tapahtuu
Mitä Porvoon ruåtsalaisessa
11
1473
Vastaukset
- nii kyselen
Niin mitäs siellä pitäis tapahtua?
- Popo
Yritä nyt edes kirjoittaa otsikon oikein.
- lapset
Eilen oli kolme oppilasta uhannut ampua koulussa.
- äly hoi älä jätä
Kolmikko uhkasi ampua siellä eilen ja nyt ne on eroitettu loppu viikoksi. Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)...mutta porvoon hyvä sosiaalihuolto varmaan ottaa tytöt hoitoonsa!
- hanzq
"Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)"
Niinpä. Ylimääräisen lomapäivän sijaan jälki-istuntoa tai puhuttelu vanhempien/opettajien ja vaikkapa vielä sosiaalitoimiston kanssa luulisi ravistelevan tyttöihin paremmin järkeä.
Varmasti koulusta erottaminenkin on osaltaan ikävää, kaverit kaikki koulussa jne, mutta tuskinpa ne tytöt sitä koulussaoloaikaansa kotonaan istuu miettimässä tekoaan.
Inhottavaa, kun toisille surullisella asialla viitsitään leikkiä tuolla tavalla :(
Missä on mennyt kasvatus pieleen..? - missäkö??
hanzq kirjoitti:
"Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)"
Niinpä. Ylimääräisen lomapäivän sijaan jälki-istuntoa tai puhuttelu vanhempien/opettajien ja vaikkapa vielä sosiaalitoimiston kanssa luulisi ravistelevan tyttöihin paremmin järkeä.
Varmasti koulusta erottaminenkin on osaltaan ikävää, kaverit kaikki koulussa jne, mutta tuskinpa ne tytöt sitä koulussaoloaikaansa kotonaan istuu miettimässä tekoaan.
Inhottavaa, kun toisille surullisella asialla viitsitään leikkiä tuolla tavalla :(
Missä on mennyt kasvatus pieleen..?No kyseisessä lukiossa tietty, olisi luullut koulun valistavan asiasta ja kertovan sen vakavuudesta, toisaalta kun lukio on ruottinkielinen, niin voi olla niinkin että tytöt vain eivät ole ymmärtäneet valistuksen sanomaa.
Viikon syysloma tosin tekisi minullekin hyvää, johan tässä ollaan jo pakerrettu jonkin aikaa. Aika hyvän palkkion tytöt saivat, eivät taida joutua edes yhtään kurssia uusimaan viikon takia. Puoli vuotta tai lukukausi olisi voinut olla jo ihan rangaistuskin. - hanzq
missäkö?? kirjoitti:
No kyseisessä lukiossa tietty, olisi luullut koulun valistavan asiasta ja kertovan sen vakavuudesta, toisaalta kun lukio on ruottinkielinen, niin voi olla niinkin että tytöt vain eivät ole ymmärtäneet valistuksen sanomaa.
Viikon syysloma tosin tekisi minullekin hyvää, johan tässä ollaan jo pakerrettu jonkin aikaa. Aika hyvän palkkion tytöt saivat, eivät taida joutua edes yhtään kurssia uusimaan viikon takia. Puoli vuotta tai lukukausi olisi voinut olla jo ihan rangaistuskin.Samanlainen juttu on ollut ainakin Joensuussa ja muistaakseni jossain muuallakin.
Joensuussa taitaa ainakin olla vain suomenkielisiä kouluja ellen ihan väärässä ole.
Kyllä moinen huono käytös taitaa juontaa juurensa enemminkin kotoa kuin koulusta.
Äidinkielellä ei tässä asiassa ole mitään osaa eikä arpaa, joten sitä on turha edes yrittää väkisin mukaan vetää. - äidinkieltä mukaan??
hanzq kirjoitti:
Samanlainen juttu on ollut ainakin Joensuussa ja muistaakseni jossain muuallakin.
Joensuussa taitaa ainakin olla vain suomenkielisiä kouluja ellen ihan väärässä ole.
Kyllä moinen huono käytös taitaa juontaa juurensa enemminkin kotoa kuin koulusta.
Äidinkielellä ei tässä asiassa ole mitään osaa eikä arpaa, joten sitä on turha edes yrittää väkisin mukaan vetää.No mutta voihan sekin olla että tytöt olivat kotoisin kamppulasta...
- hanzq
äidinkieltä mukaan?? kirjoitti:
No mutta voihan sekin olla että tytöt olivat kotoisin kamppulasta...
Eihän tääl asu svenskatalande bättrefolkkia :'(
hanzq kirjoitti:
Eihän tääl asu svenskatalande bättrefolkkia :'(
mut ne ei kirjoittele tälle palstalle.
Sulla muuten on terveet kannanotot näiden hullujen edesottamuksiin. Kotikasvatus tapetille ja rangaistukset anakarammiksi.- hanzq
enoc kirjoitti:
mut ne ei kirjoittele tälle palstalle.
Sulla muuten on terveet kannanotot näiden hullujen edesottamuksiin. Kotikasvatus tapetille ja rangaistukset anakarammiksi.Oli vaan pakko päästä sanomaan takaisin jotain kun taas nousi esille, että täältä Kamppulasta on pahan alku ja juuri lähtöisin :P
Mut kyllä, tuntuu että iso osa kasvatuksesta on sälytetty koulun/tarhan/päiväkodin/hoitotädin niskaan, vaikka kotoa ne tavat opitaan, hyvät ja pahat, myötätuntoa ja inhimillisyyttä myöten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19716- 93697
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 32573
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502