Osaisiko kukaan sanoa, minkä on oikea nimi Helsinkiläiselle vanhalle tanssikoululle, joka on toiminut ainakin 60-luvulla ja jonka nimen olen kuullut lausuttavan "pertsikore"? Ja missä osoitteessa ko. tanssikoulu on sijainnut.
Haen vanhan tanssikoulun nimeä
8
2366
Vastaukset
- T.J.
Yhtyeen The Strangers – Suomen ensimmäinen ’ rautalankabändi ’ ensi esiintyminen oli Messuhallissa Uutena Vuotena 1961 Terpsichore tanssikoulun päättäjäisissä.
Muuta tietoa en tähän hätään löytänyt.- T.I.
kiitos tiedosta!
- jiveeeee
Tepican tanssitunnit joo ;)).
- Terppari
Terpsikor ta Therpsicore tai Terpsicore , en nyt muista kirjoitusasua. Ko tanssikoulu sijaitsi. Helsingissä Tuomiokirkolta katsottuna vinosti vasemmalle olevassa rakennuksessa Valkoisessa salissa.
- käytyonsiellä
Tarkoitat varmaan sitä Balderin salia siinä Aleksanterink. 12 talossa. Talokin taitaa olla nimeltään Balderin talo. Siinä toimi jossain vaiheessa myös Niemisen tanssikoulu.
- PekkaS
Itse kävin Terpsichoren kurssilla Lapinrinteellä Satakuntatalolla vuonna 1961
- Anonyymi
Siellähän minäkin opettelin askelia. Veikko Turunen ja Raija Silvennoinen opettivat.
- Anonyymi
Lapinrinteellä kävin minäkin therpsikorea, 1964 tai -65
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt394558Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532464Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391004Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161985- 107826
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70814- 136761
- 48760
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48696- 52690