Tarkoitus on mennä VW Tranporterilla (8 henk.)tai vastaavalla rannikkoa pitkin Lissaonista Albufeiraan ja takasin 200 km suunta.Onko kallista, hidasta ja vaarallista. Kuulin että voi vuokrata myös kuskin, onko kokemuksia.
Vastaukset 2
- Ardea_C
Lissabonin kaupunkialueella en lähtisi autoilemaan olenkaan. Mutta lentokentältä kohti etelää on kohtuullisen helppo reitti. Isolla autolla tulee ongelmia vanhojen kaupunkien keskustoissa, joten niitä kannatta välttää. Tiet ovat hyväkuntoisia ja kartat ajan tasalla. Tila-auton nopeus saattaa tulla ongelmaksi moottoriteillä ja liikenne ruuhka-aikaan on vilkasta. Liikennekulttuuri poikkeaa radikaalisti suomalaisesta, joten kannattaa ottaa vanne pois pään ympäriltä.
Nopealla autolla pärjää moottoriteillä, pienellä autolla kaupungissa ja rohkeudella pääse läpi pahimpienkin ruuhkien.
Tuo 200 km suunta on aika optimistinen arvaus, matkaa tulee kyllä 350 km. Itse matkustaisin tämän matkan bussilla, junalla tai lentäen. Jos on kysymys pelkästä matkustamisesta Lissabonista Albufeiraan, suositan junaa Orienten asemalta Ferreirasiin, joka on Albufeiraa palveleva asema.
Maininta "mennä rannikkoa pitkin" viittaa siihen, että haluasitte nähdä myös maisemia. Moottoritieltä (A2) näkymät ovat korkeintaan Alentejon maaseudulle.
Portugalilainen autoilija rakastaa vauhdin huumaa ja vaarallisia ohituksia. Liikenne on nopeaa ja joustavaa, mutta sen säännöt on hyödyllistä tuntea. Portugalilaiset itse ovat tottuneet liikkumaan isoillakin autoilla pienilläkin kujilla, joita tässä maassa on paljon.
Jos ei matkanteko ole rahasta kiinni ja haluatte tehdään matkan rannikkoa pitkin, palkatkaa ilman muuta kuljettaja. Lissabonin hinnoista en mene sanomaan. Täällä Azoreilla tila-auton vuokraus pariksi päiväksi ilman kuljettajaa maksaa noin 120 euroa. Taksin tuntiveloitus retkikäytössä on noin 16 euroa tunti.
Olen kulkenut matkan Lissabon - Setubal - Sines autolla vuosia sitten ja reitti oli mielestäni kaunis. Sinesistä alaspäin rannikko onkin luonnonpuistoa Vila do Bispoon saakka.
Portugali on matkailijalle suhteellisen turvallinen maa. Liikenneonnettomuuksissa se kuitenkin on EU:n tilastoissa kärkipäässä, vaikka viime aikojen trendi onkin ollut jonkin verran positiivinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398