Osaisiko kukaan sanoa, minkä on oikea nimi Helsinkiläiselle vanhalle tanssikoululle, joka on toiminut ainakin 60-luvulla ja jonka nimen olen kuullut lausuttavan "pertsikore"? Ja missä osoitteessa ko. tanssikoulu on sijainnut.
Vastaukset 8
- T.J.
Yhtyeen The Strangers – Suomen ensimmäinen ’ rautalankabändi ’ ensi esiintyminen oli Messuhallissa Uutena Vuotena 1961 Terpsichore tanssikoulun päättäjäisissä.
Muuta tietoa en tähän hätään löytänyt.- T.I.
kiitos tiedosta!
- jiveeeee
Tepican tanssitunnit joo ;)).
- Terppari
Terpsikor ta Therpsicore tai Terpsicore , en nyt muista kirjoitusasua. Ko tanssikoulu sijaitsi. Helsingissä Tuomiokirkolta katsottuna vinosti vasemmalle olevassa rakennuksessa Valkoisessa salissa.
- käytyonsiellä
Tarkoitat varmaan sitä Balderin salia siinä Aleksanterink. 12 talossa. Talokin taitaa olla nimeltään Balderin talo. Siinä toimi jossain vaiheessa myös Niemisen tanssikoulu.
- PekkaS
Itse kävin Terpsichoren kurssilla Lapinrinteellä Satakuntatalolla vuonna 1961
- Anonyymi
Siellähän minäkin opettelin askelia. Veikko Turunen ja Raija Silvennoinen opettivat.
- Anonyymi
Lapinrinteellä kävin minäkin therpsikorea, 1964 tai -65
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 67758
- 113722
- 37696
- 129649
- 67589
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40589Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58483Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu142459Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35458- 26455
- 41422
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0395Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa29393Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks58377- 29374
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys64374- 60368
- 32361
Jää tyhjää tila
Kun ärrä loppuu. Toivottavasti ei kyhätä siihenkin kirppari. Hävettää koko keskusta.24359- 23357