Mui Ne ranta

yksin matkaava

Millainen on ranta tuossa kylässä? Joidenkin hotellien kohdalla näyttää olevan aika kapea (vaihtelee tietenkin vuorovesien mukaan). Ei taida olla snorklausranta? Onko meduusoja häiritsevästi? Netin kuvissa harvoin näkee kenenkään uivan, kalastajia kyllä riittää.
Hotellivaihtoehdoista ehkä lähempänä kylää sijaitsevat kiinnostavat enemmän, mutta Tjäreborgilla on yksi vähän kauempana, joka suurien altaidensa puolesta vetää puoleensa. Mutta onko siellä muuta tekemistä kuin hotellin palveluiden hyväksikäyttäminen, ranta tosin näyttää siellä paremmalta kuin lähempänä kylää?
Onko joku matkannut Vietnamiin yksin? Millainen kokemus? Saako olla rauhassa? Tarkoitukseni on viettä suurin osa ajastani hotellilla, mutta haluaisin tutustua jonkun verran myös paikalliseen elämään, lähikylä riittäisi siihen.
Olen pakahtumasta innosta, sillä viime vuodet on tiiviisti hoidettu vain isoa lapsikatrastamme kotona ja nyt heidän saavutettuaan kouluiän jätän heidät isänsä ja mummon ja ukin hoitoon pariksi viikoksi, kun lähden mieheni lahjoittamalle hemmottelulomalle.
Thaimaa on toinen vaihtoehto, mutta Vietnam vetää enemmän puoleensa. Auttakaa siis minua valitsemaan juuri se oikea hotelli, please:)

2

1725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xin chao

      on ihan hieno ranta, tosin yksi Vietnamin tuulisimmista eli usein kova aallokko. Eipä siellä juuri muuta tekemistä ole ku auringonotto ja kävely, jota voi tehdä ihan sydämensä kyllyydestä, onhan ranta yli 18 km pitkä. Tietysti, jos innostut harrastamaan kite-surfingia, on tämä paras ranta. Itse tyydyin vain ihailemaan komeita surffareita. Rannan tuntumassa kulkevan tien varressa on jonkin verran kauppoja ja ravintoloita. Alueella oli myös tosi paljon venäläisiä, osa hotelleista taitaa olla heidän omistuksessaan.

      Hemmottelulomalle lähtisin kyllä mielummin Thaimaahan, siellä ihmiset ovat ystävällisempiä ja ihanissa kohteissa on enemmän valinnan varaa.

      Jos kuitenkin haluat Vietnamiin, suosittelen ehdottomasti Phu Quockin saarta. Sinne tekee joku suomalainen toimisto pakettimatkoja tai omatoimisesti pääset lentämään Saigonista (HoChiMinhCity). Long Beach on todella pitkä, n. 30 km, ja rauhallinen. Majoitusta ja ravintoloita on sopivin välimatkoin ja kaiken hintaisia. Ilmatkin ovat varmimmin hyvät, tosin kannattaa vielä tarkistaa jostain, koska sadekausi loppuu. Phu Quocilla on myös mahdollista snorklata, ei ihan niin hienoa kuin Thaimaassa. Saaren pääkaupungissa, Long Beachin lähellä, on toria ja kauppaa ja tietysti ravintoloita ja baareja. Pankkiautomaatteja on useampi.

    • Helmikuussa käynyt

      Olimme viime helmikuussa Tjäreborgin yhdistelmämatkalla Saigon Phu Quoc. Phu Quoc oli kyllä paras rantakohde, missä olemme koskaan olleet. Ainakin kymmenen kertaa parempi kuin esim. Krabin rannat. Lisäksi plussaa Phu Quocissa oli kohteen aitous, hotellit olivat paikallisen asutuksen keskellä, eikä niitä ollut vielä kovin paljoa.Lämmintä riitti ja rannoilla ei ollut isoja aaltoja.Ihmiset olivat aidosti ystävällisiä, eivät niin imeliä kuin Thaimaassa.

      Tämä yhdistelmä oli myyty nopeasti loppuun, monet Saigonista muihin kohteisiin menevät valittelivat, että hekin olisivat halunneet Phu Quocille, mutta paikkoja ei enää ollut.

      Suosittelen siis lämpimästi Vietnamia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe