2000-luku

Putkivalo

Mistä tämä vuosikymmen tulee jäämään sinun mieleesi? No onhan tässä vielä pari vuotta aikaa, mutta tähän asti?

80-luku oli discon ja bodauksen aikakausi
90-luku itäblokin hajoamisen ja heavyn aikaa
2000-luku...? Netti ja tosi-tv?

48

1149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sohtrop

80-luku oli vapautumisen ja elektroniikan läpilyönti vuosia. glam rokkia ;) ja berliinin muuri hajos. Live aid -85, sen muistan aina, sillo oli hyvät kemut ;)
      paras nuoruus meni ;)

90-luku vaputumisen seurauksista maksettiin kova hinta, valtava pankkikriisi. kurjuutta ja säästökuuria jokaiselle, keppiä ja porkkanaa.
      musa puolella bäkkärit ja teik thättärit oli framilla.

kaks tonninen, tää on ollu vähä sulle, mulle eli pitää olla taitava, jaksava, kestävä, tietävä tai sitte susta ei oo mitään hyötyä, kukaan ei oo kiinnostunu.

lähes kaikki pyörii sähköisen tiedon ja viestimien ympärillä, kommunikointi vähenee, kiire lisääntyy, selviytyäkseen kovenevassa kilpailussa tarvitsee hirveän määrän teknologia tietoutta ja viimeisintä tekniikkaa. aika on rahaa, nopeammin, voimakkaammin ja korkeammalle.

lapset laiskistuu, lihoo, yksipuolistuu, rapistuu ja sairastuu. ne, joilla on rahaa rikastuu ja ne joilla ei oo, odottaa hoitotakuun piirissä lääkärivastaaottoaikaa seuraavalle vuodelle. hoitotakuu toimii, kutsu tulee nopeasti, hoito ensi vuonna.

luonto antaa ensimmäiset isot signaalit kestämättömän kehityksen jäljistä.ilmaston lämpeneminen, saastuminen, hurrigaanit....
      ruoka ja energia ovat joskus tulevaisuudessa kortilla.

O'er the land of the free and the home of the brave, kliseinen sanonta maailman suurimman roskapankin perustajilta, eikö mikään enää ole pyhää

tämän negatiivisen katsauksen jälkeen totean, että minun 2000-lukuni on ollut mahtava, hyvä, onnistunut...älkää käsittäkö väärin, olen vaan nauttinut elämästäni enemmän kuin ....

80-luku meni opiskellessa ja oppiessa, 90-luku "hulluna" puurtaessa ja nyt ;)

P.S koko elämä on "oppimista ja puurtamista" kunhan sen oikein oivaltaa, yleiskehitykseen pitäisi minusta kuitenkin saada muutos!

• Putkivalo

On tämä sitä, tehokkuuden ja tuottavuuden aikaa.

Tuntuu että kaikki tehdään netissä nykyisin, täällä on keskustelut, palvelut, treffit, viihde, melkein mitä vaan.

Yksi mikä multa jäi pois on botoxi ja kauneusleikkaukset. Tuli mieleen tuosta kun lapset lihoo.. Kauneusihannointi lähenee horroria :)

Ilmastonmuutos oli hyvä pointti. Silmät on jo auenneet, mutta vastuuta ei oteta. Minäkään. Onkohan ihminen liian lyhytkatseinen siihen hommaan.

Mukavaa kuulla kuitenkin että tämä on ollut sulle henk.koht. hyvää aikaa :) Sitten jaksaa ajaa tärkeitä asioita kun on tasapainossa :) Jatkahan nauttimista :))

• ehkä...

Suomi on herännyt tuhat vuotisesta kuolonunesta mitä tulee popmusiikkiin. Uskonnolliset ilmiöt jyrää ja kylmän sodan muuttuminen jääkylmäksi.

• Putkivalo

Vihdoinkin pieni Suomi on päässyt ulkomaillekin musansa kanssa!

• 888666111

Ihan samanlainen mielikiva ei ole vuosikymmenien menosta. Paljon on sattunut ja tapahtunut...

Tämä viimeisin vuosikymmen on ollut syvältä. En viittaa tositelkkariin jna. Tää vain muuten on ollut syvältä. Siis erittäin syvältä.

Tästä noustaan, toivon....

=DW=

• Putkivalo

Niitä on varmaan aina, tavalla tai toisella. Vähän outoakin, että vaikka kehitys jatkuvasti menee eteenpäin, aiheutetaan uusia kriisejä samalla. Tai elvytetään vanhoja. Pankkikriisejä ym.

Vaikutat toiveikkaalta kuitenkin. Silloin on jo puolet voitettu.

• ..elämässä oli sen verran myllerrystä, että se
      päällimmäisenä; ero pitkästä suhteesta, siihen
      liittyen muuttoa ja sen sellaista, mutta asia oli
      positiivinen :)
      Ensivuoden toivon jäävän mieleenpainuvaksi
      eräästä tietystä syystä, ehkä arvannet ;)
      Tuntuu toisinaan, että skriivailen täällä "kuin viimeistä päivää"
      just siks', että.. ;)

• Putkivalo

kyllä siihen pahimmillaan varmaan yksi vuosikymmen menee. Vähän samoissa fiiliksissä liikutaan :) Paitsi vastakkaisesta syystä skriivailen myös kuin viimeistä päivää :/ Mutta onneksi nämä meidän sessiot on sattunut saman aikaisesti :))) olen niin monet hekotukset saanut. Senkin kellohameinen blondi :)))

• Putkivalo kirjoitti:

kyllä siihen pahimmillaan varmaan yksi vuosikymmen menee. Vähän samoissa fiiliksissä liikutaan :) Paitsi vastakkaisesta syystä skriivailen myös kuin viimeistä päivää :/ Mutta onneksi nämä meidän sessiot on sattunut saman aikaisesti :))) olen niin monet hekotukset saanut. Senkin kellohameinen blondi :)))

hei, sinäpä nyt romantisoit aika tavalla ;)
        Juhlat joka tapauksessa..
        Varmasti olen runsaasti voiton puolella noissa hekotuksissa :))

• Putkivalo
        Sanin kirjoitti:

hei, sinäpä nyt romantisoit aika tavalla ;)
        Juhlat joka tapauksessa..
        Varmasti olen runsaasti voiton puolella noissa hekotuksissa :))

puoli minussa, se romantiikka ;)

Juhlat! Älä sano.... mega vai pienet vai..? Ja nyt sun on kyllä pakko vastata, prkl! Sen verran utelias olen :)) Ompelen sen sinisen kellohameen sulle muuten :)) ei ole kyllä hajuakaan minne mä sen lähetän...

• Ninas
        Putkivalo kirjoitti:

puoli minussa, se romantiikka ;)

Juhlat! Älä sano.... mega vai pienet vai..? Ja nyt sun on kyllä pakko vastata, prkl! Sen verran utelias olen :)) Ompelen sen sinisen kellohameen sulle muuten :)) ei ole kyllä hajuakaan minne mä sen lähetän...

siltä väliltä ;)

Heh, en kerro minne lähettää, saat pitää itse ;)
        Mä en ole yhtään salaperäinen; oon niin tykästyny
        teihin/tähän 40 .. ja ensi vuonna :/

Tiedän, ei sillä tavallaan oo väliä, mutta mulla
        on korvien välissä jokin häiriö, joka sanoo, etten silleesti 'kuulu' tänne, siis kun oon miinus, ei kun siis, no kyllä sä jo hiffaat ;)
        Mulla meni simmut ristiin ;))

• Putkivalo
        Ninas kirjoitti:

siltä väliltä ;)

Heh, en kerro minne lähettää, saat pitää itse ;)
        Mä en ole yhtään salaperäinen; oon niin tykästyny
        teihin/tähän 40 .. ja ensi vuonna :/

Tiedän, ei sillä tavallaan oo väliä, mutta mulla
        on korvien välissä jokin häiriö, joka sanoo, etten silleesti 'kuulu' tänne, siis kun oon miinus, ei kun siis, no kyllä sä jo hiffaat ;)
        Mulla meni simmut ristiin ;))

Putki mikä putki... höh, tosiaan ihan liian romanttinen ;))

Vai sellaiset! No perässä tullaan :)) Niin, ja tänne sä kuulut, niin se vaan on, se on kemiaa eikä ikää, uskotko. Olen minäkin käynyt välillä harjoittelemasssa naapurissa, mutta vaikeaa on päästä uuteen ryhmään sisään.

• on ollut surun aikaakin,mutta nyt on taas valokin loistanut kirkkaalta taivaalta..:)

• Putkivalo

ja hienoa että se alkaa olla takanapäin :) Toisaalta se on kyllä sellainen asia mikä taitaa seurata mukana aina enemmän tai vähemmän, kun sen on kerran kohdannut.

• Putkivalo kirjoitti:

ja hienoa että se alkaa olla takanapäin :) Toisaalta se on kyllä sellainen asia mikä taitaa seurata mukana aina enemmän tai vähemmän, kun sen on kerran kohdannut.

mutta kyllä se kummasti vain vähän helpottaa.Elämä vie mukanaan ja varsinkin,kun on itsellä muksuja..:)

• helppoo...

2000-luku: sätti ja USA:n romahtaminen sosialistiseksi valtioksi (yritykset tekee joko konkurssin tai sosialisoidaan)

• Putkivalo

ja tuossa USA:n kehityksessa voi vielä käydä kuinka vaan.. ja miksei sulle sätissäkin :)

• kuntoutuksenlomassa

tulee ihan mitä sattuu :)

Ihmisellä tuppaa olemaan paha tapa muistaa pahoja asioita. Mistä lie sitten johtuukin, joten tästä vuosikymmenenstä varmaan jää suurimmalle osalle mieleen viimeisen vuoden tapahtumat.

Vaan en niistä sen enempää.

Taitaa jäädä mieleen rakastuminen, rakastaminen ja uusi elämä:)

Tosin jäänee mieleen myös sairastuminen, mikä ei tosin poistune ensi vuosikymmenelläkään.

Täällä muuten ihan rattosaa täällä Apilassa. Kaikkien mummojen tapaan olen nyt myös bingonnut ja voittanut juomapullon. JEEEEE

Sähköhoitoa olen saanut..en kylläkään päähäni :D
      Sitä lapset kylläkin toivoivat.

Pikkasen nyt eksyin aiheesta eli mitä jää mieleen. Ei aavistustakaan, koska tätä vuosikymmentä vielä jäljellä. Ties mitä vielä kerkiää sattumaan.

Koetan soitella joku päivä kaikkien säkäreiden välissä :)

• Putkivalo

Sait ne sitten hetkessä epätoivon valtaan, ja ne päätti ottaa järeät aseet (sähköhoito) käyttöön :)) Mä tiedän, sä nauratit ne niin ettei ne pystynyt hengittää enää :))

Sulla onkin ollut sellainen rakkaustarina, että hirvikärpäsetkin jää kuolaamaan :))

Mullekin jää muuten omalla kohdalla mieleen kaikki uskomattomat ystävät mitä olen viime vuosina löytänyt *ruts* No niin, siinä sait vähän kiropraktiikkaa sähkön lisäksi :P

• kuntoutuksenlomassa
        Putkivalo kirjoitti:

Sait ne sitten hetkessä epätoivon valtaan, ja ne päätti ottaa järeät aseet (sähköhoito) käyttöön :)) Mä tiedän, sä nauratit ne niin ettei ne pystynyt hengittää enää :))

Sulla onkin ollut sellainen rakkaustarina, että hirvikärpäsetkin jää kuolaamaan :))

Mullekin jää muuten omalla kohdalla mieleen kaikki uskomattomat ystävät mitä olen viime vuosina löytänyt *ruts* No niin, siinä sait vähän kiropraktiikkaa sähkön lisäksi :P

hyvä vuosikymmen ainakin tähän asti :)

Kyllä kuntoutus on kova laji ja vaatii hyvää peruskuntoa *huoh*
        Onneksi viikon päästä pääsen kotiin lepäämään.

Mukavaa täällä on ja miehet mukavia *kikattaa* Tuovat minulle omenia vaikken ole edes opettaja.

Näissä miehissä hyvä puoli se etteivät pääse juoksemaan yhtään sen nopeammin kuin minäkään, joten saan, niin halutessani, aina jonkun kiinni :)

ps. Olen kova sana täällä. Johtuu tosin siitä, että saatan olla ainoa omin jaloin liikkuva alle kahdeksankymppinen.
        Suosittelen kaikille jotka epäilevät vähääkään omaa viehätysvoimaansa :D

Oikeasti tämä on hyvin tehokas paikka ja klo 22 olen aivan kanttuvei.

Vaan vesijumppa on sellainen laji, jota nyt sitten harrastan niinkauan, kun vain pikkasenkin jäsenet liikkuu.

Vaan nyt mentävä jonnekkin, kun tässä lukusalissa ihan typerä istuksia.

Hyvää Yötä :)

• Putkivalo
        kuntoutuksenlomassa kirjoitti:

hyvä vuosikymmen ainakin tähän asti :)

Kyllä kuntoutus on kova laji ja vaatii hyvää peruskuntoa *huoh*
        Onneksi viikon päästä pääsen kotiin lepäämään.

Mukavaa täällä on ja miehet mukavia *kikattaa* Tuovat minulle omenia vaikken ole edes opettaja.

Näissä miehissä hyvä puoli se etteivät pääse juoksemaan yhtään sen nopeammin kuin minäkään, joten saan, niin halutessani, aina jonkun kiinni :)

ps. Olen kova sana täällä. Johtuu tosin siitä, että saatan olla ainoa omin jaloin liikkuva alle kahdeksankymppinen.
        Suosittelen kaikille jotka epäilevät vähääkään omaa viehätysvoimaansa :D

Oikeasti tämä on hyvin tehokas paikka ja klo 22 olen aivan kanttuvei.

Vaan vesijumppa on sellainen laji, jota nyt sitten harrastan niinkauan, kun vain pikkasenkin jäsenet liikkuu.

Vaan nyt mentävä jonnekkin, kun tässä lukusalissa ihan typerä istuksia.

Hyvää Yötä :)

mä tuun mukaan. Kai minustakin vois jotain kuntouttaa. Täytyy muistaa omput :)

Vai vesijumppa sopii, hienoa! Eli joku on jo kotona rakentamassa sulle uimahallia *tirsk* :)))

Öitä sullekin, muijaseni :)

• gg-10

WTC on juttu ja muut tuhot joita vastikään... Ikäviä hommia.

Omalla kohdallani, nuortuminen ikinuoreksi. Ja se, rock on asenne.

• Putkivalo

Aattele, olin ihan unohtanut tuon WTC:n... kuuluuhan sekin olennaisena osana tähän aikakauteen. Aika raaka aika (oho). Kaikki tappaminenkin pitää tapahtua niin isosti. Niin kuin vähempi ei riittäis.

Kai tämä nelkytä on sellainen ikä jolloin pysähtyy miettimään itseään. Nuorempana sitä vaan meni ja tuli ja haali itselleen.. kaikkea, ja nyt voi miettiä omaa olemistaan. Ja huomata ettei se 16vee hönelö ole sieltä mihinkään kadonnut. Sama ihminen ollaan alusta loppuun saakka.

• Kiinailmiö

2000-luvulla kaikki mitataan rahalla. Mikäli joku yksikkö ei tuota riittävästi voittoa se siirretään halvemman työvoiman maahan. Yhtiön pörssikurssi nousee ja sijoittavat hymyilevät leveästi. Sitä on 2000-luku!

• Putkivalo

toisaalta se on varmaan myös osaksi tuonut edes vähän rahaa kehitysmaihin.

Oisko 2010-luku sitten taas pörssikursin laskukautta.

• Zinnia

Heips,

Tämä tulee jäämään mieleeni vanhemmuuden vuosikymmenenä. Olen kohdannut äitinä vaikeita asioita. Joutunut selviämään ja selvittämään asioita, joihin en kuvitellut koskaan joutuvani törmäämään. Raskasta, opettavaista ja... lopulta palkitsevaa. On kovin erilaista kasvaa ja kasvattaa 2000-luvulla kuin 60-80-luvuilla.

Laajemmin mieleen jäänee yleinen sekasorto, turvattomuus, väestön jakautuminen toimeentuleviin ja särkyviin. Maailmanlaajuisten ongelmien esiinmarssi. Tai siis ne ovat olleet jo vuosikymmeniä - nyt ne ovat vain nousseet puheisiin ja lehtien pääkirjoituksiin saakka.

• Putkivalo

on mahtanut olla, kun on omasta lapsesta kyse. Voin vain kuvitella.

On se niin totta tuo kaikki. Ylipäänsä aika menee aina vaan enemmän henkisen jaksamisen rajoille, kun vielä ei edes osata hoitaa (saati ennalta ehkäistä) näitä psyykkisiä sairauksia. Annetaan vaan pillereitä oireiden hoitoon, eikä hoideta itse sairautta. Lakkautetaan osastoja ja henkilökuntaa. Ihmiset jätetään yksin ongelmiensa kanssa, ei ymmärretä että jokaisella on vastuuta muiden hyvinvoinnista.

Tulevaisuus on varmaan valoisampi. Nyt ollaan nähty mitä sairauksia hyvinvointivaltio tuo, seuraavaksi alkaa niiden hoito :)

• Zinnia
        Putkivalo kirjoitti:

on mahtanut olla, kun on omasta lapsesta kyse. Voin vain kuvitella.

On se niin totta tuo kaikki. Ylipäänsä aika menee aina vaan enemmän henkisen jaksamisen rajoille, kun vielä ei edes osata hoitaa (saati ennalta ehkäistä) näitä psyykkisiä sairauksia. Annetaan vaan pillereitä oireiden hoitoon, eikä hoideta itse sairautta. Lakkautetaan osastoja ja henkilökuntaa. Ihmiset jätetään yksin ongelmiensa kanssa, ei ymmärretä että jokaisella on vastuuta muiden hyvinvoinnista.

Tulevaisuus on varmaan valoisampi. Nyt ollaan nähty mitä sairauksia hyvinvointivaltio tuo, seuraavaksi alkaa niiden hoito :)

Eteenpäin on elävän mieli. Ja onneksi voimani ovat riittäneet repimään myös nuo vekarat "uskon huomiseen" -polulle. Ei se helppoa ole aina ollut, eikä ihan "valmista" vieläkään. Mutta enää ei tarvitse kulkea varpaillaan joka hetki.

Apua ja tukea olen saanut Sydämenvaltaajalta. Ja musiikista! 80-luvulta jäi elämään musiikki. Ja se soi korvissani työmatkoilla, kotona, joskus jopa töissä. Scorpions, Joe Cocker, Billy Joel, Chris de Burgh,... Ja farkut. Ne oikean siniset. Kuin toinen iho.

Onneksi nykyään voidaan puhua muistakin kuin hyvistä asioista. Pahinta on, jos nuoren/lapsen paha olo ja epävarmuus lakaistaan maton alle. Ei uskota lasten tunteisiin ja tuntemuksiin, vaan vähätellään niitä. Mutta... asiahan on niinkuin ihminen sen kokee. Ja asiat pitää silloin selvittää. Olkoon kyseessä lapsi tai aikuinen.

Mistä tämä kaikki paha olo tulee? En tunnista sitä omasta nuoruudestani, itsestäni, sisaruksistani, koulukavereistani,...

"oltiin itsenäisii, oltiin toisissa kii... - ja kuitenkin jollain lailla enemmän sinut ympäröivän yhteiskunnan ja itsen kanssa?"

• Putkivalo
        Zinnia kirjoitti:

Eteenpäin on elävän mieli. Ja onneksi voimani ovat riittäneet repimään myös nuo vekarat "uskon huomiseen" -polulle. Ei se helppoa ole aina ollut, eikä ihan "valmista" vieläkään. Mutta enää ei tarvitse kulkea varpaillaan joka hetki.

Apua ja tukea olen saanut Sydämenvaltaajalta. Ja musiikista! 80-luvulta jäi elämään musiikki. Ja se soi korvissani työmatkoilla, kotona, joskus jopa töissä. Scorpions, Joe Cocker, Billy Joel, Chris de Burgh,... Ja farkut. Ne oikean siniset. Kuin toinen iho.

Onneksi nykyään voidaan puhua muistakin kuin hyvistä asioista. Pahinta on, jos nuoren/lapsen paha olo ja epävarmuus lakaistaan maton alle. Ei uskota lasten tunteisiin ja tuntemuksiin, vaan vähätellään niitä. Mutta... asiahan on niinkuin ihminen sen kokee. Ja asiat pitää silloin selvittää. Olkoon kyseessä lapsi tai aikuinen.

Mistä tämä kaikki paha olo tulee? En tunnista sitä omasta nuoruudestani, itsestäni, sisaruksistani, koulukavereistani,...

"oltiin itsenäisii, oltiin toisissa kii... - ja kuitenkin jollain lailla enemmän sinut ympäröivän yhteiskunnan ja itsen kanssa?"

just tuollaisista pienistä asioista :) ei sen tarvi sen isompaa olla.

Aika rohkea pitää olla että uskaltaa avoimesti puhua lasten pahasta olosta, ympäristön ensi reaktio on palloitella se takaisin tai pyöritellä silmiä "taas yksi kanaemo"... Kuvitellaan että ensin syytetään muita eikä siivota omaa pesää. Totuus on kuitenkin että aika pitkälle sitä yrittää selvitä omin voimin, ja miettii päänsä puhki minkä on tehnyt väärin. Se vaan kuuluu vanhemmuuten.

Jos vertaan omien lasten koulunkäynti omaan, nykyisin vaaditaan paljon enemmän. Joka viikko on kokeita, vaikka ovat vasta neljännellä. Eikä se tahti taida helpottua.. aikamoiset päivät opiskelijat tekee. Jos vielä joutuu tekemään töitä että saa rahaa.. huhheijaa....

• mamma mia

Markka euroiksi: rajun inflaation alku. Tuhoisat onnettomuudet, tsunami.
      Nyt ehkä alamme pikkuhiljaa heräämään, että maailma on sairas, ilmastoltaan ja muutenkin.

Jos vain jotain voisi olla pelastettavissa jälkipolvillekin.

Pelottaa, että jäätiköt sulaa ja peittää kaiken alleen tai, että tulee uusi jääkausi ihan lähiaikoina. Ilmat on nykyään niin kummallisia.

Kyllä tämä jää varmaan kierrätyksen ja ympäristötietoisuuden, luonnonsuojelun ja monenlaisten arvojen punnitsemisen ajaksi.

• Putkivalo

tuntuu epätodelliselta ettei tätä kehitystä edes saa pysäytettyä. Ja vielä oudommalta että emme kovasti edes yritä, en minäkään.

• Vuosikymmen on ollut suurten muutosten aikaa. Lasten aikuistuminen, avioero, uusi suhde jne. Toisaalta, jos muistiaan hieman virkistää, vähintäänkin yhtä suuria asioita on tapahtunut muinakin vuosikymmeninä.
      Kansainvälisesti ajatellen on ollut suuria onnettomuuksia, sotia ja kriisejä. Toisaalta on niitä tainnut olla aina ennenkin.
      Nyt tuntuu, ettei tästä vuosikymmenestä jää mitään mieleen paitsi alkava dementia, joka sekin kyllä unohtuu.

• Putkivalo

Ei siis mitään uusia mullistuksia :)) Paitsi että parin vuosikymmenen jälkeen se on meidän lapset eikä me jotka eroaa, lapsenlapset sotivan Natossa ja mä lopetan nyt tän synkistelyn tähän. Ihaakin kalpenee mun rinnalla.

• Rattus sp.

Syntien sovittamista, kuten ilmastonmuutos, ympäristön kemikalisoituminen jne.. Tuho aloitettu jo aiemmin, mutta laskun aika on koittanut.

Pidin 80-luvusta. Se oli jotenkin niin mukavan naiivia aikaa :).

• Putkivalo

se sovittaminen :)

Heh, vai naiivi aika :)) Muistan vaan sitä fitness aikaa, tuskallista saada ne sixpäkit x)

• laarilaarilaa.

- työttömyys
      - alkoholismi
      - erakoituminen
      - Korkeasaari
      - hautajaiset
      - käräjät
      - **** ry
      - mielenterveys ongelmat
      - sairastelu

..... laskuhumala.....

=DW=

• 2349 laalaa

Yöt menee mietiissä ja netissä. Päissäni olin kuvitellut vastanneeni samantyyppiseen ketjuun jossain muussa portaalissa. Näkyi jo tuolla aiemmin se juttu....

Lisään siis:

- dementoituminen

=DW=

• maailman

kilpailukykyisin maa. Onneksi se ei ollut sitä vielä mun nuoruudessa. Sain työpaikankin tosta noin vaan. Pitäisi iloita menestyksestä, mutta todellisuudessa ihmisillä on ongelmia. On kovat vaatimukset että pärjäisi edes jotenkin ja ne, jotka menestyvät ovat toisella tavalla onnettomia. Tiedän. Nuoret miehetkin voi huonosti, koska mikään ei enää riitä. Naiset on aina voineet huonosti ulkonäkövaatimustensa kanssa mm. Materia, joka tuntui turvalta onkin muuttunut joksikin muuksi.

• tästä nähdäkseni
        maailman kirjoitti:

kilpailukykyisin maa. Onneksi se ei ollut sitä vielä mun nuoruudessa. Sain työpaikankin tosta noin vaan. Pitäisi iloita menestyksestä, mutta todellisuudessa ihmisillä on ongelmia. On kovat vaatimukset että pärjäisi edes jotenkin ja ne, jotka menestyvät ovat toisella tavalla onnettomia. Tiedän. Nuoret miehetkin voi huonosti, koska mikään ei enää riitä. Naiset on aina voineet huonosti ulkonäkövaatimustensa kanssa mm. Materia, joka tuntui turvalta onkin muuttunut joksikin muuksi.

on henkinen kehitys. Se että pyritään vielä pidemmälle, eli olemaan ihmisiä. Ei mitään raha-automaatteja, menestysautomaatteja jne.

• Intia ei tunnukaan
        tästä nähdäkseni kirjoitti:

on henkinen kehitys. Se että pyritään vielä pidemmälle, eli olemaan ihmisiä. Ei mitään raha-automaatteja, menestysautomaatteja jne.

pöllömmältä. Mutta löytyisikö sieltäkään tilaa ihmiselle vai onka kaikki vain puettu rituaalien ja henkisyyden kaapuun, mutta kahvilaan ei saa istahtaa uneksimaan ettei tarjoilija hermostu?

• Stokkalla
        Intia ei tunnukaan kirjoitti:

pöllömmältä. Mutta löytyisikö sieltäkään tilaa ihmiselle vai onka kaikki vain puettu rituaalien ja henkisyyden kaapuun, mutta kahvilaan ei saa istahtaa uneksimaan ettei tarjoilija hermostu?

hullut päivät. Lompakot esiin. Kannattaa ottaa myös haarniskat. Kerran hulluilla päivillä sieppasin vanhan miehen kiinni kauheassa kaaoksessa ettei hän lentänyt nurin. Että semmosta ilosta meininkiä. Jos järjestäisin näitä alennusmyyntejä niin ehkä ne voisi järjestää sivistyneemmin. Asiakasta kunnioitettaisiin. Eikä tarvitsisi penkoa jotain laatikoita. Alennusmyynneistä on toisaalta ihan viisasta hankkia mitä tarvitsee, mutta kun ne on niin kamalia.

• vielä mieleen
        Stokkalla kirjoitti:

hullut päivät. Lompakot esiin. Kannattaa ottaa myös haarniskat. Kerran hulluilla päivillä sieppasin vanhan miehen kiinni kauheassa kaaoksessa ettei hän lentänyt nurin. Että semmosta ilosta meininkiä. Jos järjestäisin näitä alennusmyyntejä niin ehkä ne voisi järjestää sivistyneemmin. Asiakasta kunnioitettaisiin. Eikä tarvitsisi penkoa jotain laatikoita. Alennusmyynneistä on toisaalta ihan viisasta hankkia mitä tarvitsee, mutta kun ne on niin kamalia.

se, että liikemiehillä olisi henkisessä kehityksessään vähän parantamista. Ihmistä voi kunnioittaa vaikka rahaa olisi vähemmän. Toisaalta olen kiitollinen siitä, että tässä maassa on liikemiehiä ja -naisia, jotka pitävät omalta osaltaan tätä maata tasapainossa. Olisi katastrofi, jos kaikki alkaisivat askeetisiksi munkeiksi eivätkä tuntisi todellista kiinnostusta bisnekseen.

• voi tehdä paremman
        vielä mieleen kirjoitti:

se, että liikemiehillä olisi henkisessä kehityksessään vähän parantamista. Ihmistä voi kunnioittaa vaikka rahaa olisi vähemmän. Toisaalta olen kiitollinen siitä, että tässä maassa on liikemiehiä ja -naisia, jotka pitävät omalta osaltaan tätä maata tasapainossa. Olisi katastrofi, jos kaikki alkaisivat askeetisiksi munkeiksi eivätkä tuntisi todellista kiinnostusta bisnekseen.

mutta kaikilla ei ole näkemystä. Liikealan koulutukseen pitäisi sisällyttää jotain uutta henkistä tai ihan tavallista inhimillistä ajattelua. Esimerkiksi tämä lause "Köyhäkin on ihminen" voisi olla ihan hyvä joskus mainita.

• oli pakko tässä
        voi tehdä paremman kirjoitti:

mutta kaikilla ei ole näkemystä. Liikealan koulutukseen pitäisi sisällyttää jotain uutta henkistä tai ihan tavallista inhimillistä ajattelua. Esimerkiksi tämä lause "Köyhäkin on ihminen" voisi olla ihan hyvä joskus mainita.

sanoa. Istuin Sokoksen kahvilassa ja katselin 3 1 alennusmyyntiä. Kaikki oli liian kallista muuten ja olisi pitänyt olla vähän enemmän sisua etsiä jotain. Kauheen kuumakin oli. Ois pitänyt mennä siellä vaan niin kuin joku mäyrä.

• ne vanhukset
        oli pakko tässä kirjoitti:

sanoa. Istuin Sokoksen kahvilassa ja katselin 3 1 alennusmyyntiä. Kaikki oli liian kallista muuten ja olisi pitänyt olla vähän enemmän sisua etsiä jotain. Kauheen kuumakin oli. Ois pitänyt mennä siellä vaan niin kuin joku mäyrä.

hesalaiset varmaan,jotka istu siellä kahvilassa kukkahattu päässä ja oli niin sen näköisiä ilmeeltään, että elämä on varsinaista pelleilyä, että pitääkin vanhoilla päivillään olla vielä tällaisilla hulluilla päivillä.

• Helsingissä muutaman
        ne vanhukset kirjoitti:

hesalaiset varmaan,jotka istu siellä kahvilassa kukkahattu päässä ja oli niin sen näköisiä ilmeeltään, että elämä on varsinaista pelleilyä, että pitääkin vanhoilla päivillään olla vielä tällaisilla hulluilla päivillä.

vuoden. Se on toisinaan hyvä käydä siellä. Tuli taas kerrattua sitä slangia. Se on sale.

• Putkivalo

dementia on sitten sitä tulevaisuutta, harjoittele nyt ekaks tän vuosikymmenen loppuajan. Jospa noi huonot kokemukset tältä ajalta unohtuis samalla :) Aika synkältä vaikutti.. sitä kai se on välillä..

Parempaa huomista sulle :)

• Putkivalo
        Helsingissä muutaman kirjoitti:

vuoden. Se on toisinaan hyvä käydä siellä. Tuli taas kerrattua sitä slangia. Se on sale.

Tämä vuosikymmen on tarkoittanut nousukautta monelle, ja silloin kai tönitään toisiaan. Unohdetaan ne inhimilliset arvot, miltä se tuntuu kun tarvitsee apua.

Kierrän stokkan alet kaukaa. Inhoan muutenkin kaupassa käyntiä, ei ole kärsivällisyyttä tarpeeksi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      107
      4691
    2. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      146
      4529
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4512
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2954
    5. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      29
      2508
    6. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2184
    7. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      2118
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1819
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      73
      1380
    10. Onko oikein että

Melkein puolen vuoden tutustumisen ja tiiviin yhteydenpidon jälkeen toinen katoaa selittämättä, kuin pieru Saharaan? No
      Ikävä
      176
      1221
    Aihe