Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten resepti Primolut-kuuriin?

bambielle

Olen nuori nainen ja lähössä muutaman päivän työmatkalle ja kuukautisia pitäis saada siirrettyä käytännön syistä ton tripin yli. Olen lukenut, että Primolut N -kuurilla tällänen onnistuisi? En mielellään menis asian takia gynen pakeille enkä varsinkaan terveyskeskuksen yleisläälärille omalla paikkakunnalla, joten pystyiskö asian hoitaan esimerkiksi puhelimessa? Onko ehkä olemassa vaihtoehtoja näitten lisäksi? Entä miten ko. lääkettä käytetään, ehinkö siis hoitaa asian ennen matkaa, mille meen parin viikon päästä?

Kiitti etukäteen! :-)

6

5816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..selviää.

      Resepti on kuitenkin saatava lääkäriltä: Kysäseppäs yksityislääkärinvastaan otolta, kirjoittasko yleislääkäri reseptin? Korvaus tarvitsee kyllä maksaa. Tuskin kyllä kirjoittaa, ilman että näkee sinua. Tai kysy omasta terveyskeskuksesta vastaanotosta sama juttu, siellä varmaan onnistuu ilman lääkärin tapaamista, jos oma lääkärisi kirjoittais sen. Ei gynelle tarvi tollasen takia mennä.

    • toimii hyvin

      Itse soitin terveyskeskukseen ja sieltä lähetettiin resepti apteekkiin josta sain hakea Primolut -tablettini.Eli aika vaivattomasti onnistui!
      Minulla onnistui hyvin menkkojen siirtäminen(kaksikin kertaa kokemusta),tabletit aloitetaan ottamaan n.3 päivää ennen oletettuja kuukautisia ja otetaan 1 tabl.enintään 10-14 pvän ajan.
      Nyt kun soitat pian ni ehdit hommata lääkkeen hyvissä ajoin.
      Omasta kokemuksestani kerron että söin 10 päivää,sitten lopetin ja taisi menkat alkaa sitten parin kolmen päivän päästä.Ja seuraavat tulivat sitten ihan alkuperäiseen aikaan.Toivottavasti sait apua ja onnistut.

      • ..vielä

        Niin ja hinta oli 21.32....Ei paha hinta,koska 30 tabl.eli käy vielä siirtää myöhemminkin.


      • bambielle
        ..vielä kirjoitti:

        Niin ja hinta oli 21.32....Ei paha hinta,koska 30 tabl.eli käy vielä siirtää myöhemminkin.

        Kiitti kovasti neuvoista ja kiltistä vastaamisesta, tosi ihana oli oikeesti lukea asiallista tekstiä ja kokemuksii! Tämä kysymys oli nimittäin vaivannut mua jo tosi kauan, ei hintakaan pelottavalta kuulosta. :-) Mie otan maanantaina asiaksi soittaa terveyskeskukseen, aattelinkin just, että face to face lääkäriaika tälläsen perusjutun takia tuntuis liiottelulta. Jos mennee hyvin, nii voin tulevillekin työmatkoille ottaa kuurin.

        Mulla on kuiteski ollut aina viikolla parilla heittelehtivä kierto, viimeaikoina kylläki taas säännöllisempi. Voiko kuurin silti ottaa, sillä kalenterin mukaan kuukautiset kyllä osuu just työmatkan päälle ja tahtoisin varmistua, ettei just niihin muutamaan päivään osuisi se pahin? :-)


      • selviää...
        bambielle kirjoitti:

        Kiitti kovasti neuvoista ja kiltistä vastaamisesta, tosi ihana oli oikeesti lukea asiallista tekstiä ja kokemuksii! Tämä kysymys oli nimittäin vaivannut mua jo tosi kauan, ei hintakaan pelottavalta kuulosta. :-) Mie otan maanantaina asiaksi soittaa terveyskeskukseen, aattelinkin just, että face to face lääkäriaika tälläsen perusjutun takia tuntuis liiottelulta. Jos mennee hyvin, nii voin tulevillekin työmatkoille ottaa kuurin.

        Mulla on kuiteski ollut aina viikolla parilla heittelehtivä kierto, viimeaikoina kylläki taas säännöllisempi. Voiko kuurin silti ottaa, sillä kalenterin mukaan kuukautiset kyllä osuu just työmatkan päälle ja tahtoisin varmistua, ettei just niihin muutamaan päivään osuisi se pahin? :-)

        Ota vaikka jo tarpeeksi ajoissa vaikka ohjeessa sanotaan se 3 päivää.Itsekin otin muistaakseni n.4-5 pvää ennemmin varmistaakseni ettei vaan ehdi alkaa,koska ei kans aina ihan niin tarkasti ala.Sit jos menkat ehtiikin alkaa,niin ei niitä sit saa kuitenkaan keskeytettyä tableteilla,eli hyvissä ajoin kun ottaa ni varmemmin saa siirrettyä menkat reisun yli :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe