Koiran kakka

ihmetyttää

miks koiran pentu syö kakkaansa vaikka on saanut ruuan ettei ainakaan syö nälkäänsä???vai tekeekö kiusaa itselleen ja ihmisille?yäk

15

2349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      sillä on jokin ravinteen puutos. Mitä annat sille ruuaksi?

      • Muuten

        Pennut aina tekee?


      • Aritta
        Muuten kirjoitti:

        Pennut aina tekee?

        Vain jos on jokin puutos.


      • luru
        Aritta kirjoitti:

        Vain jos on jokin puutos.

        välttämättä puutos, jotkut syö kakkaa ihan muuten vaan. Meillä pyrrepentu söi omaa ja välillä toisen kakkaa(jos en kerinny siivota niitä pihalta pois)ja sit lopetti sen n. 9kk iässä.


      • Aritta
        luru kirjoitti:

        välttämättä puutos, jotkut syö kakkaa ihan muuten vaan. Meillä pyrrepentu söi omaa ja välillä toisen kakkaa(jos en kerinny siivota niitä pihalta pois)ja sit lopetti sen n. 9kk iässä.

        ettei se ollut jokin puutos?


      • luru
        Aritta kirjoitti:

        ettei se ollut jokin puutos?

        Kakansyömine loppui ihan omia aikojaan, ei tarvinnut antaa b-vitamiinikuuria. Eläinlääkäri sano et jotkut koirat vaan tykkää kakasta... Nykyisistä koirista toinen alkoi kakansyömisen juoksujen aikaan, se oli puutos kun loppui sitten kun aloin antaa merilevä-sikurijuurijauhetta. Siinä on biotiinia.


      • Aritta
        luru kirjoitti:

        Kakansyömine loppui ihan omia aikojaan, ei tarvinnut antaa b-vitamiinikuuria. Eläinlääkäri sano et jotkut koirat vaan tykkää kakasta... Nykyisistä koirista toinen alkoi kakansyömisen juoksujen aikaan, se oli puutos kun loppui sitten kun aloin antaa merilevä-sikurijuurijauhetta. Siinä on biotiinia.

        olla puutos joka korjaantui koiran tullessa vanhemmaksi.

        Minulla oli koira joka myös söi kakkansa kun annoin sille halvinta mahdollista koiranruokaa.

        Nykyisille koirilleni annan parempaa ruokaa eikä niillä tunnu olevan mitään himoja mihinkään inhottavaan. :-)
        Ei 12-viikkoisella pennullakaan.

        En siis oikein voi uskoa että kakan syöminen on normaalia paitsi jos ne syö hevosen tai kissan kakkaa. Niihin koirilla tuntuu olevan himo. :-)


      • luru
        Aritta kirjoitti:

        olla puutos joka korjaantui koiran tullessa vanhemmaksi.

        Minulla oli koira joka myös söi kakkansa kun annoin sille halvinta mahdollista koiranruokaa.

        Nykyisille koirilleni annan parempaa ruokaa eikä niillä tunnu olevan mitään himoja mihinkään inhottavaan. :-)
        Ei 12-viikkoisella pennullakaan.

        En siis oikein voi uskoa että kakan syöminen on normaalia paitsi jos ne syö hevosen tai kissan kakkaa. Niihin koirilla tuntuu olevan himo. :-)

        Heiii tuliki just mielee et syötin pentunappuloita ja sit ku siirryttii aikuisten ruokaa ni kakan
        syömine loppu. Siis on voinutkin olla puutos meijän koiralla. Outoo sillee ku syötin eläinkaupan pentunappuloita(en muista merkkii, jotai isojen rotujen pentupöperöö) ja sit aloin syöttää Jahti&Vahtii, eli paljon paljon kalliimmasta siirryttii halvempaa ni kakansyönti loppu. Mut oon kuiteki edellee sitä mieltä et jotkut koirat vaa tykkää kakasta, omista, toisten koirien, kissojen ja hepan on huippuherkkuu :)


      • Aritta
        luru kirjoitti:

        Heiii tuliki just mielee et syötin pentunappuloita ja sit ku siirryttii aikuisten ruokaa ni kakan
        syömine loppu. Siis on voinutkin olla puutos meijän koiralla. Outoo sillee ku syötin eläinkaupan pentunappuloita(en muista merkkii, jotai isojen rotujen pentupöperöö) ja sit aloin syöttää Jahti&Vahtii, eli paljon paljon kalliimmasta siirryttii halvempaa ni kakansyönti loppu. Mut oon kuiteki edellee sitä mieltä et jotkut koirat vaa tykkää kakasta, omista, toisten koirien, kissojen ja hepan on huippuherkkuu :)

        kalliit ruuatkaan ole ravinnoltaan hyviä. Ja ehkä jossain halvassa ruuassa on sitten juuri sitä mitä koira tarvitsee sillä hetkellä.


      • luru
        Aritta kirjoitti:

        kalliit ruuatkaan ole ravinnoltaan hyviä. Ja ehkä jossain halvassa ruuassa on sitten juuri sitä mitä koira tarvitsee sillä hetkellä.

        Kai se merkki maksaa sit näissäki... Pakko kiittää asiallisesta keskustelusta, se on aika harvinaista täällä :)


      • Aritta
        luru kirjoitti:

        Kai se merkki maksaa sit näissäki... Pakko kiittää asiallisesta keskustelusta, se on aika harvinaista täällä :)

        Kiitti että pidit minua asiallisena. :-) Ainakin yritän olla sitä.


    • Naturewolf

      Itse kuulin kun hankin koiran että jos koira syö kakkaa se on b-vitamiinin puutosta. Sama on myös esim. kivistä, koirani usein "imeskeli" kiviä, koska sillä oli kalkin puutos.

      On toki myös pentuja jotka nappaavat kiviä tai purkkia suuhun, mutta ne loppuu aikanaan. Suosittelen siis hankkimaan koiralle oikeanlaisen ruokavalion ja katsomaan sitten jatkuuko tämä. Sillähän se selviää ellei tuosta tule tapaa...

      • tai sitten ei.

        itsellä on ollut koiria kymmeniä vuosia ja kaikki on syöneet sitä ihteään. Varsinki jäniksen ja hevosen jätökset ovat suurta herkkua. Ne saamani valistuksen mukaan tarvitsevat tietyn bakteeri kannan suolistoon jne. siksi se on herkkua. Monen luonnon varaiset elukat syövät kanssa säännöllisesti kaikkea vastaavaa, savea monikin, on ihan elin ehto kuulema niille!


      • Aritta
        tai sitten ei. kirjoitti:

        itsellä on ollut koiria kymmeniä vuosia ja kaikki on syöneet sitä ihteään. Varsinki jäniksen ja hevosen jätökset ovat suurta herkkua. Ne saamani valistuksen mukaan tarvitsevat tietyn bakteeri kannan suolistoon jne. siksi se on herkkua. Monen luonnon varaiset elukat syövät kanssa säännöllisesti kaikkea vastaavaa, savea monikin, on ihan elin ehto kuulema niille!

        kun ne syö muiden eläinten ulosteita. Jos syövät omaansa niin sitten on puutos.

        Vaikka eräs koira lopetti jäniksen papanoitten syömisen kun se sai parempaa ruokaa.

        Hevosen lannassa on kuitenkin kuulemma sellaisia bakteereita jotka ovat terveellisiä koirille. En kuitenkaan menisi antamaan koirani syödä kaikkien hevosten lantaa koska ne voi sisältää matoja.


    • mrim

      Kakan syomiselle on monta syyta, varmaan yleisin ja yksinkertaisin syy on se, etta se maistuu hyvalta tai koira ei saa tarpeeksi ravintoa omasta ruuasta ja sen taytyy hakea sita jostain muualta.
      Ananaksen syottaminen koiralle auttaa vain jos se syo pelkastaan omaa kakkaa, ananasta syomalla kakan maku pitaisi olla niin paha etta koira ei enaa pysty sita syomaan.
      Jos pentu koira syo pelkastaan omaa kakkaa sillekin on monta syyta.Kun pennut on pienia aiti pitaa pesan puhtaana syomalla pentujen jatokset.Pentu on voinu oppia pienesta asti aidiltaan etta jatokset taytyy siivota pois ja siksi syo omaa kakkaa.
      Toinen syy voi olla etta pentu on ollu pentueessa ns.alistettu pentu ja "siivoamalla" omat jatokset pentu ei jata merkkia omasta reviiristaan ja silla tavalla varmistaa ettei muut koirat tieda sen olinpaikasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1308
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe