Raket 95 Porissa

upeetamahtavaa

Oli kyllä hieno peli tuo 95 Raket.Päihittää kfkuutosen mennen tullen.Jos jotain uutta luokkaa yritetään nostaa niin se ehdottomasti uusi Raket.Ei tarvii miettiä että kenenkäs kone olisi hyvä uuteen luokkaan kun ei ole kuin yksi valmistaja.

29

7777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohdallaan

      viitisensataa halvempikin tuo r96 kuin kf6 koneet.

      • 5f.

        mutta pysyykö katsastus ajan tasalla


      • juti

        mutta kun S,L ON AKK,ssa DIRIKKANA JA VETÄÄ TOTA mikäs se nyt olikaan joo kf6 jutskaa ja mitäs se nyt olikaan joo find,, saatte kyl tosissaan yrittää sitä rakettianne tyrkyttää


    • ei raketteja

      Ruotsin lajiryhmä on tehnyt päätöksen että raket 95 luokkaa ei tule sinne vaan joku 60 kuutioisten luokka...

      • Räkätt85

        Ei Ruotsin lajiryhmä ole vielä koneitten merkkejä päättänyt, ainoastaan sen, että kansalliseksi luokaksi nykyisten rinnalle tulee nappistarttikone ja valmistajien on kyettävä toimittamaan koneita vähintään 200 kpl 1.3.2009 mennessä.

        Kaksi erilaista tehorajaa on annettu ja niihin tarjottavien koneiden pitää mahtua. Maksimipaino apulaitteineen on 25 kg.

        Moottoritoimittajia tulee olemaan (ainakin) kaksi.


      • heja sverige
        Räkätt85 kirjoitti:

        Ei Ruotsin lajiryhmä ole vielä koneitten merkkejä päättänyt, ainoastaan sen, että kansalliseksi luokaksi nykyisten rinnalle tulee nappistarttikone ja valmistajien on kyettävä toimittamaan koneita vähintään 200 kpl 1.3.2009 mennessä.

        Kaksi erilaista tehorajaa on annettu ja niihin tarjottavien koneiden pitää mahtua. Maksimipaino apulaitteineen on 25 kg.

        Moottoritoimittajia tulee olemaan (ainakin) kaksi.

        neljä tuntia ennen kommenttiasi ruotsin liitto julkaisi uutisen, jonka mukaan KF6 tulee myös Ruotsiin - samoilla säännöillä kun Tanskaan ja Norjaan. ne on lähempänä italian sääntöjä kuin suomessa noudatetut finndriven säännöt, jotka lienevät pohjana AKK:n uusille luokitustodistuksille:


        Svenska Bilsportförbundet 22.9.2008:
        Kartingutskottet har beslutat att den nya klassen för 10-13 heter Junior 60 och ska ha av SBF nationellt homologerade 60 cc motorer i enlighet med det italienska reglementet, samma regler som används i Norge och Danmark.


    • pysyykönipussa?

      sitten vaan siitä myymään
      oikeista kauppiaista ei vaan taida kukaan tohtia myydä, kun halutaan tietää ensin pysyykö laite nipussa
      taisi radne myöhästyä - kf6 kanta on jo vahva ja kauppiaat tietää että niitä uskaltaa myydä

      mutta onhan onneksi innokkaita radne-uskovaisia, jotka ryhtyvät tuohon tuotekehitystyöhön ja uhraavat roponsa noihin testiajoihin...

      mutta herätkää päiväunilta - ei siitä suomeen luokaksi ole

      • vahva...

        mutta mites kun luokitus menee vanhaksi ensi vuonna. Miten käy vanhoille koneille?


    • raket 95

      Samaa mieltä, hyvältä vaikutti raket95. Mielenkiintoista oli myös se että siinä oli sama kaasari kun yammussa. Ja käsittääkseni sieltä löytyy nicasil sylinteri jne.. Ja jos kestävyys sama kun 85cc (lähes ikuinen???), niin mielestäni hyvä vaihtoehto 85:lle.
      Päästään vielä kyllä tutustuun noihin KF6:iinkin vielä nyt syksyllä ja poika pääsee myös ajamalla kokeileen, harmi että on kuitenkin niin pienikokoinen vielä ettei päästy koeajamaan porissa tuota raket95:sta oli polkimet sen verta kaukana testiautos.

      • just herännyt

        Ajetaanko luokkaa isolla vai pienellä rungoilla. Minkälaisia kierros aikoja porissa ajettiin, onko yamahan haastajaksi. Mikä on ikä raja.


      • samaa
        just herännyt kirjoitti:

        Ajetaanko luokkaa isolla vai pienellä rungoilla. Minkälaisia kierros aikoja porissa ajettiin, onko yamahan haastajaksi. Mikä on ikä raja.

        kuin r85,raksun rungolla ajetaan.Kierrosaikoja ei otettu mutta kuskien mukaan menee samat kuin hyvä r85


      • Kisainssi
        samaa kirjoitti:

        kuin r85,raksun rungolla ajetaan.Kierrosaikoja ei otettu mutta kuskien mukaan menee samat kuin hyvä r85

        Näytti että alavääntö olisi huomattavasti parempi kuin Raket85:ssa. Johtunee varmasti 10cc isommasta tilavuudesta ja yammun kaasarista (24mm). Ja pakoputkikin näytti olevan "sopivampi" kun nykyinen 85:ssa käytössä oleva. Joten veikkaus olisi että oikealla rattaalla ja rengaspaineella on nopeampi kuin nykyinen 85.


      • rattaanvaihtoa...
        Kisainssi kirjoitti:

        Näytti että alavääntö olisi huomattavasti parempi kuin Raket85:ssa. Johtunee varmasti 10cc isommasta tilavuudesta ja yammun kaasarista (24mm). Ja pakoputkikin näytti olevan "sopivampi" kun nykyinen 85:ssa käytössä oleva. Joten veikkaus olisi että oikealla rattaalla ja rengaspaineella on nopeampi kuin nykyinen 85.

        Jos luokkaa ajetaan joskus niin että ratasta vaihdetaan niin - unohtakaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kun ruuvata takaratasta....


      • .kaUHZX
        rattaanvaihtoa... kirjoitti:

        Jos luokkaa ajetaan joskus niin että ratasta vaihdetaan niin - unohtakaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kun ruuvata takaratasta....

        Ei VI..U.Jos tää nykynen pullamössö porukka ei saa edes ratasta vaihdettua kannattas varmaan vaihtaa lajia tai palkata mekaanikko niin kun näkyy jollain koffissa olevan.Meitä jotka tykkää tehdä varikolla muutakin kuin kitata bissee tai vittuilla kaverille on myös olemassa.Ja minä ainakin olen siellä harrastamassa lapsen kanssa autourheilua


      • rattaanvaihtoa...
        .kaUHZX kirjoitti:

        Ei VI..U.Jos tää nykynen pullamössö porukka ei saa edes ratasta vaihdettua kannattas varmaan vaihtaa lajia tai palkata mekaanikko niin kun näkyy jollain koffissa olevan.Meitä jotka tykkää tehdä varikolla muutakin kuin kitata bissee tai vittuilla kaverille on myös olemassa.Ja minä ainakin olen siellä harrastamassa lapsen kanssa autourheilua

        Olen pettynyt...En vastaukseesi - sen tiesin tulevan juuri kuvatunlaisena - valkoihoisen tupakkaa polttavan matalasti koulutetun näppäilemänä - vaan siihen että kesti melkein tunnin ennenkuin sait sen aikaiseksi.

        Jos vain tuota varikkotouhua joku järki-ihminen ulkopuolelta seuraa niin kyllä tuo rattaanvaihtopelleily on sieltä kummallisimmsta päästä. Eikös sen lapsen pitäisi olla radalla?

        Tuolla rattaiden vaihdolla lajista tehdään isin temmellyskenttä ja ylläpidetään tiettyjen morttien mainetta. Ratakohtainen ratas ja pulinat pois. Ne koneethan on samanlaisia (vai onko?)


      • mekatsuuuuuu
        rattaanvaihtoa... kirjoitti:

        Olen pettynyt...En vastaukseesi - sen tiesin tulevan juuri kuvatunlaisena - valkoihoisen tupakkaa polttavan matalasti koulutetun näppäilemänä - vaan siihen että kesti melkein tunnin ennenkuin sait sen aikaiseksi.

