Korvavaha

mistä johtuu?

Tuntuu että mulla on enemmän korvavahaa kuin muilla. Mistä voi johtua että sitä on enemmän? Mulla on myös vähän huono kuulo, vaikka olen nuori vielä. Voiko huono kuulo johtua liiasta korvavahasta?

8

7526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omark

      Kyllä runsas vaikku heikentää kuuloa! Toisilla vaikkua kertyy huomattavan paljon. Tosin kuulo voi olla oikeastikin alentunut monilla nuorilla, kun musiikkia kuunnellaan liian kovalla.

      Terveydenhoitaja tai sairaanhoitaja (esim. terveysasemallasi tai opiskelijaterveydenhuollossa tai työterveyshuollossa, minkä piiriin kuulutkin) voi huuhdella korvasi ja todennäköisesti hän voi tutkia kuulosi tai ohjata tutkimukseen muualle. Se on ihan yksinkertainen juttu, kuuntelet piippauksia ja nostat ohjeen mukaisesti kättä pystyyn, kun kuulet piippauksen.

      Itse ostin noin vuosi sitten apteekista Audispray-nimistä korvasumutetta. Se on ymmärtääkseni aika luonnonmukainen tuote. Mulla ainakin tuolla tuotteella lähti vaikkua irti, eikä tarvinnut käydä hoitajalla korvia huuhtomassa. Nyt ovat pysyneet hyvinä.

      • Nimimerkki

        Vaikku vaikuttaa käsitysteni (korvalääkäriltä) paljon ymmärtääkseni jopa niin paljon että kuulo
        ei ole enään sen jälkeen normaalin "kuulon rajoissa"
        tilapäisesti.
        ja allergiat ainakin ilmeisesti kerää vaikkua itselleni ei viljat (Huom. riisi ja maissikin) ei sovi jos syön vaikkua tulee jos jo yksi vaikutus niille mainitaan lievin sanoisin oireista
        vaikku löytyy seuraavana aamuna. Jotenkin tutkisin allergiat jos sitä kertyy kunnolla. ps. en ole lääkäri/sairaanhoitaja.


      • "mistä johtuu?"
        Nimimerkki kirjoitti:

        Vaikku vaikuttaa käsitysteni (korvalääkäriltä) paljon ymmärtääkseni jopa niin paljon että kuulo
        ei ole enään sen jälkeen normaalin "kuulon rajoissa"
        tilapäisesti.
        ja allergiat ainakin ilmeisesti kerää vaikkua itselleni ei viljat (Huom. riisi ja maissikin) ei sovi jos syön vaikkua tulee jos jo yksi vaikutus niille mainitaan lievin sanoisin oireista
        vaikku löytyy seuraavana aamuna. Jotenkin tutkisin allergiat jos sitä kertyy kunnolla. ps. en ole lääkäri/sairaanhoitaja.

        Mulla on melko paha allergia (pöly, siitepöly) nenä tukossa ympäri vuoden. Eli siitäkö se vaikku sitten johtuu...?


      • ja sitä tulee jokaiselta
        "mistä johtuu?" kirjoitti:

        Mulla on melko paha allergia (pöly, siitepöly) nenä tukossa ympäri vuoden. Eli siitäkö se vaikku sitten johtuu...?

        Korva puhdistuu itsestään niin, että tärykalvo kasvaa koko ajan ulospäin ja työntää samalla vaikkua eteenpäin korvakäytävässä. Normaalisti ihmisillä se vaikku tulee korvan ulkopuolelle itsestään eikä sinne korvaan saisi mitään sormea ohuempaa työntääkään.

        Itselläni vain sattuu olemaan sellaiset korvat, että ne ei työnnä vaikkua ulos. Pitäisi käydä pesetyttämässä niitä, mutta se on ollut meikäläisellä niin iso urakka, että en ole viitsinyt. Viimeksi 2 v sitten 2 sairaanhoitajaa pesi mun korvia vuoronperään eikä kumpikaan saanu vaikkua ulos. Sitten tuli työkiireitä ja tässä ollaan, korvat lukossa lähes päivittäin. Nyt olen yrittänyt taas itse esiliotella niitä, jos sitten kävisin pesetyttämässä.

        P.S. Se peseminen ei satu yhtään. Minulla vain tulee niin isot tulpat kovettunutta vaikkua sinne, että ne ei helpolla irtoa. Toisaalta melu haittaa jo muutenkin, että en edes haluaisi kuulla tämän paremmin. Kurjaa on vain se, kun vaikut suihkussa turpoaa ja korvat lonksuu ja on tukossa usein vielä puolenpäivän aikaankin eikä vesi tule ulos. Tällaista. Ammattia en kehtaa paljastaa, on vähän huonot kengät suutarin lapsilla... :)


    • hjhhhh

      ....

    • hhhjhgtttt

      .....

    • Anonyymi

      Nissanspray on Audispraytä huomattavasti parempi.

    • Anonyymi

      Äiti tuli am:3.00 nyt huuhdellaan korvia kloorilla ,minun korvia et kyllä huuhtele sillä huuhtele vaan omiasi ei antanut nukkua vedellä huuhdella sen minä hyväksyn 45min huuhdeltiin ruiske pullolla 2 pikkusta murusta vain tuli.Remo-wax 3kertaa päivällä a20min yöksi 2-3h 20 tippaa sitten tipahtaa pois joku toinenkin aine se pistelee 20min pakko huuhdella pois famolax ensi viikolle taas aika hoitajalle korvahuuhteluu lähteeköhän koti konstein ei ainakaan👂🤫🤔

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe