Vatsa sekaisin

kerran kuukauteen

Onko aivan normaalia että vatsa menee sekaisin kuukautisten aikaan? Joudun yleensä menkkojen ensimmäiset päivät istumaan wc:ssä. Mikä avuksi?

14

8209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on normaali

      Kun kohtu supistelee, se joillakin vaikuttaa siihen, että "maha" menee sekaisin. Todellisuudessa ongelmat ovat suolessa eivätkä mahassa. Mutta ihan normaalia on. Lääkitystä (esim. Imodium) voi koittaa, jos tuntuu, että tuo on haitaksi asti eli on jatkuva ripuli eikä esim. yhdellä rykäisyllä ohi.

    • luulen etta

      sarkylaakkeet viela pahentaa mahan tilannetta.

      • ihan....

        ei se nyt ihan täysin normaalia ole jos joka menkkojen aikana vatsa on ihan sekaisin...


      • eääp
        ihan.... kirjoitti:

        ei se nyt ihan täysin normaalia ole jos joka menkkojen aikana vatsa on ihan sekaisin...

        Älä selitä kun et mistään mitään tiedä. On ihan normaalia, vaikka tuota tapahtuisi jokaisten menkkojen aikana.


      • ite tuu...
        eääp kirjoitti:

        Älä selitä kun et mistään mitään tiedä. On ihan normaalia, vaikka tuota tapahtuisi jokaisten menkkojen aikana.

        turha tulla selittämään että ripuli menkkojen aikana on ihan täysin normaali asia...
        varsinkaan jos et ole tietoinen että se on esim yksi mahdollinen endometrioosin oire.
        ripuli ei ikinä ole täysin normaalia, silloin suolessa on aina jotain, olkoon sitten vaikka vatsatautibakteeri tai jotain sinne päin, mutta se ei ole täysin normaalia.
        tästä voi olla montaa mieltä mutta alalla työskentelevänä ja näistä kyseisistä ongelmista ja kivuista pitkään kärsineenä tää on mun mielipide.
        joten ollaan molemmat sitä mieltä kun halutaan.


      • eääp
        ite tuu... kirjoitti:

        turha tulla selittämään että ripuli menkkojen aikana on ihan täysin normaali asia...
        varsinkaan jos et ole tietoinen että se on esim yksi mahdollinen endometrioosin oire.
        ripuli ei ikinä ole täysin normaalia, silloin suolessa on aina jotain, olkoon sitten vaikka vatsatautibakteeri tai jotain sinne päin, mutta se ei ole täysin normaalia.
        tästä voi olla montaa mieltä mutta alalla työskentelevänä ja näistä kyseisistä ongelmista ja kivuista pitkään kärsineenä tää on mun mielipide.
        joten ollaan molemmat sitä mieltä kun halutaan.

        Ole sinä ihan mitä mieltä haluat. Minä voin kertoa faktan. Ole uskomatta, jos ei kiinnosta.

        Et oo vissiin kovin monesta lähteestä etsinyt aiheesta tietoa, jos kehtaat väittää, että ei ole normaalia. Kuten edellä on sanottu, ripuli johtuu kohdun supistelun aiheuttamasta oireilusta suolessa, eikä siihen tarvita mitään bakteereja "tai jotain sinne päin". Ihan normaali oire. Katopa kun toisilla se vaan menee näin ja on ihan yhtä tavallista kuin se, että sormesta tulee verta, kun leikkaat siihen veitsellä.


    • ruusu_tytto

      Mulla kanssa menee vatsa sekaisin kuukautisten aikana eikä särkylääkkeet oikein helpota asiaa. onko minkäänlaista apua tähän ongelmaan olemassa?

    • ykstytteli1

      Mulla on täysin samanlainen juttu! Ja täysin normaalia se on!

      • Kissetiina

        Sekaisin on ensimmäisenä/toisena päivänä, vessassa pitää juosta vähän väliä ja kovasti kiertää. Tänään on semmoinen päivä :D ....kohta menen taas.... :/


    • Nainen 44v

      Tästä on aikaa muutama vuosi, kun käväsin terveyskeskuksessa ihan sen takia kun kuukautisten aikana ripuloin.
      Jouduin hoitajan luokse ja hän naureskeli, että ei kuukutisten aikana tule ripulia.

      Onneksi nykyään ei tule ripulia jostain kumman syytä, oisko vaikutusta ollut pillerien kanssa, mene ja tiedä.

      Sittemmin, pistin röörit tukkoon ja hormoonien käyttö loppui siihen.

      Saa nähdä, kunhan vaihtarit ilmestyy mitä sitä pitää popsia, jotta olo olisi kutakuinkin hyvä. Migreenin vuoksi en voi estrogeeniä käyttää.

      • no höh

        "Jouduin hoitajan luokse ja hän naureskeli, että ei kuukautisten aikana tule ripulia."

        Aika asiatonta käytöstä hoitsulta. Luuliko hän, että kuvittelit vain kaiken? Tai valehtelit? Inhottavaa mennä kertomaan vaivojaan ja saada tuollaista vähättelyä osakseen.


      • Nainen 44v
        no höh kirjoitti:

        "Jouduin hoitajan luokse ja hän naureskeli, että ei kuukautisten aikana tule ripulia."

        Aika asiatonta käytöstä hoitsulta. Luuliko hän, että kuvittelit vain kaiken? Tai valehtelit? Inhottavaa mennä kertomaan vaivojaan ja saada tuollaista vähättelyä osakseen.

        Kerran sattui sama hoitaja kun valitin niskan jumituksesta. Hoitaja vain näytti miten venytellään ja venytellään ja käski ottamaan päänsärkyyn särkylääkettä.

        Enpä uskonut hoitajaa vaan marssin yksityiselle ja tokasi, että mulla on niska-hartia tulehtunut. Lääkäri lisäsi vielä, että niskalihaksia ei saa venyttää eikä hieroa, eikä lämpösessä suihkussakaan saa olla.

        En muista saiko hoitaja huomautuksen vain annoinko olla, enpä ole siellä käynyt muutamaan vuoteen.


      • nomusa

        ai mua rupes naurattammaan ! vai nauroi hoitsu "ei kuukautisten aikana tuu ripulia" hitto tää on aika aiheen sivuumista mutt siis toi lausemuoto sai kuulostamaan siltä että on mahdotonta tulla ripuli menkkojen aikana.. ahahhaaa.. sanokoha hoitsu ihan noin sanan tarkkaan.. hah, samaku väittäs että kuukautisten aikana ei voi kusta tai syödä leipää!! joo tarkotus ei ollu vittuilla, rupes vaan naurattamaan ett jos on ihan noin sanonut! ANteeks, mun oli ppakko kirjottaa tää!


        Mutt mulakin vatsa aivan järjetön menkkojen aikaan! Sillo ku ne oli vasta alkaneet, suolisto ei ollut sekaisin vaan mulla oli toisenlaisa kipuja. Selkää ja vastaa koski niin paljon että joskus pyörryin kivusta ja jouduin käpertymään lattialle ihan kippuralle.. Se oli kamalaa, varsin kun sattu koulussa... Kyll mieluummin olen vatsa sekaisin kuin että joutusin kärsimään noista kivuista... TAi siis en vähättele kenenkään vatsa sekaisin oireista, siis kun ett mä koen "miellyttävämmäks" itelleni tän vatsan mouruamisen ja turvotuksen kuin sen polttavan ja vihlovan kivun... Mutt niin, mulla ei kyllä ole ripulia, vaan vatsa on silleen muuten sekasin.


    • 11vtyttö

      OMG!!! Siis voiskohan mulla alkaa menkat koska mulla on ilmestyny pari finniä ja vatta on sekasin koko ajan että joutuu olla koko ajan vessassa ja selkä on ollu pari päivää kipee ja välillä se naksahteleeki. Ja oon siis 11v kiitos jos joku vastais tähän mun viestiin.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      56
      2979
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2818
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      34
      1977
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1922
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1778
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1727
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1432
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      93
      1200
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe