Flamingo

kallis, ei laatua

Muutamia kokemuksia Flamingosta ko. paikkaa harkitseville. Olin siellä juuri koko viikonlopun, nähtyä tuli hotelli, kylpylä, ja yökerho.

Ensinnäkin, neuvoisin odottelemaan jonkin aikaa. Nyt on kaikki vielä niin uutta, että joka paikassa on jono, kun henkilökunta/laitteet ei toimi, eikä osata käyttää. Lisäksi joka vaiheessa kannattaa tarkastaa, mitä maksaa, liikaa yritettiin veloittaa hotellilaskusta, hampurilaisesta, hoidoista, ja vielä ranneelle ladattavasta summastakin oltiin viemässä ylimääräistä. Tämän laitan alkukankeuden piikkiin.

Hotelli: perustasoa. Huone tässä vaiheessa vielä siisti, melko kolkko ja persoonaton. Kylppäri suunniteltu huonosti, jos käy suihkussa, koko huone kastuu. Vessapytyt luokattomia. Pitkällekin ihmiselle korkeita, ja lisäksi huonosti vetäviä. Parvekkeita ei ole. Koko hotellissa ei saa tupakoida. Aamiainen oli normaalitasoa, henkilökunta ystävällistä. Sunnuntaiaamuna alkoi tauoton kuulutus: "Tämä on paloharjoituksen esi-ilmoitus(sinnepäin) henkilökunnalle". Kun se jatkui, jatkui, jatkui monella kielellä, niin oli tietenkin viisasta lähteä pihalle, etenkin kun muutkin jutut olivat jo osoittautuneet toimivan niin ja näin. Paloautoja sinne tuli. Mitään ei ilmeisesti palanut,mutta kukaan ei tullut kehottamaan palaamaan sisällä, eikä tullut mitään kuulutustakaan.

Vesipuisto: Kivat liukumäet ja altaat, viihtyisä. Ainoa ihmetyttävä asia oli, että liukumäissä ei ollut mitään valvontaa, eikä "liikennevaloja" vaan jengi syöksyili sinne miten sattui. Vanhemmat, suosittelisin valvomaan lapsianne tarkasti! En ihmettelisi, jos jotain pikkuturmia siellä sattuisi. Nyt näytti siltä, että alle kouluikäisetkin oli sinne päästetty ilman vanhempien valvontaa.

Aikuisten Wellness: Alueena viihtyisä ja rauhallinen. TOsin ihmetyttää, miksi kattoa ei ole katettu,vaan kaikki ilmastointiputket on jätetty näkyville.

Hoidot: todellinen pettymys. Maksaa paljon, mutta saa vähän. Kuvaan itselläni olleet hoidot, joiden tarkoitus oli siis olla rentouttavia.

Niskan lämpö/hoitokääre: niskaan laitettiin märkä pyyhe. Se oli siinä n. 10 minuuttia. Tämän jälkeen hoitaja hieroi niskaa vajaat 5 minuuttia. Tämä tapahtui wellness aulatilassa, jossa olin siis yläruumis paljaana. Ympärillä kävelivät niin hoitajat, kuin muut asiakkaat. Kyltti "Kuuntele hiljaisuutta" oli siinä mielessä huvittava, että muutaman sekunnin välein kuului summerin ääni. Kysyin, se kuuluu vesipuiston puolelta. Ei erityisen rentouttavaa.

Rasul höyrysauna: tässä ITSE levität itseesi kipollisen savea. Homma tapahtuu erittäin kauniissa temppelimäisessä tilassa. Tarkoitus on lekotella höyryssä tuolilla. Totuus oli se, että höyry jäi kaikki ylös kupoliin, ja mitään siitä ei koko aikana laskeutunut asiakkaan tasolle. Itse palelin niin paljon, että jouduin seisomaan ja nostamaan kädet ylös höyryyn, että edes ne olivat lämpöisessä. Odotin koko ajan loppua, ei siis ollenkaan tullut mainostettu "taivaallinen" olotila. Lopussa tuli lämmin sade, se oli ihan kiva.

Soft Pack System 2: tästä lupaillaan, että pääset lähelle "kohdun omaista rentoutustilaa". Sinänsä kiva keinuva amme. Itse mahduin nippa nappa ko. ammeeseen. Kannattaa varmistaa, jos olet pitkä, tai paksu, mahdutko siihen.

Kun näistä valitin heti paikan päällä, henkilökunta ehdotti tarjoavansa Hiekkaerämaahoidon. Olinkin jo hetken, että kiva, yritetään lepytellä. Olin kuitenkin entistä kiukkuisempi, kun tämä hoito lopahti ennen puoliväliä yhtäkkiseen valojen pimenemiseen, koska "vesipuisto meni nyt kiinni".Eikö sitä tiedetty etukäteen????

Tuosta lystistä siis sai maksaa yli 80 euroa. Ellette kuule parempia kokemuksia muilta, suosittelen menemään jonnekin muualle rentoutumaan. Todella harmitti, koska esitteessa maalaillaan tosi upeita elämyksiä.

Vielä yökerho Flamingo Clubista: ihan ok paikka, vähän vanhempaankin makuun. Joidenkin mielestä muistutti kyllä ruotsinlaivaa. Mitään vegasmaista siinä ei ollut jos sitä lähtee hakemaan. Buffet-pakettia en suosittele, parilla kympillä sai paria salaattia, kylmiä kanatikkuja ja kylmiä maissipaloja.

Yhteenvetona siis suosittelisin odottamaan jonkun aikaa alkuparannuksia hotellin suhteen. Vesipuisto ok. Wellness homma on jäänyt pahasti puolitiehen, idea olisi hyvä, mutta nykyisellään siis paha pettymys. Ja kallis. Flamingo Club ok.

12

9118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkemysten jakamisesta

Kiitos näkemystesi jakamisesta. Aika asiallista tekstiä tänne suomi24:n.

• tyyppi88

Mainoksissa paikka on kuulostanut hienolta, ja kaikki mahdollisuudet siihen varmasti olisi ollut, nyt näyttää siltä, että tästäkin tulee ylihinnoiteltu perhekylpylä.

• koskaan

Pikkasen on kiinnostanut käydåä, mutta tulee heti mieleen VESIHELVETTI SERENA, jos on yhtään siihen suuntaan meno niin ei ikinä... ja tuon kirjoituksen perusteella on, ei valvontaa liukumäissä yms.

• Templarz
        koskaan kirjoitti:

Pikkasen on kiinnostanut käydåä, mutta tulee heti mieleen VESIHELVETTI SERENA, jos on yhtään siihen suuntaan meno niin ei ikinä... ja tuon kirjoituksen perusteella on, ei valvontaa liukumäissä yms.

Musiikkia koko kylpylässä
        Anniskeluoikeudet
        Uutuuden viehätys
        Hesburgeriin kulkuyhteys

- Tulikuumat lauteet suomalaisissa saunoissa
        - Likaisuus koko alueella
        - Siivoojien ammattitaidottomuus
        - Valvojien ammattitaidottomuus
        - Korkeat hinnat
        - Liian lämpimät vedet
        - Ei kylmäallasta
        - 2.5 tunnin uintiaika, mene siinä sitten Hesburgereihin, 8 eri saunaan, anniskelualueille sekä liukumäkiin, kiirus tulee..

T: Kovasti Pettynyt

• rahat ulkomaille
        Templarz kirjoitti:

Musiikkia koko kylpylässä
        Anniskeluoikeudet
        Uutuuden viehätys
        Hesburgeriin kulkuyhteys

- Tulikuumat lauteet suomalaisissa saunoissa
        - Likaisuus koko alueella
        - Siivoojien ammattitaidottomuus
        - Valvojien ammattitaidottomuus
        - Korkeat hinnat
        - Liian lämpimät vedet
        - Ei kylmäallasta
        - 2.5 tunnin uintiaika, mene siinä sitten Hesburgereihin, 8 eri saunaan, anniskelualueille sekä liukumäkiin, kiirus tulee..

T: Kovasti Pettynyt

Sen kun näkisi että kohtuulliseen hintaan löytyisi laadukas, ruuhkaton ja rauhallinen paikka jossa palvelutkin pelaisi.
        Valitettavasti Suomessa ja ainakaan pk-seudun hinta- ja palkkatasolla taitaa jäädä haaveeksi, kustannustaso on vaan niin korkea ja voittoakin sijoittajat sekä yrittäjät haluavat.

Itse kammoan näitä kotimaan vesipuistoja, lento- ja laivaliput ei onneksi paljoa maksa jos haluaa itseään hemmotella.

• kiittää ja kumartaa

Kiitos tuosta! Olin ajatellut että haluan mennä nimenomaan tuonne aikuisten puolelle mutta taidanpa odotella vielä jos he vaikka saisivat homman toimimaan... Luulisi kyllä että juuri aloittava paikka tekisi kaikkensa että kaikki on superhyvin jotta saavat hyvän maineen, etenkin kun ottaa huomioon miten ihmiset varmaan ensimmäisenä säästävät tällaisista palveluista jos säästää jostain pitää.

• Minä vaan

...varmaankin aloittajan viestin päiväyksen :D?! Eli eiköhän vuodessa joitain muutoksia ole ehtinyt tapahtumaan!!!

• n

Tietääkö kukaan onko nuo 8 erilaista saunaa jaettu miehille ja naisille erikseen vai onko sekasaunoja?

• kyllikki,.

Ovat sekasaunoja, mutta kaikki ovat uikkarit päällä paitsi normaalissa saunassa, jolloin oli pyyhe päällä. Ei siis ole mikään nudistikohde.

• vesipöhö

Kävin juuri, näin muutama vuosi valmistumisen jälkeen.
      En yleensä käy kylpylöissä, mutta olen piipahtanut Tallinnan sataman spassa sekä Naantalissa työpaikan virkistysmatkojen puiteissa. Flamingon spa ylittää kylläkummatkin edellä maintuista mennen tullen.
      Vantaalla on sentään yritetty luoda tunnelmaa, omaa rauhaa kävijöille ja hiukan romanttisuuttakin. Ainakin perjantai-iltapivänä paikalla oli vain muutamia pariskuntia ja omaa rauhaa riitti kaikille.
      Kahdeksasta saunasta pari oli oikein mukavia. Kivoja tuoksuja, lämpöä ja mukinmenevää musiikkia. Myös lämminvesi- ja mineraalivesialtaat ajoivat asiansa.
      Kummallinen, suuri valohuone, jossa oli parin neliön suolaseinä vaikutti lähinnä vitsiltä. Samoin ainoa hoito, jonka otimme; lötkötteöyä hiekkalattiaisessa huoneessa, jonka seiniin oli maalattu palmuja. Siellä pari kirkasvalolamppua kirkastui ja mimmeni puolen tunnin aikana ja siitä olisi pitänyt saada tunne kuin olisi ollut tropiikin lämmössä. Ei nyt ihan.
      Ylipäätään hoitoosaston puolella, jossa siis jokainen hoito maksoi erikseen kalliin span sisäänpääsymaksun (n. 40€) lisäksi, näytti henkilökuntaa pomppivan tokuttomasti lähinnä tupakkapaikan tai muun taukohuoneen suuntaan ja asiakkaita ei ollut meidän lisäksemme ketään. Onkohan tuo toimiva bisnes?

• Tina1961

5-vuotias lapsenlapseni meinasi hukkua kylpylässä flamingossa. Koko usean tunnin aikana siellä ei näkynyt yhtäkään valvojaa, vaikka paikka oli vielä taynnä kuuroja pikkulapsia. Soitin järkyttyneenä paikan johtajalle, joka väitti että paikalla oli normaali miehitys. Eli valehteli päin naamaa. Kuka valvoo sitä, että kylpylöiden valvonta on asianmukaista?

• Kenen homma

Ei kylpylän pidä varautua siihen, että sinne tulee lauma pikkumuksuja, vaan vastuu on niillä vanhemmilla, huoltajilla ja hoitajilla mitkä on ne junnut sinne tuonutkin.

Nykymeininki on vain se että uimakyvyttömät junnut menevät kellukkeilla omia menojaan syvässä altaassa (junnulle) ja vanhempia ei näy lähimain, eli gurling sukupolvi sysää vastuun muille, kuten on nähty tieliikenteessäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4853
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      145
      2102
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2039
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1675
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      112
      1113
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      859
    Aihe