KAVALTAJA????

sandi-78

Oletteko kuulleet siitä leirikoulurahojen kavaltamisesta?? Mikä juttu se on, miksi lehdissä eo ole ollut mitään? Onko edes totta?

Mikäli mä ymmärsin oikein ni, kyseessä oli isot rahat, ei siis mitään muutamia satoja vaan enemmän.
Kuka voi tehdä tällaista lapsille????

36

12574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin kerro

      ...tarkemmin.

      • Tidjan-93

        joltain ala-asteen luokan tilitä on kai viety rahaa. Oisko joku oppilas päässy käsiks tileihin???


      • sairasta2222
        Tidjan-93 kirjoitti:

        joltain ala-asteen luokan tilitä on kai viety rahaa. Oisko joku oppilas päässy käsiks tileihin???

        Eli kyseessä kuudennen luokan lapsien leirikoulu rahat. Summa yli 2000€! Rahastonhoitaja paikkakuntalainen(nykyään jämsäläinen) kyseisen luokan luokkalaisen äiti kavalsi nämä!! Asia on poliiseilla tutkittavana! Minä ainakin häpeisin silmät päästäni, jos oisin kyseinen lapsen äiti.


      • juba-juba
        sairasta2222 kirjoitti:

        Eli kyseessä kuudennen luokan lapsien leirikoulu rahat. Summa yli 2000€! Rahastonhoitaja paikkakuntalainen(nykyään jämsäläinen) kyseisen luokan luokkalaisen äiti kavalsi nämä!! Asia on poliiseilla tutkittavana! Minä ainakin häpeisin silmät päästäni, jos oisin kyseinen lapsen äiti.

        siis täh? Mä en tajuu. Siis sen oma lapsi oli sillä luokalla, niinkö?

        EI VOI OLLA TOTTA!!?


      • Nimetön
        sairasta2222 kirjoitti:

        Eli kyseessä kuudennen luokan lapsien leirikoulu rahat. Summa yli 2000€! Rahastonhoitaja paikkakuntalainen(nykyään jämsäläinen) kyseisen luokan luokkalaisen äiti kavalsi nämä!! Asia on poliiseilla tutkittavana! Minä ainakin häpeisin silmät päästäni, jos oisin kyseinen lapsen äiti.

        Kauhea juttu! Säälittää kyseisen äidin poika. Toivottavasti ei joudu kiusatuksi äidin tekemän jutun takia. Luulisi äidin ajattelevan hieman lapsiaan...


      • ihmettelen kavalluks
        sairasta2222 kirjoitti:

        Eli kyseessä kuudennen luokan lapsien leirikoulu rahat. Summa yli 2000€! Rahastonhoitaja paikkakuntalainen(nykyään jämsäläinen) kyseisen luokan luokkalaisen äiti kavalsi nämä!! Asia on poliiseilla tutkittavana! Minä ainakin häpeisin silmät päästäni, jos oisin kyseinen lapsen äiti.

        Mikä tää nyt on? Onko se rexi? Vaai kuka? Onko palauttanut rahat?


    • j-koski rulez

      kuka?mitä?häh?

      • Hohhohhhhh

        suunnilleen 4000€kavaltanut. Lastenhoitajana työskentelevä. asuu kai jo jämsässä


      • popoli

        eikö sen sammakon(kavaltajan)nimi pitäs antaa julkisuuteen niin eikö alkais tajuun,ei meinaa ollu sen ekakerta


      • kukko333

        eiko sen kavaltajan nimi kanattais antaa julkisuuteen niin oppis se kurppanaama erottaan toisten rahat omistaan...ei meinaa ollu sen eka kerta...


      • Nyt riittää
        popoli kirjoitti:

        eikö sen sammakon(kavaltajan)nimi pitäs antaa julkisuuteen niin eikö alkais tajuun,ei meinaa ollu sen ekakerta

        Tämähän on aivan karmeaa noitavainoa. Vaikuttaa siltä, että ihmiset täällä spekuloivat aivan villisti jonkun ihmisen elämästä ja kohtalosta tietämättä sen enempää yksityiskohtia. Te jotka tunnutte tietävän kuka tämä kys. henkilö on, eikö olisi kohteliaampaa, älykkäämpää ja rakentavampaa käydä tätä keskustelua hänen kanssa suoraan sen sijaan, että internetissä NIMIMERKIN TAKANA vaaditaan jonkun toisen nimeä ja tekoa julkisuuteen. Vaikuttaa vahvasti keski-ajan noitavainolta. Vai onkohan tämä kaikki vain kateellisten panettelua, kuten tuolta yhdesta aiemmasta viestistä olisi voinut päätellä?
        Olen oikeastaan sitä mieltä, että tällaiset ketjut eivät ansaitse vastausta, mutta jotenkin nyt meni jo panettelu liian pitkällä. Katsokaa itseänne peiliin ja keskittykää ennemmin omaan onneenne kuin toisten panetteluun. Vai voiko joku teistä sanoa olevansa virheetön?
        P.S tuollaiset "ei meinaan ollut eka kerta"-vihjailut voivat johtaa poliisitutkintaan, jos ei ne pohjaannu faktaan.


      • ajatustasi
        Nyt riittää kirjoitti:

        Tämähän on aivan karmeaa noitavainoa. Vaikuttaa siltä, että ihmiset täällä spekuloivat aivan villisti jonkun ihmisen elämästä ja kohtalosta tietämättä sen enempää yksityiskohtia. Te jotka tunnutte tietävän kuka tämä kys. henkilö on, eikö olisi kohteliaampaa, älykkäämpää ja rakentavampaa käydä tätä keskustelua hänen kanssa suoraan sen sijaan, että internetissä NIMIMERKIN TAKANA vaaditaan jonkun toisen nimeä ja tekoa julkisuuteen. Vaikuttaa vahvasti keski-ajan noitavainolta. Vai onkohan tämä kaikki vain kateellisten panettelua, kuten tuolta yhdesta aiemmasta viestistä olisi voinut päätellä?
        Olen oikeastaan sitä mieltä, että tällaiset ketjut eivät ansaitse vastausta, mutta jotenkin nyt meni jo panettelu liian pitkällä. Katsokaa itseänne peiliin ja keskittykää ennemmin omaan onneenne kuin toisten panetteluun. Vai voiko joku teistä sanoa olevansa virheetön?
        P.S tuollaiset "ei meinaan ollut eka kerta"-vihjailut voivat johtaa poliisitutkintaan, jos ei ne pohjaannu faktaan.

        Miksi puutut motiivillasi keskuteluun, joka on ollut hiljentyneenä jo päiväkausia? Ilman viestiäsi olisi saattanut tämänkin ketju jo kuolla.


      • Nyt riittää
        ajatustasi kirjoitti:

        Miksi puutut motiivillasi keskuteluun, joka on ollut hiljentyneenä jo päiväkausia? Ilman viestiäsi olisi saattanut tämänkin ketju jo kuolla.

        Yksinkertaisesti siitä syystä, että en ollut koskaan ennen edes tätä koko keskustelupalstaa lukenut, joten minulle koko homma oli täysin uutta. Sitäpaitsi miksi pitäisi vaieta ilkeydestä ja typeryydestä vain sen takia, että nämä ihmiset ovat hiljenneet? Siinähän ei ole minkään valtakunnan logiikkaa. Olet oikeassa siinä, että tämänkaltaisen ketjun olisi parempi antaa kuolla.. Mielestäni on vain aivan käsittämätöntä, että netissä haukutaan ihmisiä nimimerkkien takana. Näistäkin jutuista paistoi läpi se, että monet tietävät tämän henkilön henkilöllisyyden. En sitten tiedä, että mikä tässäkin on totuus, mutta ihminen joka kutsuu toista mm. kurpaksi tällaisella keskustelupalstalla saisi oikeasti hävetä.
        Annetaanko nyt tämän kuolla?:)


      • tarinka
        Nyt riittää kirjoitti:

        Tämähän on aivan karmeaa noitavainoa. Vaikuttaa siltä, että ihmiset täällä spekuloivat aivan villisti jonkun ihmisen elämästä ja kohtalosta tietämättä sen enempää yksityiskohtia. Te jotka tunnutte tietävän kuka tämä kys. henkilö on, eikö olisi kohteliaampaa, älykkäämpää ja rakentavampaa käydä tätä keskustelua hänen kanssa suoraan sen sijaan, että internetissä NIMIMERKIN TAKANA vaaditaan jonkun toisen nimeä ja tekoa julkisuuteen. Vaikuttaa vahvasti keski-ajan noitavainolta. Vai onkohan tämä kaikki vain kateellisten panettelua, kuten tuolta yhdesta aiemmasta viestistä olisi voinut päätellä?
        Olen oikeastaan sitä mieltä, että tällaiset ketjut eivät ansaitse vastausta, mutta jotenkin nyt meni jo panettelu liian pitkällä. Katsokaa itseänne peiliin ja keskittykää ennemmin omaan onneenne kuin toisten panetteluun. Vai voiko joku teistä sanoa olevansa virheetön?
        P.S tuollaiset "ei meinaan ollut eka kerta"-vihjailut voivat johtaa poliisitutkintaan, jos ei ne pohjaannu faktaan.

        Miks ite et kirjoita nimelläs? Vai onko sulla osuutta kyseiseen tapahtumaan. Joka varastaa lapsilta on todellakin täysin pösilö ihminen ja vaikka mainitsemasi kurppa. Ihan turha yrittää villasella painaa tätä juttua.


      • HOHHOOO

        Jämsänkoskelaisuuden syvin olemus alkaa paljastumaan suurelle yleisölle: kavallus kerrallaan! Tämähän on ilmeisesti jo toinen Jämsänkoskelta löytynyt kavallustapaus ensimmäisen liitosvuoden aikana. Kavaltelu lienee ollut koskella ns maan tapa tietyissä piireissä. Siksi sitä ei oikein edes pidetä väääränä, pikkuisen paheksutaan vaan ja annetaa suojatyötä tovereille.


      • Rullajulli
        HOHHOOO kirjoitti:

        Jämsänkoskelaisuuden syvin olemus alkaa paljastumaan suurelle yleisölle: kavallus kerrallaan! Tämähän on ilmeisesti jo toinen Jämsänkoskelta löytynyt kavallustapaus ensimmäisen liitosvuoden aikana. Kavaltelu lienee ollut koskella ns maan tapa tietyissä piireissä. Siksi sitä ei oikein edes pidetä väääränä, pikkuisen paheksutaan vaan ja annetaa suojatyötä tovereille.

        Voisiko saada jälleen suojatyötä tovereille?


      • SDP osaa kähminnän

    • vaatteilla...

      ...koreilee!!

      • kokemuksestani

        ja viesti "hukku". No nyt uudestaan. Opiskelin 9 luvulla kauppiksessa ja kerättiin rahaa porukalla Lontoon matkaa varten. Rahastonhoitajaksiu valittiin luokan vanhin aikuisopiskelija, perheellinen ihminen. Kun rupesi matka lähestyyn ja piti maksaa matkaa, rahat oli poissa.
        Syyhän sitten selvisi.
        Ihmeteltiinkin me nuoret kun esim. käytiin yritysvierailuilla tai joissain koulun matkoilla, aina tämä kavaltaja kävi opettajien kanssa pihvillä kun me nuoret tilailtiin pitsaa puoliksi.
        Maksoi rahat takaisin ja SYYTTI meitä kun ei ymmärretty häntä ja että me nuoret pilattiin hänen tulevaisuutensa kun hän joutui eroamaan koulusta.


      • hups
        kokemuksestani kirjoitti:

        ja viesti "hukku". No nyt uudestaan. Opiskelin 9 luvulla kauppiksessa ja kerättiin rahaa porukalla Lontoon matkaa varten. Rahastonhoitajaksiu valittiin luokan vanhin aikuisopiskelija, perheellinen ihminen. Kun rupesi matka lähestyyn ja piti maksaa matkaa, rahat oli poissa.
        Syyhän sitten selvisi.
        Ihmeteltiinkin me nuoret kun esim. käytiin yritysvierailuilla tai joissain koulun matkoilla, aina tämä kavaltaja kävi opettajien kanssa pihvillä kun me nuoret tilailtiin pitsaa puoliksi.
        Maksoi rahat takaisin ja SYYTTI meitä kun ei ymmärretty häntä ja että me nuoret pilattiin hänen tulevaisuutensa kun hän joutui eroamaan koulusta.

        siis tietysti 90 luvulla.


    • kaikki jo

      tietää kuka se on ollu, vai????

    • 543

      Varmasti kaikki tuntee ja tietää kyseisen kavaltajan pikkupaikasta kun on kyse niin sehän on kivaa kun saa keskustelun aihetta kahvipöytään ja saadaan yhdessa "hyviä" ideoita että kavaltajan nimi pitäsi saada yleiseen tietoon niin että varmasti kaikki saisi tietää ja osoitella sormella että toiko se oli !! Mutta ajatteleeko kukaan sitä että kuinka hänen lapsi tai lapsensa kärsisi siitä!!!

      Minulla on omia kokemuksia siitä kun toinen vanhemmista ei ole niin sanottu kunnollinen ja toinen vanhemmistani on "standartien" mukaan kunnollinen. Se oli aivan hirveätä, kun sai koulussa kuulla siitä että kuinka vanhenmpiani haukuttiin ja toisten lasten vanhemmat jopa kielsi lapsiaan leikkimästä kanssani jos vaikka tartuttaisin heidän kultamussukoihin jonkun "taudin".

      Olin onneksi niin vahva luonteinen etten antanut näiden asioiden häiritä elämääni.. Minulla on neljä lasta ja olen antanut lasteni leikkiä kaikkien lasten kanssa katsomatta ja panettelematta heidän vanhempiensa tekemisiä.. Vaikka olisi ollut aihetta.. Olen ajatellut että se ei kuulu minulle niin kauan kun lapsiin ei kohdistu laiminlyöntiä eli suomeksi sanottuana heistä ei huollehdita eikä välitetä.

      En tunne kavaltajaa mutta tiedän henkilön ja enkä puolustele hänen tekojaan. Hän varmasti joutuu teoista aikanaan vastuuseen ja niin aina jos rikot lakia... Mutta toivon että hänen lapsensa ei kärisi hänen teoistaan koska ne ovat syyttömiä ja turhan nimen julkaiseminen toisi kärsimystä hänen lapsilleen.

      Lopuksi haluaisin vielä sanoa että eihän sitä koskaa tiedä milloin jokin vaikeus kohtaa sinun perhettäsi ja te olette yleinen puhenaihe kahvipöydässä..

      • kaikki piparit pellillä?

        Ihan itsehän tämä kyseinen henkilö vaikeutensa aiheutti. Typerä muija! Sääli lapsia! Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä!


      • 111
        kaikki piparit pellillä? kirjoitti:

        Ihan itsehän tämä kyseinen henkilö vaikeutensa aiheutti. Typerä muija! Sääli lapsia! Vian ei tarvitse olla suuri jos se on päässä!

        Onko rahat lopullisesti kavallettu?


      • tää tarkoitti
        111 kirjoitti:

        Onko rahat lopullisesti kavallettu?

        "lopullisesti kavallettu"???

        Jos rahat on kavallettu niin on kavallettu. Siitä joutuu käräjille ja joutuu maksamaan takasin rahansa. Jos ei halua suosiolla maksaa niin sitten voi joutua ulosottomiehen asiakkaaksi.


      • juupas

        Olen samaa mieltä kuin 543. Lapsen etu aina etusijalle, jos ei ole tapahtunut mitään vakavampaa (lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa tms.)


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe