Vinkkejä vanhojen sohvien hävittämiseen

zöötzö

Onko vinkkejä kuinka hävittää halvalla (lue: ilmaiseksi) pari kappaletta vanhoja ja kulmistaan rikkinäisiä sohvia. Kaatopaikalle roudaaminen maksaisi pakettiauton vuokran kaatopaikan perimän maksun verran ja mikään kierrätyskeskus ymv. ei kelpuuta kuin uudenveroista tavaraa. Olen ajatellut pistää sohvat sahalla ja kirveellä palasiksi ja heittää pala kerrallaan lähialueiden roskiksiin, mutta löytyykö parempia vinkkejä.

10

12930

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää villityksenä

olevan kehä III:lla ojaan heittäminen.

• pieniksi vaan

mutta kaikki puuosat kannattaa hyödyntää joko
      saunan pesässä tai talvella muussa tulisijassa.
      Yleensä ovat koivua jolla hyvä polttoarvo.
      Olen havainnut että yhdellä sohvalla/nojatuolilla
      lämmittää parikin kertaa saunan.

Sinulla lienee joku tuollainen kun kerran omistat
      sahan ja kirveen.

• zöötzö

Sahaa ja kirvestä tarvitaan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin takkapuiden pienimiseen eli ei valitettavasti ole mitään tulisijaa. Enhän siinä tapauksessa edes kyselisi niitä hävitysvinkkejä täällä, vaan olisin jo sohvat polttanut.

On myös vähän turhan pitkä matka tuonne Kehä III:n varteenkaan niitä sohvia dumppaamaan, kiitos vihjeestä kuitenkin.

• tuunari
        zöötzö kirjoitti:

Sahaa ja kirvestä tarvitaan moneen muuhunkin tarkoitukseen kuin takkapuiden pienimiseen eli ei valitettavasti ole mitään tulisijaa. Enhän siinä tapauksessa edes kyselisi niitä hävitysvinkkejä täällä, vaan olisin jo sohvat polttanut.

On myös vähän turhan pitkä matka tuonne Kehä III:n varteenkaan niitä sohvia dumppaamaan, kiitos vihjeestä kuitenkin.

Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?

• potsvana
        tuunari kirjoitti:

Minulla on yritys joka pelastaa kaatopaikalle meneviä tavaroita. Juurikin sain lahjoituksena sohvan jossa kulmat rikki ja repale keskellä kangasta. Taion siitä vielä ihmeitä! Eli siis uudistan vanhoja tavaroita, myös uuteen käyttöön. Missäpäin sohvat sijaitsee?

multakin joutaa heti yksi tapaus
        laita yht.tietos [email protected]
        tr

• Lahden seudulta
        tuunari kirjoitti:

Vieläkö tuunaat vanhoja sohvia? Toimitko Etelä-Suomen alueella? Lahjoitettaisiin nahkainen, muutamasta kohdasta puhki kulunut sohvakalusto.

• Anonyymi
        tuunari kirjoitti:

Minulla olisi sohva josta pitäisi päästä eroon ilman mitäön maksuja

• ja kuormaan

Sohvan saa aika pieniin palasiin ja niitä voi sitten panna jätteisiin sen minkä kerralla mahtuu. Ehkä kuitenkin omiin törppöihin eikä naapurin...:)
      Minä pilkoin nahkasohvan. Nahat ja vaahtomuovit otin hyötykäyttöön, metallijouset samoin. Kova homma oli sahata ja pieksää palasiksi, kun tuli aikanaan ostettua laatutavaraa. Puhtaat puupalat panin energiajätteisiin(ei oo kanskaan tulipesää) ja muut sekajätteen joukkoon, kauan kesti vaan eroon päästiin.

Kerran on naapureiden kesken tilattu vaihtolava porukalla ja sinne nakeltu kaikki ylimääränen nurkista ynnä pihansiivousroskat. Ei tullut paljon maksamaan per nenä ja sai surutta syytää isompaakin romua, suosittelen lämpimästi.

• Anonyymi

Toki kierrätyskeskukset ottaa vastaan ainakin Tampereella myös uudelleen käyttöön soveltumatonta tavaraa. Ottavat toki pienen jätemaksun kuten jäteasematkin veloittavat. Soita kierrätyskeskukseen 045 882 4066 tai täytä noutolomake heidän sivuillaan.

• Anonyymi

Sohva kannattaa viedä yön pimeydessä naapurin pihalle, naapuri kyllä hoitaa sohvan pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe