Vaitiololupaus

Josefina

Täten Pyhästi Vannon ja Vakuutan, Kautta Kiveksen ja Kannon, Että Lupaan Olla Josefinana Vaiti Niin Kauan Kuin Se Minua Huvittaa tai Muuten Vaan Katson Tämän Nöyryysharjoituksen Tarpeelliseksi. Lähden Etsimään Sisäistä Lastani, Joka On Kadonnut Kyllästyttyään Sisäiseen Idioottiini.

Ei Koske Shättiä.

5

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josefina

      Väliaikakatsaus. Sisäisen lapsen etsintä on vielä kesken. Sisäinen vanha akka on jo löytynyt!

      Annettuani itselleni porttarin tänne olen luultavasti hyötynyt enemmän Itzlin pelistä kuin muuten olisi ollut mahdollista. Pitkäaikaisen potutuksen ja itseeni, teihin ja tähän mestaan kyllästymisen jälkeen ei enää tippaakaan kiinnostanut ryhtyä kilpasille siinä kuka on nerokkain ja nokkelin. (Mistään muustahan tässä pelissä ei ole kyse, väittäkää mitä haluatte.) Minua ei kiinnosta näperrellä päälläni, kun muutenkin kelaan liikaa asioita! En kunnioittanut Itzlin peliä, ja annoin itseni kompastua heti lähtöviivalla tekemällä pelistä karikatyyrin huonon huumorin turvin.

      Taannoinen kisani EclipsEn kanssa ei ollut huvia, sillä vihasin joka ikistä päivää jona sitä harrastin, kunnes tajusin että hulluhan minä olen jos uskovaisella itseäni piinaan. Sama koskee projisointi-projektia. Jos ei pysty leikkimään kuin lapsi, vaan päätyy jäseneksi tai saaliiksi hyeenalaumalle, missä ilo?

      Voihan sitä loppumattomiin analysoida itseään ja muita, mutta mihin se johtaa? Ei vapauteen ainakaan, johan se on minustakin nähty. Rehellisyys on minulle kaikki kaikessa, ja siksi inhoan yli kaiken juuri sellaisia sekasotkuja kuin mihin tämä peli täällä johtaa. ”Rehellisenä” olin ennen peliä itse tehnyt koko ajan väärin tunkiessani itseäni tänne pala palalta mukamas avoimena ja objektiivisena ihmisenä. Ei rehellisyys sitä tarkoita, että toiset ihmiset pitää tukahduttaa ryöpsäyttämällä joka ikinen päässä syntyvä ajatus heidän ylleen, kykenemättä hillitsemään itseään pätkän vertaa.

      Palattuani tässä nyt ns. alkulähteelle, eli luettuani Castanedan mietekirjaa The Wheel of Time (aforismeistakin on siis hyötyä...) olen todennut että olen onnistunut karttamaan vähäisimpiäkin soturilta odotettavia ominaisuuksia, joten johtopäätös on se, että en ole soturi. Senpä vuoksi minun olisi turha yrittääkään osallistua mihinkään soturien kisoihin, vaikka yritin osittain taipua siihen mitä kuvittelin lauman minulta ”odottavan”. Tässäkin taas nähdään epäsoturiuteni, koska soturi tekee itse täsmälliset päätöksensä. Eikä veny sinne tänne kuin purukumi.

      EclipsEksi en halua, joten kiitän Itzliä siitä että hän tarjosi (tietämättään?) minulle mahdollisuuden poistua täältä jäähylle.

      Sallin itselleni tämän hemmottelun, että piipahdan saitilla postittamassa tämän, koskapa Topukin taisi olla piakkoin lähdössä.

      Topulle: To be angry at people means that one conciders their acts to be important. It is imperative to cease to feel that way. The acts of men cannot be important enough to offset our only viable alternative: our unchangeable encounter with infinity. (CC/dJ)

      Itselleni: Dwelling upon the self too much produces a terrible fatigue. A man in that position is deaf and blind to everything else. The fatigue itself makes him cease to see the marvels all around him. (CC/dJ)

      Itzli, olet jo huomannut että minun neuvomiseni on ajan hukkaa, minun pitää itse hakata päätäni seinään jotain oppiakseni. Kiitos kuitenkin sydämestä tulevista neuvoista. Jos ne tulevat jostain muualta, ei kiitos.

      Chatissa ”nähdään”, edelleen. Lykkyvä.

      • Josefina

        Lopetettuani tänään hiljaisuusharjoitukseni konsultoin nagualistista I Chingiä miten minun tulisi edetä näillä palstoilla. Vastaus oli

        Hexagram 48
        Upper: Water
        Lower: Wind, Wood
        Line 5 ruling

        Chieh: Limitation

        The Judgement:
        Limitation. Success.
        Unwarranted limitation
        Must not be persevered in.
        Limitation means stopping.

        The Image:
        Water over the lake.
        The image of Limitation.
        Thus the warrior creates
        Number and measure,
        And examines the nature of virtue
        And correct conduct.

        Nine at the beginning:
        Not going out of the door
        And the courtyard
        Is without blame.
        One knows what is open
        And what is closed.

        Six in the third place:
        The warrior who knows no limitation
        Will have cause to lament.
        No blame.

        Ching: The Well

        The Judgement:
        The Well.
        The tonal may be changed,
        But the well cannot be changed.
        It neither decreases nor increases.
        People come and go and draw
        From the well.
        If one gets down almost to the water
        And the rope does not go all the way,
        Or the jug breaks, there is misfortune.
        The Well means union.

        The Image:
        Water over wood.
        The image of The Well.
        Thus the warrior encourages
        The people at their work, and exhorts
        Them to help one another.

        Ruler in the fifth place:
        In the well is a clear cold spring
        From which one can drink.
        The place is appropriate.

        ***

        Tonaali rutisee mitä rutisee, lähde/naguaali on aina sama. Suuta soukemmalle, jos mieli kuulla naguaalia välillä.


      • Josefina
        Josefina kirjoitti:

        Lopetettuani tänään hiljaisuusharjoitukseni konsultoin nagualistista I Chingiä miten minun tulisi edetä näillä palstoilla. Vastaus oli

        Hexagram 48
        Upper: Water
        Lower: Wind, Wood
        Line 5 ruling

        Chieh: Limitation

        The Judgement:
        Limitation. Success.
        Unwarranted limitation
        Must not be persevered in.
        Limitation means stopping.

        The Image:
        Water over the lake.
        The image of Limitation.
        Thus the warrior creates
        Number and measure,
        And examines the nature of virtue
        And correct conduct.

        Nine at the beginning:
        Not going out of the door
        And the courtyard
        Is without blame.
        One knows what is open
        And what is closed.

        Six in the third place:
        The warrior who knows no limitation
        Will have cause to lament.
        No blame.

        Ching: The Well

        The Judgement:
        The Well.
        The tonal may be changed,
        But the well cannot be changed.
        It neither decreases nor increases.
        People come and go and draw
        From the well.
        If one gets down almost to the water
        And the rope does not go all the way,
        Or the jug breaks, there is misfortune.
        The Well means union.

        The Image:
        Water over wood.
        The image of The Well.
        Thus the warrior encourages
        The people at their work, and exhorts
        Them to help one another.

        Ruler in the fifth place:
        In the well is a clear cold spring
        From which one can drink.
        The place is appropriate.

        ***

        Tonaali rutisee mitä rutisee, lähde/naguaali on aina sama. Suuta soukemmalle, jos mieli kuulla naguaalia välillä.

        Viitaten edellisen viestin loppumutinaan... Jos pystyn chatissa olemaan puhumatta itsestäni, miksen pystyisi siihen täälläkin?

        Jää nähtäväksi. Älkäämme odottako liikoja. Surkean minän ja minäsurkeuden tauti on kamala vaiva, josta ei niin vain parannuta. Ehkäpä pystyn kuitenkin teeskentelemään tervettä jonkin aikaa?


      • Josefina
        Josefina kirjoitti:

        Viitaten edellisen viestin loppumutinaan... Jos pystyn chatissa olemaan puhumatta itsestäni, miksen pystyisi siihen täälläkin?

        Jää nähtäväksi. Älkäämme odottako liikoja. Surkean minän ja minäsurkeuden tauti on kamala vaiva, josta ei niin vain parannuta. Ehkäpä pystyn kuitenkin teeskentelemään tervettä jonkin aikaa?

        etten lupaa enää mitään.

        En ole oikein tyytyväinen tämän päivän saldoon.

        Mutta ihan sama. Kyllä se vielä minultakin jutut loppuu, ihan takuulla.


      • Josefina
        Josefina kirjoitti:

        etten lupaa enää mitään.

        En ole oikein tyytyväinen tämän päivän saldoon.

        Mutta ihan sama. Kyllä se vielä minultakin jutut loppuu, ihan takuulla.

        Sisäinen lapsenihan se tässä nimenomaan äänessä onkin! Eikä kakaroiden pölötyksille ole ikinä tullut loppua tässä maailmassa.

        Lapsi on terve kun se leikkii. Olen siis oikealla tiellä. Läl läl lää tosikoille. Kyynisyys sucks!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      1906
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1316
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe