Olen opinnäytetyötä tekemässä ja pohdin kovasti pitäisikö ostaa Microsoft Word kirjallista osuutta varten. Olen kaksi vuotta käyttänyt open officea erittäin tyytyväisenä. Ongelma on siis se, että joudun tekemäni tekstin loppujen lopuksi avaamaan wordilla ja tulostamaan. Näyttääkö teksti enää siinä vaiheessa samalta kuin open officessa vai meneekö tekstin muotoilu uusiksi? Pelkään mahdollisia ongelmia, koska kyseessä on 50-100 sivua tekstiä ja kuvia.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Paljonko Word maksaa?
Kiitos avusta!
Open Office vai Microsoft Word?
8
4965
Vastaukset
Wordiin saa ODF-pluginin millä hommat toimii viimeistään. .doc toimii myös tiedettävästi ilmeisen hyvin että en tämän takia lähtisi MS Officea ostamaan.
Jonkun HP:n perustulostimen saa varmaan 50€ ja MS Officen Home/Student -paketti maksaa varmaan 120€ joten tuoltakin kannalta Word on aika huono ratkaisu.Miksipä et sitten tekisi dokumenttiasi alun alkaen Writerilla Wordin .DOC -muodossa? Ei sitä kesken kaiken tarvitse mihinkään muunnella, jolloin asettelut sun muut eivät taatusti sekoile.
uko...:[Ongelma on siis se, että joudun tekemäni tekstin loppujen lopuksi avaamaan wordilla ja tulostamaan.]
Tämä osuus jää minulle hämäräksi, että miksi näin on, kuten sanot.
Openofficen saa myös USB-tikkulle, jolloin tikulta (hinnaltaan alle 10€) voinee tulostaa miltei missä vaan.- Uutta konetta ostamassa
Usein olen esitelmiä tms tehnyt kotona officella ja sitten koulun koneella avannut wordilla ja tulostanut. (Voisihan sen tietenkin tulostaa ilman wordilla avaamista.. )Toisinaan word on vääntänyt esim. kuvat solmuun. .doc muodossa olen aina tallentanut.
Taidan pysyä jatkossakin uskollisena open officelle:) Tarpeeksi vaan kopioita, jos ongelmia tulee. Tämä taitaa olla ainakin rahallisesti paras ratkaisu. Uutta konetta ostamassa kirjoitti:
Usein olen esitelmiä tms tehnyt kotona officella ja sitten koulun koneella avannut wordilla ja tulostanut. (Voisihan sen tietenkin tulostaa ilman wordilla avaamista.. )Toisinaan word on vääntänyt esim. kuvat solmuun. .doc muodossa olen aina tallentanut.
Taidan pysyä jatkossakin uskollisena open officelle:) Tarpeeksi vaan kopioita, jos ongelmia tulee. Tämä taitaa olla ainakin rahallisesti paras ratkaisu.Sellainen kuva on, ettei muunnos tiedostomuodosta toiseen ole 100% taattua. Kuten olet havainnutkin.
Tuolla toisessa haarassa juhakorkeapudas neuvoo käyttämään PDF-tiedostomuotoa, joka on varteenotettava vaihtoehto, jos tiedostoon ei enää tehdä muutoksia.
- juhakorkeapudas
"...joudun tekemäni tekstin loppujen lopuksi avaamaan wordilla ja tulostamaan"
- Miksi näin? Tee opinnäytetyö valmiiksi OpenOfficella, käännä se sitten valmiina PDF:ksi ja tulosta. Muotoilut säilyy ja dokumentti aukeaa takuuvarmasti useassa koneessa. - tikulle
OpenOffice.org Portable täältä http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable
Tosin on englannin kielinen mut tähän just passeli. ei muuta ku tiedostot samalle tikulle johan saa auki missä vaan ja muokattuakin.
nimerkki käytössä on - Yhteensopiva
Itse olen käyttänyt työkäytössä OO:a sen varhaisista versioista lähtien. Kotona Oo, työssä MS:n ohjelmat, työtovereilla mitä milläkin. Käytän tallennukseen teksteihin .doc-formaatta, esityksiin .ppt-formaattia, Exel-tiedostoihin MS:n tiedostomuotoa jne. OO:n versiosta 2,4 lähtien kaikki ovat olleet 100% yhteensopivia. Taulukkolaskenta ja esitysgrafiikka ovat mielestäni jopa MS:n vastaavia parempia. Isotkin esitykset ja tiedostot siirtyvät vaivatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911294Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60679
- 50665
- 52657