Jos windows järjestelmäsi alkaa takkuamaan ja hidastelemaan oltuaan jonkun tunnin päällä, se voi johtua siitä, että windows ei aina osaa vapauttaa muistia sen jälkeen kun olet jo sulkenut käyttämäsi ohjelmia tai sovelluksia.
Apukeinoja:
Osta lisää RAM -muistia. 32 bit XP tukee muistaakseni 3 Gigaan ja 32 bit Vista 4 Gigaan asti RAMmia. 64 bit järjestelmät tukevatkin sitten jo huomattavasti enemmän.
Mutta jos koneessasi on jo järjestelmän tukema maksimi RAM, tilanteesi ei ole siltikään toivoton. Tämä pieni, ja hyvin vähän järjestelmäresursseja vievä sovellus tulee avuksi:
http://www.majorgeeks.com/download5972.html.
Sovellus on nimeltään Cleanmem, ja toimii seuraavasti: Vapauttaa RAM muistia muutaman sekunnin ajan koneen käynnistymisen jälkeen 120 sek. päästä. Sitten lopettaa automaattisesti toimintansa. Jälleen 30 sek. päästä vapauttaa RAM muistia, ja lopettaa sen jälkeen toimintansa. Aina 30 sek. välein vapauttaa RAM muistia, ja lopettaa toimintansa. Tämä kaikki tapahtuu automaattisesti tehtävienhallinan kautta. Toisinsanoen Cleanmem ei käynnisty windowsin käynnistymisen yhteydessä, vaan vasta 120 sek. sen jälkeen, se ei häiritse käynnistystä. Toisekseen, Clenanmem ei ole koko ajan päällä, vaan 30 sek. välein muutaman sekunnin ajan. Clenamem:in toimintaa ei käytännössä huomaa mitenkään muuten, paitsi siten että järjestelmä vastaa komentoihin nopeammin, ei enää kaatuile, takkuile tai hyydy, järjestelmästä tulee nopeampi, se lämpenee/kuumenee vähemmän, ja toimii muutenkin tehokkaammin.
Aivan mahtava juttu.
Tiedän että täällä ei välttämättä katsota mainostamista hyvällä silmällä, mutta Cleanmem on vaan ihan must juttu jokaisessa windowsissa. Minunkin Vista lähti suorastaan vauhtiiin, Cleanmem:n ansiosta. Enää ei Vista hidastele. Mahtavaa. :)
Suosittelen Cleanmem:iä sydämeni pohjasta.
ps. Cleanmem on freewarea, täysin ilmainen siis, enkä saa myöskään mitään korvausta sen "mainostamisesta"
Ei sisällä haittaohjelmia eikä viruksia.
Tämä viesti ihan teidän kaikkien windows käyttäjien iloksi ja hyödyksi. Olkaapa hyvä:)
Aivan ehdoton
49
1571
Vastaukset
- viritykset..
mopoissa toimiakin mutta mine en mokomia lisä virityksiä tarvitte.
- ....
Advanced Windows Care:ssa on aivan vastaava Memory Cleaner/muistin siivooja, joka vapauttaa RAM:ia koko ajan ilman mitään jaksotuksia. Asetuksia siinä on monia.
- ..............
se on koko ajan päällä, toisin kuin Cleanmem. Siksi se vie enemmän resursseha, heti windowsin käynnistyksestä lähtien.
- zxcvbnm
Ongelmaa ei poisteta vaan yritetään paikata jollain virityksillä.
Koneessa on selvästi muistivuoto. Joku ohjelma varaa uutta muista eikä vapauta käytettyä. Paras korjaus on etsiä tuo ohjelma ja poistaa käytöstä.- ......................
"Koneessa on selvästi muistivuoto. Joku ohjelma varaa uutta muista eikä vapauta käytettyä. Paras korjaus on etsiä tuo ohjelma ja poistaa käytöstä"
Se muistivuoto on windowsissa itsessään, se kun ei osaa vapauttaa käyttämäänsä muistia. Mutta windowsia ei voi poistaa voidakseen käyttää windowsia tehokkaammin. - zxcvbnm
...................... kirjoitti:
"Koneessa on selvästi muistivuoto. Joku ohjelma varaa uutta muista eikä vapauta käytettyä. Paras korjaus on etsiä tuo ohjelma ja poistaa käytöstä"
Se muistivuoto on windowsissa itsessään, se kun ei osaa vapauttaa käyttämäänsä muistia. Mutta windowsia ei voi poistaa voidakseen käyttää windowsia tehokkaammin.Kyllä itse Windowsissakin on ollut muistivuotoja. Ne vain on korjattu sitä mukaa kun ne ovat löytyneet. Pitää vain asentaa päivitykset. Ei asia muuten korjaannu.
Kannattaisi varmaankin tutustua PC:n ja Windowsin muistinhallintaan.
- boosterit
ovat kaikki yhtä tyhjän kanssa. Loppujen lopuksi hidastavat konetta. Niitä tehdään ja myydään herkkäuskoisille.
- Jep.
Aluksi boosteri tuntuu nopeuttavan, mutta sitten jostain syystä alkaakin hidastuminen entisestään.
- kuluu
Jep. kirjoitti:
Aluksi boosteri tuntuu nopeuttavan, mutta sitten jostain syystä alkaakin hidastuminen entisestään.
ku se heittää juttuja pagefileen ja takas.
vaan nopeuttaa. Cleanmem ei käynnisty windowsin käynnistyksen yhteydessä, vaan 120 sek. sen jälkeen. Toisekseen, se ei ole koko ajan päällä, toisin kuin muut RAM cleanerit, vaan vain muutaman sekunnin ajan 30 sek. välein.
- ymmärrä?
************ kirjoitti:
vaan nopeuttaa. Cleanmem ei käynnisty windowsin käynnistyksen yhteydessä, vaan 120 sek. sen jälkeen. Toisekseen, se ei ole koko ajan päällä, toisin kuin muut RAM cleanerit, vaan vain muutaman sekunnin ajan 30 sek. välein.
Korjaa vialliset ohjelmasi. Ei auta nopeuteen, jos muistialue tyhjennetään sivutustiedostoon ja haetaan taas takaisin. Se on muistiin verrattuna hidasta toimintaa.
- ????????????
ymmärrä? kirjoitti:
Korjaa vialliset ohjelmasi. Ei auta nopeuteen, jos muistialue tyhjennetään sivutustiedostoon ja haetaan taas takaisin. Se on muistiin verrattuna hidasta toimintaa.
"Korjaa vialliset ohjelmasi"
Viallinen ohjelma on exploere.exe.
Millä muulla tavalla voi korjata viimeisen päälle päivitetyn windowsin explorer.exe:n muistivuodot, kuin Cleanmem:n avulla?
Kun explorer.exe prosessi kaikista päivityksistä huolimatta käyttää muistia väärin, (ei osaa vapauttaa sitä), minä en ainakaan tiedä muuta apua tähän ongelmaan, kuin Cleanmem. - ..................
kuluu kirjoitti:
ku se heittää juttuja pagefileen ja takas.
ei käytä juuri ollenkaan windows järjestelmän resursseja ja tehoja. Päinvastoin, se vapauttaa niitä.
Yhdyn muihin asiallisiin vastauksiin. Eli KORJAA SE ONGELMA, äläkä säädä mitään ihme ohjelmia hidastamaan konetta.
- ..........
"KORJAA SE ONGELMA"
Windowsissa viimeisimmät päivitykset. Huollettu viimeisen päälle. Ongelma on explorer.exe, ja sen kyvyttömyys handlata muistia oikein. Se ei varsinaisesti ole vika, vaan tyypillinen windows ominaisuus.
Millä tavalla explorer.exe:n muistivuodot, ja liiallisen muistinkäytön voi korjata, jos ei Cleanmem:n avulla. Minä en ainakaan tiedä muuta tapaa. - ei minulla
.......... kirjoitti:
"KORJAA SE ONGELMA"
Windowsissa viimeisimmät päivitykset. Huollettu viimeisen päälle. Ongelma on explorer.exe, ja sen kyvyttömyys handlata muistia oikein. Se ei varsinaisesti ole vika, vaan tyypillinen windows ominaisuus.
Millä tavalla explorer.exe:n muistivuodot, ja liiallisen muistinkäytön voi korjata, jos ei Cleanmem:n avulla. Minä en ainakaan tiedä muuta tapaa.Ei ainakaan minun eikä ystävieni koneessa ole koskaan ilmennyt tuollaista muistin vapauttamis ongelmaa.
