maksusitoumus vakuutusyhtiöltä

--kauan saa odotella

Heippa kaikki, kysyisin nyt ehkä tänne kuulumatonta asiaa - mutta asian vierestä kuitenkin.. Lääkäriltä E-lausunto olkapään tähystykseen, jossa pyydetään maksusitoumusta siis vakuutusyhtiöltä kyseiseen toimenpiteeseen. Vakuutusyhtiönä pohjola ja tapaturmavakuutus. Onko kellään kokemuksia, ovatko nihkeitä myöntämään siis tälläista varten "korvausta"? vai vitkttelevatko kauan ennenkuin saan tietoa asiasta..?

11

11095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairaslomalainen

      Minulla vakuutusyhtiönä Tapiola. Tältä keväältä/kesältä takana kaksi magneettikuvausta, kaksi polvileikkausta ja nyt kuntoutusta. Kaikki maksusitoumuksilla.
      Toimii todella hyvin, todella nopeasti,, jopa niin, että olen laittanut sähköpostilla skannattuna E-todistuksen vakuutusyhtiölle, perässä lähettänyt sen sitten postitse. Maksusitoumus tullut niin jopa 2 päivässä kotiin!
      Jos vaivasi katsotaan kuuluvaksi vakuutuksen korvattaviin asioihin , eikä ole epäselvyyksiä niin kyllä toimii!
      Onneksi on vakuutus!

      • sinulle!!!!!

        varmaan vaihtelee tämäkin asia eri yhtiöillä..mutta toivttavasti tulisi hyviä uutisia.

        tuohon e-lausuntoon oli kirjattu että minut on leikattu kerran aiemmin,siitä olka toipui hyvin.. nyt uusi vamma - epäilyttää josko ne keksii selitellä ettei heiän tarvitse korvata kun on kyse samasta olkapäästä. Vaikka onkin uusi vamma.


    • Polvipotilas

      Minulla taannoin sama tilanne, polven takia. Maksusitoumus tuli vakuutusyhtiöstä (If) nopeasti, kauemmin kesti saada leikkausaika järjestymään. Ja kun itse vika osoittautui muuksi kuin ortopedin diagnoosi (ei kuvattu), niin yhtiö ei suureksi helpotukseksi rutissut siitä mitään vaan maksoi operaation sovitusti.

    • on nopea

      Minulla ainakin kävi kesällä se maksusitoumuksen käsittely todella nopeasti. Viikon kesti lääkäriltä mennä se maksusitoumus pyyntö vakuutus yhtiöön, mutta päätös eli suostumus, tulikin sitten sinä samana päivänä kun paperit yhtiöön oli saapuneet!

      Minusta on ollut uskomattoman positiivinen kokemus vakuutus yhtiön toiminnasta. Hyvä Pohjola!!!

      • on nopea

        Että kannattaa soitella sinne vahinko-numeroon ja kysellä papereiden vaiheesta. Se voi jopa nopeuttaa käsittelyä, eikä tule mitään ikäviä ylläreitä!

        Kokemuksesta tiedän että minun etujani ei valvo kukaan muu kuin minä itse! Se kannattaa muistaa aina asioidessa vakuutusyhtiön tai sairaanhoitolaitoksen kanssa!


    • Itselleni sattui vapaa-aikana nilkkamurtuma... Tämä tapahtui 27.7.-08

      Minulla kotivakuutusen yhteydessä jonkilainen tapaturmavakuutus.

      Kävin juttelemassa vakuutusyhtiössä asiasta.

      Korvauksen alaisia:

      -Sairaalamaksut lääkärimaksut (kunnallispuolen omavastuut tietty)
      -Poliklinikkamaksut
      -Lääkekulut
      -Matkakustannuksien omavastuut (siis mitä jää KELA-korvausten jälkeen)
      -Lääkärilausunnot

      Ei korvausta tulon menetyksestä!.

      Ilmoitus korvaushakemukseen on tehtävä vuosi tapaturman sattumisen jälkeen ja E-lausunnon kera.
      Kuitit täytyy liittää hakemukseen, osassa riittää kopio mutta osaan tarvitaan original.

      Eli näin on luvattu.... Itselläni hakemus vielä "pöydällä", koska vaiva ei vielä loppuunkäsitelty......

      • ja vahinkoilmoitus

        on siis tehty, e-lausunnon kun toimitin etukäteen paikkakuntani konttoriin..no sieltä ilmoittivat että faksaavat e-lausunnon siis sinne tapaturmayksikköön,jossa vahinko käsiteltiin joten sikäli ovat infonneet todella hyvin. Maksusitoumuksen saa kuulemma tämmöiseen kalliiseen leikkaukseen, ei tartte itse maksaa ensin ja hakea vasta sitten korvauksia.


      • prkl!
        ja vahinkoilmoitus kirjoitti:

        on siis tehty, e-lausunnon kun toimitin etukäteen paikkakuntani konttoriin..no sieltä ilmoittivat että faksaavat e-lausunnon siis sinne tapaturmayksikköön,jossa vahinko käsiteltiin joten sikäli ovat infonneet todella hyvin. Maksusitoumuksen saa kuulemma tämmöiseen kalliiseen leikkaukseen, ei tartte itse maksaa ensin ja hakea vasta sitten korvauksia.

        Mulle sattuis tuossa polvi vamma eräässä lajissa. Meni eturistiside poikki. Olen juossut tässä lääkärissä moneen kertaan ja joka paikasta on pitänyt ottaa e-lausunnot. Viikon sisällä pitäis olla leikkaus, joka on yksityis sairaalassa ja vakuutus yhtiössä sanottiin, että ei ole varmaa saanko sen koska "vamma on itse aiheutettu ja ei ole tarpeeksi ulkopuolisia tekijöitä. Jouduin selittämään tädille juurta jaksaen mitä tapahtui jotta sain ymmärtämään miksi se jalka hajosi.....


    • tbooo

      Todella nihkeitä yleensä yhtään mihinkään ei missään nimessä kannata ottaa vakuutuksia pohjolasta ne on täysiä huijareita.

    • vituttaa

      oltiin vaimon kans moottoripyöräonnettomuudessa,ei oma vika eli vastapuolen vakuutus on maksajana. sain helposti maksusitoumuksen magneettikuviin ja leikkaukseen, olkapäästä kyse.leikkaus tehtiin ja oon toipumassa.nyt ku pitäis saada korvauksia ni pohjola ilmoitti et olkapää ei hajonnutkaan siin kolarissa,eli asia muuttui mystisesti täysin.miks ne anto maksusitoumukset aikasemmin? nyt alko tappelu pohjolan kans ja meen loppuun saakka.kaikki vakuutukset pois pohjolasta.

      • huiputtaa

        Vakuutukset pois Pohjolasta, tämä ei kuulemma ole työtapaturma:
        olkapään sijoiltaan meno työssä ja äkillinen riuhtaisu työliikkeen aiheuttamana, hetkellinen tajuttomuus kivusta. Pohjola ei korvaa sairaalakustannusta kun nukutuksessa olkapää laitettiin takaisin.
        Se kun ei ollutkaan korvauskäsittelijän mielestä työtapaturma vaan sairaudesta aiheutunut olkapään sijoiltaan meno. Oli ensimmäinen kerta kun sattuu ja nyt goodbye Pohjola. Mutta valitusprosessi käydään läpi niin pitkälle kuin mahdollista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe