Jossain mättää?

Tilja

Mielestäni jokin on pielessä, jos jonkin avustuskeräyksen organisaatio maksaa yli 50 prosenttia keräyksen tuotosta.

Joku panee rahat liiveihinsä. Ehkä on parempi antaa verottajan kerätä rahat ja Katainen kohdentaa ne sinne minne kuuluvat. En tiedä luottavatko kansalaiset Kataiseen, mutta monet avustuskeräysorganisaatiotkin ovat panneet omiin taskuihin 99 prosenttia keräyksen tuotosta.

26

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korpiainen

      Etsippä seuraavan kerran avustettavan suora tilinumero ilman välikäsiä niin menee apu perille,Kattaisen pohjattomassa pussissa ei rahoillesi ole osoitetta?

      • Älä mieti sitä meneekö avustus suoraan sinne, mihin haluaisit. Suomen SPR tekee hyvää työtä. Kuvittelehan kuinka paljon telttasairaala maksaa. Niitä SPR toimittaa ympäri maailmaa kriisialueille.

        PS kukahan masinoi Greenpeacen operaatiot - ne ainakin on suunnattu läntistä kulttuuria vastaan!


      • Korpiainen
        Vaari-Vaari kirjoitti:

        Älä mieti sitä meneekö avustus suoraan sinne, mihin haluaisit. Suomen SPR tekee hyvää työtä. Kuvittelehan kuinka paljon telttasairaala maksaa. Niitä SPR toimittaa ympäri maailmaa kriisialueille.

        PS kukahan masinoi Greenpeacen operaatiot - ne ainakin on suunnattu läntistä kulttuuria vastaan!

        Luuletkosinä että punainenristi ilman korvauksia jakelee avustuksia,pelkkää unta.
        Ajatteleppa luovuttamaani veripussia meneekö se ilmaiseksi sitä tarvitsevalle?


      • beessisloggi
        Korpiainen kirjoitti:

        Luuletkosinä että punainenristi ilman korvauksia jakelee avustuksia,pelkkää unta.
        Ajatteleppa luovuttamaani veripussia meneekö se ilmaiseksi sitä tarvitsevalle?

        kuinka paljon korkeastikin koulutettujen ihmisten työtä tarvitaan, ennen kuin luovuttamasi veri on annettu tarvitsevalle. Eikä sitä tosiaankaan anneta sellaisenaan. Lisäksi kuljetus, säilytys jne. Ilmaiseksiko näiden pitäisi tehdä arvokasta työtään? Osa kyllä paljon tekeekin.
        Ei sitä luovuttamaasi veripussia ilmaiseksi perille saa millään konstilla. Tarvitseva ei joudu maksamaan, ei ainakaan yli maksukykynsä.


      • Korpiainen
        beessisloggi kirjoitti:

        kuinka paljon korkeastikin koulutettujen ihmisten työtä tarvitaan, ennen kuin luovuttamasi veri on annettu tarvitsevalle. Eikä sitä tosiaankaan anneta sellaisenaan. Lisäksi kuljetus, säilytys jne. Ilmaiseksiko näiden pitäisi tehdä arvokasta työtään? Osa kyllä paljon tekeekin.
        Ei sitä luovuttamaasi veripussia ilmaiseksi perille saa millään konstilla. Tarvitseva ei joudu maksamaan, ei ainakaan yli maksukykynsä.

        On ilmaisesta avusta.


    • Punainen risti

      Sekoitatko politiikan ja avustamisen?
      Autettavia varmaan on sinunkin kulmilla. Ei Suomessa ole tasan kaikilla nuo elämisen olot.

    • ainahan voi ihmetellä

      Ajatuksena on toki kaunista, että SPR kerää nyt myös Kauhajoen tapauksen uhreille avustusta käynnissä olevassa kampanjasssaan. Rikkaassa Suomessa, jossa on varaa tukea verovaroin metsäteollisuutta miljardeilla, on hiukan kummallista, että me keräämme toisiltamme vielä rahaa perusterveydenhoitoon. Sitä tuki ymmärtääkseni suurimmalta osaltaan on.

      Minullakin on epäilykseni siitä, että suurin osa keräystuotoista menee organisaatioiden ylläpitämiseen. Silloin keräys tavallaan on hyväksikäyttöä:ilmoitetaan kohteeksi vaikkapa tämä traaginen tapaus, mutta todellisuudessa kerätään varoja omalle organisaatiolle?

      Olisi reilua, jos varsinkin valtakunnalliset keräykset olisivat läpinäkyviä eli kerääjä ilmoittaisi tuoton lisäksi myös kulujen osuuden, jolloin voi helposti laskea, mikä todellinen tuotto oli.

      • Jatta

        Alkossa. Harvoin käyn, mutta nyt menin hakemaan rommia tähän pitkittyneeseen flunssaan ja yskään. Tehosta en tiedä, mutta tulihan käytyä.

        Siellä aulassa oli mies keräyslippaan kanssa. Nälkäpäiväkeräys on tänään, huomasin.

        Rommipullon jälkeen jäi muutama kolikko ja sinne lippaaseen laitoin, tottakai, ajattelematta sen enempää todellisesta tuotosta tms.


    • mättää.

      Siksi en anna mitään yhteenkään keräykseen. Keräys ei saa olla liiketoimintaa, sen pitää olla sataprosenttisesti avustusta. Missä on nettoajien avustushalu?

      • Auttaa voi jokainen tavallaan

        Osallistun tänään ja huomenna Punaisen Ristin kerääjänä Nälkäpäivään. Olen ollut mukana niin kauan kuin keräyksiä on järjestetty. Punainen Risti on mielestäni luotettava avustusjärjestö.
        SPR rahoittaa organisationsa muilla kuin keräysvaroilla. Käykää keräyksen jälkeen katsomassa Punaisen Ristin sivuilta tarkemmat tiedot keräyksen tuotoista.
        www.punainen risti.fi


      • edellisen kirjoittaja
        Auttaa voi jokainen tavallaan kirjoitti:

        Osallistun tänään ja huomenna Punaisen Ristin kerääjänä Nälkäpäivään. Olen ollut mukana niin kauan kuin keräyksiä on järjestetty. Punainen Risti on mielestäni luotettava avustusjärjestö.
        SPR rahoittaa organisationsa muilla kuin keräysvaroilla. Käykää keräyksen jälkeen katsomassa Punaisen Ristin sivuilta tarkemmat tiedot keräyksen tuotoista.
        www.punainen risti.fi

        Koskaan en ole palkkaa/palkkioita saanut. En edes bensarahoja ole laskuttanut, vaikka olen ajanut erinäisiä kilometrejä Punaisen Ristin asioissa.


    • RosaLiiin

      ...kukaan pane liiveihinsä.

      Jonkun hyvän asian tukemiseksi liikkeelle laitettu keräys
      joutuu ehkä ulkoistamaan rahankeräyksensä.
      Silloin se on annettu jollekin firmalle tehtäväksi
      ja siitä joutuu maksamaan.
      He tietysti palkkaavat henkilöitä, jotka sitten soittelevat...
      Mainontakin maksaa jne.
      Vapaaehtoisia ei yksinkertaisesti riitä joka puuhaan.

      Arvostan erityisesti keräyksiä,
      joissa voi antaa oman pienenkin työpanoksensa asian hyväksi,
      eikä vain rahaa.
      SPR Nälkäpäivä - kerääjäksi voi ryhtyä melkein kuka vaan jos on aikaa ja halua.

    • Tase pappa

      Herra varjele. Kataisen porukka keräysvarojen vartijana ja jakajana. Anna mun kaikki kestää.
      Kerätyistä varoista menisi tarkoitukseensa korkeintaan valtion varoilla maksettu kirje,missä ilmoitettaisiin että tänä vuonna ei ,sattuneesta syystä,varoja jäänyt jaettavaksi. Jaoimme varat,korvamerkittömänä rahana,kunnille,harkinnan varaisesti,tarpeellisiin kohteisiin jaettavaksi.Jättäkää ensi tilassa sisään anomuksenne mahdollisesti ensi vuonna jaettavista avustuksista.

      • Kuin Katainen

        Mitä helkkaria Kataisella on sanomista keräyksiin, Lääninhallitukselta on lupa pyydettävä ja virallinen keräysno joka on esitettävä jos sitä ei muuten ole näkyvissä.
        Ottakaa joskus asiosta jotain selväää ensin..huhnhuh


    • enää en

      Ennen annoin rahaa kaiken maailman keräyksiin, nälkäpäiviin, veteraaneille, mielenterveyspotilaille, Unicefille , Medi-Helille, syöpäpotilaiden tuelle jne.
      Enää en anna minnekään. Unicefille ei enää kelvannut kymppi, vaan pienin lahjoitus piti olla 20€, Medi-Helille puhelinkerääjä vaati minimisummana 40€ ja syöpäpotilaiden tuki pani rahat omiin liiveihin.
      Oman panokseni annan nykyään vapaaehtoistyönä, se menee ainakin perille oikeaan kohteeseen.

      • Vanhapoikamies

        tästälähin ryypätä nekin rahat, jotka muuten antaisin johonkin keräykseen. Mistään ei tule muuta tietoa kuin korkeintaan, että rahat on menneet Kankkulan kaivoon ja herrojen huorien /:CC:n.


      • onnettomuuden
        Vanhapoikamies kirjoitti:

        tästälähin ryypätä nekin rahat, jotka muuten antaisin johonkin keräykseen. Mistään ei tule muuta tietoa kuin korkeintaan, että rahat on menneet Kankkulan kaivoon ja herrojen huorien /:CC:n.

        aikoina laitoin rahaa moneen kertaan ja paljon keräyksiin.
        Jotenkin koki asian läheisenä, kun itsekin matkustelee.
        Kun kuulin mikä prosenttimäärä meni oikeaan paikkaan, minun avustukset loppui siihen. Kaikki!
        Tuo vapaaehtoistyö menee todella sinne mihin on tarkoitus eikä mihinkään "välikäteen" jää.
        Ainakaan rahojen kerääjät ei niillä minun rahoilla juli.


      • aika aikaa kutakin

        Halusivat tilinnumeron, jotta voivat kuukausittain ottaa tililtäni avustussumman. Silloin lopetin antamisen siihen puljuun. Ahneella on kakkanen loppu.

        Annan SPR:lle ja Pelastusarmeijalle. Kaikki muut olen karsinut. Kerjuulappuja tulee peräjälkeen jopa kymmenkunta, johan siihen menee koko eläke.

        Kyllä meitä rokotetaan jo valtiovallan puolesta niin paljon, että ei ole halua enää auttaa. Tässä on pikkuhiljaa tullut melko kylmäksi noita avunpyytäjiä kohtaan.


      • SPR nou
        aika aikaa kutakin kirjoitti:

        Halusivat tilinnumeron, jotta voivat kuukausittain ottaa tililtäni avustussumman. Silloin lopetin antamisen siihen puljuun. Ahneella on kakkanen loppu.

        Annan SPR:lle ja Pelastusarmeijalle. Kaikki muut olen karsinut. Kerjuulappuja tulee peräjälkeen jopa kymmenkunta, johan siihen menee koko eläke.

        Kyllä meitä rokotetaan jo valtiovallan puolesta niin paljon, että ei ole halua enää auttaa. Tässä on pikkuhiljaa tullut melko kylmäksi noita avunpyytäjiä kohtaan.

        Minä en tykkää siitä, että ne kyttäävät satamissa ja kentillä, että kenestä saavat pakolaisen hyyssättäväkseen. Se on bisnes.


      • beessisloggi
        aika aikaa kutakin kirjoitti:

        Halusivat tilinnumeron, jotta voivat kuukausittain ottaa tililtäni avustussumman. Silloin lopetin antamisen siihen puljuun. Ahneella on kakkanen loppu.

        Annan SPR:lle ja Pelastusarmeijalle. Kaikki muut olen karsinut. Kerjuulappuja tulee peräjälkeen jopa kymmenkunta, johan siihen menee koko eläke.

        Kyllä meitä rokotetaan jo valtiovallan puolesta niin paljon, että ei ole halua enää auttaa. Tässä on pikkuhiljaa tullut melko kylmäksi noita avunpyytäjiä kohtaan.

        on minullakin olleet ne joiden keräyslippaisiin annan. Ovikelloa soittaville annan vaatetuksesta riippuen, keräyslupaa en kehtaa tarkistaa. Varusmies tai partiolainen siis. Partiolaisia ei kyllä ole käynyt vuosiin. Suoraan tililtä meneviä olen karsinut. Työkavereiden lasten myymiä merkkejä ostan myös. Kaiken kaikkiaan olen vähentänyt. Tulot ei ole pienentyneet, olisiko kyynisyys tai saituus lisääntynyt.


      • 1943
        onnettomuuden kirjoitti:

        aikoina laitoin rahaa moneen kertaan ja paljon keräyksiin.
        Jotenkin koki asian läheisenä, kun itsekin matkustelee.
        Kun kuulin mikä prosenttimäärä meni oikeaan paikkaan, minun avustukset loppui siihen. Kaikki!
        Tuo vapaaehtoistyö menee todella sinne mihin on tarkoitus eikä mihinkään "välikäteen" jää.
        Ainakaan rahojen kerääjät ei niillä minun rahoilla juli.

        elin omassa elämässäni tähän asti kovinta aikaa henkisesti. En seurannut, miten rahat käytettiin. Mutta jos matkustaa, pitää itse vakuutuksin varautua kaikenlaiseen. Jos pystyy kaukomatkoja tekemään, pitää olla tietoinen riskeistä. Paikalliset olisivat ehkä tarvinneet enemmän tukea. Onkohan rannat taas rakennettu? Ne pitäisi pitää vapaina ja rakentaa korkeammille paikoille. Itse tehty vapaaehtoistyö on minusta kannatettavaa.Puhelinkeräyksiin en anna mitään. Vanha naapurini oli kieltäytynyt antamasta johon soittaja oli tokaissut, että eihän 50 euroa niin suuri summa ole!


    • elikeinohan se

      Kyllä jokaisen järjestön takana on porukkaa jonka elikeino kyseinen firma on . Joten eihä
      siitä tuotosta voi riittää muualle kuin muruset.

    • jenkkitapa

      Meilläkin voisivat nyt pienellä verotuksella ja suurilla optioilla vaurastuneet alkaa jakamaan omaansa, kuten sanotaan, takaisin yhteisölle hyväntekeväisyytenä.

      Kuitenkin asenteet on sellaiset, että yhteiskunta hoitaa, vaikka näinhän ei enää ole.

      Sitä en tiedä, miksi hyvää järjestelmää pitäisi muuttaa.

    • Pappamopo
      • Pappamopo

        ..ja siitä tuo Pohjolan Sanomat.


      • Pappamopo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe