Suomen yliopistoissa on monenlaista tarjontaa IT-alalla. Olen kiinnostunut kaikesta laitetekniikkaan liittyvästä, esim. tietokoneen osista, sen toiminnasta, koneen rakentamisesta jne. Myös ohjelmointi kiinnostaa ja sitä olen jo harrastanut (PHP, HTML).
Tämän perusteella, mikä olisi minulle oikea koulutushaara yliopistossa tai tekn.kkk:ssa?
IT-alan haarat
4
734
Vastaukset
- tekn.yo.
Tietotekniikan-koulutusohjelma TKK:lla on tietysti se juttu mikä kannattaa, mutta siellä on sitten vaikka minkälaisia suuntautumisvaihtoehtoja. Kannattaa silmäillä opinto-opasta, esim. http://tieto.tkk.fi/Opinnot/Oppaat/OpintoOpas2008-2009.pdf SIVU 28, löytyy kaikki pääainemoduulit ja miten niihin pääsee (kaikki lukee siis 3 modulia). Pääainetta ei kuitenkaan valita heti, joten ei mitään stressiä sen suhteen. Jos koneen tekniikka kiinnostaa niin sitä ei Yliopistoissa hirveästi opeteta (käsittääkseni), ja TKK:lla taitaa olla muutenkin eniten syventymisvaihtoehtoja. Kannattaa toki silmäillä muidenkin korkeakoulujen opinto-oppaita, ja mennä sinne joka vaikuttaa kiinnostavimmalle/parhaalle.
- gung-b
Jos tietokoneen tekniikka mikropiiritasolla kiinnostaa niin oikea vaihtoehto on silloin elektroniikka. Ja kyllä, elektroniikan puolella pääset opiskelemaan ohjelmointia.
- uusiopiskelija
Katselin, että Tampereen teknillisesssä yliopistossa on tarjolla TietoKONEtekniikkaa, ja kurssivalikoimakin näyttää enemmän laitteiden kasaukselta ja mikropiirien kanssa pelaamiselta.
Helsingin TKK:ssa taas on tietotekniikkaa, mutta kurssivalikoima näyttää olevan pääasiassa algoritmiteoriaa, matikkaa, ei niinkään käytännön asioita(?)
Kumpaan kannattaisi mennä ja onko vielä muita vaihtoehtoja?- tty
TTY:llä on joo Tietokonetekniikan laitos, sinne ainakin itse menisin jos enemmän hardware -puoli kiinnostaisi. Toki TKK:llakin pystyy ottamaan samanlaisia kursseja esim. elektroniikan puolelta. Muutenkin TKK:n elektroniikka on enemmän sitä mitä haluat kuin itse tietotekniikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817