Kysely

pikku_danielle

Kyselyssäni on muutama kysymys, joten aloitetaanpa samantien:

1. Oletko käyttänyt lupaus sormusta ennen kihlausta osoituksena kihlautumis lupauksesta?

2. Oletko lähi vai kauko suhteessa?

3. Voiko kaukosuhde mielestäsi päätyä avioliittoon?

4. Kuinka nopeasti suhteen alkamisesta kannattaa kihlautua?

5

1182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiisi

      !. En ole käyttänyt minkäänlaisia lupaussormuksia ennen kihlautumista

      2. Tällä hetkellä olen kaukosuhteessa

      3. Uskon että kaukosuhde voi päätyä avioliittoon, sehän on vain ihmisistä itsestään kiinni että miten suhde voi, mutta kunhan vaan jaksaa rakastaa niin ei estettä pitäis olla

      4.Ei ole mitään tiettyä aikarajaa että kuinka nopeasti voi/kannattaa kihluatua, se on itsestä kiinni, sitten kun teistä siltä tuntuu että sen voi tehdä, niin sitten se tehdään. Ei siinä kannata muitten mileipiteitä kuunnella.

      Itse olen antanut kihlauslupauksen nyt kun ollaan seurusteltu 6kk ja hyvin menee vieläkin :)

    • *n21*

      1. En ole käyttänyt mitään lupaussormusta, miksi semmoista pitäisi käyttää? Kihlaushan se lupaus on.
      2. Periaatteessa osittain kaukosuhteessa. Ollaan toistaiseksi noin puolet viikosta erillään, puolet yhdessä mun opiskelujen takia. Ja tietysti kaikki lomat ja muut saman katon alla.
      3. Voi. Tiedän tapauksia joissa niin on käynyt, itseasiassa jopa tähän mennessä noin 16 vuotta kestäneen kauko-avioliitonkin. Kyllä meillä ainakin olisi tarkoitus astella avioon muutaman vuoden sisällä. On toki tarkotus myös muuttaa sopivassa välissä pysyvästi yhteiseen kotiin.
      4. Sehän on ihan tapauskohtaista. Sillon kun itsestä tuntuu siltä. Itse en ehkä vielä muutaman kuukauden jälkeen kihlautuisi, mutta voihan sekin toimia. Onhan sitä myös pareja jotka on seurustellu iät ja ajat ennen kihloja/häitä ja silti on tullut ero. Meidän tapauksessa seurusteltiin 1,5 vuotta, ennen kuin mies kosi :)

    • tools

      1. Oletko käyttänyt lupaus sormusta ennen kihlausta osoituksena kihlautumis lupauksesta?
      Kihlaus on se lupaus. Mitään "esikihlausta" ei ole olemassakaan.

      2. Oletko lähi vai kauko suhteessa?
      Lähi.

      3. Voiko kaukosuhde mielestäsi päätyä avioliittoon?
      Epäilen suuresti. Kaikkihan on tietysti mahdollista.

      4. Kuinka nopeasti suhteen alkamisesta kannattaa kihlautua?
      Ei ole mikään kannattavuus- vaan rakkauskysymys. Kihloihin mennään siinä vaiheessa kun uskotaan, että koko loppuelämä pysytään yhdessä. Kyllä se muutaman vuoden yhdessä asumisen vaatii.

    • Dorabella

      1. Mikä hitto on kihlautumislupaus? Kihlautuminen = mies ja nainen ovat sopineet menevänsä avioliittoon keskenään. Olisiko sitten kihlautumislupaus että okei, sovimme sitten joskus myöhemmin, että sovimme menevämme myöhemmin avioliittoon?! Aivothan tuosta menee solmuun. Se on joko kihloissa tai ei, ei mitään typeriä "kihlautumislupauksia". Taas jotain teinien pelleilyä!

      2. Lähisuhde on yhdyssana, kaukosuhde on yhdyssana. Itse olen avioliitossa.

      3. Tietenkin voi. Kaikkihan tässä maailmassa on mahdollista.

      4. No ei todellakaan ole mikään "kannattaako"-kysymys. Kihloihin mennään, kun on päätetty että mennään naimisiin.

    • Iso Iita

      1. En. Ei mitään hajua mikä on kihlautumislupaus! Miksi pitää luvata, että lupaa jotain?

      2. LÄHI

      3. Yhtä nopeasti kun kannattaa mennä naimisiin. Kun on tuntee olevansa valmis naimisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe