Minne syyslomalla lokakuussa

Ope Oona

Minne koulujen syyslomalla lokakuussa, kun olisi aikaa pitkälle viikonloppumatkalle 16.-19.10?

31

14056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etkö oikeasti

kun voi mennä minne vaan haluaa? Kaikkea sitä kysytään? Kerro minulle mitä söisin huomenna?

• Juhani..

Moi

en nyt ymmärrä miten syöminen liittyy kysymykseen? Mä olen mennyt yleesä syyslomalla etelään mutta viimevuosina olen suosinut euroopan pääkaupunkeja, kyse on mielenkiinnon kohteista.

• Itse lähtisin Espanjaan. Tulin sieltä juuri kahden viikon lomalta. Ilmat olivat suurimmalta osin lämpimät ja aurinkoiset. Lontoossa ei ollut koko kesänä yhtä kaunista. Parina päivänä satoi sitten kaatamalla (täytyyhän sielläkin joskus sataa). Ruoka ja juoma oli halpaa ja hyvää. Tahdon takaisin nopeasti.

• Omasta Lontoon matkasta väh...

Kun minä ja mieheni siellä oltiin nii siellä oli todella kuuma ja aurinko paistoi. Palo iho ihan ja punoitti kun kävelimme London Bridgeä pitkin ja London Towerille sitte sielä. Me kyllä käveltiinki monia kymmeniä kilsoja siellä reissulla. Kerran pari ajettiin taksilla. Oli minun mielestä todella kaunista. Kannattaa todellakin Lontoossa käydä.

Takasin tullessa alko Helsinki-Vantaalla jumalaton vesisade ja sittepä se loppukesä meniki iellä oli kyllä todella nätti ilma ja nähtävyydet myös suositeltavia jokseenki kalliinpuoleisia jotkut. London eye tais olla jotai 15 puntaa kun oli jokin tarjouspäivä. Se ois ollu muuten 20 puntaa. Sitte St. Paul's Cathedhral makso 10 puntaa per naama.Se oli todella siisti paikka. Kipittelee siellä ne portaat ylös ja alas niin saa liikuntaa. Yli tuhat askelmaa yhteensä. Kyllä sai ite puhaltaa. Siihen päivään mennessä luulin ettei mulla oo korkeen paikan kammoa, mutta ku näin huteran näköset metalliportaat niin iski paniikki :D Eli siinä on matkalle jännitystä.

Mitäpä muuta vielä.. hmm.. Aijoo! Natural History museum, sience museum ja se sotamuseo.. Nuissa kannattaa käydä. Sit vielä se Hms Belfast sotalaiva.Sielläki kannattaa käydä. Prinsessa Dianan muistomerkki, Rose Garden, Buckingham palace jne,jne.. Rahaa meni mut ei kaduta. Ei sitte yhtää. Liikkenne kulttuuri järkytti minut aluksi myös. Sillon menimme siihen ekaan taksiin ja voi hitto vie mitä kyytiä anto se taksikuski. Miespuolisia matkaseuralaisiakin hirvitti. Mies puhu Cockneyn murteella ja ei kahtonu välillä ees eteensä kun meille puhu. Kaikki kysy siltä mieheltä vuorotellen että what?! Se jäi kyllä mieleen.

• sasassas

laivaristeilyyn :D:D

• VarasinMatkat

Kaikki matkat ovat menneet. Ajat sitten. Opettajaksi olet todella myöhäisherännyt, nukkunut onnesi ohitse. Mitähän mahdat opettaa? Joillekin alakoululaisten alaoppilaille ja jäänyt sille tasolle. Etkö seuraa aikaasi? Minä lähden Malediiveille.

• Dnob

Jos onnistuu, lähde Nykiin. Nyt on vielä edullista, ja itse kaupunki on Telluksen uskomattomampia.

• reissussa ois kiinnostusta

niin ehdottaisin Prahaa! Ehdoton!!!

• vink, vink

Älä matkusta minnekkään tai jos matkustat, niin junalla ja jos on ihan tarpeellista matkustaa lentokoneella, niin muistathan maksaa ylimääräinen ympäristölentomaksu!

• ervasti-reservisti

Itse aijon matkustaa siriukselle .....sinne on matkaa 8.58 valovuotta..sirius on lomakohteena jokaisen säteilystä pitävän unelma kohde.Lisäksi mukavan rusketuksen saa paistatellessa siriuksen aurinkoa kirkkaammassa lämmössä....matkaan meinasin kulutta sellaisen 3 miljoonaa vuotta...

• Amannada

istanbul on kiva paikka matkustaa, ihan kohtuu edulliset hinnat ja tosi paljon nähtävää ja koettavaa jonne on vaan pakko päästä uudestaan. kovin lämmin ei syksyllä ole mutta ihan syksytakilla ja sateenvarjolla luulis pärjäävän.

toinen paikka vois olla amsterdam! markkinat ja madame tussaudin vahamuseo! pakko nähdä, toinen museo myös löytyy lontoosta.

itse ainakin lähtisin näihin kohteisiin. hintakaan ei hipoa taivaita, ja lyhemmäksi aikaa raaskii jopa sinne asti lentääkkin. kalliimmasta lennosta varmasti perillä viipyisinkin aika tovin.

• hei haloo

Onko ihan pakko lähteä saastuttamaan ja antamaan HUONOA ESIMERKKIÄ oppilaille!?
      Tämä saastunut maailma jää oppilaillesi!

• Me mennään

Samaan aikaan mennään Vikingillä Tku-Tukholma-Tku. Tai sitten voisi mennä lentäen jonnekin,Budabestiin,Lontooseen tai vaikka Lappiin,tai Utön saarelle.

• Yhteysaluksella

Yhteysaluksessa voi myös yöpyä.

• Nautiskelija

Mene Eestiin johonkin kylpylään Haapsalussa tai Pärnyssä,ja ota kunnon Relax hoidot ja syö hyvin ja ulkoile.

• täl hetkel 28c siel

pääsepä hetkeksi pakoon näitä Suomen kelejä!

• kaljakeissit

Noudatte päiväristeilyllä mustanmäen torilta (=kaikki Tallinnan putiikit) jäljitelmä rytkyjä ja lastaatte kunnon lastin halpaa olutta ja viinaa!

Tämän jälkeen kiskotte juomat huiviin ja otatte kunnon tappelut poliisien kera.
      Pääsette lehteen ja putkaan ;oD

• maksullisiin

Virossa saa vielä edullisesti seuraa..

• islantilainen riski

Kaikki tietävät missä mallisssa nyt ovat islantilaisten bisnekset. Eli ahneella on paskainen loppu.

Mutta matkatoimistot Matka Vekka ja Loma Matkat
      ovat islantilaisten omistuksessa.

Niihin liittyy siis islantilainen riski eli asiakas voi menettää rahansa tai jäädä matkakohteeseen ilman paluumatkaa, jos ne menevät konkurssiin.

• Peiton

Alle,eihän köyhällä ole varaa matkustaa muualle.

• Syömään

ja päälle uimaan ja Shoppailemaaan ja paljon,paljon unta ja hyviä Leffoja ja Fazerin sinistä....mitä muuta tarviskaan...säästypä fyrkka ;)

• vaikka.

etelä-afrikkaan. Mukava paikka löytyy esimerkiksi Port Elizabeth. Siellä on lämmintä ja koko perhe viihtyy varmasti. On ihan erilaista kuin lapin räntäsateiset kivikot tai kanariasaarten hietikot.Matkat on edullisia,muutamilla tuhansilla euroilla pärjäät mukavasti.

• Itsenäistynyt

Hei! Mikäli olet sellainen henkilö, johon oikeasti voin luottaa ota minuun yhteyttä. Mistä tulet ja kuka olet ja olet rehellinen. Oletko mies vai nainen, se on tärkeää?

• Sinipurje

Miksi viestiäni ei laitettu tonne hänen luettavakseen?Soittele jos näät tämän niomimerkin.

• LOMAKESÄ

Ei tarvi mennä ulkomaille, kotimaastakin löytyy kylpylöitä. Ikaalisista yksityisiltä lomaosakeasunto es. www.tklomat.com

Lähes ilmaisen huonehinnan (vrk 35 e) päälle voit rakentaa haluamasi palvelukokonaisuuden oman mielesi mukaan.

VARAA PÄIVÄSI 06-4537619

• LOMAKESÄ

...voit viettää myöhemminkin syksyllä kylpylöissä, kun nuo syyslomaviikot näköjään jo ovat pian ohi. Silloin es. altailla enemmän tilaa.

Ajoissa varauksen tekeville löytyy viikonlopuillekin tilaa. KS. muu tarjonta kylpylän omilta www-sivuilta.

• ja söisin

Hyvin kerrakin?

• ehdottomasti

opetella pysymään ihan vaan kotosalla, näin me muut pienituloiset ainakin joudumme tekemään vuodesta toiseen.

• maijaskär

Matkusta Helsingin keskustassa.Hanki sieltä itsellesi edullinen majoitus,retkeilymajasta,Suomenlinnan hostellista,matkustajakodista. Leiki turistia.Kulje kauppatorilla,katsasta kirkot,kuje Hietaniemen hautausmaalla,ihaile Helsingin arkkitehtuuria,syötä oravia Seurasaaressa,aterioi pienissä,vanhoissa baareissa,nauti kauppahalleissa maistiaisia.Tee näyteikkunaostoksia,osallistu sight-seeingeihin.Käy läpi taidenäyttelyt,kaikki ilmainen kulttuuritarjonta.Loput rahat,jos niitä on,käytät matkatuliaisiin läheisille.

• Nimetön

lappiin

• laivalle

Ryyppäämään joko Tallinnan tai Tukholman laivalle! Ihotaskua irtoo helposti. Naimisissa olevat anteliaimpia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2252
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      222
      2127
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      119
      1441
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      17
      1196
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1190
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      104
      1061
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      875
    Aihe