Puerto de la Cruzissa on käyty useita kertoja ja nautittu illalliset joko Charcon aukion ympärillä olevissa ravintoloissa tai vanhassa kaupungissa.
Onko kenelläkään kokemusta yläkaupungin ravintoloista tai Santa Ursulaan sijoittuvista paikoista. Luin Mikon retkisivuilta maininnan jostain pikkupaikasta, josta saa valkosipulikania; kaikki vinkit kiinnostaa.
Poco Locosta olikin jo aiemmin kesällä juttua ja sehän on ihanine tuoksuineen siinä yläkaupunkiin mentäessä.
Parhaat sapuskat olen syönyt Regulossa, Magassa ja Herreriassa, sekä tietysti kiinalaisessa Dragonissa. Pois ei voi sulkea myöskään hotellien hyviä buffetteja, joita on joskus pitkän päivän jälkeen hyödynnetty. Ihan kelvollista syötävää, hinta-laatusuhde kohdallaan.
Kysymys Puerton tuntijoille!!!
63
1642
Vastaukset
- Aguila
Tämä ei ole mikään täsmävastaus sinun kysymykseesi,mutta tällaisia pikku ravintoloita olen itse yrittänyt bongata huonolla menestyksellä.
Maaseudulla on pieniä perheravintoloita, (nk. guachinches). Niiden tarjonta on hyvin rajallista, mutta ruoka on fantastisen hyvää. Useimmat tällaiset ravintolat ovat todella edullisia. Suuri osa niistä on auki vain syksyisin, jolloin ne voivat tarjota omaa viiniä. Kun viini on loppunut, ravintola suljetaan ja oveen laitetaan lappu ”Se acabo el vino” – viini on loppuunmyyty!
Saksalainen linkki (huono suomennos)>
http://74.125.93.104/translate_c?hl=fi&sl=de&u=http://www.inselteneriffa.com/teneriffa-chiringuito-und-guachinche.html&prev=/search?q=Kolumbus museo Tenerife&start=10&hl=fi&sa=N&usg=ALkJrhj4FsxeIbqHVOTZ0hTstFD-khcBJw- Sotavento
Tulipa uutta tietoa; itse asiassa syyskaudella ei ole toistaiseksi tullut Puertossa käytyä. Ehkä tämä syksy tekee poikkeuksen (hope so).
Kausi on siellä jo kohta alkamassa ja ikävä Puertoon kasvaa päivä päivältä.
Yst. Sotavento - Anonyymi
Aito guachinche tarjoaa kotiruokaa ja on avoinna vain silloin kun on omaa viiniä.
- jussipussi
Siellä vanhassa luostarissa kannattaa poiketa, on tosin taksimatkan päässä...siellä on muutama ravintola...Olikohan paikka joku Monasterio tai mikä se nyt oli.
Yläkaupungista Zepra Maria on jäänyt mieleen...- Puertoon eka kertaa :)
kellään hyviä ruokapaikka vinkkejä koko Puerton alueella? Minne kannattaa mennä ja minne ei? Missä on mukavinta viettää iltaa jos haluaa tanssia tai sitten vain istua musiikkia kuunnellen? Onko joku baari kiva paikka piipahtaa päivällä vaikka olusella? Mistä saa churroja? Mistä parhaat pizzat? Onko siellä "Serranon perheen tavernaa" eli tyypillistä espanjalaista?
- Sotavento
Tuo Zebra Maria mainittiin myös Esa Kurjen Teneriffa-sivustoilla, täytyypä testata paikka, samoin mainitsemasi Monasterio. Jotenkin sitä on vaan kaupunkialueella asustellessa jämähtänyt niihin keskustan ja vanhan kaupungin kuppiloihin.
Nyt on tosiaan tarkoitus laajentaa reviiriä.
Kiitokset vinkeistä, yst. Sotavento - Jii
Sotavento kirjoitti:
Tuo Zebra Maria mainittiin myös Esa Kurjen Teneriffa-sivustoilla, täytyypä testata paikka, samoin mainitsemasi Monasterio. Jotenkin sitä on vaan kaupunkialueella asustellessa jämähtänyt niihin keskustan ja vanhan kaupungin kuppiloihin.
Nyt on tosiaan tarkoitus laajentaa reviiriä.
Kiitokset vinkeistä, yst. Sotaventotulee käytyä pizzalla tai pastalla lähes joka kerta kun käyn Puertossa. Vaikken sinänsä suurta painoa ruualle tai ravintoloille pistäkään niin Zebra on mukavan rauhallinen ja hintatasoltaan sopiva paikka siinä La Pazin liepeillä.
- ookke kara
Puertoon eka kertaa :) kirjoitti:
kellään hyviä ruokapaikka vinkkejä koko Puerton alueella? Minne kannattaa mennä ja minne ei? Missä on mukavinta viettää iltaa jos haluaa tanssia tai sitten vain istua musiikkia kuunnellen? Onko joku baari kiva paikka piipahtaa päivällä vaikka olusella? Mistä saa churroja? Mistä parhaat pizzat? Onko siellä "Serranon perheen tavernaa" eli tyypillistä espanjalaista?
Perdomo kalasatamassa, siellä veljekset aina silloin tällöin paistavat churroja, siellä on aito tunnelma, ja edullista.
- .....
Puertoon eka kertaa :) kirjoitti:
suurimmat pizzat(ja maukkaat) loytyy rantakadun laheisyydesta, paikan nimi on compostelana. cafe de parisin poikkikadulla, muukin ruoka on siella ihan ok.
- misama
Vlakosipulikanipaikka sijaitsee Matanzassa ja on nimeltään Casa el Piojo. Taksikyyti sinne Puertosta maksaa muistaakseni hieman alle kaksi kymppiä. Paikka on avoinna ainoastaan viikonloppuisin.
- Sotavento
Muistan lukeneeni päiväkirjoistasi mainintoja tuosta paikasta. Tulee testattua vuoden vaihteessa.
Mukavaa kauden alkua teille sinne suosikkikohteeseeni, jonne on aina ikävä.
Terv, Sotavento
- 14 10 masaruun
Tirol Alm on hyvä ja edullinen itävatalaispariskunnan pitämä ravintola Zebrasta vähän ylämäkeen.Kannattaa kokeilla,itse käyn siellä.
- Sotavento
Nyt kyllä alakaupungin kuppilat menettää monta ropoa meidän matkakassasta, mutta nehän on jo entuudestaan tuttuja. Tämä vihjeesi testataan, kiitos! Yst. Sotavento
- guagua
Onko totta että Gallinero on lopettanut ja paikalle tullut Jorman baari?
- Pikkulintuu
Näin olen minäkin kuullut, Jormahan on etsiskellyt sopivaa paikkaa.Kun siis Manu erosi ja lähti Suomeen niin ilmeisesti Gallinero haki jatkajaa, ja Jorma on nyt sitten jatkamassa.
- Isolintu
Pikkulintuu kirjoitti:
Näin olen minäkin kuullut, Jormahan on etsiskellyt sopivaa paikkaa.Kun siis Manu erosi ja lähti Suomeen niin ilmeisesti Gallinero haki jatkajaa, ja Jorma on nyt sitten jatkamassa.
Valitettavasti Manun Gallinero on historiaa. Se oli todella hyvän palvelun ja ruuan paikka, Puerton parhaimmistoa, ja paras suomalaisista. Onneksi samalla paikalla yrittäjänä jatkaa monen tuntema Jorma, joten odotukset ovat korkealla. Gallinerohan oli myös canarioiden suosima, joten samaa toivon Jormalle.
https://www.facebook.com/jormanbaari/?ref=page_internal
- sontikka
Ravintoloitten tuntijaksi tullaan kun ei liiku muualla kuin ravintoloissa ja baareissa. Muu asiantuntijuus on nettitietoutta.
- Tiedoite
Joo ja näitä lähes kymmenen vuotta vanhoja aloituksia riittä
- VoihanPiip
Onnittelut Suomi24 Puerto trolleille saitte Annan sekaisin. Suomesta on aina tullut laatua muihin foorumeihin. Anna hiljentynee Suomen ex besserwisserin minä itse tyypin ja uuden tulokkaan "Januksen" keskinäisen kehun kerhoksi.
- sydämenijäipuertoon
Totta puhut, VoihanPiip, taitaa tää palsta olla kohta sivistyneempi...
- S24.parempi
Ketä kiinnostaa lukea yhden mummon ja muutaman miehen sanailua? Muutama puskis hämmentää soppaa, antiikki puolustaa mummoa räkyttämällä kuin pikkupiski ja joku fanittava kukkahattuneiti on pihalla kuin pöllö.
- senjorina
S24.parempi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa lukea yhden mummon ja muutaman miehen sanailua? Muutama puskis hämmentää soppaa, antiikki puolustaa mummoa räkyttämällä kuin pikkupiski ja joku fanittava kukkahattuneiti on pihalla kuin pöllö.
Ihanaa, tykkäsin tykkäsin kyllä, peukku ylös.
- kaksoisagentti
S24.parempi kirjoitti:
Antiquen teksti useilta ilmaisuiltaan on hyvin samantapaista kuin ____________ . Tajuatteko kenen? Voisiko olla kaksoisolento?
- Allonin
Parhaat sapuskat saa tasokkaissa all hotelleissa..sitten voi muutamana iltana piipahtaa jossakin paikallisissa.all on in
- Ghikih
Ihan parhaat ja tuoretta saa itse tekemällä.Hyvät ja edulliset raaka-aineet saatavilla esim mercadonnasta.
Ei tiedä mikä peffankaivaja on ruokia tehnyt, ja kuinka monta ketaa tarjolla olleista aineksista tehty.yäk.
- Muuannimmari
Minä itse besserwisser ei tee muuta kun hengaa keskustelupalsoilla.Kukaan ei voi sietää häntä, siksi hän yrittää elää virtuulissa, mutta sielläkään ei kukaa tykkää hänest.voi voi sentään.
- hupaisaa
"Antti" tykkää kunnes tapaa livenä
- Annan.hovi.soap
Farssi kasvaa eeppiseksi. Yksi alistui ja alkoi kotkottamaan. Syntipukiksi jäi ainoa oikea mies.
- Huhi
Siis se joka ei malta pysyä pois täältäkään, vaikka siirtyi Annaan.
- näinnn
Huhi kirjoitti:
Siis se joka ei malta pysyä pois täältäkään, vaikka siirtyi Annaan.
S ja A mätkivät ookkea kuin vierasta sikaa vaikka pääriitelijät ovat.
Lähdin läiskimään tuolta annasta, että ei tullut sanottua mitään..., non niin täällä ollaan toisella nimimerkillä, kun en päässyt enää vanhalla. terv. ookke kara, evp. Plaza nykyinen Anna. Heitellään huulta, jopa joskus matkailustakin.
- trolleja.ovat
charco kirjoitti:
Lähdin läiskimään tuolta annasta, että ei tullut sanottua mitään..., non niin täällä ollaan toisella nimimerkillä, kun en päässyt enää vanhalla. terv. ookke kara, evp. Plaza nykyinen Anna. Heitellään huulta, jopa joskus matkailustakin.
Sotis ja Antigue ovat niin toisensa ansainneet.
- Jeppj
Ei tota antiikkia kukaan kestä edes toi sotis.
- ginitonikkia
Jeppj kirjoitti:
Ei tota antiikkia kukaan kestä edes toi sotis.
Sotis syö antiikin aamupalanaan. Kova mummu se on ja fiksu - not!
Ei siellä oikein "pärjännyt", kun ei omista mersua, eikä ole vaimolla minkkiturkkia. Tuon akan kanssa, häpeäkseni on tunnustettava, olen istunut samassa pöydässä, ja toivon myös, että tuo "antiikki"näkee sen livenä, kun hänellä, rikkaalla miehellä, on niin kaunis vaimo. Täällä voi joku kysyä myös Puertosta ja Teneriffasta jotain, vastaan jos tiedän. Muista saarista olen pihalla, eli kuutamolla, Gran Ganarialla olen käynyt kerran, kun kone teki sinne välilaskun. Tämä aikainen herääminen hiukan risoo, mutta mitäs teet, nukkumatti hakee illalla aikaisin höyhensaarille, ja potkaisee sieltä myös aikaisin pois. Hyvää huomenta suomi24, buen dia😊
- diadiako
Kun et joka ilta sammu, niin aamullakin on laatuaikaa.
- eiedesdildoksi
Älkääs ny. Jos on susiruma, ei auta teneriffatietoisuuskaan vaimon pitämisessä, siis minkäänlaisen, joten minkkiturkkeissakaan ei säästy riittävästi edes Nivaan. Katkeruus kumpuaa, no, niitä aiheita on määrättömästi...
- 56Vilperi
Onko Antti mun kaveri?.
- game.of.anna
Ei vaan kuningattaren nyrkki.
- 767657
Mikä on Puerton tuntija?
Ei ainakaan sellainen ihminen joka ei tiedä muusta kuin ruuasta ja ravintoloista (kiitos TripAdvisor). - idiootteja
Sotaventon 2008 avaus on ollut pakko kaivaa esiin, kun ei kykene itse mitään älyllistä kirjoittamaan. Eikö koska tunnu, ettei kykene kynnelle?
- feikkaajia
Osaan minäkin luetella ruokia, paikkoja jossa ehkä olen vuosia sitten käynyt, siteerata muiden kirjoituksia ja foorumeja, esittää aktiivista kanarialla liikkuvaa, olla parempi kuin turisti, istua tietokoneella 24/7, väittää etten käy suomi paikoissa, olen siis älykäs.
- SePuertonTuntija
Kävin just viime talvena, mikä se nyt olikaan, se oli saksalaisten kuppila lapatsissa, siinä apteekin yläpuolella botanikan alapuolella. Sinä oli tarjolla ruokaa. Se oli syötävää. Tsarkon laidalla on se burgeripaikka. Siitä saa niitä perroliittoja. Sen kanssa voi juoda viereisestä peltikioskista ostetun kappanan aukion laidan penkillä.
Samalla voi katsella kun pulut syövät paremmin.
Yläkylien kuppiloista on siedettävä se Meson El Monasterio. Jos ei jaksa syödä itse kaikkea niin loput voi syöttää kanoille ja kissoille. - arjestasi
Autenttisimmin kykenet kumminkin kuvaamaan sen sossukeikan, tai sokerin haun kyläkaupasta.
- ettächarcoko
Ookke on poika varjoisilta kujilta. Vuoden on palstan kurkotrolli viljellyt vakaata perushuttua, ettei Antti ole koskaan käynyt Puertossa. Mitä tekee Ookke, Teneriffan asiantuntija, vaimokateellinen numero 1? Kertoo istuneensa Antin kanssa ja viittä vaille kuolanneensa kateudessaan ja missä?
- trollliiiii
Huomenta antigue alias ettächarcoko
Täälläkin alkaa sama paskanheitto, lukutaidottomat iskevät. Missä kohtaa sanon istuneeni tämän antin kanssa samasa pöydässä, huomenta vaan, mutta minä en edes haise antiikilta, kun käytän rexonaa. Antiikki saa omistaa vaikka kymmenen vaimoa, riittäneekö rahat sitten niiden kaikkien turkisostoihin, voi mersukin jäädä ilman bensaa. Teneriffan ykköstuntija, salli minun nauraa, mutta pilsnerit tunnen ja Charcon nakkikioskit, siis sen yhden kalasataman puolella.
- tuttu.tyyli
Klo. 9.00 kirjoitettu teksti on ehtaa antiikkia.
- Matkakuumeonkohuume
No niiiin tulihan se sieltä essiin..täällä se hiippailee salaa..hissukseen hiljaa..kun liian lähelle pääsee..niin pakko sanoa jotakin..matkakuume..
Täällä taitaakin olla paremoi huudella ilman nimimerkkiä, eli vaihtelee sitä joka huudon jälkeen. Ei ole nämäkään jutut muuttuneet viiden vuoden jälkeen, jotka täältä on tullut oltua pois. Miksi muuttuisivatkaan. Se on moro.:)
- omanapa
Kunnianloukkaus? Annasta tehty ilmo että täällä loukataan jonkun kunniaa. Kenen ja miten?
- adiosAnna
Kielenkäyttö Annassa pahempaa. Siellä haukutaan, nimitellään ja solvataan. Ei ilmeisesti loukkaavaa, vaikka sivullisen mielestä törkeää.
- katsotaanvielä
Älä mene pois. Parempi täällä on kuin siellä mistä tulet. Siellä oli tihentynyt meininki. Tietämättömät vain luulee, että olet A. Et ole.
Tämä palsta voisi olla hyväkin paikka. - Ainallvaan
Joulukuussa puerttoon katuja tallaamaan kuukaudeksi tosin all iculsiveen rantakadulle.aina all se on niin huoletonta.
- mukamoro
Vai valitsi ookke charco:n. Kuvittelee ehkä saavansa siten paremmat charcot. Poika varjoisilta kujilta. Ihme imbesilli jopa identiteettivarkaiden joukossa. Todennäköisimmin sukkahousuissa, naisen nicin väärentävä transvestiitti, joka ei pärjää silläkään saralla. Toivoo kumminkin, että edes kerran olisi feminiininä edes jotain ihanaa. Naisena on nätti kirjoitella -etenkin toisen nimissä.
Kuka odottaakaan, että netti onnikkana toisi Porista sen terävän poran. Tylsä on. Ei ihme, ettei irmelit innostu. Siinä on kara kiveen karahtanut, jo ennen kuin nimimerkkiä valittiin. Ei käynyt otto ookkena Annalle ja tuskinpa noilla elkeillä on eväitä panopuolelle muutenkaan.- miksiolet
Miksi olet niin kateellinen
- liipot
Nyt antiikki yrittää naulata ååkkea sanan säilällä alatyyliin täällä, mutta lipaseeko ennenaikojaan, mutta onhan hänellä pikkumyy selustassa ja ferkku.
- InglesoiIngles
Oletko oookke/charco se sama hemmo, jonka tapasimme Teneriffalla viime kesänä. Juttelimme paljon kaljalasin ääressä. Olit kovasti kiinnostunut Inglesin touhuistamme ja kauniista hiekkarannoista. Valitit mustaa hiekkaa ja kaipailit aurinkoisempaa kuumempaa yöelämää. Lupasit tulla Inglesiin vieraakseni. mahdoitko olla tosissasi. Tule Inglesiin, niin tavataan taas.
- pulputin
Ookke on tapojensa orja. Haluaa samoilla Puerto del Cruz:ssa, jossa on vuoden täyttymykset tarjolla. Mitä ne lienevätkään.
- Anonyymi
Jardin botanicoa vastapäätä on hyvä ravintola
- Anonyymi
Kyseinen ravintola on luultavasti Oliva, Puerton parhaimpia.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174586
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842519Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731657Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291525Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641207- 211199
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221165- 119985
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171924