Annetaanko Maltalla tippiä ravintoloissa,takseissa ym.?Pitääkö taksinhinta sopia etukäteen?
Tippiä
2
1256
Vastaukset
- Kävin just!
Vierailin hiljattain Maltalla. Kokenut matkaopas kertoi:
Ravintoloissa palveluraha kuuluu sikäläiseen kulttuuriin. 10 prosenttia taitaa olla aika hyvä nyrkkisääntö, mutta tarjoilijat eivät nyrpistelleet pienemmillekään tipeille. Eikä kukaan kykene yhdellä silmäyksellä laskemaan pikkukolikoista koostuvaa summaa, oli se sitten viisi tai viisitoista prosenttia laskun päälle. Maltalla todellakin ovat käytössä ne pienimmätkin lantit, siis 1- ja 2-senttiset.
Taksien käytöstä samainen opas sanoi, että niillä matkustaminen on suhteellisen kallista. Saarelaiset itse eivät turvaudu taksiin, joten se elinkeino elättää itsensä nimenomaan suurpiirteisten turistien rahoilla. Minäkin liikuin jalan, busseilla ja kertaalleen Slieman ja Vallettan välillä myös lautta-aluksella.
Bussikalusto sinänsä on oikea joukkoliikenteen herkkupala! Autoja löytyy jopa 40-luvulta alkaen uusimpiin kaupunkibussimalleihin asti. Linja-autossa on tunnelmaa, varsinkin Maltalla. Matkaliput ovat todellakin lähes ilmaisia.- ehdottomasti
matkaan. Halpaa. Niinkuin äskeinen kirjoitti, paikalliset eivät käytä juurikaan takseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 11510223
- 525010
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422181Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052038- 261904
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131581Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411382Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v31971Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54967Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta24953