Huomasin taas vähän toipuneeni

kauheasta huostaanotosta

Ihan tällainen pieni havainto vain yhdestä yksittäisestä asiasta, mutta pikkujutuistahan ne isot kokonaisuudet muodostuvat.

Olin menossa omaishoidon yhdyshenkilöä tapaamaan ja kun sosiaalitoimen vahtimestari ilmoitti kerroksen ja huonenumeron, minun ei tarvinnut enää toistaa niitä tai kirjoittaa numeroita muistiin!

Ilman muistiinpanoja en pärjännyt lapsen hoidollisen huostaanoton jälkeen, keskittymiskyky oli pelkästä huostaanoton järkytyksestä tipotiessään. Jos ei ole itse kokenut sitä, ei ymmärrä, että tuskatila voi olla niin voimakas, että lyhytkestoinenkaan muisti ei toimi kunnolla.

En tosiaan edes toistanut numeroita, vastasin vain "kiitos" ja samassa tajusin, miten suuri muutos edistymisen myötä on tapahtunut. Ehkä me toivumme siitä kauhukokemuksesta vielä joskus kumpainenkin...

Kannustukseksi vain muille samassa tilanteessa oleville:
Siitä toipuu kyllä, ajan kanssa, aina ei edistystä huomaa ja tunne, mutta eteenpäin menoa tapahtuu vähitellen, hitaasti ja varmasti.

Meidän kauhukokemuksesta tulee pian lapsen kotiutumisesta laskien 2 v 5 kk.

5

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että hidas toipuminen

      alkaa lapsen toipumisen myötä. Kun näkee, että hän alkaa olla jaloillaan hirveistä kokemuksistaan, silloin alkaa myös vanhemman toipuminen.

      Esim. viime sunnuntaina hän totesi äkkiä: "Äiti, minulla on ihan jouluinen olo." En voinut olla nauramatta, koska tajusin, mitä hän tarkoitti. Tunnelma oli ollut silloinkin koko päivän levollinen ja rauhallinen molemmilla.

      • Lapsen etu - tapetaan äiti

        Ennenkuin siitä ehti tointu, pistetiin seuraava päälle. Oli juuri sovittu kotilomat alkaviksi, ehdin olla pari päivää uudessa työpaikassa ja ilmoitettiin, että kotilomat perutaan. Tämäkin syy oli perusteeton, mutta anteeksipyyntöä ei edes tullut.

        Sitten taas aloitettiin toipumaan ja taas tuli tapaamisoikeudenrajoitus. Jos vielä jotain sellaista yrittävät, kun tämä on purkaantunut, myyn kaiken omaisuuteni ja tavarani ja palkkaan tämän maan parhaat lakimiehet avuksi. Enempää en kestä. Enkä kestä tätä huostaakaan, sen saavat purkaa, kiitos!

        Lapseni tointui vasta pitkän ajan kuluttua päästyään pois hdl:ltä, jonne häntä ei ikinä olisi saanut laittaa, se on niin hirveä paikka meidän molempien mielestä.


      • mielestä, joiden pieni
        Lapsen etu - tapetaan äiti kirjoitti:

        Ennenkuin siitä ehti tointu, pistetiin seuraava päälle. Oli juuri sovittu kotilomat alkaviksi, ehdin olla pari päivää uudessa työpaikassa ja ilmoitettiin, että kotilomat perutaan. Tämäkin syy oli perusteeton, mutta anteeksipyyntöä ei edes tullut.

        Sitten taas aloitettiin toipumaan ja taas tuli tapaamisoikeudenrajoitus. Jos vielä jotain sellaista yrittävät, kun tämä on purkaantunut, myyn kaiken omaisuuteni ja tavarani ja palkkaan tämän maan parhaat lakimiehet avuksi. Enempää en kestä. Enkä kestä tätä huostaakaan, sen saavat purkaa, kiitos!

        Lapseni tointui vasta pitkän ajan kuluttua päästyään pois hdl:ltä, jonne häntä ei ikinä olisi saanut laittaa, se on niin hirveä paikka meidän molempien mielestä.

        lapsi on sinne laitettu muka hoitoa saamaan.

        Myös päihdepuolelta on kuultu tosi huonoja uutisia, eikä hääviä ole heidän perhetyönsäkään.


    • Anonyymi

      siis juttu oli että minulla on hervoton piereskelyhepuli
      t. avaaja

    • Anonyymi

      Minä nimim. K&H kärsin lisäksi peräaukun kutinasta. Se tekee hulluksi ja kaadan käsidesiä kankkuvakoon, Kirvelee mutta hyvää tekee

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2746
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1703
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1609
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1492
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1355
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1200
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      963
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      928
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      908
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      895
    Aihe