Vinkkejä vanhojen sohvien hävittämiseen

zöötzö

Onko vinkkejä kuinka hävittää halvalla (lue: ilmaiseksi) pari kappaletta vanhoja ja kulmistaan rikkinäisiä sohvia. Kaatopaikalle roudaaminen maksaisi pakettiauton vuokran kaatopaikan perimän maksun verran ja mikään kierrätyskeskus ymv. ei kelpuuta kuin uudenveroista tavaraa. Olen ajatellut pistää sohvat sahalla ja kirveellä palasiksi ja heittää pala kerrallaan lähialueiden roskiksiin, mutta löytyykö parempia vinkkejä.

10

10965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää villityksenä

      olevan kehä III:lla ojaan heittäminen.

    • pieniksi vaan

      mutta kaikki puuosat kannattaa hyödyntää joko
      saunan pesässä tai talvella muussa tulisijassa.
      Yleensä ovat koivua jolla hyvä polttoarvo.
      Olen havainnut että yhdellä sohvalla/nojatuolilla
      lämmittää parikin kertaa saunan.

      Sinulla lienee joku tuollainen kun kerran omistat
      sahan ja kirveen.

      • zöötzö

        Sahaa ja kirvestä tarvitaan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin takkapuiden pienimiseen eli ei valitettavasti ole mitään tulisijaa. Enhän siinä tapauksessa edes kyselisi niitä hävitysvinkkejä täällä, vaan olisin jo sohvat polttanut.

        On myös vähän turhan pitkä matka tuonne Kehä III:n varteenkaan niitä sohvia dumppaamaan, kiitos vihjeestä kuitenkin.


      • tuunari
        zöötzö kirjoitti:

        Sahaa ja kirvestä tarvitaan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin takkapuiden pienimiseen eli ei valitettavasti ole mitään tulisijaa. Enhän siinä tapauksessa edes kyselisi niitä hävitysvinkkejä täällä, vaan olisin jo sohvat polttanut.

        On myös vähän turhan pitkä matka tuonne Kehä III:n varteenkaan niitä sohvia dumppaamaan, kiitos vihjeestä kuitenkin.

        Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?


      • potsvana
        tuunari kirjoitti:

        Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?

        multakin joutaa heti yksi tapaus
        laita yht.tietos [email protected]
        tr


      • Lahden seudulta
        tuunari kirjoitti:

        Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?

        Vieläkö tuunaat vanhoja sohvia? Toimitko Etelä-Suomen alueella? Lahjoitettaisiin nahkainen, muutamasta kohdasta puhki kulunut sohvakalusto.


      • Anonyymi
        tuunari kirjoitti:

        Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?

        Minulla olisi sohva josta pitäisi päästä eroon ilman mitäön maksuja


    • ja kuormaan

      Sohvan saa aika pieniin palasiin ja niitä voi sitten panna jätteisiin sen minkä kerralla mahtuu. Ehkä kuitenkin omiin törppöihin eikä naapurin...:)
      Minä pilkoin nahkasohvan. Nahat ja vaahtomuovit otin hyötykäyttöön, metallijouset samoin. Kova homma oli sahata ja pieksää palasiksi, kun tuli aikanaan ostettua laatutavaraa. Puhtaat puupalat panin energiajätteisiin(ei oo kanskaan tulipesää) ja muut sekajätteen joukkoon, kauan kesti vaan eroon päästiin.

      Kerran on naapureiden kesken tilattu vaihtolava porukalla ja sinne nakeltu kaikki ylimääränen nurkista ynnä pihansiivousroskat. Ei tullut paljon maksamaan per nenä ja sai surutta syytää isompaakin romua, suosittelen lämpimästi.

    • Anonyymi

      Toki kierrätyskeskukset ottaa vastaan ainakin Tampereella myös uudelleen käyttöön soveltumatonta tavaraa. Ottavat toki pienen jätemaksun kuten jäteasematkin veloittavat. Soita kierrätyskeskukseen 045 882 4066 tai täytä noutolomake heidän sivuillaan.

    • Anonyymi

      Sohva kannattaa viedä yön pimeydessä naapurin pihalle, naapuri kyllä hoitaa sohvan pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe