Jätekuskin työ?

nyt kävi näin

Millaista se jätekuskin työ tuppaa olemaan? Entä palkat, onko pilvissä vai alhaalla?

Mitä kaikkee homma pitää sisällään?

39

4472

Vastaukset

  • Palkka on enskuun alusta lähtien 10,99€, kuten muissakin kuormureissa, lisäksi saat 5% lisän, koska kyseessä on jäteauto.

    Ja työ alkaa usein jo viideltä, eli päivässä tulee olemaan aina yksi yötyötunti, josta saa 20% lisän.

    Eli alle 2 tonnin palkka jää.

    Mutta työ on helpoin kuormurilla tehtävä homma, joten jos järki vain riittää muihin hommiin, niin mene sellaiseen.

    Ja homma pitää sisällään auton hakemisen variktolta, sekä yleisavaimia, ja listat, sitten vaan käydään tyhjäämässä pöntöt, ja tyhjäämässä itse auto 1-2 kertaa päivässä kaatopaikalle...

    • hommaa repiä jostai pihan perältä roskapönttöjä ku autolla ei pääse lähelle.ja ei aina ole pöntöt keveitä.ja shit haisee.


    • No jos nyt puhutaan yhtään isommasta firmasta, vaikkapa L&T:stä, niin kovin on vaikeaa saada tuota palkkaa jäämään alle 2000 euroon. Tuo perustunti on tosiaan ihan sama kuin yleensäkin ja tuo 5% jätelisä siihen tulee. Tämän lisäksi tulee urakat jokaisesta tyhjätystä pöntöstä. Tällöin laskennallinen tuntipalkka nousee helposti jopa 16 euroon.

      Jätehommat ovat juurikin niitä parhaiten palkattuja hommia työmäärään nähden. Työpäivä kun on usein se 8h. Eli kahdessa vuorossa mennään, 5-13 ja 13-21.


    • kakkosen kirjoitti:

      No jos nyt puhutaan yhtään isommasta firmasta, vaikkapa L&T:stä, niin kovin on vaikeaa saada tuota palkkaa jäämään alle 2000 euroon. Tuo perustunti on tosiaan ihan sama kuin yleensäkin ja tuo 5% jätelisä siihen tulee. Tämän lisäksi tulee urakat jokaisesta tyhjätystä pöntöstä. Tällöin laskennallinen tuntipalkka nousee helposti jopa 16 euroon.

      Jätehommat ovat juurikin niitä parhaiten palkattuja hommia työmäärään nähden. Työpäivä kun on usein se 8h. Eli kahdessa vuorossa mennään, 5-13 ja 13-21.

      palkka 10,99 ja siihen päälle 5%

      Niin silloin tosiaan ei kuukaudessa tule edes kahta tonnia 8 tunnin päivällä, piste.


    • Joo, onhan se helppoa ja mukavaa repiä niitä pönttöjä varsinkin talvella lumessa, kevyitähän ne tunnetusti on. Sanoisin että erittäin fyysistä työtä, jatkuvaa autosta ulos hyppäämistä,riippuu kyllä vähän piiristäkin, mutta pääpiirteittäin kaikkea muuta kuin helppoa ja kevyttä. Kunto pysyy varmasti kohdillaan ja salilla ei ole enää pakko käydä. Vuorojen pituudet tosiaan kohdillaan, mutta kyllä saman rahan muista autohommista saisi vähemmälläkin rehkimisellä.


    • jäteaastia kirjoitti:

      Joo, onhan se helppoa ja mukavaa repiä niitä pönttöjä varsinkin talvella lumessa, kevyitähän ne tunnetusti on. Sanoisin että erittäin fyysistä työtä, jatkuvaa autosta ulos hyppäämistä,riippuu kyllä vähän piiristäkin, mutta pääpiirteittäin kaikkea muuta kuin helppoa ja kevyttä. Kunto pysyy varmasti kohdillaan ja salilla ei ole enää pakko käydä. Vuorojen pituudet tosiaan kohdillaan, mutta kyllä saman rahan muista autohommista saisi vähemmälläkin rehkimisellä.

      Ei tarivtgse kuin mennä annettuun osoitteesene ja repiä ne astiat autolle, lumessa, jäässä, asvaltilla, milloin missäkin.

      Mutta taas oikeassa jakelussa pitää pakata auto melko oikeassa järjestyksessä, seurata listalta tarkkaan mihin menee, ja mihin aikaan, jättää juuri oikeat paketit oikeaan paikkaan ko. kohteessa, ottaa esim tyhjät pullalaatikot mukaan jne.

      Joten kyllä se on tosi helppoa hommaa tuo roskisten tyhjennys


    • Kiki   kirjoitti:

      palkka 10,99 ja siihen päälle 5%

      Niin silloin tosiaan ei kuukaudessa tule edes kahta tonnia 8 tunnin päivällä, piste.

      Ilmeisesti et osaa lukea tai et halua ymmärtää.

      Tuon mainitsemasi päälle se urakkapalkkaus jonka juuri sanoin. Itse kyseistä työtä tehneenä tiedän, että kuukaudessa käteen jäi helpostikin yli 2200 euroa.

      Väitä mitä väität. Ja tosiaan, sen fyysisempää työtä en ole varmaan koskaan tehnyt.


    • ilmeisesti... kirjoitti:

      Ilmeisesti et osaa lukea tai et halua ymmärtää.

      Tuon mainitsemasi päälle se urakkapalkkaus jonka juuri sanoin. Itse kyseistä työtä tehneenä tiedän, että kuukaudessa käteen jäi helpostikin yli 2200 euroa.

      Väitä mitä väität. Ja tosiaan, sen fyysisempää työtä en ole varmaan koskaan tehnyt.

      tolla idiootilla on paljon tietoa ja kokemusta alasta...


    • Kiki   kirjoitti:

      Ei tarivtgse kuin mennä annettuun osoitteesene ja repiä ne astiat autolle, lumessa, jäässä, asvaltilla, milloin missäkin.

      Mutta taas oikeassa jakelussa pitää pakata auto melko oikeassa järjestyksessä, seurata listalta tarkkaan mihin menee, ja mihin aikaan, jättää juuri oikeat paketit oikeaan paikkaan ko. kohteessa, ottaa esim tyhjät pullalaatikot mukaan jne.

      Joten kyllä se on tosi helppoa hommaa tuo roskisten tyhjennys

      selvästi on ammattitietoa ja taitoa useiden vuosien kokemuksella.


    • ilmeisesti... kirjoitti:

      Ilmeisesti et osaa lukea tai et halua ymmärtää.

      Tuon mainitsemasi päälle se urakkapalkkaus jonka juuri sanoin. Itse kyseistä työtä tehneenä tiedän, että kuukaudessa käteen jäi helpostikin yli 2200 euroa.

      Väitä mitä väität. Ja tosiaan, sen fyysisempää työtä en ole varmaan koskaan tehnyt.

      Esim H-koskisella maksamaan jotain urakkalisää tms?

      Ei kukaan, siellä maksetaan se mitä tes sanoo ja tes sanoo että tuntipalkka 5%


    • kikillä kirjoitti:

      selvästi on ammattitietoa ja taitoa useiden vuosien kokemuksella.

      kuormasta? Sehän nostaa palkkauksen arvoa... ; - ))


    • Kiki   kirjoitti:

      Ei tarivtgse kuin mennä annettuun osoitteesene ja repiä ne astiat autolle, lumessa, jäässä, asvaltilla, milloin missäkin.

      Mutta taas oikeassa jakelussa pitää pakata auto melko oikeassa järjestyksessä, seurata listalta tarkkaan mihin menee, ja mihin aikaan, jättää juuri oikeat paketit oikeaan paikkaan ko. kohteessa, ottaa esim tyhjät pullalaatikot mukaan jne.

      Joten kyllä se on tosi helppoa hommaa tuo roskisten tyhjennys

      "Ei tarivtgse kuin mennä annettuun osoitteesene ja repiä ne astiat autolle, lumessa, jäässä, asvaltilla, milloin missäkin."

      Tämäkö on sinusta helppoa työtä? Mulla on sitten varmaan vähän eri käsitys helposta. Toi on useimmiten aivan saatanan rankkaa hommaa.

      "Mutta taas oikeassa jakelussa pitää pakata auto melko oikeassa järjestyksessä, seurata listalta tarkkaan mihin menee, ja mihin aikaan, jättää juuri oikeat paketit oikeaan paikkaan ko. kohteessa, ottaa esim tyhjät pullalaatikot mukaan jne."

      Eihän jakoajossa vaadita kuin vähän tarkkuutta, ja hyvästä muistista on apua. Ja sekin riippuu että mitä tavaraa ajaa, monesti menee koko auton kuorma samaan paikkaan. Saa siinäkin välillä repiä ihan tarpeekseen, mutta kyllä roskakuskin homma on vielä monta kertaa rankempaa. Olen muuten ajanut jakoautoa ja myös roskia työkseni, kyllä ne helpoimmat ja siisteimmät hommat löytyy jostain muualta kuin kuljetusalalta.

      "Joten kyllä se on tosi helppoa hommaa tuo roskisten tyhjennys"

      Eipä muuten ole


    • No vaikka järki riittäis muuhinkin kun autonratin pyötittelyyn. niin silti hyvä homma tämä, saa 8h tunneilla saman kun monet jakohommissa ylitöillä
      ja 45min tauko joskus enemminkin, ja iltavuorossa jos olet tehny työt aikasemmin kuin 8h saat lähteä kotia, ja silti saat sen 8h palkan vaikka teet 5h töitä... ja ylityöt yli työnnä :D
      eräs tähän ketjuun kirjoittanu tietää mistä firmasta puhun.....

      kiki mainitsit myös sen että jos on järkeä niin toisiin hommiin? pidätkö sä automaattisesti jätekuskeja tyhmänä???? miksi pitäis lähtee toisiin hommiin, mikä siinä jakohomassa tai tiellä suoraan ajamisessa rekan kanssa on parempaa???


    • jäteastia kirjoitti:

      "Ei tarivtgse kuin mennä annettuun osoitteesene ja repiä ne astiat autolle, lumessa, jäässä, asvaltilla, milloin missäkin."

      Tämäkö on sinusta helppoa työtä? Mulla on sitten varmaan vähän eri käsitys helposta. Toi on useimmiten aivan saatanan rankkaa hommaa.

      "Mutta taas oikeassa jakelussa pitää pakata auto melko oikeassa järjestyksessä, seurata listalta tarkkaan mihin menee, ja mihin aikaan, jättää juuri oikeat paketit oikeaan paikkaan ko. kohteessa, ottaa esim tyhjät pullalaatikot mukaan jne."

      Eihän jakoajossa vaadita kuin vähän tarkkuutta, ja hyvästä muistista on apua. Ja sekin riippuu että mitä tavaraa ajaa, monesti menee koko auton kuorma samaan paikkaan. Saa siinäkin välillä repiä ihan tarpeekseen, mutta kyllä roskakuskin homma on vielä monta kertaa rankempaa. Olen muuten ajanut jakoautoa ja myös roskia työkseni, kyllä ne helpoimmat ja siisteimmät hommat löytyy jostain muualta kuin kuljetusalalta.

      "Joten kyllä se on tosi helppoa hommaa tuo roskisten tyhjennys"

      Eipä muuten ole

      Tartte osata muutakuin tyhjtä niitä pönttöjä ja kattoa että ottaa oikeat pöntöt, ei siis tartte mittetiä auton lastaamsita/purkua rahtikirjoja, tiukaa aikataulua kohteisiin tms.

      Kyllä itse ko. hommaa tehneenä tiedän että se on tosiaan helpon kuljetushomma, tosin huomattavasi raskaampaa/likaisempaa kuin muut kuljetushommat, mut mitä siitä sitten?


    • järkeä??? kirjoitti:

      No vaikka järki riittäis muuhinkin kun autonratin pyötittelyyn. niin silti hyvä homma tämä, saa 8h tunneilla saman kun monet jakohommissa ylitöillä
      ja 45min tauko joskus enemminkin, ja iltavuorossa jos olet tehny työt aikasemmin kuin 8h saat lähteä kotia, ja silti saat sen 8h palkan vaikka teet 5h töitä... ja ylityöt yli työnnä :D
      eräs tähän ketjuun kirjoittanu tietää mistä firmasta puhun.....

      kiki mainitsit myös sen että jos on järkeä niin toisiin hommiin? pidätkö sä automaattisesti jätekuskeja tyhmänä???? miksi pitäis lähtee toisiin hommiin, mikä siinä jakohomassa tai tiellä suoraan ajamisessa rekan kanssa on parempaa???

      Koska muut hommat vaativat vähän taitoakin, eli auton pakkaus oikeassa järjestyksessä, oikeat laatikot oikeaan paikkaan oikeaan aikaan, tyhjät mukaan jne jne jne.

      Ja ei tuo 5% lisä nyt niiiiiiiiin iso ole, toki työ on helvetin raskasta ja likaista, mutta silti helppoa.


    • Kiki   kirjoitti:

      Tartte osata muutakuin tyhjtä niitä pönttöjä ja kattoa että ottaa oikeat pöntöt, ei siis tartte mittetiä auton lastaamsita/purkua rahtikirjoja, tiukaa aikataulua kohteisiin tms.

