Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sairaala ruoka

...............

Pidättekö sairaala ruuasta?Onko maistunut?

Kun neste-velli kuurin jälkeen toivat vuoteeni
vierelle uunikala annoksen,se maistui taivaallisen hyvältä!
Ne aamiais puurot vallan hyviä ,olen ollut tyytyväinen sairaala ruokaan paitsi kerran ne jauhemaksapihvit..:)

20

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raspikurkku

      ihmeemmin valttamista ollut kun muistin tuoda oman suolapurkin mukananani :-) Kalakeitot oli vähän heikonlaisia esityksiä tällaiselle vanhalla kalaruokafanille.

      • Anonyymi

        Kaikista huonoin ruoka taitaa olla hämeenlinnassa. Alvariinsa ruuantekijä vaihtuu aina vaan halvempaa etsitään lopputuloksena on paskaa. Miten keittiö väki viitsii tehdä tollasta ruokaa. En aikoihin ole käynyt ruokalassa kun ei viitsi noin huonosta maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista huonoin ruoka taitaa olla hämeenlinnassa. Alvariinsa ruuantekijä vaihtuu aina vaan halvempaa etsitään lopputuloksena on paskaa. Miten keittiö väki viitsii tehdä tollasta ruokaa. En aikoihin ole käynyt ruokalassa kun ei viitsi noin huonosta maksaa.

        Sekin on maku asiat mistä tykkää, pääasia että ruoka on ravintorikasta , silloin saa sisälleen kaiken mitä tarvitsee.


    • tosiaankin,

      kun monta päivää oli ensin ollut suonensisäisellä nesteytyksellä ja sen jälkeen kiisseliä ja nesteitä joutui syömään muutaman päivän. Tästä tulikin mieleeni, miten suuren pettymyksen koin, kun lääkäri lupasi kierrolla, että saan syödä jo normaalia ruokaa, mutta hoitajat unohtivat tilata sen ja sain edelleenkin kiisseli- ja liemikulhot eteeni. Noh, onneksi ihanat hoitajat ymmärsivät tilanteeni ja hakivat minulle kunnon ruuan.

      • naminami

        Minä viisastuin ekasta sairaalakerrasta ja otin aina sokeria mukaani. Olin siis tosi heikolla ruualla, joten se oli ihan oikein. Puuroon aamuisin kunnon sokeriannos niin nam...
        muuten en oikein tajunnut miksi minulle tuotiin tomaatteja ja jotain sellaista ruokaa mitä envoinut syödä kun suu oli rikki. Käsittäisin että sairaalassa on joku ammattilainen, joka tietaa potilaiden tilanteen. No kun sitten toisella kerralla menin sairaalaan olinkin viisaampi.


      • unissani
        naminami kirjoitti:

        Minä viisastuin ekasta sairaalakerrasta ja otin aina sokeria mukaani. Olin siis tosi heikolla ruualla, joten se oli ihan oikein. Puuroon aamuisin kunnon sokeriannos niin nam...
        muuten en oikein tajunnut miksi minulle tuotiin tomaatteja ja jotain sellaista ruokaa mitä envoinut syödä kun suu oli rikki. Käsittäisin että sairaalassa on joku ammattilainen, joka tietaa potilaiden tilanteen. No kun sitten toisella kerralla menin sairaalaan olinkin viisaampi.

        Minä näin sairaalassa tomaatteja vain unissani.


      • naminami
        unissani kirjoitti:

        Minä näin sairaalassa tomaatteja vain unissani.

        Tomaatit siis, kuten muutkin ruuat. Sitten pyysin tuomaan aina jotain puuroo tai vellii ja ison pillin. Siten sain jotain pillin kautta syötyä.


    • Elisama

      Ruuat vaihtelee melkoisesti eri sairaaloiden välillä.
      Yhteistä niissä kaikissa mielestäni on liian pienet annokset ainakin minun nälkääni.

      • Lusiina1

        --- seuraavalla kerralla (jos sellaista on tulossa joskus) isompi annos, sekin minun käsittääkseni on mahdollista.


      • Elisama
        Lusiina1 kirjoitti:

        --- seuraavalla kerralla (jos sellaista on tulossa joskus) isompi annos, sekin minun käsittääkseni on mahdollista.

        Kesällä kun pyysin niin sain yhden pienen leipäpalasen lisää.
        Kiittelin kovasti kuten Tuntemattomassa se eräs kaveri siitä silakasta.


      • Lusiina1
        Elisama kirjoitti:

        Kesällä kun pyysin niin sain yhden pienen leipäpalasen lisää.
        Kiittelin kovasti kuten Tuntemattomassa se eräs kaveri siitä silakasta.

        ( ainakin ennen oli) tilata tulemaan runsasenergisempi annos tai jopa tupla-annos ruokaa. Yleensä osastoille tulee ruoka potilaan nimelllä tilattuna ja annosteltuna, sopiva ruokavalio (esim laktoositon, sokeriton, gluteiiniton) Jos ei juuri sille ruoalle ole mahdollista tuplataannosta niin sitten seuraaville käsittääkseni kyllä on.


    • LPolku

      Täysin mauttomia, limaisia, haaleita annoksia. Hyi hitsi!

      • aamun-virkku

        teidän jutuista. että mitekähän pitkään ne pitää letkussa ja liemellä kun tulee avanne. auts... nyt tuli surku ;( sen mitä oon tääl sairaalas ollu, ni suht tyytyväinen oon ruokiin ollu. vaikka ne unohtaakin välil mitä en voi syödä. jätän ne vaa sit lautaselle. ja saatan mainita ohimennen asiasta. ne ei ain siel keittiös ruuanjakelu mee ihan putkeen.


      • Ira¤
        aamun-virkku kirjoitti:

        teidän jutuista. että mitekähän pitkään ne pitää letkussa ja liemellä kun tulee avanne. auts... nyt tuli surku ;( sen mitä oon tääl sairaalas ollu, ni suht tyytyväinen oon ruokiin ollu. vaikka ne unohtaakin välil mitä en voi syödä. jätän ne vaa sit lautaselle. ja saatan mainita ohimennen asiasta. ne ei ain siel keittiös ruuanjakelu mee ihan putkeen.

        pienet ruokaannokset.Ostan aina hedelmiä ym. syötävää itselleni,ettei nälissään tarvitse nukkumaan,yleensä syön vasta klo 20 jälkeen kunnon ruoan.


      • jälkeen
        aamun-virkku kirjoitti:

        teidän jutuista. että mitekähän pitkään ne pitää letkussa ja liemellä kun tulee avanne. auts... nyt tuli surku ;( sen mitä oon tääl sairaalas ollu, ni suht tyytyväinen oon ruokiin ollu. vaikka ne unohtaakin välil mitä en voi syödä. jätän ne vaa sit lautaselle. ja saatan mainita ohimennen asiasta. ne ei ain siel keittiös ruuanjakelu mee ihan putkeen.

        olin ensimmäisen päivän ravinnotta, seuraavana sain 200ml mehua. Sitten seuraavana nesteitä vapaasti ja muistaakseni neljäntenä päivänä pehmeitä ruokia. Riippuu vähän siitä, miten suoli alkaa vetämään. Voimia sinulle aamun-virkku! t: kohtalotoveri, tosin vähän helpommalla päässyt.


    • sairaaloiden

      ruuissa, laidasta laitaan

      • LPolku

        Minut on leikattu seitsemän kertaa neljässä eri sairaalassa - kaikki HUS:n alueella. Ne ainakin tilaavat kaikki ruokansa samasta kauhukeittiöstä...

        Kaiken huippu oli joulun juhla-ateria: kaksi ohutta pikkuviipaletta paistia ja pläntti perunamuusia, kaikki kuorrutettuna täysin mauttomalla kastikkeella ja jäähdytettynä suunnilleen kylmäksi. Jaiks! Suosittelen eväitä mukaan.

        Kaikki kunnia keittiön väelle: uskon että yrittävät parhaansa, mutta minkäs teet ilman rahaa ja henkilökuntaa.


      • jälkeen..
        LPolku kirjoitti:

        Minut on leikattu seitsemän kertaa neljässä eri sairaalassa - kaikki HUS:n alueella. Ne ainakin tilaavat kaikki ruokansa samasta kauhukeittiöstä...

        Kaiken huippu oli joulun juhla-ateria: kaksi ohutta pikkuviipaletta paistia ja pläntti perunamuusia, kaikki kuorrutettuna täysin mauttomalla kastikkeella ja jäähdytettynä suunnilleen kylmäksi. Jaiks! Suosittelen eväitä mukaan.

        Kaikki kunnia keittiön väelle: uskon että yrittävät parhaansa, mutta minkäs teet ilman rahaa ja henkilökuntaa.

        saimme nauttia niistä joulukuusijauhelihapihveistä perunat kastike punajuurisalaatti...


      • ruuat
        jälkeen.. kirjoitti:

        saimme nauttia niistä joulukuusijauhelihapihveistä perunat kastike punajuurisalaatti...

        sitten sen takia niin herkulliselle maistuivat, kun joutui paastoamaan monta päivää. Taisi joku puutoskin olla, kun mielessä alkoi pyörimään katkarapu-kananmuna-majoneesileipä.
        Osastolle tuli yöllä nainen, jolla oli edellisenä iltana alkanut vatsakipu ruuan jälkeen. Jo aamulla hän alkoi valittamaan, kun ei saa ruokaa ja on kamala nälkä ja eikö nyt jotain saisi. Aikani kuuntelin tätä marinaa ja sanoin sitten ystävällisesti: "Älä välitä, minäkin olen ollut viikon syömättä. Kyllä siihen tottuu." Johan loppui valitus.


    • Anonyymi

      Silloin kun on nälkä on kaikki ruoka hyvää. Ja kun menettää ruokahalut ei mikään tunnu hyvältä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe