Mistä löytyisi taulukot mistä selviäisi usa-suomi vaatekoot? Googlasin, mutta mitään selkeää en löytänyt. Samoin kenkien koot kiinnostavat.
Kiitti!
Vaatekoot
12
13164
Vastaukset
- helppoa
samat eli s,m,l, xl ja xxxl. Ja usein myös niskalapussa myös vertailu jos vaate esim. tuonti sellainen. Jenkeissä on myös numerointi koon merkinä eli esim. 7=37, 8=38, 9=39. Ja vielä puolikkaatkin eli esim. 7,5. Kyllä netti on asiasta tulvillaan tietoa mutta tieto löytyy myös vaatteista jos osaa etsiä.
- Nyt meni kyllä..
Eipä ne näytä kovin helppoja olevan, kun sinullakin meni aivan järkyttävän pieleen. Noilla "ohjeilla" kyllä ei mitään sopivaa löydä.
"Jenkeissä on myös numerointi koon merkinä eli esim. 7=37, 8=38, 9=39."
Puhut varmaankin kenkien kokomerkinnöistä? Itse asiassa nuo vastaavuudet ovat niin että 7 = 38, 8 = 39, 9 = 40 (jos puhutaan naisten kengistä). Miesten kengissä sitten 7 = 40, 8 = 41, 9 = 42.
Ja mitään s, m, xl etc. kokoja ei kyllä ole kuin jossain t-paidoissa.
Kaikissa muissa vaatteissa käytetään numerokokoja. Naisten vaatteet:
8 = 36
10 = 38
12 = 40
14 = 42
16 = 44
18 = 46
20 = 48 - ei nyt noinkaan
Nyt meni kyllä.. kirjoitti:
Eipä ne näytä kovin helppoja olevan, kun sinullakin meni aivan järkyttävän pieleen. Noilla "ohjeilla" kyllä ei mitään sopivaa löydä.
"Jenkeissä on myös numerointi koon merkinä eli esim. 7=37, 8=38, 9=39."
Puhut varmaankin kenkien kokomerkinnöistä? Itse asiassa nuo vastaavuudet ovat niin että 7 = 38, 8 = 39, 9 = 40 (jos puhutaan naisten kengistä). Miesten kengissä sitten 7 = 40, 8 = 41, 9 = 42.
Ja mitään s, m, xl etc. kokoja ei kyllä ole kuin jossain t-paidoissa.
Kaikissa muissa vaatteissa käytetään numerokokoja. Naisten vaatteet:
8 = 36
10 = 38
12 = 40
14 = 42
16 = 44
18 = 46
20 = 48Itse juuri tulleena, voin sanoa, että ihan merkkivaatteissakin on kirjain luokitukset.
New Yorkin vaatteissa on kirjaimet, samoin kuin DKNY n vaatteissa.
Kirjain luokituksista lisäksi: xxl, ei ole, vaan merkki on silloin 1XL.
XXL = 2XL
XXXL = 3XL
Macylta löytyy paljon vaatteita, joissa on kirjain luokitukset.
Lisäksi siellä SALE puolella, vaatteet oli lajiteltu kirjaimittain(pyöreä pallo jossa oli kirjain luokitus), sieltä sitten seasta saattoi löytää kokomerkinnöilläkin olevia vaatteita, mutta nekin olivat oikean kirjaimen alla.
Numeroluokitus kun on "laajempi" kuin kirjain.
Esim. L jenkeissä on 14-16.
xl 18-20
1XL 20-22
jne. pienemmissä kokomerkinnöissä on laajempi numeroskaala, kun siinä alkaa koko jo 0 luokalla, joka on 32 meillä. Tähän lasketaan lisäksi 2.
Pitää huomioida myös, että jos olet suomessa XL, jenkeissä jo koko L voi olla ihan hyvä!
Riippuen mallista.
Housuissa sama juttu, toisessa mallissa koko 12 voi olla hyvä ja kun haluatkin toisenlaiset housut onkin koko 14 joka menee päällesi.......
KENKIÄ löytyy puolikkaistakin.
Esim 8 ja 81/2
Payless shoes on hyvä paikka hakea todella halpoja kenkiä.
Toinen on DSW, josta löytyy kunnon merkkejäkin, tosin niistä ei meillä tajuta mitään, mutta kuitenkin.
DSW llä halvimmat kengät ovat aina "takana" ja siellä todellakin kannattaa koluta. Hinta voi tippua 70% alkuperäisestä! Hinnat on värikoodattu ja jokaisella hyllyllä on koodien selitykset.
DSW stä löytyy alennettuna mm. Nine Westin laukkujakin. Ne ovat muutoin aika hintavia, jos siis ostat ilman alennusta tai Nine Westin liikkeestä.
Jos et ole varma kenkien koosta jenkeissä, niin kokeile. sillähän se selviää.....
Ja lycka till vaan shoppailemaan, mutta muista se laukkujen painorajoitus!!!!! - MM36
ei nyt noinkaan kirjoitti:
Itse juuri tulleena, voin sanoa, että ihan merkkivaatteissakin on kirjain luokitukset.
New Yorkin vaatteissa on kirjaimet, samoin kuin DKNY n vaatteissa.
Kirjain luokituksista lisäksi: xxl, ei ole, vaan merkki on silloin 1XL.
XXL = 2XL
XXXL = 3XL
Macylta löytyy paljon vaatteita, joissa on kirjain luokitukset.
Lisäksi siellä SALE puolella, vaatteet oli lajiteltu kirjaimittain(pyöreä pallo jossa oli kirjain luokitus), sieltä sitten seasta saattoi löytää kokomerkinnöilläkin olevia vaatteita, mutta nekin olivat oikean kirjaimen alla.
Numeroluokitus kun on "laajempi" kuin kirjain.
Esim. L jenkeissä on 14-16.
xl 18-20
1XL 20-22
jne. pienemmissä kokomerkinnöissä on laajempi numeroskaala, kun siinä alkaa koko jo 0 luokalla, joka on 32 meillä. Tähän lasketaan lisäksi 2.
Pitää huomioida myös, että jos olet suomessa XL, jenkeissä jo koko L voi olla ihan hyvä!
Riippuen mallista.
Housuissa sama juttu, toisessa mallissa koko 12 voi olla hyvä ja kun haluatkin toisenlaiset housut onkin koko 14 joka menee päällesi.......
KENKIÄ löytyy puolikkaistakin.
Esim 8 ja 81/2
Payless shoes on hyvä paikka hakea todella halpoja kenkiä.
Toinen on DSW, josta löytyy kunnon merkkejäkin, tosin niistä ei meillä tajuta mitään, mutta kuitenkin.
DSW llä halvimmat kengät ovat aina "takana" ja siellä todellakin kannattaa koluta. Hinta voi tippua 70% alkuperäisestä! Hinnat on värikoodattu ja jokaisella hyllyllä on koodien selitykset.
DSW stä löytyy alennettuna mm. Nine Westin laukkujakin. Ne ovat muutoin aika hintavia, jos siis ostat ilman alennusta tai Nine Westin liikkeestä.
Jos et ole varma kenkien koosta jenkeissä, niin kokeile. sillähän se selviää.....
Ja lycka till vaan shoppailemaan, mutta muista se laukkujen painorajoitus!!!!!Mites koko P? Juicy Couturella on ainakii tollasta kokoa.
- JOuSSS
MM36 kirjoitti:
Mites koko P? Juicy Couturella on ainakii tollasta kokoa.
Taitaa olla kokoa 0 eli joku 32/34???
- nolla nolla
MM36 kirjoitti:
Mites koko P? Juicy Couturella on ainakii tollasta kokoa.
se on 00-0 koko
- nolla nolla
nolla nolla kirjoitti:
se on 00-0 koko
koko 32-34 on S-koko Juicylla
- täällä monenlaisia
mielipiteitä kokomerkinnöistä
Kyllä ne menee aika yksinkertaisesti näin:
Pääjaottelu naisten vaatteissa on tällainen
JUNIORS
joko s,m,l,xl jne. tai
parittomat numerot 0,1,3,5,7,9, jne
MISSES
joko s,m,l,xl tai
parillisin numeroin 2,4,6,8,10,12,14,16 jotka ovat Suomen vastaavat 2=32, 4=34....16=46
WOMENS (tai PLUS SIZE)
joko 1X,2X,3X
TAI 16W,18W,20W jne.
Sitten on vielä PETITES
Kokomerkinnän perässä on vielä P-kirjain eli vaikka näin 8P
Kenkien koot menevät näin:
6
6,5
7
7,5 jne
Minulla on koko 8 tai 8,5 joka vastannee Suomen kokoa 38-39. - ja sama koskien
vaate kokoja: http://www.i18nguy.com/clothing.html
- mamma98
Näin ilmoituksen poikien puvusta kokoa 6. Siis minkä pituiselle/ikäiselle se on?
- katsoppa täältä
mamma98 kirjoitti:
Näin ilmoituksen poikien puvusta kokoa 6. Siis minkä pituiselle/ikäiselle se on?
- mamma98
katsoppa täältä kirjoitti:
KIITOS!!! Yllättävän vaikeeta oli löytää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529