Etikettiongelma

Kummeista

Meillä pidettiin keväällä ristiäiset pojalle, meillä on tosi pieni koti joten emme kutsuneet kuin: papin,valokuvaajan,mummun, vaarin, isomummun,enon ja tädin(kummit), sedän ja tädin(toiset kummit).Toiset isovanhemmat ovat kuolleet. Nyt toinen lapsi tulossa keväällä, edelleen sama pieni tilia, kutsumme ainaskin taas ainaskin papin,mummun,vaarin,isomummun ja tulevat kummit(emme ole päättäneet vielä). Muita sukulaisia ei ole/asuvat todella kaukana.

Siispä kysynkin että onko etiketin tms. vastaista olla kutsumatta vanhemman lapsen kummeja nuoremman ristiäisiin???

4

1347

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö!

No, ei minusta ole mikään etikettivirhe..Eihän niillä isosiskon tai -veljen kummeilla ole periaatteessa mitään tekemistä sen nuoremman sisaruksen kanssa..

• tai joojoo

Vanhemman lapsen kummit ovat ilmeisesti jomman kumman sisaruksia (mahd. puolisoineen), onko vanhemmilla muita sisaruksia (jotka ei olleet ekan muksun ristiäisissä)? Aika useinhan kutsutaan vanhempien sisarukset, mutta jos ekankaan lapsen ristiäisissä kaikki sisarukset ei olleet, niin sitten ei niin väliä. Mutta jos uuden lapsen kummit on vanhempien sisaruksia, eikä he olleet esikoisen ristiäisissä, saattaisi olla nurinkurista kutsua esikoisen kummit mukaan "vain" koska he on esikoisen kummeja.

Huh miten sekava sepustus...

• mutta--

me emme ainakaan kutsuneet vanhemman lapsen kummeja nuoremman ristiäisiin.Ajattelin, että eihän vanhemman kummeilla ole sillain mitään tekemistä nuoremman ristiäisten kanssa.

• pahemmasta päästä.

aika lähisukua ovat kuitenkin nuo vanhemman lapsen kummitkin. minusta aika epäkohteliasta olla kutsumatta. ainakin itsestäni tuntuisi kummalliselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      374
      1230
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      778
    3. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      37
      716
    4. Ajatteletko usein vielä

Meitä?
      Ikävä
      50
      632
    5. Jännitän sua!

En tiedä miksi! 🤭
      Ikävä
      44
      615
    6. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      22
      565
    7. SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia

Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht
      Maailman menoa
      360
      554
    8. Miksi meidän yhteys vain

Säilyy? Säilyy ja säilyy? Joku syyhän siihen on?:))
      Ikävä
      63
      533
    9. Kun tulet mun luo

Mies, niin tuotko suklaata tullessasi? ;)
      Ikävä
      84
      498
    10. kasariperjantai 2026

Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle
      Iisalmi
      22
      469
    Aihe