        Jos vain tuota varikkotouhua joku järki-ihminen ulkopuolelta seuraa niin kyllä tuo rattaanvaihtopelleily on sieltä kummallisimmsta päästä. Eikös sen lapsen pitäisi olla radalla?

        Tuolla rattaiden vaihdolla lajista tehdään isin temmellyskenttä ja ylläpidetään tiettyjen morttien mainetta. Ratakohtainen ratas ja pulinat pois. Ne koneethan on samanlaisia (vai onko?)

        no johan on jutut ...

        kyllähän rattaan, rengaspaineet, jne. jne. säätää jokainen itse, se on osa lajia ja tekee hommasta just niin mielenkiintoisen kuin pitääkin. Eri kuskin ajotyyliin sopi eri rengaspaineet ja välitykset, taitava kuski voi ajaa vaikka pari piikkiä pienemmällä jne.

        Muistakaa että tää on myös välineurheilua, se on osa lajia että kokeillaan ja haetaan säätköjä jne. Toki sääntöjen puitteissa.


      • kisainssi
        mekatsuuuuuu kirjoitti:

        no johan on jutut ...

        kyllähän rattaan, rengaspaineet, jne. jne. säätää jokainen itse, se on osa lajia ja tekee hommasta just niin mielenkiintoisen kuin pitääkin. Eri kuskin ajotyyliin sopi eri rengaspaineet ja välitykset, taitava kuski voi ajaa vaikka pari piikkiä pienemmällä jne.

        Muistakaa että tää on myös välineurheilua, se on osa lajia että kokeillaan ja haetaan säätköjä jne. Toki sääntöjen puitteissa.

        Täysin samaa mieltä.
        Kyllä rattaiden hakeminen kuuluu tähän lajiin lähes olennaisimpana osana. Nimen omaan taitava kuski ajaa pari piikkiä pienemmällä rattaalla ja saa taidoistaan paremmin hyödyn irti. Muutenhan tuo menee likimain niin kuin Formula 1:set katuradalla peräkkäin niin kuin köyhän talon porsaat.(vrt myös cadetit).
        Millähän nämä rattaiden vaihtoa pelkäävät meinavat hoidella asiat isommissa luokissa, vai onko se sitten (osto)mekaanikon tehtävä.
        KF6(Raket95) kyllä kiinnostaa meitäkin kovasti, mutta jos tuo on tulevaisuutta, että kisajärjestäjä määrää rattaat, niin se ei ole kyllä meidän luokka. (nimim. ajeltiin 3v cadetilla tasavauhtia...)


      • debhlö
        rattaanvaihtoa... kirjoitti:

        Olen pettynyt...En vastaukseesi - sen tiesin tulevan juuri kuvatunlaisena - valkoihoisen tupakkaa polttavan matalasti koulutetun näppäilemänä - vaan siihen että kesti melkein tunnin ennenkuin sait sen aikaiseksi.

        Jos vain tuota varikkotouhua joku järki-ihminen ulkopuolelta seuraa niin kyllä tuo rattaanvaihtopelleily on sieltä kummallisimmsta päästä. Eikös sen lapsen pitäisi olla radalla?

        Tuolla rattaiden vaihdolla lajista tehdään isin temmellyskenttä ja ylläpidetään tiettyjen morttien mainetta. Ratakohtainen ratas ja pulinat pois. Ne koneethan on samanlaisia (vai onko?)

        Pari korjausta vastaukseesi.valkoihoinen oikein.tupakkaa polttava väärin.koulutus ainakin omasta mielestä kohtuullinen.niin ja jonkun täytyy tehdä myös töitä eikä vain päivystää netissä mahdollisia vastauksia.Ja se rattaan vaihto.meillä se tehdään aikakin sillä välin kun lapsi on lepäämässä ja juomassa/syömässä ojokertojen välissä.Ei se niin iso homma ole että siinä koko päivä menee .Ja muutokset tehdään aina lapsen pyytämään suuntaan.oppiipahan säätämään tulevaisuutta ajatellen.Ja esim Porissa treeni päivänä pääsi ajamaan tunti kymmenen minuutin välein.Hyvin kerkiää vaihtamaan vaikka koko auton


      • noi kf666:t
        debhlö kirjoitti:

        Pari korjausta vastaukseesi.valkoihoinen oikein.tupakkaa polttava väärin.koulutus ainakin omasta mielestä kohtuullinen.niin ja jonkun täytyy tehdä myös töitä eikä vain päivystää netissä mahdollisia vastauksia.Ja se rattaan vaihto.meillä se tehdään aikakin sillä välin kun lapsi on lepäämässä ja juomassa/syömässä ojokertojen välissä.Ei se niin iso homma ole että siinä koko päivä menee .Ja muutokset tehdään aina lapsen pyytämään suuntaan.oppiipahan säätämään tulevaisuutta ajatellen.Ja esim Porissa treeni päivänä pääsi ajamaan tunti kymmenen minuutin välein.Hyvin kerkiää vaihtamaan vaikka koko auton

        tässä taas huomaa mihin noi pystyy ihan vain just nippa nappa heitteleen noita alatyylin tsoukkeja.

        ja voi voi että osaa toi rattaanvaihtokin noita oppineita irvistelijoitä hirvittää.

        ja sitten tolla asenteella fiksumpiensa kimppuun ja ihan surutta vaan koko lajia muuttamaan

        onneksi ovat vaan myyjien poka jolta rahat saa helposti pois. sit vaan se uusi päivitys pöytään ja taas samalta pokalta rahat veks ja taas homma jatkuu.

        mutta voi voi surku noiden lapsia, olis voinut niistäkin tulla jotain jos olis niiden faijat möhömahojensa kanssa vaan jaksaneet työntää..

        ihan lost generation


      • näytti...
        noi kf666:t kirjoitti:

        tässä taas huomaa mihin noi pystyy ihan vain just nippa nappa heitteleen noita alatyylin tsoukkeja.

        ja voi voi että osaa toi rattaanvaihtokin noita oppineita irvistelijoitä hirvittää.

        ja sitten tolla asenteella fiksumpiensa kimppuun ja ihan surutta vaan koko lajia muuttamaan

        onneksi ovat vaan myyjien poka jolta rahat saa helposti pois. sit vaan se uusi päivitys pöytään ja taas samalta pokalta rahat veks ja taas homma jatkuu.

        mutta voi voi surku noiden lapsia, olis voinut niistäkin tulla jotain jos olis niiden faijat möhömahojensa kanssa vaan jaksaneet työntää..

        ihan lost generation

        Aikas hoikalta vaan näytti tuo viime kesän koffihuoltajien porukka noin keskimäärin....


      • uudistusta
        noi kf666:t kirjoitti:

        tässä taas huomaa mihin noi pystyy ihan vain just nippa nappa heitteleen noita alatyylin tsoukkeja.

        ja voi voi että osaa toi rattaanvaihtokin noita oppineita irvistelijoitä hirvittää.

        ja sitten tolla asenteella fiksumpiensa kimppuun ja ihan surutta vaan koko lajia muuttamaan

        onneksi ovat vaan myyjien poka jolta rahat saa helposti pois. sit vaan se uusi päivitys pöytään ja taas samalta pokalta rahat veks ja taas homma jatkuu.

        mutta voi voi surku noiden lapsia, olis voinut niistäkin tulla jotain jos olis niiden faijat möhömahojensa kanssa vaan jaksaneet työntää..

        ihan lost generation

        kommentistasi huomaa, että jo oli aikakin saada karting-porukkaan vähän uusia tuulia. alkaa tuo sinun kommenttisikin olla siinä rajamailla, että seriffi voisi puuttua asiaan
        Tuo "Radnefakta" -keskusteluhan näkyykin poistuneen, kun siellä oli menty ilmeisesti herjauksen puolelle.
        Eiköhän oteta ihan rauhallisesti - harrastajia riittää sekä rakettiin että KF6:een.


      • paljakka

        paljakka paljastaa:
        seuraavassa johtavan suomalaisen autourheilulehden numerossa pitäisi saamieni tietojen mukaan olla vertailutesti, jossa verrataan Raket 95 / Raket 85 ja KF6-moottoreita
        - joten ei muuta kuin ärrälle, seuraava k.o. lehden numero (vm11/098) ilmestyy 17.10.


