ostin videokameran Panasonic NV-GS60 EB ja nyt huomasin tällaisen ohgelman: kuvasin videota niin että välillä pysäytin kuvaamisen ja sitten jatkoin samasta kohtaa. kun laitoin videon tietokoneelle (firewire-kaapelilla) niin tietokoneelta katselun aikana kuuluu näitten kuvausten keskeyttämisen kohdalla vähän niin kuin "pieruääni" mistä tämä johtuu ja miten sais pois? onko kuvaamisessani vikaa? Viime kesänä minulla oli kaverilta lainassa canonin videokamera eikä siinä tullut tällaista ongelmaa vaikka välillä keskeytin kuvaamisen.
osaako kukaan
5
661
Vastaukset
- poikakaverisi
mennä vessaan ettet tukehu kaasuihin kuvaamisen välillä
- lukenut kysymystä
tarkkaan tai sitten et ymmärtänyt kysymystä kun olet yhtä "tyhmä" kuin aloittaja
- Digiootti
Olitko katsonut kuvattua videoa kuvausvaiheessa pysäytysten välillä? Jos kelaa nauhaa taaksepäin kuvausten välillä, katsoakseen videoa, pitää nauha kelata juuri siihen kohtaan, mihin kuvaus loppui, tai mieluimmin vähän ennen, ettei nuhalle jää tyhjää, muuten aikakoodiin tulee katkos, mikä saattaa kuulostaa tuolta kuvailemaltasi ääneltä.
Aikakoodikatkosten välttämiseksi jotku suosittelee myös nahan pohjaamista ennen sille kuvaamista, eli kuvaa yhtäjaksoisesti koko kasetin täyteen mustaa, kameran linssisujuksen ollessa päällä.
Nuo häiriökohdat on helppo poistaa tietokoneella editointiohjelmalla.- vastauksestasi
asiallasiakin vastauksia saa josta olen kiitollinen. olen voinut katsoakin kuvausten välillä mutta en ole ihan varma.
- edelliseen
vastauksestasi kirjoitti:
asiallasiakin vastauksia saa josta olen kiitollinen. olen voinut katsoakin kuvausten välillä mutta en ole ihan varma.
silloin kun mulla oli kaverin videokamera lainassa tein siten että kuvasin kahtena päivänä peräkkäin. ensimmäisen päivän jälkeen laitoin koneelle kuvaamani videon.seuraavana päivänä jatkoin kuvaamista (en poistanut kamerasta edellisen päivän videota) sitten poistin koneelta ensimmäisenä päivänä otetun videon ja laitoin koneelle kaikki molempina päivinä kuvaamani. ei kuitenkaan tullut kuvausten välille mitään häiriöääniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869