(hoidan myös ystävieni koneiden päivitykset aika ajoin ajantasalle)
Jospa miettisit miksi sinun koneellasi ilmenee tuollaista ongelmaa. .......... kirjoitti:
"KORJAA SE ONGELMA"
Millä tavalla explorer.exe:n muistivuodot, ja liiallisen muistinkäytön voi korjata, jos ei Cleanmem:n avulla. Minä en ainakaan tiedä muuta tapaa."Ongelma on explorer.exe, ja sen kyvyttömyys handlata muistia oikein. Se ei varsinaisesti ole vika, vaan tyypillinen windows ominaisuus."
En nyt muista nähneeni, että explorer.exe olisi omineen vuotanut mitään ainakaan XP:llä. Vista SP1:stä en tiedä. Voi olla joku exploreriin asentuva laajennus mikä siinä vuotaa tai sitten jos explorer.exe:ssä on bugi niin koita kiertää bugi, esimerkiksi koitat kytkeä esikatselukuvia pois tai jotain muuta vastaavaa jos vaikka löytyisi se mikä ominaisuus vuotaa. Ratkaisuja voi olla myös käyttää esimerkiksi toista käyttöliittymää kuin explorer.exe:ä, ainakin siihen saakka kunnes muistivuoto on tukittu.- ??????????
M-Kar kirjoitti:
"Ongelma on explorer.exe, ja sen kyvyttömyys handlata muistia oikein. Se ei varsinaisesti ole vika, vaan tyypillinen windows ominaisuus."
En nyt muista nähneeni, että explorer.exe olisi omineen vuotanut mitään ainakaan XP:llä. Vista SP1:stä en tiedä. Voi olla joku exploreriin asentuva laajennus mikä siinä vuotaa tai sitten jos explorer.exe:ssä on bugi niin koita kiertää bugi, esimerkiksi koitat kytkeä esikatselukuvia pois tai jotain muuta vastaavaa jos vaikka löytyisi se mikä ominaisuus vuotaa. Ratkaisuja voi olla myös käyttää esimerkiksi toista käyttöliittymää kuin explorer.exe:ä, ainakin siihen saakka kunnes muistivuoto on tukittu.explorer on aina käyttänyt muistia väärin. Tuskin siihen koskaan korjausta edes saadaankaan.
?????????? kirjoitti:
explorer on aina käyttänyt muistia väärin. Tuskin siihen koskaan korjausta edes saadaankaan.
Olen käyttänyt explorer.exe:ä lähes päivittäin Vistaa lukuunottamatta vuosikausia, enkä ole huomannut mitään muistiongelmia siinä.
- vaikkapa
.......... kirjoitti:
"KORJAA SE ONGELMA"
Millä tavalla explorer.exe:n muistivuodot, ja liiallisen muistinkäytön voi korjata, jos ei Cleanmem:n avulla. Minä en ainakaan tiedä muuta tapaa.Sysinternalin Process Explorerilla mikä siellä pykii. Se näyttää kaikki explorer.exe-prosessin alaiset prosessit. Vika on ilmeisesti jossain tytärprosessissa. Se, että muistialue välillä kirjoitetaan jonnekin ja taas luetaan muistiin ei ole kovin nopeaa toimintaa.
http://shup.com/Shup/66378/10882717011-My-Desktop.png - ...............
M-Kar kirjoitti:
Olen käyttänyt explorer.exe:ä lähes päivittäin Vistaa lukuunottamatta vuosikausia, enkä ole huomannut mitään muistiongelmia siinä.
"Olen käyttänyt explorer.exe:ä lähes päivittäin Vistaa lukuunottamatta vuosikausia, enkä ole huomannut mitään muistiongelmia siinä."
Ei täsmää.
- ei sentään
Narrattavat höperöt luulee omaavansa ja löytäneensä sellaista tietoa joka on vain pienen sisäpiirin tiedossa.
Tietokoneet pysyy varmatoimisena kun pitää päivitykset ajantasalla, asentaa aina uusimmat käyttöjärjestelmä, lisälaite-ohjelma päivitykset, päivitykset korjaa myös tuollaisia muistiongelmiakin jos ja kun niitä alkaa ilmetä.
Ilmaisista ns. puhdistusohjelmista on todellisuudessa vain haittaa ne tulevat vääjämättä jonkin ajan kuluttua hidastamaan koneen toimintoja.- .....................
"Tietokoneet pysyy varmatoimisena kun pitää päivitykset ajantasalla, asentaa aina uusimmat käyttöjärjestelmä, lisälaite-ohjelma päivitykset, päivitykset korjaa myös tuollaisia muistiongelmiakin jos ja kun niitä alkaa ilmetä"
No ei. Viimesen päälle päivitetty windowskin on siitä ongelmallinen muistinkäsittelyn suhteen, että se ei osaa vapauttaa varaamaansa muistia. Oletetaan että sinulla on useampi resurssienhallinnan ikkuna auki, siirrät tai kopioit tiedostoja toiseen kansioon jne. No hyvä, kun olet tehnyt homman, suljet resurssienhallinan ikkunat. Mutta windows ei vapautakaan käyttämäänsä muistia, vaan se jää explorer.exe prosessin alle.
Yksi tapa vapauttaa explorer.exe:n varaama muisti, on tappaa prosessi tehtävienhallinan kautta, ja käynnistää se uudelleen. Mutta hetken päästä explorer.exe varaa taas liikaa käyttämätöntä muistia. Ja tuo homma pitäisi tehdä uudestaan kun kone alkaa pätkimään RAMmin tukehtuessa explorer.exe:n varaamaan muistiin. Paljon parempi on tämä Cleanmem,se kun vapauttaa automaattisesti muistia. Eikä ole, tosin kuin muut memory cleanerit, koko ajan päällä, vaan vain 30 sek. välein, muutaman sekunnin ajan. Käytännössä Cleanmem käyttää niin olemattoman vähän resursseja, ja toisaalta vapauttaa niin hyvin muistia, korjaa explorer.exe:n muistivuodot, että se on aivan verraton sovellus. Ja windowsissa aivan ehdoton. Eikä tarvitse vähän väliä olla tappamassa ja käynnistelemässä explorer.exe:ä :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000038187277 - -------------
..................... kirjoitti:
"Tietokoneet pysyy varmatoimisena kun pitää päivitykset ajantasalla, asentaa aina uusimmat käyttöjärjestelmä, lisälaite-ohjelma päivitykset, päivitykset korjaa myös tuollaisia muistiongelmiakin jos ja kun niitä alkaa ilmetä"
No ei. Viimesen päälle päivitetty windowskin on siitä ongelmallinen muistinkäsittelyn suhteen, että se ei osaa vapauttaa varaamaansa muistia. Oletetaan että sinulla on useampi resurssienhallinnan ikkuna auki, siirrät tai kopioit tiedostoja toiseen kansioon jne. No hyvä, kun olet tehnyt homman, suljet resurssienhallinan ikkunat. Mutta windows ei vapautakaan käyttämäänsä muistia, vaan se jää explorer.exe prosessin alle.
Yksi tapa vapauttaa explorer.exe:n varaama muisti, on tappaa prosessi tehtävienhallinan kautta, ja käynnistää se uudelleen. Mutta hetken päästä explorer.exe varaa taas liikaa käyttämätöntä muistia. Ja tuo homma pitäisi tehdä uudestaan kun kone alkaa pätkimään RAMmin tukehtuessa explorer.exe:n varaamaan muistiin. Paljon parempi on tämä Cleanmem,se kun vapauttaa automaattisesti muistia. Eikä ole, tosin kuin muut memory cleanerit, koko ajan päällä, vaan vain 30 sek. välein, muutaman sekunnin ajan. Käytännössä Cleanmem käyttää niin olemattoman vähän resursseja, ja toisaalta vapauttaa niin hyvin muistia, korjaa explorer.exe:n muistivuodot, että se on aivan verraton sovellus. Ja windowsissa aivan ehdoton. Eikä tarvitse vähän väliä olla tappamassa ja käynnistelemässä explorer.exe:ä :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000038187277Käytä ihmeessä omassa koneessasi koska uskot sen olevan hyvä ohjelma mutta älä kehoita muita käyttämään täysin tarpeetonta ohjelmaa.
- .....................
------------- kirjoitti:
Käytä ihmeessä omassa koneessasi koska uskot sen olevan hyvä ohjelma mutta älä kehoita muita käyttämään täysin tarpeetonta ohjelmaa.
Et pysty sanomaan mitään koko ohjelmasta, jollet ole ensin kokeillut sitä. Yllätyt positiivisesti. Olen varma siitä :)
- asensin
Et pysty sanomaan mitään koko ohjelmasta, jollet ole ensin kokeillut sitä. Yllätyt positiivisesti. Olen varma siitä :)
En yleensä asenna koneelleni mitään anonyymien tuntemattomien tekijöiden ohjelmia.
Nyt asensin Clean Mem v1.2 ohjelman enkä huomaa minkäälaista nopeutumista en myöskään hidastumista.
Asenettu ohjelma näkyy Ohjauspaneelin Lisää tai Poista sovelluksessa, joten voin poistaa sen tarpeettomana jonkin aikaa koneeni toimintoja seurattuani.
Näkyypä ohjelmalla olevan myös oma Unistall Clean Men toimintokin, joten eiköhän ohjelma saa poistettua melko helposti. - kumiankka
kuten jo on sanottu aiemmin niin selvitä miksi explorer.exe:ssä ilmenee muistivuoto äläkä sitä millään purkkapaikkauksilla ala korjailemaan. Normaalisti explorer.exe pysynee alle 40 megassa, mulla nyt 25 megaa
- kumiankka
kumiankka kirjoitti:
kuten jo on sanottu aiemmin niin selvitä miksi explorer.exe:ssä ilmenee muistivuoto äläkä sitä millään purkkapaikkauksilla ala korjailemaan. Normaalisti explorer.exe pysynee alle 40 megassa, mulla nyt 25 megaa
tiedä miten hommaa selvität niin
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896642.aspx - kilotavuja
kumiankka kirjoitti:
Ilman mitään Clean Mem ohjelmia.
XP käyttis:
>Ctrl Alt Delete eli tehtävien hallinta >Prosessit
>iexplore.exe
>Muistin käyttö, minulla nyt 26428 kt kilotavua.
Tosi merkillistä jos sinulla on tosiaan Megatavujen kokoluokkaa? ..................... kirjoitti:
Kaikkien viritys- ja siivousohjelmien käyttöön kehoittaminen on edesvastuutonta, samoin Windowsin osien korvaaminen epämääräisillä ilmaisohjelmilla (palomuuriksi ZoneAlarm jne.). Ongelmia näistä lähinnä tulee.
- Oooh!
M-Kar kirjoitti:
Kaikkien viritys- ja siivousohjelmien käyttöön kehoittaminen on edesvastuutonta, samoin Windowsin osien korvaaminen epämääräisillä ilmaisohjelmilla (palomuuriksi ZoneAlarm jne.). Ongelmia näistä lähinnä tulee.
On siinä asiantuntija. Taitaa olla tylsää.
- aivan oikein
M-Kar kirjoitti:
Juuri noin asia on todellisuudessa kuten kirjoitit.
- kumiankka
kilotavuja kirjoitti:
Ilman mitään Clean Mem ohjelmia.
XP käyttis:
>Ctrl Alt Delete eli tehtävien hallinta >Prosessit
>iexplore.exe
>Muistin käyttö, minulla nyt 26428 kt kilotavua.
Tosi merkillistä jos sinulla on tosiaan Megatavujen kokoluokkaa?koulua vai muuten vaan leikit tyhmää? 26428 kt on sama kuin 25,8 megatavua
- koska
kumiankka kirjoitti:
"selvitä miksi explorer.exe:ssä ilmenee muistivuoto "
Siksi koska käyttis on windows. - ::::::::::::::>
M-Kar kirjoitti:
Windowsin ominaisuus on heikko muistinhallinta. Juuri siksi esim. Cleamem ohjelmaa windowsissa aivan ehdottomasti tarvitaankin. Jokainen kokeilemani windows, vaikka ihan tehdasasetuksilla, ja puhtaalla asennuksella sekä maksimi RAMmilla varustettuna on ennenpitkää tukehtunut ja hyytynyt siihen kun RAM on loppunut kesken.
- kumiankka
::::::::::::::> kirjoitti:
Windowsin ominaisuus on heikko muistinhallinta. Juuri siksi esim. Cleamem ohjelmaa windowsissa aivan ehdottomasti tarvitaankin. Jokainen kokeilemani windows, vaikka ihan tehdasasetuksilla, ja puhtaalla asennuksella sekä maksimi RAMmilla varustettuna on ennenpitkää tukehtunut ja hyytynyt siihen kun RAM on loppunut kesken.
tuota ei ole mulla ilmennyt. Ehkä vika on kuitenkin sun tapauksessa muualla kuin windowsissa?
- ................
kumiankka kirjoitti:
tuota ei ole mulla ilmennyt. Ehkä vika on kuitenkin sun tapauksessa muualla kuin windowsissa?
"kumma kun tuota ei ole mulla ilmenny"
Et sitten varmaan ole pyörittänyt windowsissa monia ohjelmia, multithread, tai raskaita prosesseja tunti, tai päiväkausia. Ei tarvitse kuin olla päällä samanaikaisesti muutaman tunnin ajan: selain, mediasoitin, ja kuvankäsittelyohjelma/poltto-ohjelma, niin eiköhän ala windows hyytyä. Ja jopa vähemmästäkin. Varsinkin jos on virustorjuntana paljon resursseja syövä f-secure.
Sen jälkeen sammuta kaikki nuo ylimääräiset ohjelmat. Jätät vain windowsin ja virustorjunnan prosessit päälle, kokeile josko windows olisi virkistynyt, sen jälkeen kun sammutit ylimääräiset ohjelmat(selain, poltto-ohjelma, media-soitin, kuvankäsittelyohjelma.. Ja mitä vielä. Windows vaan tahmaa kuin täi tervassa. Koska windows ei osaa vapauttaa RAM muistia sen jälkeen kun sitä varaavat ohjelmat on sammutettu. Eli niiden sammutettujen sovellusten varaama muisti-alue jää kummittelemaan RAMmiin, sen jälkeen kun ne ohjelmat on sammutettu. Tästä syystä windows ennen pitkää tukehtuu RAMmin loppumiseen. Ja tuo windowsissa jossa on maksimi määrä RAMmia.
Tuo ei ole varsinaisesti vika, vaan windowsille tyyppillinen ominaisuus. - .................
kumiankka kirjoitti:
"selvitä miksi explorer.exe:ssä ilmenee muistivuoto"
Siksi koska käyttöjärjestelmä on windows. ................ kirjoitti:
Et sitten varmaan ole pyörittänyt windowsissa monia ohjelmia, multithread, tai raskaita prosesseja tunti, tai päiväkausia. Ei tarvitse kuin olla päällä samanaikaisesti muutaman tunnin ajan: selain, mediasoitin, ja kuvankäsittelyohjelma/poltto-ohjelma, niin eiköhän ala windows hyytyä. Ja jopa vähemmästäkin. Varsinkin jos on virustorjuntana paljon resursseja syövä f-secure.
Sen jälkeen sammuta kaikki nuo ylimääräiset ohjelmat. Jätät vain windowsin ja virustorjunnan prosessit päälle, kokeile josko windows olisi virkistynyt, sen jälkeen kun sammutit ylimääräiset ohjelmat(selain, poltto-ohjelma, media-soitin, kuvankäsittelyohjelma.. Ja mitä vielä. Windows vaan tahmaa kuin täi tervassa. Koska windows ei osaa vapauttaa RAM muistia sen jälkeen kun sitä varaavat ohjelmat on sammutettu. Eli niiden sammutettujen sovellusten varaama muisti-alue jää kummittelemaan RAMmiin, sen jälkeen kun ne ohjelmat on sammutettu. Tästä syystä windows ennen pitkää tukehtuu RAMmin loppumiseen. Ja tuo windowsissa jossa on maksimi määrä RAMmia.
Tuo ei ole varsinaisesti vika, vaan windowsille tyyppillinen ominaisuus."Et sitten varmaan ole pyörittänyt windowsissa monia ohjelmia, multithread, tai raskaita prosesseja tunti, tai päiväkausia."
Minä olen.
"Ei tarvitse kuin olla päällä samanaikaisesti muutaman tunnin ajan: selain, mediasoitin, ja kuvankäsittelyohjelma/poltto-ohjelma, niin eiköhän ala windows hyytyä."
Ei ala.
"Varsinkin jos on virustorjuntana paljon resursseja syövä f-secure."
"Jätät vain windowsin ja virustorjunnan prosessit päälle, kokeile josko windows olisi virkistynyt, sen jälkeen kun sammutit ylimääräiset ohjelmat(selain, poltto-ohjelma, media-soitin, kuvankäsittelyohjelma.. Ja mitä vielä. Windows vaan tahmaa kuin täi tervassa."
Ettei vaan vika olisi siinä F-securessa sitten.. Virustorjunta varmaan tekee jonkun koukun siihen, että tarkistaa mitä tiedostoja käpistellään ja tarkastelee niitä. Tuo saattaa näkyä sitten explorer.exe -prosessin muistiavaruudessa. Eli poista se F-secure koneelta ja katso sitten onko vielä muistivuotoa. Minulla on Windows ollut käynnissä raskaassa käytössä pari kuukautta putkeen enkä ole huomannut mitään vuotoja. En tosin ole harrastellut virustorjuntaa kun en tarvitse apupyöriä.- kumiankka
................ kirjoitti:
Tuo ei ole varsinaisesti vika, vaan windowsille tyyppillinen ominaisuus.ala tuossa olla jo todistetta ettei vika ole windowsissa vaan olet saanut päähäsi jotain ja sitä sitten mantrana toistelet maailman tappiin.
- ..................
kumiankka kirjoitti:
ala tuossa olla jo todistetta ettei vika ole windowsissa vaan olet saanut päähäsi jotain ja sitä sitten mantrana toistelet maailman tappiin.
jos se ei osaa vapauttaa sammutettujen ohjelmien varaamaa RAMmia. Tuo ominaisuus on jokaisessa windowsissa. Windowsin hyytyminen RAMmin tukehtumiseen on jokaiselle windows käyttäjälle tuttu tilanne.
- ?????????????????
M-Kar kirjoitti:
"Et sitten varmaan ole pyörittänyt windowsissa monia ohjelmia, multithread, tai raskaita prosesseja tunti, tai päiväkausia."
Minä olen.
"Ei tarvitse kuin olla päällä samanaikaisesti muutaman tunnin ajan: selain, mediasoitin, ja kuvankäsittelyohjelma/poltto-ohjelma, niin eiköhän ala windows hyytyä."
Ei ala.
"Varsinkin jos on virustorjuntana paljon resursseja syövä f-secure."
"Jätät vain windowsin ja virustorjunnan prosessit päälle, kokeile josko windows olisi virkistynyt, sen jälkeen kun sammutit ylimääräiset ohjelmat(selain, poltto-ohjelma, media-soitin, kuvankäsittelyohjelma.. Ja mitä vielä. Windows vaan tahmaa kuin täi tervassa."
Ettei vaan vika olisi siinä F-securessa sitten.. Virustorjunta varmaan tekee jonkun koukun siihen, että tarkistaa mitä tiedostoja käpistellään ja tarkastelee niitä. Tuo saattaa näkyä sitten explorer.exe -prosessin muistiavaruudessa. Eli poista se F-secure koneelta ja katso sitten onko vielä muistivuotoa. Minulla on Windows ollut käynnissä raskaassa käytössä pari kuukautta putkeen enkä ole huomannut mitään vuotoja. En tosin ole harrastellut virustorjuntaa kun en tarvitse apupyöriä.""Ei tarvitse kuin olla päällä samanaikaisesti muutaman tunnin ajan: selain, mediasoitin, ja kuvankäsittelyohjelma/poltto-ohjelma, niin eiköhän ala windows hyytyä."
"Ei ala."
No sinulla varmaan sitten käytössä 64 bit järjestelmä joka taitaa tukea peräti 128 Gigaa RAMmia. Ei sitten ole mikään ihmekään jos koneesi ei hyydy. Ainakaan ihan heti. Mutta niinkuin olet varmasti tiennytkin RAMmin tukehtuminen on 32 bit. windows järjestelmien yleinen ominaisuus. Ne kun tukevat vain 3-4 Gigaa RAMmia.
""Varsinkin jos on virustorjuntana paljon resursseja syövä f-secure."
""Jätät vain windowsin ja virustorjunnan prosessit päälle, kokeile josko windows olisi virkistynyt, sen jälkeen kun sammutit ylimääräiset ohjelmat(selain, poltto-ohjelma, media-soitin, kuvankäsittelyohjelma.. Ja mitä vielä. Windows vaan tahmaa kuin täi tervassa.""
"Ettei vaan vika olisi siinä F-securessa sitten."
Vika on windowsissa, se kun ei osaa vapauttaa käytettyjen ohjelmien ja sovellusten varaamaa muistia, sen jälkeen kun ne on sammutettu.
Tarkoitin että jos windowsissa on f-secure käytössä, hyytyminen on vielä todennäköisempää. Itselläni on ollut jo vuosikausia avast!, joka on paljon vähemmän resursseja syövä virustorjunta, virustorjunnan lisäksiei ole mikään muu ohjelma käynnistymässä windowsin yhteydessä, ja siitä huolimatta windows välillä hyytyy RAMmin tukehtumiseen. Vaikka RAmmia on käyttöjärjestelmän tukema maksimi määrä. Sama hyytymisilmiö on kaikissa kokeilemissani/käyttämissäni 32 bit windows järjestelmissä.
laitappa Googleen "windows freezing" ja katso miten paljon Google löytää tuloksia: http://www.google.com/search?client=opera&rls=fi&q=windows freezing&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
Tuloksia löytyi kolme miljoonaa yhdeksänsataa neljäkymmentätuhatta.
Tulokset 1 - 10 noin 3940 000 osuman joukosta haulle windows freezing.
Ei mitenkään harvinainen ilmiö siis. Windowsissa. Uskon että järjestelmän hyytyminen on jokaiselle 32 bit windows järjestelmän käyttäjälle kiusallisenkin tuttu tilanne. - kumiankka
.................. kirjoitti:
jos se ei osaa vapauttaa sammutettujen ohjelmien varaamaa RAMmia. Tuo ominaisuus on jokaisessa windowsissa. Windowsin hyytyminen RAMmin tukehtumiseen on jokaiselle windows käyttäjälle tuttu tilanne.
ei se ole jokaiselle tuttu vaikka niin väität, jotkut osaa käyttää windowsia ilman purkkavirityksiä jopa niin ettei moisia ilmiöitä ole.
kumiankka kirjoitti:
ei se ole jokaiselle tuttu vaikka niin väität, jotkut osaa käyttää windowsia ilman purkkavirityksiä jopa niin ettei moisia ilmiöitä ole.
ominaisuus on heikko muistinhallinta. Windows kun ei osaa vapauttaa ohjelmien varaamaa muisti-aluetta. Toisin sanoen se pitää sitä varattuna sen jälkeen kun ohjelmat on sammutettu. Siksi ennen pitkää windows hyytyy. Taidat sitten olla ainoa windows käyttäjä jonka kone ei hyydy RAMmin tukehtumiseen. Käytössäsi on sitten varmaan 64 bit. järjestelmä 128 Gigan RAMmilla. No ei ole sitten mikään ihme jos koneesi hyydy. Mutta ylivoimaisesti suurin osa windows käyttäjistä on jossain vaiheessa joutunut kokemaan windowsin hyytymisen. Windowsin hyytyminen on hyvin yleinen ilmiö.
- harvinaisen innokas
********* kirjoitti:
ominaisuus on heikko muistinhallinta. Windows kun ei osaa vapauttaa ohjelmien varaamaa muisti-aluetta. Toisin sanoen se pitää sitä varattuna sen jälkeen kun ohjelmat on sammutettu. Siksi ennen pitkää windows hyytyy. Taidat sitten olla ainoa windows käyttäjä jonka kone ei hyydy RAMmin tukehtumiseen. Käytössäsi on sitten varmaan 64 bit. järjestelmä 128 Gigan RAMmilla. No ei ole sitten mikään ihme jos koneesi hyydy. Mutta ylivoimaisesti suurin osa windows käyttäjistä on jossain vaiheessa joutunut kokemaan windowsin hyytymisen. Windowsin hyytyminen on hyvin yleinen ilmiö.
pösilö vaahtoamassa aivan turhasta. Ota lääkkeesi niin rauhoitut
- Tuntematon julkaisija
Miten ihmeessä uskallat ladata/asentaa koneellesi täysin tuntemattoman julkaisijan ohjelmia???
Cleanmem 1.2-ohjelman tekijä eli ohjelman kirjoittaja on tuntematon! Miksi ihmeessä?Julkaisijan tunnettuvuudella ei ole väliä, mutta jos se on A) joku viritys/siivousohjelma tai Windowsin osan korvaaja B) ilmainen ja lähdekoodia ei päääse tutkimaan, niin ei helvetissä kannata asentaa. Jos on molempia niin sitten ei kosketa pitkällä tikullakaan.
Poikkeuksena sitten se, jos kyseessä on joku todella tunnettu valmistaja jonka tuotteita oikeasti käytetäänkin jossain. Esim. Opera. Joku saksalaisen finninaaman oma viritysohjelma on vähän eri juttu.- vaan
PcWintech
- yölentäjä
nopeuttaa konetta ihan oikeasti ja säästää aikaa ja vaivaa:
http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html?Str=download
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110