Mitä Porvoon ruåtsalaisessa

lukiossa

tapahtuu

11

1473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii kyselen

      Niin mitäs siellä pitäis tapahtua?

    • Popo

      Yritä nyt edes kirjoittaa otsikon oikein.

    • lapset

      Eilen oli kolme oppilasta uhannut ampua koulussa.

    • äly hoi älä jätä

      Kolmikko uhkasi ampua siellä eilen ja nyt ne on eroitettu loppu viikoksi. Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)...mutta porvoon hyvä sosiaalihuolto varmaan ottaa tytöt hoitoonsa!

      • hanzq

        "Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)"

        Niinpä. Ylimääräisen lomapäivän sijaan jälki-istuntoa tai puhuttelu vanhempien/opettajien ja vaikkapa vielä sosiaalitoimiston kanssa luulisi ravistelevan tyttöihin paremmin järkeä.

        Varmasti koulusta erottaminenkin on osaltaan ikävää, kaverit kaikki koulussa jne, mutta tuskinpa ne tytöt sitä koulussaoloaikaansa kotonaan istuu miettimässä tekoaan.

        Inhottavaa, kun toisille surullisella asialla viitsitään leikkiä tuolla tavalla :(
        Missä on mennyt kasvatus pieleen..?


      • missäkö??
        hanzq kirjoitti:

        "Pari ylin määräistä loma päivää se tässä auttaakin :)"

        Niinpä. Ylimääräisen lomapäivän sijaan jälki-istuntoa tai puhuttelu vanhempien/opettajien ja vaikkapa vielä sosiaalitoimiston kanssa luulisi ravistelevan tyttöihin paremmin järkeä.

        Varmasti koulusta erottaminenkin on osaltaan ikävää, kaverit kaikki koulussa jne, mutta tuskinpa ne tytöt sitä koulussaoloaikaansa kotonaan istuu miettimässä tekoaan.

        Inhottavaa, kun toisille surullisella asialla viitsitään leikkiä tuolla tavalla :(
        Missä on mennyt kasvatus pieleen..?

        No kyseisessä lukiossa tietty, olisi luullut koulun valistavan asiasta ja kertovan sen vakavuudesta, toisaalta kun lukio on ruottinkielinen, niin voi olla niinkin että tytöt vain eivät ole ymmärtäneet valistuksen sanomaa.

        Viikon syysloma tosin tekisi minullekin hyvää, johan tässä ollaan jo pakerrettu jonkin aikaa. Aika hyvän palkkion tytöt saivat, eivät taida joutua edes yhtään kurssia uusimaan viikon takia. Puoli vuotta tai lukukausi olisi voinut olla jo ihan rangaistuskin.


      • hanzq
        missäkö?? kirjoitti:

        No kyseisessä lukiossa tietty, olisi luullut koulun valistavan asiasta ja kertovan sen vakavuudesta, toisaalta kun lukio on ruottinkielinen, niin voi olla niinkin että tytöt vain eivät ole ymmärtäneet valistuksen sanomaa.

        Viikon syysloma tosin tekisi minullekin hyvää, johan tässä ollaan jo pakerrettu jonkin aikaa. Aika hyvän palkkion tytöt saivat, eivät taida joutua edes yhtään kurssia uusimaan viikon takia. Puoli vuotta tai lukukausi olisi voinut olla jo ihan rangaistuskin.

        Samanlainen juttu on ollut ainakin Joensuussa ja muistaakseni jossain muuallakin.
        Joensuussa taitaa ainakin olla vain suomenkielisiä kouluja ellen ihan väärässä ole.

        Kyllä moinen huono käytös taitaa juontaa juurensa enemminkin kotoa kuin koulusta.
        Äidinkielellä ei tässä asiassa ole mitään osaa eikä arpaa, joten sitä on turha edes yrittää väkisin mukaan vetää.


      • äidinkieltä mukaan??
        hanzq kirjoitti:

        Samanlainen juttu on ollut ainakin Joensuussa ja muistaakseni jossain muuallakin.
        Joensuussa taitaa ainakin olla vain suomenkielisiä kouluja ellen ihan väärässä ole.

        Kyllä moinen huono käytös taitaa juontaa juurensa enemminkin kotoa kuin koulusta.
        Äidinkielellä ei tässä asiassa ole mitään osaa eikä arpaa, joten sitä on turha edes yrittää väkisin mukaan vetää.

        No mutta voihan sekin olla että tytöt olivat kotoisin kamppulasta...


      • hanzq
        äidinkieltä mukaan?? kirjoitti:

        No mutta voihan sekin olla että tytöt olivat kotoisin kamppulasta...

        Eihän tääl asu svenskatalande bättrefolkkia :'(


      • hanzq kirjoitti:

        Eihän tääl asu svenskatalande bättrefolkkia :'(

        mut ne ei kirjoittele tälle palstalle.
        Sulla muuten on terveet kannanotot näiden hullujen edesottamuksiin. Kotikasvatus tapetille ja rangaistukset anakarammiksi.


      • hanzq
        enoc kirjoitti:

        mut ne ei kirjoittele tälle palstalle.
        Sulla muuten on terveet kannanotot näiden hullujen edesottamuksiin. Kotikasvatus tapetille ja rangaistukset anakarammiksi.

        Oli vaan pakko päästä sanomaan takaisin jotain kun taas nousi esille, että täältä Kamppulasta on pahan alku ja juuri lähtöisin :P

        Mut kyllä, tuntuu että iso osa kasvatuksesta on sälytetty koulun/tarhan/päiväkodin/hoitotädin niskaan, vaikka kotoa ne tavat opitaan, hyvät ja pahat, myötätuntoa ja inhimillisyyttä myöten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      716
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      697
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      573
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe