Onko chihu ihmisiä ?
Oletko käyttänyt koiraasi/koiria näyttelyissä?
Mitä kenneliä suosittelisitte? Onko koirasi ollut terve ?
minkä ikäiseksi koiranne on elänyt?
Olen kuullut, että rodulla paljon sydänvikaa, onko teidän sesseillä ollut? ja kuinka lääkitys tehonnut?
Onko teidän koiranne ollut suurikoira pienessä koossa?
Olisiko chihulla hyvä olla kaveri? Onko monella käynyt niin, ettei koirat tulisikaan toimeen keskenään,tarkoitan nimenomaan kaveriksi toista chihua?
Kuinka helposti koulutettavissa? Oletteko "kouluttaneet" chihunne viihtymään kassissa ja miten saitte sen siellä pysymään?
Kertokaa kaikkea rotuun liittyvää, olen jo kolunnut kotisivut ja kyselisin teidän omistajien kokemuksia!!!
Chihuahua
6
333
Vastaukset
- kokemusta
Opetin chihuni pienestä pitäen kantokoppaan ja nyt se hyppää siihen heti kun tietää, että ollaan lähdössä jonnekkin.
Meidän chihu tulee hyvin toimeen muiden koirien ja ihmisten kanssa.
Ainoa "vika" mikä meidän chihussa on ollut, oli pentuna saatu hilsepunkki joka lähti pois yhdellä piikillä.
Aiomme ottaa sille kaverin (myös chihun) jotta sillä olisi leikkikaveri. Hän kun on niin vilkas ja leikkisä kaveri. Chihut tappelevat jos niillä ei ole tarpeeksi ikäeroa, taitaa olla sama juttu joka rodulla. Niille tulee johtajuuskiistaa jos ikäeroa ei ole vähintään 1,5 vuotta. Oli kyseessä tyttö- tai poikakoira.
Olen myös kuullut tästä napoleon kompleksista, mutta kyllä meidän haukku tietää olevansa pieni eikä esitäkkään mitään muuta.
Tarvitsee vain kasvattaa koira niin, että se tietää paikkansa laumassa ja tietää olevansa rakastettu. Siloin ei tule mitään käyttäytymisongelmia. Se miten koira pitää kasvattaa on tietysti kaikkien oma asia, mutta meillä siinä on onnistuttu melko hyvin.
Ostimme chihun Suvikasteen kennelistä (salossa) ja olemme olleet tyytyväisiä sekä koiraan että kasvattajaan. Chihumme on valio vanhemmista, mutta emme ole vielä käyttäneet sitä näyttelyissä. Ehkä joskus menemme, kuitenkaan se ei ole meille kovin tärkeä asia.
Tärkeämpää on tietää, että kotona odottaa riemusta hyppivä koira jota ilman ei voisi elää. - chihuhupsu
Täältä löytyy yksi chihu-höperö.
Koiria minulla on tällähetkellä viisi kappaletta.
Näyttelyissä käydään nykyisin tuon nuorimmaisen(9kk)kanssa.
Koiramme ovat olleet tosi terveitä. Mitä nyt noita yleisimpiä pieniä sairauksia kuten silmä- ja korvatulehduksia.
Sydänvikaa ei koirillani ole, eikä epilepsiaa mikä on yksi yleinen sairaus.
Vanhin koiristani täyttää joulukuussa viisi vuotta, joten elinvuosia toivottavasti vielä on monia monia.
Ainakin meidän chihut ovat tottuneet toisiinsa tosi hyvin ja on hauskaa seurailla niiden leikkejä. Niillä on toisistaan paljon seuraa.
Chihuahua on nopea oppinen, mutta ei aina miellyttämisen haluinen. Koulutuksessa tulee olla jämäkkä ja periksiantamaton.
Kassissa en ole koskaan koiriani pitänyt, mutta ei tuo varmaankaan tuota mitään ongelmaa.
Täytyy muistaa että chihuahua on koira siinä missä isommatkin koirat. Sitä tulee kouluttaa ja sille tulee asettaa rajoja ja kieltoja. Siitä ei tule tehdä sohvaperunaa vaan rohkeasti vaan toisten koirien joukkoon.Chihuahuan kanssa voi harrastaa näyttelyiden lisäksi tokoa ja jopa agilityä, tosin jos koira on hyvin pienikokoinen ja arka ei näitä ehkä kannata harrastaa.- heidi
mulla on tällä hetkellä kauhee koirakuume ja haluaisin chihuahuan, voitteko te chihuahua ihmiset kertoa paljon teidän koirat makso, vähä koulutuksesta jne.. entä kuinka ne sopeutuu asumaan kerrostalossa? ja autossa? kiitos etukäteen.. =)
- chihuhupsu
heidi kirjoitti:
mulla on tällä hetkellä kauhee koirakuume ja haluaisin chihuahuan, voitteko te chihuahua ihmiset kertoa paljon teidän koirat makso, vähä koulutuksesta jne.. entä kuinka ne sopeutuu asumaan kerrostalossa? ja autossa? kiitos etukäteen.. =)
vaihtelee vähän siitä, millaista koiraa haluaa. Näyttelyitä ajatellen chihut ovat kalliimpia kuin ns.kotikoirat. Ja purenta- ja kivesvikaisia saa halvemmalla. Luulisin että hintahaitari on jotakin 800 - 1200€.
Jotkin chihuahuat ovat herkkähaukkuisia, joten kerrostaloon chihua otattaessa täytyy paneutua tuohon asiaan heti pennun kotiuduttua.
Autossa matkustamiseen ne kannattaa totuttaa heti pentuna. Mukaan joka paikkaan minne vain mahdollista. Meidän koirat ovat aina autossa boksissa, ei irrallaan hattuhyllyllä, niinkuin joillakin tätä näkee. - heidi
chihuhupsu kirjoitti:
vaihtelee vähän siitä, millaista koiraa haluaa. Näyttelyitä ajatellen chihut ovat kalliimpia kuin ns.kotikoirat. Ja purenta- ja kivesvikaisia saa halvemmalla. Luulisin että hintahaitari on jotakin 800 - 1200€.
Jotkin chihuahuat ovat herkkähaukkuisia, joten kerrostaloon chihua otattaessa täytyy paneutua tuohon asiaan heti pennun kotiuduttua.
Autossa matkustamiseen ne kannattaa totuttaa heti pentuna. Mukaan joka paikkaan minne vain mahdollista. Meidän koirat ovat aina autossa boksissa, ei irrallaan hattuhyllyllä, niinkuin joillakin tätä näkee.tietääkö joku mistä näitä kives- tai purentavikaisia chihuahuita voisi kysellä? koska olen opiskelija eikä ole oikein varaa maksaa tuhatta euroa... =(
- heidi
huhuu...tietääkö joku mistä kives- tai purentavikaisia chihuahuita voisi kysellä? koska olen opiskelija eikä ole oikein varaa maksaa tuhatta euroa... =(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675