Myanmariin, Burmaan...

escheu

Onko kellään omakohtaisia kokemuksia omin päin viilettämisestä missään päin Myanmaria?

8

1231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hese

      Olin vain päivän viime marraskuussa.Menin yli Thaimaan pohjoisimmasta paikasta sillan yli.Ylitys msuht mutkaton,maksaa"sisäänpääsymaksun"ei paljon raja kaupunki tosi kuhinaa,markkina meininkiä.Käppäilin rajalta pari tuntia oikeallealle ja tapailin erittäin ystävällisiä ja tarjoilivat teetä jajuttelivat englanniksi mutta kukaan ei politiikasta,en minäkään.

      • Nimetön

        Kiitos vastauksestasi, mutta tarkoituksenani on viettää kyseisessä maassa viikkoja nähtävyyksiä katsellen eikä vain käydä rajan pinnassa. Kiitti vaivannäöstäsi!


    • rattanawana

      Et varmaan ole tosissasi,"kiertelen viikkoja
      nähtävyyksiä katsellen....."
      Eipä taida olla mahdollisuutta tavallisella
      tallaajalla päästä Burmaan ihan noin vain.
      Pohjoisen pisteen sillalla voi kävellä,mutta
      sielläkin rajan taakse pääsy edes pistäytymään
      oli ainakin viikko sitten kielletty.
      Maa edelleen kovasti rauhaton.

      • somprattana

        Burmaan pääsee kyllä jos ,siis jos saa viisumin,
        se pitää etukäteen hankkia.Liikkuminen on kovin
        rajoitettua,vain viranomaisten osoittamilla
        alueilla voi liikkua.
        Poliittinen tilanne tulenarka,ei passaa arvostella
        voi joutua pidätetyksi,myös sotilaiden ja poliisien
        valokuvaaminen on ankarasti kielletty.
        Burma on kyllä hyvin mielenkiintoinen maa,mutta
        nyt en sinne menisi......


      • Hese

        Tämähän tapahtui marras/joulukuun vaihteella viime vuonna 2007.Ei pienintäkään ongelmaa


      • Nimetön

        Olet oikeassa siihen mikä koskee maitse tapahtuvia rajanylityksiä Thaimaasta Myanmariin, mutta lentämällä Rangooniin (Yangoniin) tai Mandalayhin on aivan eri juttu. Burman Bangkokin lähetystö antaa normaaleja 28 vrk viisumeja maahansa kolmea valokuvaa, täytettyä kaavaketta ja 800 bahtia vastaan. Lentokaan ei maksa mahdottomia Bangkokista.
        Netissä Passplanet.com antaa tähän mennessä parasta tietoa mitä olen saanut. Pallontallaajista yks tyyppi kehui viettäneensä elämänsä erikoisimmat kolme viikkoa kyseistä maata kierrellen, mutta alkoi sitten kysellä minun moraalisia vaikuttimia matkustaa sotilasjuntan hallitsemaan maahan, ja etten vain kuvittele kyseessä olevan Thaimaan tai Intian kaltaiset olosuhteet. Minulta paloivat päreet.
        Uskon olevani täysin tietoinen Burman kansasta, sen luonnosta ja nähtävyyksistä, jotka toistaiseksi eivät vielä ole turismin pilaamat. Siinä on ainakin yksi sen eristyneisyyden hyvä puoli. Niin ja se, että nykyisen hallituksen vallassa ollessa se on turistille turvallinen.Turistejahan me olemme vaikka miten muuta kuvittelemme itsestämme.
        En vielä ole saanut selville vaaditaanko sinne etukäteistietoa yöpymispaikoista ja matkareitistä, mutta eiköhän se tässä runsaan kuukauden kuluessa vielä selviä.
        Kiitos, että ilmaisit epäilyksesi. Vointeja!!!
        t. escheu


      • somprattana
        Nimetön kirjoitti:

        Olet oikeassa siihen mikä koskee maitse tapahtuvia rajanylityksiä Thaimaasta Myanmariin, mutta lentämällä Rangooniin (Yangoniin) tai Mandalayhin on aivan eri juttu. Burman Bangkokin lähetystö antaa normaaleja 28 vrk viisumeja maahansa kolmea valokuvaa, täytettyä kaavaketta ja 800 bahtia vastaan. Lentokaan ei maksa mahdottomia Bangkokista.
        Netissä Passplanet.com antaa tähän mennessä parasta tietoa mitä olen saanut. Pallontallaajista yks tyyppi kehui viettäneensä elämänsä erikoisimmat kolme viikkoa kyseistä maata kierrellen, mutta alkoi sitten kysellä minun moraalisia vaikuttimia matkustaa sotilasjuntan hallitsemaan maahan, ja etten vain kuvittele kyseessä olevan Thaimaan tai Intian kaltaiset olosuhteet. Minulta paloivat päreet.
        Uskon olevani täysin tietoinen Burman kansasta, sen luonnosta ja nähtävyyksistä, jotka toistaiseksi eivät vielä ole turismin pilaamat. Siinä on ainakin yksi sen eristyneisyyden hyvä puoli. Niin ja se, että nykyisen hallituksen vallassa ollessa se on turistille turvallinen.Turistejahan me olemme vaikka miten muuta kuvittelemme itsestämme.
        En vielä ole saanut selville vaaditaanko sinne etukäteistietoa yöpymispaikoista ja matkareitistä, mutta eiköhän se tässä runsaan kuukauden kuluessa vielä selviä.
        Kiitos, että ilmaisit epäilyksesi. Vointeja!!!
        t. escheu

        Anteeksi vain ,en tahtonut aliarvioida tietojasi
        Burmasta(kuten me suurin osa sanomme).Asustan vain
        puolisen vuotta Chiang Raissa ja loput vuodesta
        Suomessa,en ehkä tiedä sikäläisistä oloista niin
        hyvin kuin te täällä Suomessa.
        Mutta sen verran kuitenkin:älä polta siellä päreitäsi.Ja turvallisuus nykyisen hallituksen
        aikana.......
        Hyviä matkoja sinulle.


      • Reconquista1

        Olen käynyt Myanmarissa 2 kertaa, viimeinen visiitti 3 vuotta sitten ja kyllä, kiertelin viikkoja nähtävyyksiä. m.m Pagan ja Mrauk U olivat hienoja raunioalueita. Kaikkialle ei kuitenkaan pääse. Turistille tuskin myytäisiin lippua alueelle jota hallitus ei halua hänen näkevän tai sitten matka tyssäisi ensimmäiseen tiesulkuun jolla tarkistetaan matkustajien paperit(niitä riitti). Myanmar on sellainen kuin arvelen Thaimaan olleen 60-luvulla. Sinne kannattaa kannattaa matkustaa nyt ennen kuin massat löytävät sen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1679
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1568
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1169
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1124
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1102
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      6
      1012
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    8. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      971
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      965
    10. 6
      960
    Aihe