Nahkasohvan hoito

xyz

Millä aineella nahkasoffaa pitää käsitellä että se pysyy hyvänä?

7

6024

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentu

Ehkä aavistitkin jo että nahan hoitoaineella niitä hoidetaan, huonekaluliikkeistä sitä saa!

• Niina

Ei tarvitse olla mitään hoitoaineita, pelkkä nihkeällä pyyhintä silloin tällöin ja kova käyttö, siitä ei hoito parane. Ja näin olen tehnyt myös meidän nahkasohville jotka ovat jo kohta 10 vuotta vanhat, edelleenkin ovat hyvässä kunnossa.

• Pentu
        Niina kirjoitti:

Ei tarvitse olla mitään hoitoaineita, pelkkä nihkeällä pyyhintä silloin tällöin ja kova käyttö, siitä ei hoito parane. Ja näin olen tehnyt myös meidän nahkasohville jotka ovat jo kohta 10 vuotta vanhat, edelleenkin ovat hyvässä kunnossa.

Jos sohva on aitoa nahkaa niin kyllä se on hoitoaine mikä sen pitää hyvänä.

Kuivuuhan meidän ihmistenkin iho eli nahka joskus, niin kyllä kai se kuollut eläimen nahkakin kuivuu. Hoitoaine pitää nahan pehmeänä ja tuoreena eikä päästä nahkaa halkeilemaan.

Epäilen Niinan nahkaa tekonahaksi jos 10 vuoden jälkeenkin on hyvässä kunnossa.

Tottakai nihkeällä pyyhintä kuuluu normaaliin siistinä pitämiseen.

• Ninnu
        Pentu kirjoitti:

Kuivuuhan meidän ihmistenkin iho eli nahka joskus, niin kyllä kai se kuollut eläimen nahkakin kuivuu. Hoitoaine pitää nahan pehmeänä ja tuoreena eikä päästä nahkaa halkeilemaan.

Mulla on myös ongelma sohvien puhdistuksen kanssa.Ei mulla ainakaan pelkällä nihkeällä rätillä lähde kuivuneet mäiskeet mihinkään.Paljonkohan se nahan hoitoaine maksaa? Sohvani on vasta kolme vuotta vanhat ja aitoa nahkaa.Kerran ostin kyl jotain suihketta,mut ei siintä mitää apua ollut,tais vaan olla jotain kiilloketta.

• Pentu
        Ninnu kirjoitti:

Mulla on myös ongelma sohvien puhdistuksen kanssa.Ei mulla ainakaan pelkällä nihkeällä rätillä lähde kuivuneet mäiskeet mihinkään.Paljonkohan se nahan hoitoaine maksaa? Sohvani on vasta kolme vuotta vanhat ja aitoa nahkaa.Kerran ostin kyl jotain suihketta,mut ei siintä mitää apua ollut,tais vaan olla jotain kiilloketta.

Iskussa oli semmoinen setti 30€. Siinä oli niin puhdistus kuin hoitoainetta ynnä muuta tehopuhdistajaa ja inkawaytä. Kruunukalusteessa näytti olevan setin osia "irrallaan" myynnissä.

Pieni hinta jos 3000€:n nahkasohvat saa säilymään kuin uutena, niinkuin meillä...

• Niina
        Pentu kirjoitti:

Meille vaan sanottiin, silloin kun ostettiin, että hyvä keino on pitää nahkakalusto kunnossa pyyhkiä nihkeällä ja istua.
        Anopillakin oli nahkakalusto 25 vuotta, eikä se hoitanut sitä millään muuta kun nihkeällä pyyhkien, ja se on vieläkin ihan ok, paitsi niin kulunut ettei se ole enään käytössä. Tietysti nahkalaatujakin on niin paljon erilaisia(kovia ja pehmeitä), meillä on nahka aika pehmeää joten se ei sitten sen takia ehkä kuivukkaan.
        Meillä oli edellinen kalusto kovempaa nahkaa, ja se tarvitsi kyllä hoitoaineita. Joten jokainen nahka on omanlaisensa ja hoitettakoon se siten. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      101
      2130
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      296
      1924
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1751
    4. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      103
      1663
    5. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1607
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      32
      1321
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1123
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      67
      1089
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1057
    10. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      24
      1052
    Aihe