      Kyllä itse ko. hommaa tehneenä tiedän että se on tosiaan helpon kuljetushomma, tosin huomattavasi raskaampaa/likaisempaa kuin muut kuljetushommat, mut mitä siitä sitten?

      Sinä et ole jätekuskin hommia tehnyt päivääkään. Ehkä unissasi korkeintaan. Piste.


    • kakkosen kirjoitti:

      No jos nyt puhutaan yhtään isommasta firmasta, vaikkapa L&T:stä, niin kovin on vaikeaa saada tuota palkkaa jäämään alle 2000 euroon. Tuo perustunti on tosiaan ihan sama kuin yleensäkin ja tuo 5% jätelisä siihen tulee. Tämän lisäksi tulee urakat jokaisesta tyhjätystä pöntöstä. Tällöin laskennallinen tuntipalkka nousee helposti jopa 16 euroon.

      Jätehommat ovat juurikin niitä parhaiten palkattuja hommia työmäärään nähden. Työpäivä kun on usein se 8h. Eli kahdessa vuorossa mennään, 5-13 ja 13-21.

      Älä puhu helpolla saatavasta rahasta, ellet ole edes kokenut tarpeeksi!!

      Itsellä tulee 27.07 tasan 15vuotta täyteen kyseisellä L&T:llä(eli entisellä säkkärillä) ja vedän pelkää aamuvuoroa 05.30-13.30(välillä pitempään) ja näppiin jää 700-900euro kahdessa viikossa "KUNHAN ENSIKSI TYHJENNÄN 310-420ASTIAA/YKSIKKÖÄ PÄIVÄSSÄ, LOKERIKKOAUTOON MILLÄ AJAN", terve menoa kokeilemaan!!!!!!!!


  • urakkana palkka nousee 16.40e/h
    (kta) pakollinen 45min taukopäivään :D
    ja 82h 2viikko isolla firmalla ajelen

    • kukaan ei pakota maksamaan tuollaista palkkaa, normipalkka esim mulla oli 10,99€ ja päälle 5% ja ekasta tunnista 20% yölisä, että ei se tuntipalkka ihan 16€ ole


    • Kiki   kirjoitti:

      kukaan ei pakota maksamaan tuollaista palkkaa, normipalkka esim mulla oli 10,99€ ja päälle 5% ja ekasta tunnista 20% yölisä, että ei se tuntipalkka ihan 16€ ole

      huh.... no mutta toiset yritykset maksaa urakkapalkan ja toiset taas vain sen pakollisen tessiin kuuluvan palkan. taas eräät yritykset maksaa hyvin, kun pystyy maksamaan paremmin kun tessi, tessi palkka on vain minimi :) ainiin iltalisät alkaas muuten heti. klo 13:00 -21:00
      huom toi työpäivä..


    • mikä firma?


    • seppo joutui jälleen tiskaa... kirjoitti:

      mikä firma?

      Mitä sä siitä hyödyt jos joku tienaa paremmin kuin toinen?
      ja kuka uskoo mihinkin suomi24ssa on totuuden puhujat
      ja miksi hänen täytyisi kertoa????


    • KTA kun pikku urakalla ajelen 05.30-14.30 ma-pe ja joka toinen la 05.30!

      Ja toi mukamas pakollinen 45minuutin tauko ei koske ns.paskakuskia kun en aja putkeen vaan olen 8tunnin työ(ajo)ajasta muutenki pois autosta ainakin sen 4-5h..!
      Fakta tietoo kun olen itse saanut poliiseilta sakkolapun parikin kertaa kyseisistä syistä minkä olen kyttä autossa kieltänyt ja jälkeen päin poliisi on poistanut laskut poliisi asemalla kun ovat tutkineet lakikirjoja eli esim: työaikalaki ja tieaikalaki kirjoja ja myös AKT tes:ssi vihkostakin, niihin kannattas muittenkin tutustua ennen kuin lähteen tänne sivuille tyhmyytensä näyttämään!!


  • Jätteiden ajo oli aikanaan hyvinkin vaativaa ja myös rahakasta hommaa. Oli kyllä melkoisen kovaa työtä -70 luvulla olin noissa hommissa noin 6 vuotta,siihen aikaan ei kelloa katseltu mikä hyvä asia olikin, koska eiväthän sen ajan pakkaajat Norbat mitään ikiliikkujia tosiaan olleet. Mutta sen voin sanoa että työ oli vapaata ja mielekästä. Työaika 05.00- 23,30 ihan miten vaan laite kesti,työ oli kuutio/urakkatyötä. Joskus venyivät työt yölläkin 02.00 ja senhän tietää että siitä valitetaan, kun tuli meteliä ja suurin luulo ihmisillä siitä että ylitöissä/RAHALLISESTI kuski siellä puuhastelee,siitä rahasta ei kuitenkaan kysymys urakassa ollut kysymys, voi kunpa eläisi vielä noita aikoja, oli ne niin hyviä aikoja.

  • Voin ihan suoraan sanoa että eilen tulleessa ohjelmassa TV:ssä oli joku pimu ja K. Juhantalo jotain vajaita pyörillä olevia astioita liikuttelemassa hyvissä ilmoissa kesäisissä merkeissä, tuo hommahan ei todellakaan noin helppoa ole,sen tiedän että ohjelmana hyvä idea mutta .... tuota työtä eivät kylläkään naiset ja Juhantalot,vanha mies tosiaankaan työkseen pysty edes jokapaikassa tekemään täysipainoisesti. Naurettavaa esittelyä, Juhantalo tosin saattaa osaa ajaa raskaitakin autoja, mutta miten käy kun ilmat muuttuu talveksi? Höpö juttuja, pimukin lienee taas tallipässinä.

    • Jätepakkaajan kuljettajana, poikkeustapaushan on kysymyksessä jos todella tekee näitä hommia ympärivuoden ja kärrää pyttyjä esim. kuiluista joita ei ohjelmassa jostain syystä esitelty.


    • Tiedän "pimun", ajanut paskaa työkseen jotakuinkin puoli vuosikymmentä. Tuohon ohjelmaan pääsi/joutui ihan ylen pyytämänä.. Ajaa kaikkia mahdollisia jätelajikkeita. L&T:llä muitakin naisia ihan roskia kuskaamassa, ei minään tallipässeinä.Minkä ne naiset voimassa häviää, ne sen sitkeydessä voittaa. Ihan ovat mieluisia appareita ja piirin paikkaajia.


  • vuodet vierivät, ja 6 vuotta kaikkea dvd:istä, maakuormien kautta paskan kuskaamiseen, voin sanoa että paskakuskit saavat hyvissä yrityksissä lisiä tuntiliksaan n.70%. Ja kun hsy:n lenkki on ajettu, voi lähteä kotiin, ja päivästä saa täyden palkan. Jos jäät oman lenkin jälkeen töihin, alkaa ylityötunnit heti rullaamaan, menipä omaan lenkkiin vaikkapa vain 3tuntia(Joskus jopa helposti). Nenä tottuu paskan hajuun nopeasti, tosin biojätelaitos(ämmässuo) ei ole mikään suosikki paikka. Homma on joissakin paikoissa erittäin rankkaa. Mutta onhan niitä helpompiakin päiviä. Kaikki lisäjäte mitä otetaan kyytiin, siitä saa kuskikin oman osansa, talvella joulukuuset "rikastuttavat".

    brutto: 2800-4500/kk riippuen haluaako olla ajoissa kotona.

    meidän firmassa saa pitää autoa kotipihassa
    lounasetu
    työsuhdepuhelin
    muuttoauton lainaaminen
    saat itse päättää missä järjestyksessä ajat paskat

    Ja niille jotka valittavat tämän olevan helpoin kuljetus homma, eikä kuorma järjestyksellä yms ole väliä, kokeilkaapa ottaa biojätettä kyytiin ensimmäisenä kouluista yms. keittiöistä, voin luvata että tulee itku, ja miksikö? kokeilkaa....

    • ..esim bio astioista(240L), jostai sairaalasta/terveysasemalta/vanhainkodilta/kouluilta/tarhoilta ku tempasee esim.puuroa täynnä olevan purkin kyytiin niin, välillä ei heilu ku pallit repäistäessä purkkia ja 100-200 purkkia päivässä ku repii niin , mielessä kyllä käy oisko jotain muuta duunii vaikka puolella palkalla, kiitos kakka-kiito!!!


    • Puhut kirjoitti:

      ..esim bio astioista(240L), jostai sairaalasta/terveysasemalta/vanhainkodilta/kouluilta/tarhoilta ku tempasee esim.puuroa täynnä olevan purkin kyytiin niin, välillä ei heilu ku pallit repäistäessä purkkia ja 100-200 purkkia päivässä ku repii niin , mielessä kyllä käy oisko jotain muuta duunii vaikka puolella palkalla, kiitos kakka-kiito!!!

      Täydet respectit roskakuskeille ja vitun jees et palkka ja muut edut on kohdallaan. Ihan joka jampasta tuskin on tohon hommaan..


    • dirty job kirjoitti:

      Täydet respectit roskakuskeille ja vitun jees et palkka ja muut edut on kohdallaan. Ihan joka jampasta tuskin on tohon hommaan..

      OTTAKAAS HAMPIT ITSEÄNNE NISKASTA KIINNI! OLETTE TÄYSTUHOJA JA TURHAPUROJA KAIKKI TYYNNI! SÄRJETTE KALUSTOA JA OLETTE KÄNNISSÄ JA LORVAILETTE SEKÄ MAKOILETTE AUTOISSANI! SE LOPPUU NYT! JOKA HAMPILLE TULEE FUDUT KOHTA! YLI VIITTÄKYMPPIÄ TUNTI PITÄISI RANEILLE MAKSAA, SEHÄN ON HERRAIN PALKKA! JA REKKAHAMPIT EIVÄT TODELLAKAAN OLE HERROJA! MUISTAKAA TÄMÄKIN! TURHAPUROJA OLETTE!


  • Kuinka moni firma on valmis maksaa korkeampaa jätelisää jos heillä on käytössä astia ns lisät. Jos halua ajaa vaan pelkällä jätelisällä esim 15 tai 20 jne.

  • Kuormasta ei saa syödä.

  • Kaupunkialueella älyttömän kovaa hommaa jopa satoja paikkoja päivässä, ajan itse maaseudulla ja pitkät siirtymät eli 15 paikkaa päivässä jätepakkarilla ja kilometrejä tulee päivässä 350 km, palkka on 17 euroa tunnissa lisineen.
    Kalusto on hyvä uudenkarhea Scania.

    • Jätekuskin palkat on aivan pilvissä, miten paskan ajosta maksetaan niin paljon, minä vaan kysyn?


    • Anonyymi kirjoitti:

      Jätekuskin palkat on aivan pilvissä, miten paskan ajosta maksetaan niin paljon, minä vaan kysyn?

      Rinne ja muut vassarit hommaa ulkomaista työvoimaa, niin ei tarvitse tuollaisia palkkoja maksaa, joku 4 - 5€ / tunti on ihan ok liksa.


    • Ajelin 10vuotta sit muutaman vuoden LT:llä helsingin keskustaa.
      Rankkaa on, mutta keskituntiansio muistaakseni jo sillon yli 20e/tunti. Tietenkin johtui siitä että sain alueen tehtyä nopeasti.
      Mutta silti liksa ihan ok verrattuna muihin kuljetushommiin joita tullut tehtyä varmaan kaikki mahdolliset.
      Huono puoli on työn fyyisyys, urheilut tulee työn puolesta. Aika pitkälle homma se että hypit autosta ulos sisään parinkymmenen metrin välein.
      En mitannut koskaan mutta väittävät että 10km tulee päivässä.
      En usko että kovin vanhaksi kyseistä hommaa pystyy tekemään, jollei aja esim pahvia tai molokkia.
      Tai jossain maaseudulla varmaan aika hyvä homma.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ajelin 10vuotta sit muutaman vuoden LT:llä helsingin keskustaa.
      Rankkaa on, mutta keskituntiansio muistaakseni jo sillon yli 20e/tunti. Tietenkin johtui siitä että sain alueen tehtyä nopeasti.
      Mutta silti liksa ihan ok verrattuna muihin kuljetushommiin joita tullut tehtyä varmaan kaikki mahdolliset.
      Huono puoli on työn fyyisyys, urheilut tulee työn puolesta. Aika pitkälle homma se että hypit autosta ulos sisään parinkymmenen metrin välein.
      En mitannut koskaan mutta väittävät että 10km tulee päivässä.
      En usko että kovin vanhaksi kyseistä hommaa pystyy tekemään, jollei aja esim pahvia tai molokkia.
      Tai jossain maaseudulla varmaan aika hyvä homma.

      Olin kuukauden jätteitä kelkkomassa, ei sitä hommaa pysty selvinpäin milään tekemään!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olin kuukauden jätteitä kelkkomassa, ei sitä hommaa pysty selvinpäin milään tekemään!

      Lopetin jätteenkelkkomisen, piti jatkuvasti olla pyykkipoika nenässä, haisi niin helvetisti,


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.