      • ikärajat
        paljakka kirjoitti:

        paljakka paljastaa:
        seuraavassa johtavan suomalaisen autourheilulehden numerossa pitäisi saamieni tietojen mukaan olla vertailutesti, jossa verrataan Raket 95 / Raket 85 ja KF6-moottoreita
        - joten ei muuta kuin ärrälle, seuraava k.o. lehden numero (vm11/098) ilmestyy 17.10.

        eli siis ajetaanko R95 luokassa samoilla ikärajoilla (11-16) kun R85 luokassa?


      • Paljastaa?"
        paljakka kirjoitti:

        paljakka paljastaa:
        seuraavassa johtavan suomalaisen autourheilulehden numerossa pitäisi saamieni tietojen mukaan olla vertailutesti, jossa verrataan Raket 95 / Raket 85 ja KF6-moottoreita
        - joten ei muuta kuin ärrälle, seuraava k.o. lehden numero (vm11/098) ilmestyy 17.10.

        Paljastahan nyt sitten paljakka tuo "johtava suomalainen autourheilulehti" jossa sinun julkistamasi kohutesti on, ei löydy ainakaan Vauhdin Maailmasta. No sehän ei ehkä sitten olekkaan alan johtava lehti, tai sitten meille tuli sensuroitu painos kun ei löydy karteita testiä, ainoastaan F ryhmän ralliautoista. Eikä kyllä löytynyt tuota sinun testiäsi edes autourheilualan todellisesta Ykköslehdestä, Hanaa lehdestäkään.
        Olisiko sittenkin niin että näit märkiä unia ko testistä ja sen tuloksista????????


      • paljakka
        Paljastaa?" kirjoitti:

        Paljastahan nyt sitten paljakka tuo "johtava suomalainen autourheilulehti" jossa sinun julkistamasi kohutesti on, ei löydy ainakaan Vauhdin Maailmasta. No sehän ei ehkä sitten olekkaan alan johtava lehti, tai sitten meille tuli sensuroitu painos kun ei löydy karteita testiä, ainoastaan F ryhmän ralliautoista. Eikä kyllä löytynyt tuota sinun testiäsi edes autourheilualan todellisesta Ykköslehdestä, Hanaa lehdestäkään.
        Olisiko sittenkin niin että näit märkiä unia ko testistä ja sen tuloksista????????

        no hei - täällä talviunilla menee hvin, muta nyt pitää vastata
        - et turhaan herättänyt kun on tullut sekä VM että Hanaa!
        sori jos johdin harhaan, mutta
        käytin muotoa
        "pitäisi saamieni tietojen mukaan olla vertailutesti",
        kohutestistä sen sijaan en maininnut mitään
        Kuulin k.o. juttuaiheesta sen valmisteluvaiheessa.
        voi olla että käsitin aiotunkin aikataulun väärin.
        - josko ei kaikkia tarvittavia moottoreita vaikka ole testaajille pysytty vielä toimittamaan - niin sehän voi jäädä kevääseen?

        jutut siirtyy ja joskus jopa vanhenee, - eräskin nyt joulukuussa vihdoin ehkä tuleva juttu piti olla jo kesällä, joten tilanteet muuttuu

        Sori jos joku meni tuon epävarman juttuvinkin johdosta ostamaan lehden R-kisokilta, mutta hyvä lehtihän se on VM kuten se Hanaakin. Ja hyvä on että molempiin on juttutarjontaa enemmän kuin niihin sopii


    • 2009

      niin - tällä 95 moottorilla ei kilpailla suomessa 2009.

    • Raket on paras helppokäyttöisyyden ja kohtuulisen tehon puolesta. ite ajan Raketilla ja Pcr satkulla

    • Anonyymi

      Raket 95 vain pysyi sitten.....

    • Anonyymi

      Uusi raket 95 1300-1500€. Uusi mini 2950€ plus muokkaukset 600-1000€. Hyvin menee lajin kannalta pikkuluokissa!

      Onneksi tämä muokkausinto tuli mini harrastajilta ihan itseltään niin ei voi kuin katsoa peiliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe