää tiettyjä suljettuja tietokantoja, joista asia olisi selvinnyt?

        Sinullekin tiedoksi ihan vain vastaisuuden varalle, ettei kannata heti ensimmäisenä alkaa loukkaamaan toisen ihmisen ammatti-identiteetin kasvua. Mutta ehkä on ihan hyvä, ettet usko minuun, niin en pääse enempää tahraamaan lääkäriopiskelijoiden mainetta olemalla näin keskeneräinen ja sivistymätön. Valitettavasti olen kuitenkin vuosikurssimme keskitasoa parempi opiskelija.

        Suomenkielisistä tietokannoista ei löytynyt tietoa tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta vuodon kestoon (oli juttua pelkästään määrästä), ja Medlinestä ynnä muista valtavista kansainvälisistä tutkimustietokannoista on yleensä ihan turha etsiä vastausta johonkin tavalliseen kysymykseen, koska hakutulokseksi saa tuhansia viitteitä, eikä niiden joukosta ole helppoa seuloa toivomaansa tekstiä. Nuo tietokannat ovat toki hyviä, jos haluaa lukea jostain spesifistä aiheesta molekyylintarkkoja uusimpia tutkimustuloksia. Normaalielämässä hiihdetään pitkälti kuitenkin pelkkien Käypä hoito -suositusten ja Duodecimin artikkelien avulla...
        Kiitos vastauksesta kysymykseen! Matkaan ja menkkoihin aikaa 1,5 vko :) Nyt kiire opetella nielemään niitä ibumaxeja hätäavuksi :)


      • :DDD
        Matkaan lähdössä kirjoitti:

        Sinullekin tiedoksi ihan vain vastaisuuden varalle, ettei kannata heti ensimmäisenä alkaa loukkaamaan toisen ihmisen ammatti-identiteetin kasvua. Mutta ehkä on ihan hyvä, ettet usko minuun, niin en pääse enempää tahraamaan lääkäriopiskelijoiden mainetta olemalla näin keskeneräinen ja sivistymätön. Valitettavasti olen kuitenkin vuosikurssimme keskitasoa parempi opiskelija.

        Suomenkielisistä tietokannoista ei löytynyt tietoa tulehduskipulääkkeiden vaikutuksesta vuodon kestoon (oli juttua pelkästään määrästä), ja Medlinestä ynnä muista valtavista kansainvälisistä tutkimustietokannoista on yleensä ihan turha etsiä vastausta johonkin tavalliseen kysymykseen, koska hakutulokseksi saa tuhansia viitteitä, eikä niiden joukosta ole helppoa seuloa toivomaansa tekstiä. Nuo tietokannat ovat toki hyviä, jos haluaa lukea jostain spesifistä aiheesta molekyylintarkkoja uusimpia tutkimustuloksia. Normaalielämässä hiihdetään pitkälti kuitenkin pelkkien Käypä hoito -suositusten ja Duodecimin artikkelien avulla...
        Kiitos vastauksesta kysymykseen! Matkaan ja menkkoihin aikaa 1,5 vko :) Nyt kiire opetella nielemään niitä ibumaxeja hätäavuksi :)

        Tuo on minusta huolestuttavaa, että olet keskitasoa parempi lääketieteen opiskelija, kun tiedot ovat tuota tasoa (ja anteeksi: en tarkoita nyt loukata, että olisit huono, tuntui vain niin uskomattomalta että käytit tuollaisia sanoja ja kysyit tuollaista asiaa (eikä sillä: ei voikaan olettaa, että lääketieteen opiskelija olisi tietoinen kuukautisvuotoon vaikuttavista tekijöistä, mutta jos sitä kysyy suomi24:lta oli minulle jotenkin uskomatonta. Etenkin, kun alan opsikelijoilla on paremiakin vaihtoehtoja).

        Olen varmasti liian vanha ja ikäryhmäni tietotaitoihin pinttynyt, kun meidän aikanamme noilla tiedoilla ei olisi päässyt edes pääsykokeeseen. Tietokantoja kannattaa opetella käyttämään (siis opetella käyttämään hakusanoja vähentämään liiallista osumien äräää). meilläpäin yliopiston kirjasto järjestää koulutukset siihen useaan kertaan lukukausien aikana kaikille tieteentekijöille. (en ole opiskelemassa lääkäriksi)


      • Matkaan lähdössä
        :DDD kirjoitti:

        Tuo on minusta huolestuttavaa, että olet keskitasoa parempi lääketieteen opiskelija, kun tiedot ovat tuota tasoa (ja anteeksi: en tarkoita nyt loukata, että olisit huono, tuntui vain niin uskomattomalta että käytit tuollaisia sanoja ja kysyit tuollaista asiaa (eikä sillä: ei voikaan olettaa, että lääketieteen opiskelija olisi tietoinen kuukautisvuotoon vaikuttavista tekijöistä, mutta jos sitä kysyy suomi24:lta oli minulle jotenkin uskomatonta. Etenkin, kun alan opsikelijoilla on paremiakin vaihtoehtoja).

        Olen varmasti liian vanha ja ikäryhmäni tietotaitoihin pinttynyt, kun meidän aikanamme noilla tiedoilla ei olisi päässyt edes pääsykokeeseen. Tietokantoja kannattaa opetella käyttämään (siis opetella käyttämään hakusanoja vähentämään liiallista osumien äräää). meilläpäin yliopiston kirjasto järjestää koulutukset siihen useaan kertaan lukukausien aikana kaikille tieteentekijöille. (en ole opiskelemassa lääkäriksi)

        En minä tietenkään mitään potilaiden hoitoon vaikuttavia asioita kyselisi tältä palstalta, mutta onhan tämä ihan kätevä pikatiedon lähde, jos haluaa äkkiä kuulla muiden tavallisten ihmisten mielipiteitä ja aitoja kokemuksia jostain ei-niin-tärkeästä asiasta, jota itse miettii kokeilla. En ole paljon käyttänyt suomi24:ää, mutta ainakin matkailuun olen saanut täältä hyviä vinkkejä. Kirjatieto ja tietokannat eivät aina anna haluamaani ihmisläheistä näkökulmaa, koska asioista puhutaan yleisellä tasolla ja tilastotermein.

        Kyllä minä osaan tietokantoja käyttää, olenhan ollut mukana parissa tutkimusprojektissa, mutta niissä aihepiiri on ollut niin pikkutarkka ja uusi, että rajaukset ja hakusanat ovat olleet sen verran helppoja keksiä, että on tullut vain muutama sata julkaisua luettavaksi. Tuollaista perusasiaa kuukautisista on taas tutkittu jo varmaan joskus 50-luvulla, jolloin kyseisiä tutkimuksia ei edes löydy elektronisista perustietokannoista. Nyt tutkitaan kaiken maailman reseptoreita. Minä en ole vielä gynekologian kurssia käynyt, joten en ehkä osaisi sen takia keksiä sopivia hakutermejä.

        Yksi huomioon otettava asia on se, että lääkisläisetkin ovat aluksi vain ihan tavallisen lukion käyneitä ylioppilaita. Monia asioita ei opeteta kursseilla, vaan itse pitäisi aktiivisesti lukea esim. lehtiä, mutta missäs välissä sitä ehtii sellaisiakin lukemaan, kun varsinaisia tentittäviäkään asioita ei ehdi täydellisesti lukea ja tämän valtavan tietomassan alle nuutuu muutenkin. Eräs proffamme sanoikin, että meillä nykyisillä lääkisläisillä on kymmenen kertaa enemmän tietoa omaksuttavanamme kuin hänen opiskeluaikanaan, koska tieteellinen tutkimus on löytänyt niin paljon uutta parissa kymmenessä vuodessa. Nyt ei millään voi hallita kuin pienen osan kaikesta, ja siksi monet haluavatkin erikoistua jollekin suppealle osa-alueelle, että voisi edes jonkun asian osata lähes kokonaan.

        Kiitos huolenpidostasi. Olisi ollut hauskaa vastavuoroisesti tietää, millä alalla sinä olet. :) (Vaikka en aiokaan tätä keskustelua enää tämän enempää jatkaa - kevään lopputenttiin lukeminen kutsuu!) Hyvää kesää!


    • mooooi--

      En osaa auttaa vuodon niukentamiseen, mutta kuukautisia VÄHÄN lyhyemmiksi itse olen saanut aloittamalla tamponin käytön. En tiedä miksi, mutta kestävät päivän vähemmän kuin normaalisti. Perustuu siis vain omaan kokemukseen... Jos käytät jo tamponia, niin neuvostani ei sitten ole hyötyä:D

    • Missuli

      Minulla vähensi Burana huomattavasti vuotoa mutta ei itse vuoto päiviä.

    • eikotikonsti

      hormonikierukka saa menkat lähes olemattomiksi.

    • epätoivonen

      Onkohan ihan tavallista että menkat valuu ku vesihana ja möykkyjä tuloo alakaa vituttaa nää ku saisin loppumaan kokonaan olenkärsinyt jo36v jo riittäs ei ole burana auttanu kohallani eikä tampooni heti liki märkä

      • khghdghdfg

        Eli siis olet vuotanut jo 36 vuotta vai olet 36-vuotias? Käsitin niin päin, että olet hedelmällisen iän lopulla. Eli vaihdevuosi-iässä. Kyllä vuodot loppuvat, mutta loppuvaihe on monella hankala. Hormonien epätasapaino sotkee vuotoja. Voisit käydä lääkärissä, jotain voidaan aina tehdä. On myös mahdollista, että kohdussasi on esim. myooma, jolloin vuodot voivat olla käsittämättömiä. Saat todennäköisesti sillä kohdunpoiston, kun ikääkin jo on.

        Runsaista vuodoista ei pidä kärsiä, vaan toimia. Saatat anemisoitua, ja anemia lisää entisestään vuotoa. Eli mene gynekologille tai edes terveyskeskukseen. Vaikea kuvitella, ettei mitään voisi tehdä. Jos mitään ei tehdä, vika on jonkun asenteissa, joko lääkärin tai itse et hyväksy hoitoa (jälkimmmäiseen en usko).

        Hormonikierukka saattaisi toimia, muttei pelaa kaikilla. Itse en aio uudestaan kokeilla, kun en yhdellä nuoruuden yrityksellä päässyt vuodottomaksi. Aikanaan oli käytössä kohdun lämpöpallohoitoja, onkohan niitä yhä? Siinä lyhytkirurgisessa toimenpiteessä tavallaan poltetaan kohdun limakalvo, jolloin vuoto vähenee.


      • Anonyymi

        mulla sama juttu... mulla nimittäin ei toimi burana esim! oon ottanu tnä 2 buranaa 400mg ja mulla on ollu niin runsas vuoto et tullu tän päivän aikana 7 kertaa läpi ja koulustakin lähdin sen takia... 😭 help!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla sama juttu... mulla nimittäin ei toimi burana esim! oon ottanu tnä 2 buranaa 400mg ja mulla on ollu niin runsas vuoto et tullu tän päivän aikana 7 kertaa läpi ja koulustakin lähdin sen takia... 😭 help!

        Ota jooko ekaks selvää mitä noi eri emojit tarkoittaa.Toi sun emoji tarkoittaa ylivoimaisia onnen tunteita tai kiitollisuutta.Eli sä oot onnellinen ja kiitollinen sun runsaasta vuodosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla sama juttu... mulla nimittäin ei toimi burana esim! oon ottanu tnä 2 buranaa 400mg ja mulla on ollu niin runsas vuoto et tullu tän päivän aikana 7 kertaa läpi ja koulustakin lähdin sen takia... 😭 help!

        Caprilon otettiin siinä vaiheessa mulle käyttöön, kun aloin raudanpuutteen kanssa kamppailla, pienentää ne pari-kolme pahinta päivää ihan selkeesti kun niiden aikaan syön eikä tarvinnu alkaa e-pillereille tän takia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mulla sama juttu... mulla nimittäin ei toimi burana esim! oon ottanu tnä 2 buranaa 400mg ja mulla on ollu niin runsas vuoto et tullu tän päivän aikana 7 kertaa läpi ja koulustakin lähdin sen takia... 😭 help!

        Runsaat menkat yöllä tuleee joka yö yli


    • Anonyymi

      Yksi syy suuriin kuukautisiin ln raudanpuute. Kuukautiset pienenevät itsestään usein kun raudanpuute on korjattu. Syö siis rautatabletteja ja mittaa ferritiini 3kk välein rautakuurilla kunnes se on reippaasit yli 100.

      Myös endometrioosi kannattaa tutkia.

    • Anonyymi

      Ibuprofeiini voi vähentää vuodon määrää ja auttaa kivuissa. Anemia voi runsastuttaa vuotoa.

    • Anonyymi

      Kun anonyymeinä kirjoitetaan, on a i n a muistettava tämä; miespuolisten ihmisten ihan globaalilla tasolla, ei tarvitte huolestua o m i s t a ovulaatiomurheistaan. Niitä kun e i ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe