Lappeenrannan lehti, Etelä-Saimaa, julkaisee lukijoiden luontokuvia Lukijan kuvakulma - palstalla. No se ei maksa niistä mitään ja
nyt ilmoittivat, että tekijänoikeudet kuvista
menevät Lehtimiehet Oy:lle. Onkohan tällainen
menettely oikein?
Näin Lappeenrannassa
5
969
Vastaukset
- Japetsius
Kaitpa sitä aina voi lehdet kaikenlaista materiaalia pyytää ilmaiseksi lähettämään, mutta itse en moisilla ehdoilla lähettäisi yhtään mitään ko. firmaan. Itse ainakin haluan pitää oikeudet kuviini itselläni, enkä ainkaan aivan halpaan hintaan anna kuviani vapaaseen jakeluun.
- Lähetellä kuvia
Joka paikkaan.
On lähettäjän oma vika, jos asia selvästi ilmoitetaan, ettei mitään palkkiota, tai etua kuvista anneta.
Jos mainintaa ei ole voi kyseessä olla petos.
Myös weppialbumien kanssa saa olla varovainen. - nykyään tuo
, että lehdet käyttävät tyhmiä ihmisiä ilmaistyövoimanaan.
Noita kaiken maailman kilpailuja ja muita 'lähetä kuvasi meille' -teeman virityksiä on ollut jo pitkään.
Yleistä niille on, että kuvaaja ei saa kuvistaan kun korkeintaan nimellisen korvauksen, mutta lehti tms. jolle kuvat lähetetään saavat lähetetyille kuville vapaan käyttöoikeuden.
Kusetusta sanon minä.
Mutta joo. Tyhmää on helppo käyttää hyväksi. - ja arvostelevat
Ja toimittajat haukkuvat keskenään miten huonoja kuvia tulee ja että niistä suttusista ja surkeista kuvista on pakko valita kun ovat palstan perustaneet. Jos olisitte kärpäsenä katossa siellä toimittajien kahvitaukohuoneessa kuulemassa arvostelua niin ette kuvianne lähettelisi.
- viiti..
Ei kukaan luontokuvaaja viiti lähettää parhaita kuviaan sinne, kun menettää tekijänoikeudet eikä
saa edes t-paitaa palkaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 381473
- 681253
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa561213- 691024
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei1981006Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2551001- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106848