Millä aineella nahkasoffaa pitää käsitellä että se pysyy hyvänä?
Nahkasohvan hoito
7
5867
Vastaukset
- Pentu
Ehkä aavistitkin jo että nahan hoitoaineella niitä hoidetaan, huonekaluliikkeistä sitä saa!
- Niina
Ei tarvitse olla mitään hoitoaineita, pelkkä nihkeällä pyyhintä silloin tällöin ja kova käyttö, siitä ei hoito parane. Ja näin olen tehnyt myös meidän nahkasohville jotka ovat jo kohta 10 vuotta vanhat, edelleenkin ovat hyvässä kunnossa.
- Pentu
Niina kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään hoitoaineita, pelkkä nihkeällä pyyhintä silloin tällöin ja kova käyttö, siitä ei hoito parane. Ja näin olen tehnyt myös meidän nahkasohville jotka ovat jo kohta 10 vuotta vanhat, edelleenkin ovat hyvässä kunnossa.
Jos sohva on aitoa nahkaa niin kyllä se on hoitoaine mikä sen pitää hyvänä.
Kuivuuhan meidän ihmistenkin iho eli nahka joskus, niin kyllä kai se kuollut eläimen nahkakin kuivuu. Hoitoaine pitää nahan pehmeänä ja tuoreena eikä päästä nahkaa halkeilemaan.
Epäilen Niinan nahkaa tekonahaksi jos 10 vuoden jälkeenkin on hyvässä kunnossa.
Tottakai nihkeällä pyyhintä kuuluu normaaliin siistinä pitämiseen. - Ninnu
Pentu kirjoitti:
Kuivuuhan meidän ihmistenkin iho eli nahka joskus, niin kyllä kai se kuollut eläimen nahkakin kuivuu. Hoitoaine pitää nahan pehmeänä ja tuoreena eikä päästä nahkaa halkeilemaan.
Tottakai nihkeällä pyyhintä kuuluu normaaliin siistinä pitämiseen.Mulla on myös ongelma sohvien puhdistuksen kanssa.Ei mulla ainakaan pelkällä nihkeällä rätillä lähde kuivuneet mäiskeet mihinkään.Paljonkohan se nahan hoitoaine maksaa? Sohvani on vasta kolme vuotta vanhat ja aitoa nahkaa.Kerran ostin kyl jotain suihketta,mut ei siintä mitää apua ollut,tais vaan olla jotain kiilloketta.
- Pentu
Ninnu kirjoitti:
Mulla on myös ongelma sohvien puhdistuksen kanssa.Ei mulla ainakaan pelkällä nihkeällä rätillä lähde kuivuneet mäiskeet mihinkään.Paljonkohan se nahan hoitoaine maksaa? Sohvani on vasta kolme vuotta vanhat ja aitoa nahkaa.Kerran ostin kyl jotain suihketta,mut ei siintä mitää apua ollut,tais vaan olla jotain kiilloketta.
Iskussa oli semmoinen setti 30€. Siinä oli niin puhdistus kuin hoitoainetta ynnä muuta tehopuhdistajaa ja inkawaytä. Kruunukalusteessa näytti olevan setin osia "irrallaan" myynnissä.
Pieni hinta jos 3000€:n nahkasohvat saa säilymään kuin uutena, niinkuin meillä... - Niina
Pentu kirjoitti:
Tottakai nihkeällä pyyhintä kuuluu normaaliin siistinä pitämiseen.Meille vaan sanottiin, silloin kun ostettiin, että hyvä keino on pitää nahkakalusto kunnossa pyyhkiä nihkeällä ja istua.
Anopillakin oli nahkakalusto 25 vuotta, eikä se hoitanut sitä millään muuta kun nihkeällä pyyhkien, ja se on vieläkin ihan ok, paitsi niin kulunut ettei se ole enään käytössä. Tietysti nahkalaatujakin on niin paljon erilaisia(kovia ja pehmeitä), meillä on nahka aika pehmeää joten se ei sitten sen takia ehkä kuivukkaan.
Meillä oli edellinen kalusto kovempaa nahkaa, ja se tarvitsi kyllä hoitoaineita. Joten jokainen nahka on omanlaisensa ja hoitettakoon se siten. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831