Mistä itsepuolustusvälineitä?

Sennen Goroshi

Meno näyttää Suomessa raaistuvan. Mistäköhän saisi turvallisuutensa huomioonottava pippurisuihkeen tai jonkun muun itsepuolustusvälineen, jos on muita ideoita niin kyllä kelpaa. Stilettikin olisi varmaan hyvä pelotteluväline jos joku spurgu käy päälle, mistä semmoisen saisi. EI oo väliä onko laillista vai ei.

95

26049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rivi alaspäin

      Siellä muita apinaksi nimittelevä asiantuntija kertoo miten pärjäät ilman itsepuolustus välineitä ja nimeää varmaan sut kohta apinaksi.

      Ei täällä kukaan neuvo sulle mistä välineitä saa koska on silloin itse pahimmassa tapauksessa lirissä.

      Ihan vapaasti näyttää olevan myynnissä ainakin turvaspray-maali,värjää kyllä päällekävijän mutta sitä ei pysty kukaan ennustamaan mikä sen vaikutus on.

      Itselläni on lukkoliikkeestä ostettu taskuhälytin,ääni on kyllä helvetillinen,vaikutuksesta uhkailijaan en osaa sanoa.

      • Sennen Goroshi

        ... asiallisesta vastauksesta. Enpä tiedä noista maaleista ja hälyttimistä, taidanpa kokeilla josko poliisit heltyisivät antamaan luvan kaasusumuttimeen. Tiedä sitten miten kovat perusteet pitää olla, että annetaanko niitä ihan tuosta vaan tavalliselle huolestuneelle kansalaiselle.


      • olen olen

        Jos itsepuolustusvälineesi on teräase niin ei muuta kuin jalkaa toisen eteen ja esim. biltemaan tai clas ohlsoniin.

        Jos haluat pippurisumutetta niin kyllä muistaakseni joskus löyty jostain sivulta ohje sen tekemiseen
        (muistan, että tarvittiin alkoholia ja puna- tai viherpippureita).

        Ja sitten vielä, että jos joku paatunut rikollinen on käymässä kimppuusi ja otat esiin stileten, niin tämä todennäköisesti vain seisoo ja nauraa, ja lopuksi sanoo, että: lyö jos on pokkaa.


      • ketsuppibensaanaamaa

        Oma liekinheitin se 5-metrin etäisyydelle se olla pitää :)

        Felix-kissan ketsuppipurkista tehtynä.


      • ketsuppibensaanaamaa
        ketsuppibensaanaamaa kirjoitti:

        Oma liekinheitin se 5-metrin etäisyydelle se olla pitää :)

        Felix-kissan ketsuppipurkista tehtynä.

        Mutta jooh kukaan ei epäile että olen asesuunnittelija sitten :(


      • kemikaalikeijjo

        jos elät niin kuin kunnon kansalainen et tule tarvitsemaan mitään itsepuolustusvälineitä muussatapauksessa (sipulikanava) sieltä löytyy pelit ja vehkeet


      • Anonyymi
        kemikaalikeijjo kirjoitti:

        jos elät niin kuin kunnon kansalainen et tule tarvitsemaan mitään itsepuolustusvälineitä muussatapauksessa (sipulikanava) sieltä löytyy pelit ja vehkeet

        Kokeneena voin sanoa, että lakia itse noudattaen, ja lain mielipiteitäni puolustaen, kävi eräs idiootti silti päälleni, koska meillä oli erilaiset mielipiteet asiasta.


    • ja lähtötelineet

      Lenkkitossuja saa kaupasta edullisestikin.

      Paras itsepuolustuslaji on 100 metrin juoksu!

      • vielä lisäyksenä että

        Tennarien hankintaan ei tarvita mitään lupapapereita ja tennarit ovat silti täysin lailliset.


      • Sennen Goroshi
        vielä lisäyksenä että kirjoitti:

        Tennarien hankintaan ei tarvita mitään lupapapereita ja tennarit ovat silti täysin lailliset.

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, mutta aika hyvä kunto saa olla jos vaikka joku tyyppi tulee huonoin perustein rahoja perimään kun olet kiikuttamassa juuri kaupasta ostamaasi uutta plasma TV:tä kotiin ja meinaat häntä välttää menettämättä kuitenkaan kyseistä telkkaria. Ja voihan se tyyppi olla isompi ja nopeampi muutenkin...


      • En juokse karkuun

        Vain todellinen paskahousu juoksee karkuun. Jätätkö muijasi hyökkääjän hakattavaksi ja juokset karkuun? Vittu mikä neiti! Osta minihame niiden lenkkareiden pariksi!
        Kyllä paras ja laillinen itsepuolustusväline on teräskärkimaihari. Niillä kun potkaisee hyökkääjää päähän niin 120 prosentin varmuudella ei nouse ylös, ja jos silminnäkijöitä ei ole, kannattaa varan vuoksi potkia muutaman kymmenen kertaa niin että pääsee patolgin vastaanotolle.
        Se on varma asia että jos minun kimppuun joku erehtyy edes yrittämään, olen valmis tappamaan sellaisen ja istumaan vaikka elinkautisen. Sehän on vain noin 12 vuotta.


      • anonyymi4
        En juokse karkuun kirjoitti:

        Vain todellinen paskahousu juoksee karkuun. Jätätkö muijasi hyökkääjän hakattavaksi ja juokset karkuun? Vittu mikä neiti! Osta minihame niiden lenkkareiden pariksi!
        Kyllä paras ja laillinen itsepuolustusväline on teräskärkimaihari. Niillä kun potkaisee hyökkääjää päähän niin 120 prosentin varmuudella ei nouse ylös, ja jos silminnäkijöitä ei ole, kannattaa varan vuoksi potkia muutaman kymmenen kertaa niin että pääsee patolgin vastaanotolle.
        Se on varma asia että jos minun kimppuun joku erehtyy edes yrittämään, olen valmis tappamaan sellaisen ja istumaan vaikka elinkautisen. Sehän on vain noin 12 vuotta.

        plus että ensi kertalaiselle se on mun tietääkseni vaa puolet tosta 12 vuodesta


      • otappakuva!
        En juokse karkuun kirjoitti:

        Vain todellinen paskahousu juoksee karkuun. Jätätkö muijasi hyökkääjän hakattavaksi ja juokset karkuun? Vittu mikä neiti! Osta minihame niiden lenkkareiden pariksi!
        Kyllä paras ja laillinen itsepuolustusväline on teräskärkimaihari. Niillä kun potkaisee hyökkääjää päähän niin 120 prosentin varmuudella ei nouse ylös, ja jos silminnäkijöitä ei ole, kannattaa varan vuoksi potkia muutaman kymmenen kertaa niin että pääsee patolgin vastaanotolle.
        Se on varma asia että jos minun kimppuun joku erehtyy edes yrittämään, olen valmis tappamaan sellaisen ja istumaan vaikka elinkautisen. Sehän on vain noin 12 vuotta.

        otappa kuva ku se parimetrinen n****** tule ahistelee ku monotat sitä maihairilla ohimoon


      • karata.

        Näin on paras itsepuolustuslaji on KARATA !


      • Tuli_vaan_mieleen
        En juokse karkuun kirjoitti:

        Vain todellinen paskahousu juoksee karkuun. Jätätkö muijasi hyökkääjän hakattavaksi ja juokset karkuun? Vittu mikä neiti! Osta minihame niiden lenkkareiden pariksi!
        Kyllä paras ja laillinen itsepuolustusväline on teräskärkimaihari. Niillä kun potkaisee hyökkääjää päähän niin 120 prosentin varmuudella ei nouse ylös, ja jos silminnäkijöitä ei ole, kannattaa varan vuoksi potkia muutaman kymmenen kertaa niin että pääsee patolgin vastaanotolle.
        Se on varma asia että jos minun kimppuun joku erehtyy edes yrittämään, olen valmis tappamaan sellaisen ja istumaan vaikka elinkautisen. Sehän on vain noin 12 vuotta.

        Miksi sitä sitten kutsutaan elinkautiseksi?


      • fowuhowh
        Tuli_vaan_mieleen kirjoitti:

        Miksi sitä sitten kutsutaan elinkautiseksi?

        Varmaan siksi, että jo 6 saati 12 vuotta olla poissa naismarkkinoilta, tekee tilanteen jo niin huonoksi minkään hyvien naisten osalta enää, että saa olla loppuelämän ilman kunnon naista.
        Jäännöspaloja ja läskejä saattaa olla vielä olemassa, mutta kaikki nuoremmat ja paremman näköiset ovat jo pariutuneet, etkä enää saavuta sitä ikäluokkaa, joka on itseäsi 12 vuotta nuorempia, eli paluuta siihen aikaan kun jouduit koppiin jäähylle.


      • einim
        anonyymi4 kirjoitti:

        plus että ensi kertalaiselle se on mun tietääkseni vaa puolet tosta 12 vuodesta

        Elinkautisessa ei ole ensikertalaispuolitusta.


      • Tgvbju

        Tuli toissakesänä kokeiltua juoksua ihan nahkaisilla kävelykengillä - mitä tulee juoksioiden arvostelijoihin, niin omassa tapauksessa lähelleni pyrki ihan useampi henkilö ja yhden naama sulautui pelottavasti pimeään kesäyöhön.


      • Anonyymi

        Entä jos ei ole pläk sadamabits?


      • Anonyymi
        anonyymi4 kirjoitti:

        plus että ensi kertalaiselle se on mun tietääkseni vaa puolet tosta 12 vuodesta

        "anonyymi4
        2012-11-06 22:21:09
        plus että ensi kertalaiselle se on mun tietääkseni vaa puolet tosta 12 vuodesta"

        ................
        lisään vielä "vangin vuosi on 8kk"


      • Anonyymi
        einim kirjoitti:

        Elinkautisessa ei ole ensikertalaispuolitusta.

        einim
        2017-09-11 23:16:12
        Elinkautisessa ei ole ensikertalaispuolitusta.
        ----
        Elinkautinen: "Mistä rikoksista elinkautinen?
        Yleisin rikos, josta tuomitaan elinkautinen vankeusrangaistus, on murha. Muita rikoksia, joista elinkautinen vankeusrangaistus on mahdollinen seuraamus, ovat esimerkiksi eräät sotarikokset, törkeä maanpetos, törkeä valtiopetos ja eräät terrorismirikokset".

        Elikkä itsepuolustuksena tehty tappo maksimissaan jotain 6-8 vuotta?


    • ...

      Minkäänlaiseen kaasusumutteeseen/vastaavaan tuskin saat kantolupaa, jos perustelu on itsepuolustus. Perusteet pitäisi olla hieman toisenlaiset.

      Kun kyselit stiletin tai muun välineen perään, niin kannattaa ehkä ennen hankkimista miettiä mitä tapahtuu, jos se puukkko tavalla tai toisella päätyykin sen hyökkääjän haltuun. Yhtä pahaa jälkeä se puukko tekee omienkin kylkiluiden välissä..

    • Tapa2914u12384

      on alkaa harrastamaan jotain itsepuolustus lajia. vaikka judoa. tai sitten jos haluaa pistää vähä kovempaa vastaan niin vaikkapa nyrkkeilyä ;) niillä pärjää ja pitkälle.

