Lappeenrannan lehti, Etelä-Saimaa, julkaisee lukijoiden luontokuvia Lukijan kuvakulma - palstalla. No se ei maksa niistä mitään ja
nyt ilmoittivat, että tekijänoikeudet kuvista
menevät Lehtimiehet Oy:lle. Onkohan tällainen
menettely oikein?
Näin Lappeenrannassa
5
976
Vastaukset
- Japetsius
Kaitpa sitä aina voi lehdet kaikenlaista materiaalia pyytää ilmaiseksi lähettämään, mutta itse en moisilla ehdoilla lähettäisi yhtään mitään ko. firmaan. Itse ainakin haluan pitää oikeudet kuviini itselläni, enkä ainkaan aivan halpaan hintaan anna kuviani vapaaseen jakeluun.
- Lähetellä kuvia
Joka paikkaan.
On lähettäjän oma vika, jos asia selvästi ilmoitetaan, ettei mitään palkkiota, tai etua kuvista anneta.
Jos mainintaa ei ole voi kyseessä olla petos.
Myös weppialbumien kanssa saa olla varovainen. - nykyään tuo
, että lehdet käyttävät tyhmiä ihmisiä ilmaistyövoimanaan.
Noita kaiken maailman kilpailuja ja muita 'lähetä kuvasi meille' -teeman virityksiä on ollut jo pitkään.
Yleistä niille on, että kuvaaja ei saa kuvistaan kun korkeintaan nimellisen korvauksen, mutta lehti tms. jolle kuvat lähetetään saavat lähetetyille kuville vapaan käyttöoikeuden.
Kusetusta sanon minä.
Mutta joo. Tyhmää on helppo käyttää hyväksi. - ja arvostelevat
Ja toimittajat haukkuvat keskenään miten huonoja kuvia tulee ja että niistä suttusista ja surkeista kuvista on pakko valita kun ovat palstan perustaneet. Jos olisitte kärpäsenä katossa siellä toimittajien kahvitaukohuoneessa kuulemassa arvostelua niin ette kuvianne lähettelisi.
- viiti..
Ei kukaan luontokuvaaja viiti lähettää parhaita kuviaan sinne, kun menettää tekijänoikeudet eikä
saa edes t-paitaa palkaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516490- 634809
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki954700Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273505- 2043134
- 412915
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/222766mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132749- 1561631
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3321562