Uskomus

Part of the solution

Tämä palsta näyttää olevan väärässä paikassa. Feng shui kuuluu uskomuksiin siinä missä Hopi-korvakynttilät, älykäs suunnittelu ja islam. Tämän lukeneet voisivat ilmiantaa viestin valvojalle, jotta palsta siirrettäisiin oikeaan osoitteeseen.

9

2695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuluvan myös

      rossipohja- juu/ei-asiat, älväri- juu/ei-asiat ja moni muu;-D!!! Ihan todella ja oikeasti tämä asia katsotaan kuuluvaksi sisustusasioihin. Kuka kehtaa sanoa, että jokin kiinalainen vuosituhansia vanha juttu olisi pelkkää huuhaata? Onhan Suomessakin kauan mittailtu vesisuonien paikkoja ja pyritty rakentamaan tietyillä luonnon ehdoilla. Samankaltainen ajattelu takana. KElle tekee pahaa etsiä tasapainoa ja rauhaa kotiinsa? Jos jokin ei tee pahaa, se voi tehdä hyvää. Itse ajattelin pian uuteen taloon muuttaessamme tarkistaa lasten nukkumissuunnat:-). Ja senhän tajuaa jokainen, että selkä ovelle päin ei kukaan voi rauhassa keskittyä työhönsä! Feng Shuita sekin:-). Enkä minä saa nukuttua minuuttiakaan punaisissa lakanoissa;-D.

      Miksi väkisin vastustaa _mahdollisia keinoja, joilla eläminen ja oleminen helpottuu? Onko ihan pakko olla negatiivinen ja tyrmätä kaikki, mitä oma pieni pää ei vain voi käsittää;-)?

      • vuosituhansia

        ruokaan suolaa kilokaupalla ja vasta nyt sanotaan ettei se ihan hyvä juttu olekaan. Ei ne vanhat uskomukset aina niin hyviä ole.


      • vai ei?

        Kun kuulen sanat Muinainen Viisaus, tekisi mieleni juosta karkuun. Nykyinen kirurgia pohjautuu jo 3500 vuotta vanhaan egyptiläiseen lääketieteeseen, mutta alkeellistahan se nykyisyyteen verrattuna on. Babylonialaiset ja atsteekit ennustivat tähdistä, ja kuinka kävi?


      • aiheutuu asiasta jotakin hy...
        vai ei? kirjoitti:

        Kun kuulen sanat Muinainen Viisaus, tekisi mieleni juosta karkuun. Nykyinen kirurgia pohjautuu jo 3500 vuotta vanhaan egyptiläiseen lääketieteeseen, mutta alkeellistahan se nykyisyyteen verrattuna on. Babylonialaiset ja atsteekit ennustivat tähdistä, ja kuinka kävi?

        miksi vastustaa???? Mitään vahinkoahan ei voi tapahtua. Käytinkö minä sanoja Muinainen Viisaus? Totuushan on, että Kiinasta on peräisin monenlaista nerokasta juttua;-o.

        Omalla kohdalla voi miettiä vaikka sitä, miltä tuntuu työskennellä selkä ovelle päin tai nukkua pää oveen päin. TUntuuko hyvältä???


    • MitäOnÄlykkyys?AvoinMieli

      Hakeuduin palstalle. Olisi ollut mielenkiintoista lukea feng shuista. Olen nimittäin ottanut asiasta selvää perehtymällä alan kirjallisuuteen. Niin, tyhmä antaa asiasta kuuluvia mielipiteitä, vaikka ei ole edes tutkinut asiaa. Täällä niitä tyhmiä piisaa, aika masentavaa tämä perussuomalaisuus. Asioista ei oteta selvää, mutta mielipide on yhtä joustava kuin on mielikin ko. ihmisellä. Voi voi tätä kulttuuria.

      • joku antaa

        asiasta kielteisen mielipiteen tutkittuaan asiaa? Ja tutkimalla muutakin kirjallisuutta, kuin feng shuita tukevaa.

        Kun olet asiaan perehtynyt, kerro miten ja miksi feng shui vaikuttaa. Jos selität tieteellisen tarkastelun kestävät ilmiöt asian takana, lupaan harkita positiivisempaa suhtautumista asiaan.


      • akupunktioon
        joku antaa kirjoitti:

        asiasta kielteisen mielipiteen tutkittuaan asiaa? Ja tutkimalla muutakin kirjallisuutta, kuin feng shuita tukevaa.

        Kun olet asiaan perehtynyt, kerro miten ja miksi feng shui vaikuttaa. Jos selität tieteellisen tarkastelun kestävät ilmiöt asian takana, lupaan harkita positiivisempaa suhtautumista asiaan.

        Feng shuita voi hyvillä mielin verrata esim. akupunktioon. Kiinalaiset ovat käyttäneet sitä vuosituhansia, mutta nyt vasta länsimaissa ollaan tutkittu sen vaikutuksia tieteellisesti. Ja tuloksia on saatu, mm. siitä, että akupisteet todella aiheuttavat liikettä aivojen eri osissa ja kohderyhmävertailussa ollaan saatu selkeitä tuloksia akupunktion vaikutuksista.

        Kysymys kuuluu: Onko akupunktio lääketiedettä vai huuhaata? Saman kysymyksen voi esittää feng shui-ajattelulle, sitä ei vain ole vielä tutkittu riittävästi.

        Itse tiedän sen toimivan, enkä tarvitse tieteellisiä tutkimuksia sen asian toteamiseksi. Täällä rakennuspalstalla ydinkysymys on, että mikä talopaketti/lämmitysmuoto on paras ja mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eikös sekin ole uskon asia :). Avoimempaa mieltä toivoisin ja ne, jotka pitävät tätä humpuukina, voivat jättää lukematta. En minäkään mene vanhoillislestadiolaisten palstalle huutelemaan, ettei jumalaa ole olemassa, pässit! vaikka mieli kyllä joskus tekisi :)


      • fengshuissa
        akupunktioon kirjoitti:

        Feng shuita voi hyvillä mielin verrata esim. akupunktioon. Kiinalaiset ovat käyttäneet sitä vuosituhansia, mutta nyt vasta länsimaissa ollaan tutkittu sen vaikutuksia tieteellisesti. Ja tuloksia on saatu, mm. siitä, että akupisteet todella aiheuttavat liikettä aivojen eri osissa ja kohderyhmävertailussa ollaan saatu selkeitä tuloksia akupunktion vaikutuksista.

        Kysymys kuuluu: Onko akupunktio lääketiedettä vai huuhaata? Saman kysymyksen voi esittää feng shui-ajattelulle, sitä ei vain ole vielä tutkittu riittävästi.

        Itse tiedän sen toimivan, enkä tarvitse tieteellisiä tutkimuksia sen asian toteamiseksi. Täällä rakennuspalstalla ydinkysymys on, että mikä talopaketti/lämmitysmuoto on paras ja mielipiteitä on yhtä paljon kuin ihmisiäkin, eikös sekin ole uskon asia :). Avoimempaa mieltä toivoisin ja ne, jotka pitävät tätä humpuukina, voivat jättää lukematta. En minäkään mene vanhoillislestadiolaisten palstalle huutelemaan, ettei jumalaa ole olemassa, pässit! vaikka mieli kyllä joskus tekisi :)

        on,että ihminen viihtyy. siitä hyvänolosta syntyy muutakin hyvää.
        fengshui tekee siitä tiedettä ja taidetta.
        pääasia ett viihtyy kotona.
        ja töissä
        sil ei oo merkitystä kuka uskoo ja kuka ei.
        huuhaata?
        ehkä
        mut mä tykkään


      • jollekin tieto asumisesta
        fengshuissa kirjoitti:

        on,että ihminen viihtyy. siitä hyvänolosta syntyy muutakin hyvää.
        fengshui tekee siitä tiedettä ja taidetta.
        pääasia ett viihtyy kotona.
        ja töissä
        sil ei oo merkitystä kuka uskoo ja kuka ei.
        huuhaata?
        ehkä
        mut mä tykkään

        turvallisessa kivitalossa tuo onnen;-D. Toinen luottaa tuttuun ja lämpimään puuhun:-). Mitä väliä kuka uskoo ja mitä/ketä?? Jos olo kotona on hyvä syystä x, on kaikki ok. Ellei, voi asiaa x kokeilla ihan omalla tahollaankin;-D! Esimerkiksi meidän uusi talo: en viihdy tässä koneella, sillä kirjoituspöytä ja mun näyttö on nurkkaan päin, selän takana on oviaukko ja siinä välissä myös sänky jossa mies kuorsaa;-o. Muutenkin makkari tuntuu tukkoiselta, kun ei edes jakkaraa sovi liikuttamaan kun törmää patjaan lattialla (siis ei sänkyä vaan paksu patja lattialla toistaiseksi...). Tähän voisi Feng Shui-asiantuntija sanoa monta painavaa sanaa.

        Feng Shui ei ole mitään sen kummempaa huttua kuin ikivanhaa viisautta. Ei kukaan kehtaa väittää, etteikö tietyissä asioissa esim. Kiina/Japani olisi meitä länsimaita aikas lailla edellä? Ovat myös maita, missä otetaan huomioon muutakin kuin se, millainen rahamassi ja osakesalkku sulla on. Minä luulen, että me ollaan aikas usein niitä tyhmiä:-/.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2081
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1558
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1166
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      972
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      959
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      933
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      918
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      798
    10. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      20
      744
    Aihe