      • Nyrkkeilijä

        Nyrkkeily ja nyrkkirauta on paras vaihtoehto.


    • Laillinen ase

      Ammoniakkipitoinen puhdistusaine pumppupullossa ei myöskään tapa mutta kirveltää pirusti silmissä.

      Suomen kieroutuneen lainsäädännön perusteella puolustautuja luultavasti saa syytteen ja tuomion hyökkääjän lievästä pahoinpitelystä. Hätävarjelupykäläähän ei Suomessa koskaan sovelleta.

    • Morkko

      Olette te kyllä sekaisin. Samanlaista menoa täällä kuin jenkkisarjoissa. Jospa jättäisitte tv:n katselun vähemmälle, niin siinä teille hyvä itsepuolustusväline.

      • Anonyymi

        ilmeisesti Morkko ei oo koskaan jäänyt päälle hyppivien ja purevien bullmastuffien raatelun
        kohteeksi , valitettavasti alkuviikosta hyökkäsi 2 noita koiria päällemme kun lähdin lenkille.
        omalla tontillani ne raateli koiriani, toinen pääsi vähällä mutta toisen peffaan ja alavatsaan
        tuli kunnon puremajäljet eli syvät kolot, eikä koirien haltija ees yrittänytkään ottaa niitä
        kiinni vaan pyöri eestaas vaan sennäköisenä että muka tekis jotain, kun mies lähti pois
        niin isompi koira lähti myös pois ja nuorempi koira jäi vielä pyörimään kotiovelleni, hyppi
        lasiovea vasten pitkään eikä sitä kukaan hakenut pois , mitäs Morkko sitte olis tehnyt


    • Pippuria pippuria

      Netistä saa kaikenlaista. Ebaysta saat halvalla (postikuluineen noin kympin) paprikasumuttimen (OC, 10%), tulee eu:n alueelta huomaamattomassa postikuoressa kotiin. Toimijoita on muitakin, mutta tämä ainakin oli luotettava. Saksasta eräästä "tarvikefirmasta" saisi useitakin erilaisia sumuttimia, hinnat vaan korkeammat kuin tuolla edelläolevalla, postikuluineen viitisen kymppiä, esim paprikasumute (OC) geelimäisessä muodossa, tätä ei ole kokeiltu. Muualtakin eu:n alueelta saa, helposti, googlella löytää. Laitonhan tuollainen täällä on, mutta hätävarjelutilanteessa sillä ei ole vitunkaan väliä, vaikka jokin sanktio tulisikin. Lievän ampuma-aserikoksen tunnusmerkit täyttää tuollaisen mukanapito ja hankkiminen, käyttäminen rangaistavaa joka tapauksessa, sanktio riippunee tilanteesta, jossa käytetty. Halvalla ja helpollla löytyy siis, näistä jos kiinni jää, ei tarvitse minkäänlaisista aseiden- tmv hankkimisluvista enää haaveilla, saati sitten poliisiksi pääsystä tmv, jos sellainen on mielessä käynyt.

    • .kansalainen.

      Tallinnasta saat laillisesti sumutteita, stilettejä ja muita välineitä ilman kunnon kansalaisiin kohdistuvaa epäluuloista byrokratiaa. Suosittelen.

      • tervevaan1

        ostettua saat laillisesti mutta maahantuonti ei ole laillista


    • Josef Mengele

      Itsellesi S-mersu ja anopille Niket.

    • ölkjhg

      ole raaistuneet ollenkaan. kannattaa liikkua paremmissa piireissä. kyllä se kännipäissään hosuminen vie ennenaikaiseen tehohoitoon. alkoholi on kuningasten juoma. teräaseet ovat ruuanvalimstusta varten.

    • väsynyt23

      Täällä sanotaan usein siitä että puhutaan kun jenkki elokuvissa tai muuten mietitään yli hätiköidysti.
      Voin tunnustaa että miehillä tämä on vain helpompaa, olen itse vähän päälle 20 v nainen ja asuin Helsingin seuduilla idässä ja ydin keskustassa, nykyään asun Espoossa.
      Helsingissä asuessani minua uhkailtiin postitse ja seurattiin ja muutenkin jouduin pariin otteeseen ahdistelluksi mutta jos muita sillä hetkellä ei olisi ollut liikkeellä niin... Minua pelotti kävellä yksin kotiin aina, vaikka asuinkin helsingissä 4 eri paikassa aina oli joku kimpussa, kaksi kertaa sama hyypiö.. Entinen poika kaverini sai pahoinpitely syytteen erään narkkarin ahdistelusta joka kävi käsiksi minuun useasti sekä odotti aamulla että lähden töihin meidän pihalla tai kun katsoin illalla ikkunasta se katsoi suoraan minuun.
      Tämäkään ei heihin tepsi vaikka hän makasi teholla 1 kuukauden.
      Miksi Suomessa ei olisi hyvä ostaa asetta? Itse olen pieni kokoinen ja muutenki heikon näköinen niin ei olisi paha kantaa laukussa asetta, jos joskus oikeasti on vain yksin. Soitin 2 vuoden ajan ystävälleni että vie minut kotiin 1 kilometrin matkan kun en uskaltanut. Missä vika?

      • ononon

        on ongelmia, osta kätevän kokoinen ulkomitoiltaan esim. 7 x 13 cm sähkölamautin joka toimii samalla taskulamppuna jo sen rätisevä ääni saa ainakin minut miettimään pari kertaa tulisinko päälle vai en.


      • Liikeidea
        ononon kirjoitti:

        on ongelmia, osta kätevän kokoinen ulkomitoiltaan esim. 7 x 13 cm sähkölamautin joka toimii samalla taskulamppuna jo sen rätisevä ääni saa ainakin minut miettimään pari kertaa tulisinko päälle vai en.

        myös sellasia Milla Magian posahduspommeja, jotka vaikka muodostavat muutamaksi minuutiksi niin sankan sumun, että hyökkääjä kompastuu omiin kinttuihinsa.


    • itsensäpuolustaja

      Helsingin ydinkeskustassa asuvana voin sanoa, että iltaisin on välillä aika turvaton olo raavaalla miehelläkin. Kimppuun on käyty kolmesti ilman minkäänlaista provokaatiota ja uhkailtu pari kertaa. Yhdellä kerralla oli onneksi miespuolinen kaveri mukana, kun joku narkkari hyökkäsi kimppuun, toisella kerralla teinijengi yritti ryöstää mutta sattumalta paikalle tullut poliisiauto sai tyypit pakenemaan, kolmannella kerralla minua kookkaampi nuorimies tuli tönimään ja lyömään mutta oli sen verran kookas, ettei kunto riittänyt juosta perässä, kun pakenin paikalta.

      Nyt olen miettinyt itsepuolustusvälineen hankkimista, kun ei koskaan tiedä, milloin tilanteesta ei selviydykään paljain käsin, puhumalla tai pakenemalla. Toisaalta siihen voisi käyttää kotoa löytyviä tarvikkeita. Kolikoilla täytetty sukka sattuisi ihan helvetisti, jos sitä käyttäisi pamppuna, tasokas metallinen kuulakärkikynä ajaisi stiletin virkaa. Spraymaali silmissä voisi sekin hidastaa hyökkääjää. Keksiikö joku muita, suhteellisen pieniä kodinesineitä, joita voisi käyttää itsepuolustukseen?

      • ...

        Tarjoustalossa myydään tukevanlörtsyjä, mustavartisia pyöränlukkoja, joissa on mielestäni iskuvoimaa. Mielestäni sinun kannattaisi kuitenkin miettiä aikoja ja reittejä, joita nyt kuljet. Valitse vilkkaammat ja valaistut reitit, jos kuljet jalan. Öisin ei ole miehelläkään kaupungin keskustassa turvallista.


      • vaihtoehtoja on
        ... kirjoitti:

        Tarjoustalossa myydään tukevanlörtsyjä, mustavartisia pyöränlukkoja, joissa on mielestäni iskuvoimaa. Mielestäni sinun kannattaisi kuitenkin miettiä aikoja ja reittejä, joita nyt kuljet. Valitse vilkkaammat ja valaistut reitit, jos kuljet jalan. Öisin ei ole miehelläkään kaupungin keskustassa turvallista.

        Jep fillarin ketjulukkoa voit kantaa ihan vapaasti mukana tai jotain paksua vaijerilukkoa. Hiuslakkaa silmiin toimiin aivan takuulla ja etiketit voi vaikka teipata piiloon niin että voi uhkailla muka jollain sumutteella vielä ennen. Kävelykeppi joka on kestävä ja täysin laillinen pitään missä vaan mukana. Kaulin, akkuporakone tai fillarin ketjut voi kanssa olla mukana. Tai vaikka muovikassiin mukaan paistinpannu.


      • IFK

        Parasta itsepuolustusta on kadun tapahtumien "lukutaito". Välttää ongelmia ennen kuin ne alkaa tapahtua. Ja liikkuminen selvin päin.


    • eesti boy

      Virosta löytyy.

    • liekinheitinnykyään

      Oma liekinheitin on kai nykyään suosituin, paljon tehokkaampi kuin joku etälamautin: felix-ketsuppipurkki vain ja se täyteen bensaa, ruiskauttaa ja sytyttää..

      • Fiksu idea

        Jos joku pulsu käy kimppuun ni rupeanki heti ensimmäiseks kaivamaan jotain helvetin "liekinheitintä" taskusta. Ja muutenkin vähän koomisen näköstä kulkee joku ketsuppipurkki mukana. =D


      • krabazukIsDead

        hiekapuhallin on oma suosikkini! häviää kyllä virne pahantekijän naamalta.)


      • Anonyymi
        Fiksu idea kirjoitti:

        Jos joku pulsu käy kimppuun ni rupeanki heti ensimmäiseks kaivamaan jotain helvetin "liekinheitintä" taskusta. Ja muutenkin vähän koomisen näköstä kulkee joku ketsuppipurkki mukana. =D

        357 🐁😎🙅


    • combatbar

      Ostakaa laadukas sotilasveitsi ja hakatkaa hyökkääjä sadan gramman palasiksi.

    • Ei syytä pelätä

      Siis paras keino puolustautua on ostaa Aasiasta lohikäärmeen muna kasvaattaa se ja kouluttaa siitä kunnon taistelija. Itselläni ainakin tämä on toiminut mainiosti ja paremmin kuin tuollaiset omat "liekinheittimet". Vaimoni koulutti myös itselleen Harri potterista tutun kolmipäisen koiran (viisastenkivestä). Toiminut vallan mainiosti ja vielä täysin laillinen. Eli siis ei muuta kuin munat tilaukseen ja olet turvassa!

      • krabazukisDead

        En ole koskaan tuntenut olevani enemmän turvassa kuin silloin kun la iltana kävelimme kaupungin läpi mukanani moralistitätini ja kaksi teini-ikäistä veljentytärtäni. humalaisillakin on näköjään itsesuojeluvaistoa!


    • kyllästynyt

      -tampereella ainakin on lähi naapurimaamme sakkia ja kauempaa tulleita nyky suomalaisia jotka hakkaavat ryöstävät kenet vaan ja isolla porukalla ja homma on jatkunut vuodesta toiseen.ja loppua ei näy.olsikohan suomessakin perustettava kaupungin osa partioita turvaamaan ihmisten koskemattomuutta ja liikkumisen vapautta.vai olsiko jokin muu keino tepsivämpi moisen roskasakin poistamiseen.keinoin jotka taatusti tepsii lopullisesti..

    • kyselen vain

      Nyt kun Suomessa pyörii näitä ulkomailta tulleita varkaita ja roistoja pimeydessä , niin jotain laillista itsepuolustusvälinettä etsisin. Itsepuolustuslajeja en rupea harrastamaan paskiaisten vuoksi ja karkuun en halua omassa kotimaassani juosta.

      Mistä saa laillisen pippurisumutteen?

      • Anonyymi

        Katkastu haulikko 😉


    • trollaattori_

      moottorisaha ja parit paprikasumutteet (y) myös miesten pesäpallomaila hoitaa homman!

    • Frontierbear

      Spurguiksi kutsutuista rappioalkkoholisteista harvemmin on vaaraa

    • sursillin

      Hälytin mukaan niin avaimenperämallilla tai jos avaimenperässä pieniä esineitä niin niitä voi tutkia juridisessa hengessä.

      Jos sattuu olemaan metallinen kuulakärkikynä mukana niin ei ole haittaa jos henki on uhattu. Suihkepulloja ei saa olla mutta pyörän korjauksessa äskettäien käytetty crc voi silmiin suihkutettuna aiheuttaa näköhaittaa jos on mukana autossa.

      Tietysti jos joku sattuu potkaisemaan kantapäällä polven yläpuolelle koko vartalon painolla niin siitä joutuu toinen sairaalaan ja toinen käräjille mutta tappelu loppuu helposti siihen.

      Muuta ei tule mieleen helposti. Aina kannattaa miettiä miten paeta paikalta.

    • viidakkoveitsi.

      Osta Motonetista kodinturvaksi viidakkoveitsi 70 cm hinta n.10 e.

      • rampo

        Iso veitsi jämähtää aina kiinni kylkiluihin;ei kovin hyvä idea.


    • tärpättiämunille

      Ainakin ennen poliisit väittivät alkuperäisen uhrin saavan itse asestaan, jos sellaista kantaa....
      Itsepuolustukseen pitäisi kuitenkin olla jotain mitä käytää.
      Rakennuksilla töissä ollut maalari vinkkasi joskus viime vuosituhannella; TÄRPÄTTIÄ MUNILLE. Tärpätti kirvelee sukuelimien ohuella iholla niin, ettei pysty suoraan kävelemään.
      Pitäisi kehitellä n. 2dl nestettä laukaiseva laite jolla voisi pamauttaa tärpättiä munille.
      Eikä todella sallia peseytymistä, muistaa loppu ikänsä pitä kalunsa housuissaan.

      http://metro.co.uk/2015/12/02/would-be-rapist-left-battered-and-bruised-by-victim-5538914/ Avaimet sormien välissä ovat myös hyvä hätä ratkaisu.
      Siveysvyö tuskin tekee paluuta se kehitetiin 1700luvulla ja katosi myös silloin kanatajat kuolivat omaan likaansa kun avaimen haltian oli tarkoitus olla poissa RISTIRETKELLÄ.

    • ampumalupa

      Ulkona ollessa mora on tosi mukava ja halpa puukko.Autossa on fiskarssin lyhyt heittokirves kätevä.Kotona kannattaa pitää kirves ja vesuri käsillä.Jos rosvo ampuu sinua rintaan voit juosta vielä korttelin perässä,päähän amuttaessa et voi enään yhtään mitään.Sijoita hieman rahaa myös videovalvontaan.Tämä on vielä laillista.

    • Turvaamista

      Asetta parempaa turvallisuuden takaajaa ei olekkaa olipa sitten lupa asiat kuinka tahansa, tosin ei siinä tilanteessa kyllä lupia kukaan kysele. tähän tässä turvallisuus asiassa on nyt pakostakin tultu ja kiitos hallitukselle. edellisille että varsinkin nykyiselle.

    • nainenalastonasenäin

      Minulla on käsi käsilaukussa tai taskussa, joissa on hiuslakka, Raid (isoille ja pienille ötököille, tappaa kotona ja puutarhassa) , tai mielellään stydimpää suihketta (ns. kodinhoitoaineet varsin sopivia). Tavoite on sumuttaa niin, ettei näkö palaa koskaan. Silmien hoidon jälkeen suoritan kohteelle kasvohoidon ja vartalohoidon. Niin hyvin kuin pystyn ja kykenen. Antaumuksella. Voimalla. Sydämeni kyllyydestä.

    • FAGTA

      NYT PALAAT VAAN TAKAISIN SINNE MISTÄ OLET TÄNNE RYÖMINYT NIIN ONGELMA ON RATKAISTU !

    • kakkakakaasd

      kyllä se AK 47 hyvä on .

    • plokijuhyh443

      Minut on hakattu kolme kertaa.

      Olin nauttimassa keväästä ihan metsässä niin auto pysähtyi paikalle. Kaksi miestä tuli ja hakkasi minut, täysin tuntemattomia.

      Toinen ravintolassa, joku ääliö löi ja potki pahasti.

      Naapuri hakkasi, monen vuoden huutelun ja kyttäyksen tulos.

      Väkivallalla on uhkailtu useasti.

      Parempi kun ei pahemmin juttele mitään radikaalia oikein kenellekkään. Mielipiteitä jotkut eivät kestä.

      Känniset pahimpia, ja ne naapurit myös

      Kaikki asiat ei siis ole kohdalla, ei normaali ihminen käyttäydy tuolla lailla

      Narkkarit, humalaiset, mielipuolet.

      Nykyään pidän pamppua autossa mukana ja vyön allakin kadulla, luotiliivitkin on hankittu.

      Toinen väkivallan muoto, henkinen, on myös tuttua.

      Ulkomaiset jengit kai pahimpia, löytyy niitä kotimaisiakin.

      Onhan niistä traumoja jäänyt, semmosta se elämä vaan on.

      Paha saa aina palkkansa, kannattaa muistaa.

    • lainsuojattomat

      Suomessa on onneksi vielä suhteellisen rauhallista verrattuna tänne Keski-Euroopan leveysasteille missä vaikutan.

      Tavan takaa saa lukea tai on uutisissa tapauksia erilaisista erityisen väkivaltaisista ryöstöistä, liikkeet, home- ja car jackingit jne.

      Usein toimintamalli on välitön ja nopea raaka väkivalta, joka ei katso edes kohteen sukupuolta tai ikää, uhrin neutralisointi väkivalalla ja kotiryöstöissä senjälkeen maksuvälineiden tunnuksien kiristäminen, vastaavat kassakaapin avaamiseen jos on, auton avaimet jne.

      Tai tullaan katsomaan myynnissä olevaa autoa, tai tekeydytään rooliasuunpukeutuneena mittarinlukijaksi tai poliisiksi, jotta uhri avaisi oeven.

      Näiden seurauksena on toisinaan / usein elinikäisiä vammoja ja kuolleitakin.

      Mielessä on ollut kaasusumuttimet (geeli sisätiloissa), kumiluotiase ja sähkölamauttimet, hälytyssummeri jne. Kuitenkaan lähietäisyydelle ei tulisi rikolista päästää.

      Noissa tilanteissa ei oiken ole aikaa odotella ja tiedustella onko kyse kohteliaisuuskäynnistä tai herrasmiesrikollisista. Lähtökohta on se, että hyökkäyksen seurauksena riskeeraa olla elinikäinen vakavakin vammautuminen tai henkensä menettäminen. Pakko yrittää puolustautua.

      Ongelma (jos) onnistuneesti itseään puolustaeessaankin on saada jälkikäteen rikollisliigan jäseniä uhkakseen kotinsakin läheisyyteen jne.

      Tai joutua syytetyn asemaan ja maksamaan rikolliselle korvauksia saamistaan vammoista.

      Kotia ajatellen jos on oma, niin voi toki koettaa parantaa asumuksen passiivista turvallisuutta, joka hidastaisi riittävästi tunkeutujia ja saisi hakemaan helpompia kohteita.

      Vaikka en olekaan jenkkiläisen liian liipasinherkkyden ja asevimman kannalla, niin lakien tulisi olla sellaiset, että jokainen rikollinen vaikkapa jonkun asuntoon tunkeutuessaan hyvin tietäisi olevansa vanhaan malliin _lainsuojaton_ ja uhrilla oikeus itseään kaikinkeinoin puolustaa ilman riskiä joutua hätävarjelun liioittelusta syytetyksi.

      Näissä tapauksissa monien ns. oikeusvaltioiden periaate "sama laki ja oikeus kaikille" johtaa suorastaan perversioon ja uhrien tupla-uhriuteen. Bonuksena uhreille on usein elinikäiset traumat väkivallan seurauksena.

      Potentiaalisti tappavan väkivaltaisen home-jackingin tekijät eivät todellakaan ole samalla linjalla kuin normaalit kansalaiset, vaan todellakin potentiaaleja vakavasti vammauttajia ja tappajia.

      Ps. Samaan aikaan ihmettelen miten näissä ns. oikeusvatiossa seksuaalisista hyväkiskäytöstä ja raiskauksista ko. alhaiset rikolliset niin usein pääsevät kuin koira veräjästä ja aivan mitättömin seuraamuksin.

    • Puolustapakene

      Tilanne jossa kotikaupungin kadulla käy 1 henkilö kimppuun: Käytän sekä käsiäni, jalkojani ja hampaitani että pääsen tilanteesta.
      Mikäli useampi kävisi kimppuun, sitten en tiedä muuta kuin yrityksen irtautua, ja juosta- mutta ensisijaisesti ohessa huutaa niin kovaa apua kuin vain pystyn.

      Liikun välillä luonnossa. Mukanani on retkivarustus, johon kuuluu sekä eräpuukko, että retkikirves. Ei ole kukaan, koskaan, edes yrittänyt kiinni käydä ns. kadulla, luonnossakaan, vaikka sielläkin välillä tapaa jos jonkinlaista tyyppiä. Kun pitää ne pakolliset teräaseet, vain itsensä ja mahdollisen hyvin luotetun matkatoverin käytössä, ja yöpyessä niin etteivät kesävaloisana aikana ole saatavilla ulkopuolisille, niin hyvä on. Alkoholia nauttineille ei kannata antaa myöskään käsiin, mikäli ottanut jo humalan puolelle.

      Yksi millä varmistaa omaa turvallisuuttaan, on ettei ole suotta luottavainen. Ja reissuissa jakaa esimerkiksi rahavarat, niin ettei tärkeä matkakassa voi ulkopuoliselle kerralla löytyä. Kortteja en suosittele pitämään mukana, esimerkiksi festarireissuilla.
      Turvallisesti reissaava ilmoittaa matkareittinsä, ja sen poikkeuksetkin matkan aikana luotetulle läheiselle. Ei siis niin, että esimerkiksi reitin yksi etappi on kerrottu olevan joulupukin pajaan, ja sen lähelle telttaan yöpymään, ellei näin ole.

      Puhuminen on kultaa. Kuitenkin heti kun paljastaa murteellaan, tai kovan puheripulinsa aikana olevansa kaukana kotoa, on helppo ryöstettävä, tms. Mieluummin vähän vaikenee, ns. maastoutuu sekaan, tai kyselee suoraan ihmisiltä vain semmoisia nappitietoja, mitä paikallinen tarvitsisi osallistuakseen esim johonkin tiettyyn tapahtumaan.
      Ja jos tuttavuus vaikuttaa vähänkin oudolle, on paras olla kertomatta hänelle mitään tärkeää, siitä missä yöpyy, siitä mille paikkakunnalle aikoo, tai sitä etenkään että on yksin- antaa mielummin ymmärtää että on jossain porukassa.
      Kaikkein viisainta kun korjaa rauhallisesti luunsa outojen, riitaa haastavien tyyppien ulottumattomiin- ja jatkaa eloansa ehjänä.

    • lollollolol

      mulla ei oo muuta mut mulle on kerrottu et huudat ihan täysil apuu ja jos ei tuu nii käytä mitä sait salilla (voimaa)

    • Eikö-112-ole-tiedossa

      Saahan noita suihkusta sun muita, aika läheltäkin. Kuitenkin, kaikki ovat kiellettyjä. Sinun pitää soittaa numeroon 112 ja pyytää apua.

    • StunGunJaSumute

      Ite tehty pippurisumute ja puhelimenkuoreen lisätty stun gun! Toimii kuin saatana ja ei kuule kukaa uskalla tulla lähellekkää ku vähä jyrisytät puhelinkuoren stun gunia (siitä kuuluu ihan helvetillinen sähkönvoima ja rätinä) Siinä teille 2 itsepuolustus välinettä. Ei sitä puhelinkuoren stun gunia huomaa ellei ala isommin esittelemään!

    • Ei-tarvetta

      Kunnon kansalainen ei itsepuolustusvälineitä tarvitse. Siis, miksi sinä muka sitten tarvitset?

      • Anonyymi

        Olet lammas


    • nytvaannyrkit

      Itse kokeilin joskus kauan sitten hankkia ostolupaa pippurisuihkeelle,lupaa ei myönnetty .

      Sen siaan hallussapitolupa myönnettiin seuraaville aseille .
      Pienoiskivääri,Smith &Wesson 357 Magnum,9 mm puoliautomaatti pistooli , sekä M-76 puoliautomaatti .

      • Zdeolk

        Hallussapitolupa pistooli/revolveri = myönnetty ennen suomen kouluammuskeluja


    • Älä-hanki

      Jos olet normaali kunnon kansalainen, et tarvitse mitään erikoisia itsepuolustusvälineitä. Jos sinulla sellaisia on. se herättänee viranomaisissa epäilyn jostakin muusta.

    • gadu

      Kaikki toisia vahingoittavan esineen kantaminen on Suomessa lain mukaaan kielletty.
      Ettekö sitä muka tienneet? Jos joltakulta löytyy sellainen esine, hän saa tuomion, mikä se sitten kussakin tapauksessa onkin.

    • Tgvikm

      Suurin osahan tästä ketjusta on sitä itseään, mutta itse olen sitä mieltä, että turvallisuustilanne on huonontunut jos liikkuu ilta ja yöaikaan väärissä paikoissa. Ok ei pidä liikkua, mutta jokainen voi osaltaan miettiä haluaako todella sitä? Sain itse tästä opetuksen viime kesänä kun lähdin kaverin luota la yönä kävelemään kotia. Pari "räppäriä" yritti ilmeisesti ryöstää, alkuun jopa hieman keskustelimme, mutta hyvin pian keskustelumme kävi yksipuolisen epäasialliseksi. Otin jalat alle. En ollut kännissä ja tapahtuma oli yllättävä, en asu Helsingissä, mut ei tää ihan tuppukyläkään oo. Väittäisin et jätkillä meni jotenkin pasmat sekaisin alkuun kun oon lipevä ja sanavalmis. Mut tässä tapauksessa ei puheet auttanut vaan juoksu.

    • Anonyymi

      laskuvarjo-jääkäri, nyrkkeilyn suomen mestari, pesäpallomaila ja pistooli,..nämä on kaikki testattu ja toimii kaikissa tilanteissa,..olen riittävän hullu ja en pelkää ketään,..enkä mitään !!

      • Anonyymi

        Jos on hyökkäystilanteessa pakko lyödä niin avokämmenellä ohimo-korva seudulle kunnon tälli ja mahdollisesti toisella kämmenellä heti perään toinen tälli.
        Mutta jos tilanteessa riittää maahan kaataminen hallitusti niin äkkiä kämmen hyökkääjän kasvoille, työntö ja samalla itse siirryt hyökkääjän sivulle ja kaadat hyökkääjän kämmenellä kasvoista työntäen oman jalkasi yli eli ojennat jalkasi hyökkääjän taakse, osittain hyökkääjä kaatuu reitesi yli, tätä kannattaa harjoitella jonkun kaverin kanssa että sinulla on oikea rintamasuunta liikettä tehdessäsi.
        Lenkillä hyvä turva on ns. patikointi sauva tai ihan kävelysauvat, patikointisauvasta saa tukea liukkaalla ja on olemassa patikointisauvoja jotka on teleskooppi sauvoja eli saa tarvittaessa lyhyeksi esim jos mene vaikka bussiin tai ratikkaan yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on hyökkäystilanteessa pakko lyödä niin avokämmenellä ohimo-korva seudulle kunnon tälli ja mahdollisesti toisella kämmenellä heti perään toinen tälli.
        Mutta jos tilanteessa riittää maahan kaataminen hallitusti niin äkkiä kämmen hyökkääjän kasvoille, työntö ja samalla itse siirryt hyökkääjän sivulle ja kaadat hyökkääjän kämmenellä kasvoista työntäen oman jalkasi yli eli ojennat jalkasi hyökkääjän taakse, osittain hyökkääjä kaatuu reitesi yli, tätä kannattaa harjoitella jonkun kaverin kanssa että sinulla on oikea rintamasuunta liikettä tehdessäsi.
        Lenkillä hyvä turva on ns. patikointi sauva tai ihan kävelysauvat, patikointisauvasta saa tukea liukkaalla ja on olemassa patikointisauvoja jotka on teleskooppi sauvoja eli saa tarvittaessa lyhyeksi esim jos mene vaikka bussiin tai ratikkaan yms.

        Pitää muistaa, että kaikki ns. hyökkäystilanteet ovat erittäin kyseenalaisia (kuka hyökkäsi, kuka teki mitäkin, kuka puolusti itseään ja miten). Mitään ei useinkaan ole tallenntunut valvontakameroille, joten ratkaisut ovat sen mukaisia.

        Siis, jos vahingoitat jotakuta enemmän, kuin sinä häntä, lienet syyllinen. Tapauskohtaisestihan tälläiset asiat arvioidaan ja todistajien lausumat ja muut olosuhteet tietenkin vaikuttavat tietenkin lopputulemaan.


      • Anonyymi

        Mikähän tämäkin (yllä oleva) postaus oikein on? Mistä tässä on kysymys?


    • Anonyymi

      Muuta Yhdysvaltoihin. Sieltä saat riittävät itsepuolustusvälineet paikallisesta asekaupasta. Kantolupia ei kysellä, koska siellä ei kantolupia tarvita. Ja jollei sinulla ole aiempaa rikostaustaa, henkkareiden (ajokortti) esittäminen riittää.

    • Anonyymi

      Mul on mukana aina tomahawkki ja lisäksi intiaanin vaistot. Kesällä liikun mokkasiineilla, äänettömästi voin siirtyä päälle hyökkääjän taakse ja kolauttaa tomahawkilla nukuksiin.

    • Anonyymi

      Suomessa on ainoa itsepuolustus väline turvakaasu, onneton pieni purkki hyvin mietoa mentholikaasua joka vaikuttaa ainoastaan silmiin jos edes osuu.
      Tämä on kyllä todella väärin että rikollisia ja päällehyökäääjiä/raiskaaja suojellaan.
      Mielestäni pippurikaasut tulisi sallia kansalaisille, syy miksi ei sallita on varmaan se että poliisi pelkää itsensä puolesta että kiinniotto tilanteissa poliisi onkin se joka saa kaasua, huoli on tarpeeton koska kiinniotto tilanteessa poliisit yleensä käskyttää kädet näkyviin, liian paljon Suomen poliisit meneekin kohteen luo "ystävänä" ja pläpläplää.

      • Anonyymi

        Eikös nämä poliiseiksi koulutettavat tutustuteta pippurikaasun nauttimiseen ilman suojanaamaria osana koulutusta.


    • Anonyymi

      Tilaa wishiltä, kyllä löytyy,laillisuudesta en tiedä.

    • Anonyymi

      Pippurisumutteen voi rakentaa itse. Samoin sähkölamauttimen. Lain mukaan kotona oleva lamautin on sallittu laissa olevan porsaanreiän vuoksi. Koska sitä ei saa kantaa, eikä myydä, eikä ostaa, eikä tuoda maahan, sen voi itse rakentaa kotona osista. Tämä puolustusongelma on iso varsinkin maalla, jonne poliisiauton tulo kestää esim. minulla 45 min., joten on pystyttävä puolustautumaan tilanteen niin vaatiessa. Tähän poliisilla ei ole selventävää vastausta: tarpeellista voimaa käyttäen. Miten siitä otat 60kg:na selvää oletko vahvempi 90 kiloista vastaan. Et mitenkään......jokainen voi tehdä asiasta omat johtopäätöksensä. Lain mukaan ihmisellä on oikeus puolustaa omaisuuttaan ja henkeään, mutta käytännössä istut linnassa, jos et pysty juoksemaan karkuun.... ja joudut käyttämään apuvälineitä, siis muita kuin esim. lamautin.

    • Anonyymi

      Vedä pistorasiasta johto suoraan oven ripaan, sitten ei tarvitse kuin tarvittaessa tökätä töpseli seinään, ei jää mitään jälkiä kun se vain sattui saamaan sydän kohtauksen johon kuoli, pakkohan se jotenkin on puolustautua.

    • Anonyymi

      Juu

    • Anonyymi

      Eiköhän se puukkokin toimi riittävänä pelotteena monille

    • Anonyymi

      Yksi hyvä, mihin ei tarvitse lupaa, on muovikuula-ase. Ampuu sellaisia kuulia. Eikä siitä saa sakkoja, jos joutuu puolustautumaan

    • Jos ei halua törsätä rahojaan kaasusumuttimiin, voi aina esimerkiksi ostaa pienen sitruunamehupullon, siis sellaisen muovisen josta puristetaan mehua ulos, ja täyttää sen Tabascon (vahva chilimaustekastike) ja sitruunamehun sekoituksella.

      Siitä sitten vain truuttaa uhkailijaa silmään, kirvelee taatusti, ellei jopa vie näköä. Kantama on jotakin parin kolmen metrin luokkaa.

      Kaikki ainekset ovat taatusti laillisia, eikä niitä pidä koskaan käyttää kenenkään silmiä kohti, ellei sitten ole omasta taikka jonkun toisen hengestä ja terveydestä kyse.

    • Anonyymi

      Tallinnasta saa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      IRA AALTONEN

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe