Hei! Onko kellään kokemusta noista Ikean Pax vaatekaapeista?
Ovatko kestäviä? Oliko helppo koota? Täytyykö kaappi välttämättä kiinnittää seinään? Itselläni vuokrakämppä ja reikiä ei saisi porata seinään.
Ikea Pax vaatekaapit
5
8259
Vastaukset
- uskallan suositella
Meillä hankittiin niitä edelliseen kotiin lukuisia. Voin lämpimästi suositella, toivat hyvin!
Meillä ne kottiin kunnolla liiman kanssa niin, ettei niitä ollut tarkoituskaan purkaa. Seinään kiinnittäminen tukevoittaa toki aina kaappia kuin kaappia ja kun lataat sen täyteen tavaraa, puhutaan jo isosta massasta. Meidän kaapit on olleet kiinnitetttyinä seinään (yhtä 30 cm syvää kenkäkaappia lukuunottamatta).- Merja80
Kiitoksia vastauksesta!
Millä tavoin nuo kaapit sitten kiinnitetään seinään? Montako reikää pitäisi porata? - ...
Merja80 kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta!
Millä tavoin nuo kaapit sitten kiinnitetään seinään? Montako reikää pitäisi porata?Pax kaappirunko kiinnitetään muistaakseni yläkulmistaan ruuveilla seinään. Eli kaksi ruuvinreikää siitä tulee...
Lattian varassa seisovan kaapin tapauksessahan kiinnityksen on vain tarkoitus estää kaappia kaatumasta. Ohjeiden mukaan toimien kaappi pitäisi varmaan aina kiinnittää seinään (kuten kirjahyllyt yms. huonekalutkin), mutta oman harkinnan mukaan omalla vastuulla voi jättää kiinnittämättäkin. Tai itse olen joskus kiinnittänyt pienen kaapin esim. vain yhdellä ohuella ruuvilla.
Kaapin tukevuuteen vaikuttaa mm. kaapin syvyys, korkeus, ovien tyyppi, sisäkalustus (onko ulos vedettäviä hyllyjä/laatikoita) ja millaista tavaraa siellä pidetään ja miten lastattuna. Jos kyseessä on esim. 60 cm syvä kaappi liukuovilla (tai hyvin kevyillä kääntyvillä ovilla) ja ilman ulos vedettäviä laatikoita, niin kyllä sen kaataminen vaatii mielestäni jo hieman yritystä. Jos perheessä on lapsia, niin kannattaa tietysti pelata varman päälle, niin että kaappi kestää tarvittaessa vaikka kiipeämisen hyllyjä pitkin :)
- Anonyymi00004
Löytyiskö täältä ketään joka on jättänyt seinäkiinnitykset pois Pax vatekaapeista? Onko pysyneet silti pystyssä?
- Anonyymi00005
On pysyny pystyssä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 39620
- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446