Moi!
No laitoin tohon edelliseen viestiin kyselyjä, missä oli otsikkona Moi! Elikkä kaipaan tietoa ja kontakteja toisiin transseksuaaleihin Joensuussa. Kirjoitelkaa trans-naiset ja myös trans-miehet jos teitä on täällä susirajalla!! :)
Virpi
Kirjoitelkaa
[email protected]
TS:t Joensuu?
27
4318
Vastaukset
- Lutkanpaljastin
Just joo! http://www.city.fi/profiilit/virpits81/
- VirpiTS
Juu.. En mie lutka oo vaan tosi kiimassa ku oma seksuaalisuuteni on täysin sekaisin. Oon tilanteessa jossa en oikeen voi lähestyä miehiä enkä naisia. En hyväksy omaa miehistä ulkomuotoa. Seksin tarpeessa olen. Tuo on mun fantasiointia. Täytyy ilmeisesti muuttaa toi osoite ku se tapahtuu hetkessä.
Sinulle ilmeisesti kaikki naiset ovat lutkia?
Et ikinä voi kuvitella kuinka raskasta on olla väärässä kropassa. :(
Virpi - VirpiTS
VirpiTS kirjoitti:
Juu.. En mie lutka oo vaan tosi kiimassa ku oma seksuaalisuuteni on täysin sekaisin. Oon tilanteessa jossa en oikeen voi lähestyä miehiä enkä naisia. En hyväksy omaa miehistä ulkomuotoa. Seksin tarpeessa olen. Tuo on mun fantasiointia. Täytyy ilmeisesti muuttaa toi osoite ku se tapahtuu hetkessä.
VirpiMinä yritän muuttaa tuon cityn profiilin ku hiukan puutteessa sen kirjoitin. Anteeksi vaan kaikille.
Ajattelin vaik ite perustaa jotakin epävirallista transvertaistukiryhmää jos Joensuussa ei ole. Minä oon sairaslomalla, joten minulla olisi jonkun verran aikaa suunnitella, mutta tarvitsen muutamaa ystävää auttelemaan.
Harmittaa ku minua haukutaan lutkaksi.. :( - VirpiTS
VirpiTS kirjoitti:
Minä yritän muuttaa tuon cityn profiilin ku hiukan puutteessa sen kirjoitin. Anteeksi vaan kaikille.
Ajattelin vaik ite perustaa jotakin epävirallista transvertaistukiryhmää jos Joensuussa ei ole. Minä oon sairaslomalla, joten minulla olisi jonkun verran aikaa suunnitella, mutta tarvitsen muutamaa ystävää auttelemaan.
Harmittaa ku minua haukutaan lutkaksi.. :(Kirjoitelkaa
http://www.city.fi/profiilit/virpits81/ - Lutkanpaljastin
VirpiTS kirjoitti:
Virpi"Sinulle ilmeisesti kaikki naiset ovat lutkia?
Et ikinä voi kuvitella kuinka raskasta on olla väärässä kropassa. :( "
Eivät toki kaikki naiset ole lutkia, enkä sinuakaan lutkaksi haukkunut. Tuosta Cityn profiilistasi kyllä sellaisen käsityksen sai ennen kuin muutit sitä sivistyneemmäksi.
Eikä minun tarvitse kuvitella, koska olen itsekin ts. - VirpiTS
Lutkanpaljastin kirjoitti:
"Sinulle ilmeisesti kaikki naiset ovat lutkia?
Et ikinä voi kuvitella kuinka raskasta on olla väärässä kropassa. :( "
Eivät toki kaikki naiset ole lutkia, enkä sinuakaan lutkaksi haukkunut. Tuosta Cityn profiilistasi kyllä sellaisen käsityksen sai ennen kuin muutit sitä sivistyneemmäksi.
Eikä minun tarvitse kuvitella, koska olen itsekin ts.Juu.. Eiköhän asia oo ihan ok. :)
No jokainen käsittää asiat omalla tavallaan.
- asdf
trolli
- harvinaisia.
Tiedän kaksi mtf-henkilöä, joista toisen olen nähnyt kerran kaupungilla ja joista toinen on tuttu, mutta miten lie nykyään... Rankempaa on olla ts ja alaikäinen kuten hän.
Pari ftm-jätkää tai mahdollista ftm-tyyppiä olen nähnyt ja "tuntenut". Eli tuon verran täältä päin tiedän tyyppejä, vaikka osa on varmaan jo muuttanut muualle.
-ftM Joensuu-- VirpiTS
Haluaisitko kirjoittaa mulle toi on mun anonyymi sähköposti osoite voin myöhemmin antaa privaten jos oot sama henkilö kuin kirjoitit.
[email protected] - ftM.
VirpiTS kirjoitti:
Haluaisitko kirjoittaa mulle toi on mun anonyymi sähköposti osoite voin myöhemmin antaa privaten jos oot sama henkilö kuin kirjoitit.
[email protected]Kaipa mä voisin lähettää viestiä. :) En tosin tiedä kannattaako sun tyytyä vaan mun juttuseuraan. Varmaan niitä ts-leidejä löytyisi Joensuustakin.
- Joensuusta
Moni Joensuulainen TS-tyttö on muuttanut prosessin aikana isompiin ja suvaistevaisempiin ympyröihin Helsinkiin, Turkuun tai Tampereelle. Joensuussa kun on vaikea olla paljastamatta taustojaan, kun aina joku tuntee. Eikä siellä ole kaikkein suvaitsevaisinkaan ilmapiiri, joskin paljon parempi kuin jossain pikkukylässä.
Itse lähdin pari vuotta sitten Helsinkiin, enkä ole katunut, olen voinut aloittaa elämän tyhjältä pöydältä uudelleen. Minun lisäkseni sieltä muutti samaan aikaan eräs toinen TS-tyttö myös Helsinkiin ja kolmas puoli vuotta myöhemmin Tampereelle. Olen tavannut Hesassa myös pari Joensuusta kotoisin olevaa TS-miestä. - tilanne!
Joensuusta kirjoitti:
Moni Joensuulainen TS-tyttö on muuttanut prosessin aikana isompiin ja suvaistevaisempiin ympyröihin Helsinkiin, Turkuun tai Tampereelle. Joensuussa kun on vaikea olla paljastamatta taustojaan, kun aina joku tuntee. Eikä siellä ole kaikkein suvaitsevaisinkaan ilmapiiri, joskin paljon parempi kuin jossain pikkukylässä.
Itse lähdin pari vuotta sitten Helsinkiin, enkä ole katunut, olen voinut aloittaa elämän tyhjältä pöydältä uudelleen. Minun lisäkseni sieltä muutti samaan aikaan eräs toinen TS-tyttö myös Helsinkiin ja kolmas puoli vuotta myöhemmin Tampereelle. Olen tavannut Hesassa myös pari Joensuusta kotoisin olevaa TS-miestä.Myös muissa kaupungeissa on vähän sama tilanne. Kyllä supina alkaa kun joskus käyn kotikaupungissa kolmoskehän ulkopuolella. Jotkut kaupunkiin jääneet transihmiset ovat "julkkiksia", kaikki tuijottavat ja supisevat selän takana.
- parhaita TS:ille
tilanne! kirjoitti:
Myös muissa kaupungeissa on vähän sama tilanne. Kyllä supina alkaa kun joskus käyn kotikaupungissa kolmoskehän ulkopuolella. Jotkut kaupunkiin jääneet transihmiset ovat "julkkiksia", kaikki tuijottavat ja supisevat selän takana.
Taitaa olla niin että Pääkaupunkiseudun lisäksi ainoastaan Turussa ja Tampereella on riittävästi väestöpohjaa siihen, ettei tunneta kaikkia eikä puututa toisten asioihin. Isoissa kaupungeissa on paljon suvaitsevaisempi ilmapiiri, lisäksi niissä "sulautuu massaan", eikä kukaan tuijota.
Rovaniemi taitaa olla pahin paikka. - kylien espoossa
parhaita TS:ille kirjoitti:
Taitaa olla niin että Pääkaupunkiseudun lisäksi ainoastaan Turussa ja Tampereella on riittävästi väestöpohjaa siihen, ettei tunneta kaikkia eikä puututa toisten asioihin. Isoissa kaupungeissa on paljon suvaitsevaisempi ilmapiiri, lisäksi niissä "sulautuu massaan", eikä kukaan tuijota.
Rovaniemi taitaa olla pahin paikka.Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että edes täällä "kylien Espoossa" ei ole kenenkään silmätikkuna. Kyllähän täällä Lepuskissa tai Kökkelissä ihmiset tuntee toisensa niinkuin Rovaniemelläkin, mutta suhtautuminen on toinen. Ollaan hyvänpäivän tuttuja, muttei tunkeuduta toisten elämään.
- tähän liittyy
kylien espoossa kirjoitti:
Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että edes täällä "kylien Espoossa" ei ole kenenkään silmätikkuna. Kyllähän täällä Lepuskissa tai Kökkelissä ihmiset tuntee toisensa niinkuin Rovaniemelläkin, mutta suhtautuminen on toinen. Ollaan hyvänpäivän tuttuja, muttei tunkeuduta toisten elämään.
???
- järkyttynyt.
Joensuusta kirjoitti:
Itse lähdin pari vuotta sitten Helsinkiin, enkä ole katunut, olen voinut aloittaa elämän tyhjältä pöydältä uudelleen. Minun lisäkseni sieltä muutti samaan aikaan eräs toinen TS-tyttö myös Helsinkiin ja kolmas puoli vuotta myöhemmin Tampereelle. Olen tavannut Hesassa myös pari Joensuusta kotoisin olevaa TS-miestä.Se oli järkytys kun pari tyyppiä tuli kyselemään että tuntevatko minut sieltä ja sieltä koulusta. Lupasivat kuitenkin pitää suunsa kiinni, mutta on noita muitakin jotka minut muista... Siksi pitääkin lähteä mahdollisimman nopeasti jonnekin muualle täältä.
- Pääkaupunkiseutua
kylien espoossa kirjoitti:
Asian tekee mielenkiintoiseksi se, että edes täällä "kylien Espoossa" ei ole kenenkään silmätikkuna. Kyllähän täällä Lepuskissa tai Kökkelissä ihmiset tuntee toisensa niinkuin Rovaniemelläkin, mutta suhtautuminen on toinen. Ollaan hyvänpäivän tuttuja, muttei tunkeuduta toisten elämään.
Ainakin aiemmin Espookin on laskettu pääkaupunkiseutuun kuuluvaksi, vaikkei Espoolaiset itse haluaisikaan.
- on varmaan
järkyttynyt. kirjoitti:
Se oli järkytys kun pari tyyppiä tuli kyselemään että tuntevatko minut sieltä ja sieltä koulusta. Lupasivat kuitenkin pitää suunsa kiinni, mutta on noita muitakin jotka minut muista... Siksi pitääkin lähteä mahdollisimman nopeasti jonnekin muualle täältä.
käynyt hyvä tuuri, koska ei mua silleen tuijoteta tai mitään. Ja koska monet ei oo tienneet asiasta, ilmeisesti tästä ei hirveesti juorutakaan. Tässä tuppukylässä on joitain ts-kundeja, eikä niihin kukaan kiinnitä huomioo, vaikka useimmat tietää "totuuden".
- VirpiTS
Hei!
Muutin tuon julkistamani sähköpostin uuteen. :/ Minut saattaa tavoittaa hobilesista kun uskaltaudun mennä johonkin heidän tapaamiseen. Eiköhän minut sieltä pongaa niin jutellaan tuosta asiasta enenmmän. Joensuun Setassa eli tuossa hobilesissa ei ole tarjolla transvertaistukiryhmää, niin voidaan kaikki Joensuun ja Joensuun lähistön transseksuaalit ehdottaa tällaista vertaistukiryhmää juuri sieltä hobilesista.
Virpi- muuten, että
sanaa "transseksuaali" ei enää käytetä yleisesti.
- VirpiTS
muuten, että kirjoitti:
sanaa "transseksuaali" ei enää käytetä yleisesti.
Niinhän se on.. Se on hiukan harhaanjohtava nimitys, mutta lääketieteessä sitä käytetään. Mulle transseksuaalisuus sana mikään mörkö.. Luultavasti ei kenellekään muulle transseksuaalille. Transsukupuolinen on kyllä minusta ihan ok, mutta sitä ei ainakaan F64.0 luokituksessa ole vaan siinä on transseksuaalisuus.
Varmaan TS ihmisenä hyvin tiedät? - ,,,,,,,,,,,,,,,
VirpiTS kirjoitti:
Niinhän se on.. Se on hiukan harhaanjohtava nimitys, mutta lääketieteessä sitä käytetään. Mulle transseksuaalisuus sana mikään mörkö.. Luultavasti ei kenellekään muulle transseksuaalille. Transsukupuolinen on kyllä minusta ihan ok, mutta sitä ei ainakaan F64.0 luokituksessa ole vaan siinä on transseksuaalisuus.
Varmaan TS ihmisenä hyvin tiedät?ICD-10 luokituksen suomalaisessa painoksessa on F64.0 muuttumassa viralliseksi lääketieteelliseksi termiksi transsukupuolisuus. Sen piti ilmestyä jo viime vuonna, mutta on viivästynyt. Kun kerran transtutkimuksia tekevät asiantuntijatkin käyttävät transsukupuolinen nimitystä, miksi yrität sitkeästi käyttää vanhaa käännösvirheestä johtuvaa nimitystä. Lakitekstissä nimityksen muuttaminen voi olla vaikeaa, koska se edellyttäisi lain avaamista uuteen käsittelyyn.
- VirpiTS
,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
ICD-10 luokituksen suomalaisessa painoksessa on F64.0 muuttumassa viralliseksi lääketieteelliseksi termiksi transsukupuolisuus. Sen piti ilmestyä jo viime vuonna, mutta on viivästynyt. Kun kerran transtutkimuksia tekevät asiantuntijatkin käyttävät transsukupuolinen nimitystä, miksi yrität sitkeästi käyttää vanhaa käännösvirheestä johtuvaa nimitystä. Lakitekstissä nimityksen muuttaminen voi olla vaikeaa, koska se edellyttäisi lain avaamista uuteen käsittelyyn.
"miksi yrität sitkeästi käyttää vanhaa käännösvirheestä johtuvaa nimitystä."
No koska psykiatrin kirjoittamassa paperissa sanotaan. Tuo transsukupuolisuus on minustakin parempi termi. Täytyypä huomauttaa tästä psykiatrilleni. - VirpiTS
VirpiTS kirjoitti:
"miksi yrität sitkeästi käyttää vanhaa käännösvirheestä johtuvaa nimitystä."
No koska psykiatrin kirjoittamassa paperissa sanotaan. Tuo transsukupuolisuus on minustakin parempi termi. Täytyypä huomauttaa tästä psykiatrilleni.Diagnoosi: "" F64.0 Transseksuaalisuus ""
Ei sitä kaikkea voipi tietää. No taas pykälää viisaampi. - kivaa...
VirpiTS kirjoitti:
Diagnoosi: "" F64.0 Transseksuaalisuus ""
Ei sitä kaikkea voipi tietää. No taas pykälää viisaampi.että joku on saanut diagnoosin paperilla. Kaikille ei tuollaista paperia ole annettu, vaikka hoidot onkin jo takana.
- en muuten
kivaa... kirjoitti:
että joku on saanut diagnoosin paperilla. Kaikille ei tuollaista paperia ole annettu, vaikka hoidot onkin jo takana.
saanut mitään paperia. En mä sitä olis kyllä halunnukaan. Tai tarvinnut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000571930824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132395Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1851511Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221237- 71950
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41887Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72804Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57802En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41752Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75652